آموزش های وردپرس

آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ

موتورهای جستجو همواره به جزئی جدایی ناپذیر از وب و اینترنت تبدیل شده‌اند. به طوری که اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند دنیای وب و اینترنت هم بی معنی بود. همه ما در هر زمان که نیاز به جستجو پیدا کنیم کافیه به یکی از این موتورهای جستجو مراجعه کرده و به دنبال موضوع دلخواه بگردیم. بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل می‌بریم. اما موتورهای جستجوی بسیار زیادی وجود دارند که حتی ممکنه اسمشون را هم نشنیده باشید. این موتورهای جستجو هم درست مثل گوگل نیاز دارند تا سایت را بهشون معرفی کنیم که در این مقاله میخوام به نحوه ثبت سایت در بینگ بپردازم که متعلق به ماکروسافت است. با معرفی سایت وردپرسی به بینگ میتونید درست مثل ابزار وبمستر تولز گوگل از یک کنسول وبمستر بینگ استفاده کرده و کلیه آمار و داده‌های مربوط به موتور جستجوی بینگ را که مربوط به سایتتون هست ببینید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا به نحوه ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجو بینگ می‌پردازم. اگر به دنبال این هستید که از کنسول جستجوی بینگ برای بررسی آمار ورودی سایتتون استفاده کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. بعد از گوگل و یاهو، بینگ سومین موتور جستجو هست که بین کاربران فارسی زبان ازش برای جستجو استفاده میشه. علاوه بر این چون بیشتر کاربران ویندوزی هستند، این موتور جستجو به صورت پیشفرض در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و جستجوگر ویندوز قرار داره.

آموزش ثبت سایت در بینگ

برای اینکه سایت وردپرس را در بینگ ثبت کنید لازمه در سایت ثبت نام کرده و بعد از ثبت سایت موارد مربوط به تاییدیه وبسایت را درست مشابه کارهایی که برای آموزش معرفی سایت وردپرسی به گوگل و آموزش معرفی سایت وردپرسی به یاندکس انجام دادید را طی کنید. در ادامه به مراحل ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجوی بینگ می‌پردازم.

مرحله اول: ثبت نام در بینگ

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگبرای ثبت سایت در بینگ هم درست مثل گوگل و یاندکس نیاز به یک ابزار وبمستر داریم که در بینگ هم این ابزار با نام Bing Webmaster tools در اختیار مدیران سایت‌ها قرار داده شده شده تا سایت خودشون را در موتور جستجوی بینگ ثبت کرده و آنالیز و بررسی دقیقی روی سایت داشته باشند. بنابراین برای دسترسی به این سایت لازمه یک حساب کاربری در بینگ ایجاد کرده و ثبت نام کنید. برای این منظور به آدرس https://www.bing.com/toolbox/webmaster مراجعه کرده و مشابه تصویر روی دکمه SIGN UP کلیک کنید تا پنجره‌ای نمایش داده شده و توسط اکانت گوگل، ماکروسافت یا فیسبوک ثبت نام کنید. برای ثبت نام به یکی از این سه ابزار کافیه روی یکی از دکمه‌ها کلیک کنید که در اینجا من اکانت گوگل را انتخاب می‌کنم.

بعد از کلیک روی این دکمه به صفحه ورود به اکانت جیمیل هدایت میشید که باید اکانت جیمیلی که قصد دارید با اون در بینگ ثبت نام کنید را انتخاب کنید. برای این منظور کافیه اگر وارد اکانت جیمیل شدید اونو انتخاب کنید. اگر هم وارد نشدید کافیه از گزینه Use Another Account استفاده کرده و مراحل ورود به گوگل را طی کنید.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

بعد از این مرحله چند لحظه‌ای که صبر کنید کار عضویت در بینگ برای ثبت سایت وردپرسی در وبمستر بینگ انجام شده و ثبت نام انجام خواهد شد که به صفحه کنسول جستجوی بینگ مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این مرحله برای ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجوی بینگ باید در فیلد مشخص شده آدرس سایت خودتون را وارد کرده و روی دکمه ADD کلیک کنید.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

توجه داشته باشید که، در صورتی که اقدام به نصب SSL در وردپرس کردید یا اینکه از WWW در وردپرس استفاده می‌کنید حتما باید آدرس سایتتون همراه با این پروتکل‌ها باشه و آدرس کامل سایت را وارد کرده باشید.

بعد از اینکه روی دکمه ADD کلیک کردید وارد صفحه زیر خواهید شد که باید آدرس نقشه سایت در وردپرس و سایر اطلاعات وارد شده را در اون وارد کنید که در ادامه به توضیح همه این موارد می‌پردازم.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

همونطور که در تصویر مشخص شده در کادر Add a sitemap آدرس نقشه سایت وردپرس را وارد کنید. در صورتی که هنوز اقدام به ساخت نقشه سایت در وردپرس نکردید میتونید از مقاله آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل استفاده کرده و سپس آدرس نقشه سایت را در این فیلد قرار بدین. سپس گزینه when do you receive the most traffic to this site for your local time of the day را روی گزینه All Day قرار دهید.

در بخش About Me اطلاعات شخصی خودتون را وارد کنید. در فیلد first name نام و در فیلد last name نام خانوادگی را وارد کنید. سپس در فیلد job role عنوان شغلی، در بخش Comany نام شرکت یا مجموعه و در بخش industry موضوع سایت خود را وارد کنید. داخل فیلد contact phone شماره همراه، city نام شهر، state/province نام شهر و در فیلد zip/postal code آدرس کد پستی خودتونو وارد کنید.

از گزینه country of region نام کشور خودتون را پیدا کرده و انتخاب کنید. اگر مدیر سایت و صاحب امتیاز اون هستید تیک گزینه I am an agency, not a site owner را بردارید. اما اگر به عنوان یک آزانس تبلیغاتی قرار برای این سایت فعالیت داشته باشید و مسئولیت سئو این سایت را دارید تیک این گزینه را فعال کنید. در نهایت سایر گزینه‌ها را روی حالت پیشفرض گذاشته و روی دکمه Save کلیک کرده و منتظر بمونید که سایت ثبت شده و در ادامه اقدام به وریفای کردن دامنه بکنید.

مرحله دوم: تایید سایت و وریفای کردن دامنه

در این مرحله مشابه تصویر زیر صفحه‌ای باز میشه که باید یکی از روش‌ها برای تایید هویت دامنه را انتخاب کنید. دو روش مرسوم برای وریفای دامنه وجود دارند که روش اول با اضافه کردن کد در افزونه سئو وردپرس و روش دوم آپلود فایل در مسیری از هاست که وردپرس را نصب کردید خواهد بود.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

 

روش اول: آپلود فایل در مسیر نصب وردپرس

در این روش باید مشابه تصویر بالا از بخش Option 1 فایل XML مخصوص به سایتتون را دانلود کرده و در مسیر نصب وردپرس داخل هاست قرار بدین. برای این منظور ابتدا روی لینک آبی رنگ که مشابه تصویر بالا با عنوان Download BingSiteAuth.xml میبینید کلیک کرده و فایل را دانلود کنید. سپس وارد هاست خودتون شده و روی File Manager کلیک کنید.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

حالا که وارد محیط مدیریت فایل‌ها در هاست شدین، به مسