آموزش های وردپرس

آموزش تست قالب وردپرس و بررسی خطاهای قالب در وردپرس

تست قالب وردپرس و بررسی خطاهای موجود در قالب وردپرس یکی از دغدغه‌های تمامی ما وبمستران هستش تا از قالبی که خریداری و تهیه کردیم مطمئن باشیم که در آینده برای ما مشکل ساز نباشند و به دلیل وجود کدهای مخرب درون قالب با مشکلات هک و خرابکاری در سایت مواجه نشیم. اما آیا راهی هست تا همه ما که با کدنویسی آشنایی نداریم و تا حالا حتی ممکنه یک خط کد ساده هم ننوشته باشیم بتونیم تا کدهای موجود در قالب سایت را بررسی کنیم تا اگر خطایی داشت نسبت به رفع اون اقدام کنیم؟ مسلما در حالت ساده خیر، اما یک تیم برنامه‌نویسی چاره‌ای برای این کار کرده و با استفاده از افزونه‌ای که در اختیار کاربران وردپرس قرار داده این امکان را به ما داده تا بتونیم با استفاده از یک افزونه کاربردی به بررسی کدهای موجود در قالب سایت وردپرسی خودمون بپردازیم.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به تست قالب وردپرس و بررسی کدهای موجود در قالب وردپرس بپردازید تا در صورت وجود کدهای مخرب و ویروسی بودن قالب بتونید به راحتی اقدام به رفع خطای قالب وردپرس کنید. اگر شما هم از قالبی که تهیه کردید اطمینان ندارید تا انتها با ما همراه باشید.

تست قالب وردپرس و بررسی خطاهای قالب وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Theme Check در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز تونسته تا بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش کنه که نشون از بازخورد مثبت کاربران نسبت به کاربردی بودن این افزونه هست که با استفاده از اون میتونید به بررسی کدهای قالب وردپرس بپردازید تا اگر قالب شما ویروسی بود و کدهای مخرب در دل کدهای قالب جای گرفته بودند اقدام به رفع خطاهای قالب وردپرس بکنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا لازمه تا با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Theme Check

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Theme Check در بخش نمایش پیشخوان وردپرس شما اضافه میشه و کافیه تا روی این منو کلیک کنید تا به صفحه بررسی و آنالیز قالب وردپرس هدایت شوید.

تست و بررسی قالب وردپرس

حالا همونطور که در تصویر بالا میبینید بعد از کلیک روی منوی theme check که به صفحه تست قالب وردپرس هدایت شدید از لیست گزینه‌ای موجود قالبی که روی سایت فعال هست و یا حتی قالبی که فعال نیست اما قصد دارید تا اونو بررسی کنید کلیک کرده و در نهایت روی دکمه Check it کلیک کرده و منتظر بمونید تا کدها و پوشه قالب مورد نظر بررسی شوند.

بررسی قالب وردپرس

خب همونطور که مشاهده می‌کنید اطلاعاتی از قالب همچون سازنده، ورژن قالب، لینک قالب و… براتون نمایش داده خواهد شد. اما از اونجایی که این افزونه برای اینکه قادر باشه تا کدهای قالب را بررسی کرده و اگر خطایی در اونها وجود داره شناسایی کنه لازمه تا دیباگ وردپرس در سایت فعال باشه، اگر دیباگ فعال نباشه مشابه تصویر بالا با خطای WARNING WP_DEBUG is not enabled! Please test your theme with debug enabled before you upload! مواجه خواهید شد. بنابراین برای فعال سازی اون اقدام کنید.

آموزش فعال کردن دیباگ وردپرس

برای فعال کردن دیباگ وردپرس کافیه تا به قسمت File Manager در هاست مراجعه کرده و سپس فایل wp-config.php که در مسیر public_html قرار دارد را انتخاب کرده و با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Edit نسبت به ویرایش اون اقدام کنید. در صفحه ویرایش فایل که براتون باز میشه به دنبال قطعه کد زیر باشید.

define( 'WP_DEBUG', false );

اگر هم این خط وجود نداره اونو به فایل اضافه کنید و مقدار اون را برای فعال کردن به true برگردونید، بنابراین برای اینکه حالت دیباگ فعال باشه باید کد بالا را به شکل زیر تغییر بدین که به جای false مقدار true در اون قرار داده شده باشد.

define( 'WP_DEBUG', true);

حالا که دیباگ وردپرس را فعال کردید این خطا برطرف شده و مجددا میتونید تا با انتخاب قالب و کلیک روی دکمه Check it به تست و بررسی قالب وردپرس بپردازید.

اگر قالب شما دارای مشکلی نباشه و تمامی کدهای موجود در اون بدون خطایی باشند مشابه تصویر زیر در کادر سبز رنگ نتایج اون به شما نمایش داده میشه که در این تست من از قالب 2015 وردپرس استفاده کردم که هیچ خطایی به من نشون نداده.

بررسی و تست قالب وردپرس

اما حالا اگر بخوایم تا حالت خطای افزونه را ببینیم من اومدم و از قالب دیگه‌ای که یک سری تغییرات تو پوشه قالب و آپلود چند فایل و قرار دادن فایل‌های زیپ درون قالب هست سعی کردم تا خطاهایی را در قالب ایجاد کنم که حالت‌های مختلفی از خطاهایی که این افزونه میتونه شناسایی کنه را به شما نشون بدم که در تصویر زیر خطاهای موجود در قالب را مشاهده می‌کنید.

بررسی و تست قالب وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد پسند و توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به بررسی و تست قالب سایت وردپرسی خودتون بکنید و در صورتی که قالب شما ویروسی شده و یا خطاهایی در اون وجود داره اقدام به رفع اونها کنید. در صورتی که در رابطه با اسن آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.7/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام برای مخفی کردن و کد کردن لینک دانلود در وردپرس و سایت فروش فایل وکامرس چه باید کرد لینک از هاست دانلود می باشد افزونه ایی وجو دارد. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *