آموزش های وردپرس

آموزش ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس یکی از قابلیت‌هایی هکه تمامی سایت‌های آموزشی باید از اون استفاده کنند تا کاربران از یک سایت رضایت کافی داشته باشند. به این فکر کنید که وبسایت شما به صورت تخصصی در یک زمینه خاصی فعالیت میکنه و آموزش‌های گوناگونی را در اون برای اون موضوع منتشر میکنید و ساعت‌ها وقت خودتون را میزارید تا یک مقاله کامل و بی نقش تهیه کنید. اما بعد از انتشار نوشته این کاربران سایت شما هستند که ممکنه با مشکلاتی در این آموزش مواجه بشند و سوالی براشون پیش بیاد، بنابراین از اونجایی که تنها راه ایجاد ارتباط کاربران با وبسایت در رابطه با آموزشی که تهیه کردید نظرات اون نوشته است اقدام به ارسال نوشته می‌کنند و صبر می‌کنند تا نظر اونها تایید شده و شما جوابشون رو بدین. خب تا اینجای کار ماجرا به خوبی پیش میره اما اتفاق بدی که در این بین میفته اینه که خیلی از کاربران بعد از ارسال نظر اصلا فراموش می‌کنن باز برگردن و ببینن که نظرشون پاسخ داده شده یا نه، در برخی موارد هم حتی اگر یادشون باشه ممکنه اصلا به یاد نیارن که تو چه سایتی اقدام به ارسال نظر کردند و اگر هم شما پاسخشون را ارسال کنید عملا چون کاربر اونو ندیده فایده‌ای نخواهد داشت. بنابراین باید این قابلیت را در سایت خودتون فراهم کنید تا وقتی کاربری اقدام به ارسال نظر کرد و شما که مدیر سایت هستید یا حتی هر شخص دیگری پاسخی به این کاربر ارسال کرد ایمیلی برای اون ارسال شده و جزییات پاسخ به نظر را برای کاربر ارسال کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا امکان ارسال ایمیل بعد از پاسخ به نظرات را در وردپرس فراهم کنید تا وقتی به نظر کاربری پاسخ ارسال شد از طریق ایمیل مطلع شده و با مراجعه به لینک نظر که در محتوای ایمیل برای وی ارسال شده است بتونه پاسخ را مطالعه کرده و به اون جواب بده. پس اگر شما هم به دنبال ایجاد قابلیتی برای ارسال هشدار در وردپرس هنگام پاسخ دادن به دیدگاه کاربران هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام Subscribe To Comments Reloaded در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید هنگام پاسخ دادن به نظرات کاربران سایت یک ایمیل اطلاع رسانی مبنی بر اینکه نظر اونها تایید شده و علاوه بر این هم پاسخی براش ارسال شده را ارسال کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا لازمه تا روی دکمه زیر کلیک کرده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Subscribe To Comments Reloaded

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Stcr در پیشخوان سایت وردپرس شما اضافه میشه، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات و سفارشی سازی افزونه هدایت شوید. ترجیحا برای شروع کار ابتدا به تب تنظیمات مراجعه کنید تا ابتدا تنظیمات افزونه را به دلخواه خودتون تعیین کنید.

ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

حالا همونطوری که در تصویر بالا مشاهده میکنید بر اساس توضیحاتی که در ادامه برای افزونه ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات وردپرس میدم تنظیمات را به دلخواه خودتون تعیین کنید.

Show StCR checkbox / dropdown: این گزینه برای فعال کردن نمایش باکس ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات وردپرس است که برای فعال بودن افزونه حتما باید فعال باشه تا وقتی برای نظرات کاربران پاسخی داده شد از طریق ایمیل اطلاع رسانی مطلع شوند.

Safely Uninstall: با استفاده از این گزینه میتونید تا در صورت حذف افزونه از سایت با استفاده از این قابلیت اطلاعات مخاطبینی که در لیست دریافت ایمیل پاسخ به نظراتشان ثبت نام کرده‌اند را از دست ندهید.

زوال خودکار درخواست های اشتراک که طی مدت معین مورد تایید کاربر قرار نگرفته: این افزونه برای اینکه اطلاع رسانی‌ها را به درستی انجام بده ابتدا از کاربر میخواد تا روی لینک تایید دریافت اطلاع رسانی کلیک کنه بنابراین این گزینه هم برای اینه تا اگر تمایل داشتید تعداد روزهایی را برای ارسال ایمیل به کاربران تعیین کنید تا اگر کاربر در این تعداد روز ایمیل تاییدیه برای دریافت اطلاع رسانی به نظرات خودش را تایید نکرد از لیست ارسال ایمیل اطلاع رسانی برای پاسخ به نظرات وردپرس حذف شود.

StCR Position: با استفاده از این گزینه میتونید به تعیین موقعیت باکس نمایش عضویت در هشدار ایمیل برای پاسخ به نظرات وردپرس اقدام کنید که این باکس در کجای فرم ارسال نظرات وردپرس نمایش داده شود.

حالت بررسی مضاعف را فعال کن: این گزینه هم قابلیتی را براتون فراهم میکنه که فقط ایمیل‌هایی که به صورت واقعی برای اطلاع از پاسخ دادن به نظرات وردپرس ثبت شده‌اند برای دریافت هشدار ابتدا یک لینک تاییدیه دریافت کنند سپس کاربر با مراجعه به این لینک تایید کنه که موافق دریافت ایمیل بعد از پاسخ به نظرات در وردپرس است تا اطلاع رسانی برای وی ارسال بشه. مشخصه در صورتی که ایمیل شخص دیگری وارد شده باشه و این تاییدیه صورت نگیره ایمیلی برای اطلاع رسانی کاربر هم ارسال نخواهد شد.

اشتراک مؤلفان: در صورت فعال کردن این گزینه نویسندگان نوشته‌های سایت هم در لیست دریافت هشدار هنگام پاسخ دادن به نظرات وردپرس قرار میگیرند تا هرگاه پاسخی برای کاربرانی که در نوشته ایمیل دادن ارسال شد نویسندگان هم این ایمیل را دریافت کنند.

فعال کردن ایمیل های HTML: این گزینه امکان  طراحی متن ایمیل را به شما میده تا با استفاده از زبان HTML بتونید تا محتوای ارسالی در ایمیل را به دلخواه خودتون تعیین کنید.

بازآگاهی فرآیند: در صورت ارسال پاسخ‌های متعدد برای یک کاربر در هربار ایمیل برای آنها ارسال خواهد شد.

تمام اشتراک ها را رهگیری کن: این گزینه به مدیر سایت این امکان را میده تا کاربرانی که بدون ارسال نظر در این لیست عضو شده‌اند را شناسایی کند.

به سرپرست اجازه ی مشترک شدن بده: این گزینه برای مشترک شدن مدیر سایت برای نظرات است که پیشنهاد می‌کنم این گزینه را برای عدم دریافت ایمیل‌های زیاد غیرفعال کنید. چرا که در حالت عادی اگر نظری در سایت شما ارسال بشه از طریق ایمیل مطلع خواهید شد، مگر اینکه اونو غیرفعال کرده باشید.

مدیر را در BCC یادآوری ها قرار بده: با فعال کردن این گزینه، وقتی که ایمیل برای کاربری که پاسخی دریافت کرده ارسال شد،‌ یک ایمیل دیگر نیز در قالب BCC برای مدیر سایت ارسال خواهد شد.

ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

با مراجعه به بخش آگاه‌سازی‌ها قادرید متن مورد نظر برای ایمیل‌های ارسالی را سفارشی سازی کنید. برای این منظور به قسمت آگاه سازی‌ها مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر بالا با استفاده از شورت‌کدهای قابل استفاده در هر بخش متن خود را برای حالت‌هایی مثل دریافت پاسخ جدید، لغو دریافت ایمیل، تاییدیه برای دریافت ایمیل و… را شخصی سازی کنید.

ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

با مراجعه به صفحه مدیریت هم قادرید به کاربران و نویسندگان امکان مدیریت اشتراک دریافت ایمیل برای نظرات وردپرس را بدین تا از طریق این صفحه بتوانند تنظیمات خود را مدیریت کنند. به عنوان نمونه نویسندگان قادر هستند کاربران عضو شده در لیست دریافت ایمیل وردپرس را برای نوشته‌های خود مشاهده و مدیریت کنند.

ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

با مراجعه به فرم دیدگاه‌ها در تنظیمات افزونه برای ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس قادرید تنظیمات مربوط به فرم برای دریافت ایمیل را مدیریت کرده و به دلخواه خود تغییر دهید. همونطور که در تصویر هم میبینید در این صفحه میتونید تعیین کنید کاربران برای دریافت ایمیل هنگام پاسخ دادن به نظرات به دلخواه خود در هشدار عضو شوند و یا اینکه تیک مربوط به عضویت در لیست دریافت ایمیل به صورت پیشفرض و بدون نیاز به اینکه خود کاربر انتخاب کنه فعال باشه تا بعد از عضویت ایمیل‌های اطلاع رسانی برای آنها ارسال شود. همچنین این امکان وجود دارد تا کاربران تعیین کنند برای کلیه نظرات یک نوشته ایمیل دریافت کنند بدون اینکه نیاز باشه که در اون نوشته نظری داده باشند و پاسخی هم براشون ارسال شده باشه.

ارسال ایمیل هنگام پاسخ به نظرات در وردپرس

با مراجعه به صفحه مدیریت اشتراک‌ها هم میتونید تا به جستجوی کاربرانی که در لیست دریافت ایمیل هنگام پاسخ دادن به نظرات وردپرس عضو هستند دسترسی داشته باشید و اونها را مدیریت کنید. به عنوان نمونه میتونید تا خود شما لینک‌های تاییدیه را برای دریافت ایمیل کاربران در این صفحه تایید کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به افزودن قابلیت ارسال ایمیل هنگام پاسخ دادن به نظرات وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.2/5 - (8 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۲ دیدگاه ها

  1. سلام. من تمام تنظیمات این افزونه رو انجام دادم. مشکلی که دارم اینه که لینک ها کار نمیکنن مثلا لینک اشتراک بدون درج ایمیل یا مدیریت اشتراک و .. کار نمیکنن. لطفا راهنماییم کنین. آدرس وب سایت: abolfazladnk.ir

    1. سلام و وقت بخیر، اگر روی مدیریت اشتراک کلیک کنید میبینید که به جای http:// آدرس شما http// هست و دو نقطه را نداره، این مورد را از تنظیمات افزونه اصلاح کنید درست میشه. اگه به صورت دستی هم به لینک اصلاح شده مراجعه کنید محتوا میبینید که برای مدیریت اشتراک‌ها لود میشه.

      1. ببخشید از کدوم قسمت باید لینکو اصلاح کنم؟ آخه از شورتکد استفاده کرده تو پی اچ پی،، و اینکه وقتی دستی لینکو اصلاح میکنم صفحه اول سایت رو باز میکنه

    1. یک بار قالب پیشفرض وردپرس رو فعال کنید ببینید این صفحه به درستی نشون داده میشه یا نه، ممکنه از افزونه هم باشه برای همین برخی افزونه‌ها رو موقتا غیرفعال کنید.
      اگر نشد یک بار تنظیمات کامل افزونه را طبق آموزش به همین ترتیبی که گفته شده انجام بدین و بررسی کنید.

  2. باسلام. وقت یخیر. در این افزونه امکان اشتراک کاربر برای دریافت پاسخ مربوط به “فقط نظر خودش” یک گزینه در سایت قرار میگیره تا کاربر تیک بزنه و همچنین یک سطر هم برای انتخاب جهت “اشتراک در کل نظرات و پاسخ های داده شده به این نوشته” وجود داره و کاربر میتونه این رو هم بصورت جداگانه تیک بزنه درسته؟ باتشکر.

  3. سلام. ظاهرا در سایتتون از افزونه Subscribe To Comments Reloaded استفاده میکنید. لطفا بگید که برای صفحه آرشیو یا مدیریت اشتراک ها و … از صفحات پیشفرض خود افزونه استفاده کنیم بهتره یا خودمون برگه ایجاد کنیم؟ آیا صفحاتی که خود افزونه بصورت پیشفرض داره واقعی هستن یا مجازی و اگر مجازی هستن میشه باز هم در طراحی صفحات دست ببریم و ظاهرشون رو بهتر کنیم؟اگه خودمون برگه ایجاد کنیم باتوجه به اینکه فاکتو یائوست سئو که هر برگه باید بیش از 300 کلمه داخلش باشه دراین برگه ها رعایت نشده برای سئو سایتمون مشکلی پیش میاد؟ این کار درسته که از ROBOT.TXT یا از راه بهتری این صفحات رو کاری کنیم ایندکس نشن؟
    باتشکر.

    1. سلام، خیر این صفحات مجازی هستند و بر اساس قالب نمایش داده میشه، تنها کاری که میتونید بکنید اینه که داخل ویرایشگر هر پیغام این تغییرات رو لحاظ کنید.
      در رابطه با سئو هم میتونید از مقاله آموزش مخفی کردن مطالب وردپرس از نتایج گوگل استفاده کنید.

  4. باسلام وقت بخیر. در افزونه subscribe to comment reloaded وقتی ایمیل آگاه سازی به کاربر ارسال میشه کاربر باید لینک رو کپی کنه و در آدرس بار مرورگر قرار بده تا به صفحه نظر یا صفحه نوشته وارد بشه. عجیب هست این افزونه با قابلیت های عالی که با خودش داره این امکان رو قرار نداده که لینک های داخل ایمیل قابل کلیک کردن باشه تا مجبور به کپی کردنشون نباشیم. راهی هست که بشه لینک های داخل ایمیل قابل کلیک کردن بشه؟ باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، لینک‌ها قابل کلیک هستن. احتمالا اجازه کلیک روی لینک تو ایمیلتون برداشته شده یا اینکه ایمیل رو در هرزنامه دریافت کردید که قابل کلیک نیست.

  5. باسلام. وقت بخیر. تمام ایمیل هایی که از میزبانفا به ایمیلم میرسه در inbox قرار میگیرن. از سایتهایی دیگه هم موقه خرید افزونه یا موارد دیگه ایمیل رسیده منتها لینکهاشون قابل کلیک هست. این موضوع نشون میده قابلیت کلیک خور بودن لینک در ایمیلم فعال هست درسته؟
    من از برنامه mozilla thanderbird برای مدیریت ایمیلهام استفاده میکنم.
    از مرورگر وارد جیمیلم شدم و لینک های میزبانفا قابل کلیک بودن ولی از داخل thanderbird خیر. میدونید مشکل چیه! باتشکر.

  6. باسلام. این افزونه رو قبلا روی لوکال هاست تست کردم و مشکلی در باز شدن صفحه مدیریت اشتراک ها و سایر صفحات وجود نداشت. ولی الان که روی سایت نصب کردم تمام صفحات با مشکلی که در نظرات این صفحه مطرح شده مواجه میشن (مشکل حذف شدن : نقل قول ). راهنمایی هاتون رو پیگیری کردم منتها در قسمت “صفحه مدیریت” امکان اصلاح فقط نامک برگه هست نه آدرس سایت که با http// بدون نقل قول شروع میشه. لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم این مشکل رو برای تمام صفحات اصلاح کنم. باتشکر.

  7. وقت بخیر.خوشبختانه مشکل رفع شد. در قسمت تنظیمات در بخشی که مربوط میشد به نمایش پیغامهایی حاوی شوت کد به کاربران وقتی که ماوس روی نوشته لینک شده به شورت کد هاور میشد شورت کد بدون هیچ اضافاتی نمایش داده میشد ولی وقتی این لینک رو ویرایش میکردم http:// قبلش وجود داشت و درست هم همین بود که ویرایش کنم و این عبارت رو حذف کنم. برای تمام شورتکد ها این کار رو انجام دادم. باتشکر.

  8. سلام جناب صادقی
    شما هم از همین افزونه در میزبان فا استفاده کردید ؟ و سوال دیگه اینکه شورت کد یا کد php این افزونه برای نمایش در جای دلخواه چی هست ؟
    باتشکر

    1. سلام، بله. تمامی شورت کدها تو تب فرم دیدگاه‌ها قابل مشاهده است که زیر هر فرم قرار داده شده و برای استفاده ازشون کافیه همینارو تو مکان دلخواه قرار بدین.

  9. سلام و وقت بخیر
    من این افزونه را نصب کردم مشکلی که دارم اینه که بعد از ثبت نظر ها هیچ ایمیلی رو ارسال نمیکنه
    تمام تنظیمات رو هم چک کردم مشکلی نداشت میشه بگید مشکلش چیه؟

  10. سلام
    تنظیمات افزونه رو انجام دادم مطابق آموزشتون. مشکل Http// رو هم حل کردم.
    فقط وقتی کاربری در سایت نظرش رو ثبت می کنه. در قسمت مدیریت سایت میزنه اشتراک نداره!!!
    http://s8.picofile.com/file/8341155826/2.jpg
    در صورتی که بصورت پیش فرض تیک مربوطه را فعال قرار دادم

    بطور مثال این لینک رو ببینید:
    https://www.matlabi.ir/learn-how-to-run-matlab/
    میشه لطفا عکس از تنظیمات افزونه خودتون برام ایمیل کنید؟

      1. سلام. تنظیمات برای من هم بصورت دیفالت هست. اما وقتی کسی دیدگاهی ارسال می کنه. در قسمت مدیریت سایت اشتراک رو “نه” میذاره!
        http://s8.picofile.com/file/8341155826/2.jpg
        مطابق عکس بالا.
        باید چیکار کنم افرادی که تیک مطلع شدن رو میزنن , با پاسخ دادن من ایمیل دریافت کنند؟

          1. من نمیفهمم!
            من تو سایت شما عضو نیستم و اشتراکی فعال نکردم.
            فقط وقتی دیدگاهی میفرستم تیک مربوط به “مرا از نظرات بعدی از طریق…” فعال هست و شما وقتی پاسخ میدین برای من ایمیل میاد.
            الان من باید چیکار کنم!؟

          2. بصورت پیش فرض تیک گزینه “مرا از نظرات بعدی…” در سایت من هم فعال هست. اما وقتی کاربری پیام میده , و من پاسخ میدم واسش ایمیلی فرستاده نمیشه و مشترک هم نیست!
            با یک اکانت ایمیل دیگه تست روی سایتم انجام دادم و اشتراک ایجاد نمیشه!

            1. اگه کاربر موقع ارسال کامنت تیک این گزینه رو زده باشه میره توی لیست اشتراک‌ها و براش ایمیل ارسال میشه. یه بار افزونه رو حذف کنید، مجددا نصب و تنظیماتش رو شخصی سازی کنید ببینید نتیجه میده یا نه.

  11. سلام من چندبار این افزونه را چک کردم مشکل اینه که برای تمامی افرادی که در صفحه هستند ایمیل ارسال میشه و این باعث شد سایت ما down بشه

  12. سلام
    مطلب خوبی بود
    ولی من یه مشکل دیگه دارم.
    الان چند ماه هستش که هر کی توی سایتم کامنت میذاره، از طریق ایمیل به من اطلاع داده نمیشه و خودم باید برم هی چک کنم ببینم کسی کامنت نذاشته باشه. قبلا هم بعضی وقتا اینطوری میشد ولی پس از چند روز دوباره درست میشد اما این دفعه درست نمیشه. با میزبان هاست هم صحبت کردم میگن ما مشکلی نداریم.
    بعد از این ماجرا، کسانی هم که از سایت خرید میکنن باز هم برام ایمیل اطلاع رسانیش نمیاد
    لازم به ذکره که افزونه ای در مورد ایمیل را نصب ندارم و قبلا هم نداشتم و ایمیل ها از خود وروپرس ارسال میشد.
    اگه راهنمایی بفرمایید سسپاسگزارتان هستم
    پیروز و تندرست باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      در پیشخوان وردپرس بخ بخش تنظیمات و سپس زیرمنوی گفت و گو مراجعه کنید.
      در بخش “برایم ایمیل بفرستید هرگاه” گزینه های “برایم ایمیل بفرستید هرگاه کسی دیدگاهی نوشته است” و ” دیدگاهی نیازمند بررسی است” را در حالت فعال قرار بدید.

  13. درود بر شما استاد صادقی عزیز امیدوارم حالتان عالی باشد
    تمام تنظیمات انجام شد اما ایمیلی از سوی این افزونه ارسال نمیشه
    پاک کردم دوباره نصب کردم باز هم فایده نداشت و ارسال ایمیل از روی سایتم هم درست هستش
    راهکارتون چیه

    1. سلام روزبخیر؛
      کاربر موقع درج دیدگاه می بایست گزینه “آگاه سازی از طریق ایمیل” رو در حالت فعال قرار داده باشه. در قسمت فرم دیدگاه ها هم گزینه کادر تیک زدنی پیشفرض رو باز کنید و یکی از مقادیر رو انتخاب کنید.

  14. سلام. وقتتون به خیر
    این افزونه پس از ارسال کامنت اولیه هم ایمیل ارسال می کنه برای کامنت گذار؟

  15. سلام
    چی کار کنم که فقط کاربر پاسخ های مربوط به دیدگاه خودشون ایمیل دریافت کنه نه هرکسی که ایمیل داده

    1. سلام و احترام؛
      در قسمت مدیریت اشتراک ها می توانید ایمیل های مد نظر جهت عدم دریافت ایمیل را بررسی و از لیست حذف نمایید. همچنین می توانید در بخش فرم دیدگاه ها تنطیمات را تغییر دهید:

      و یا در سربرگ تنظیمات را تغییر دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *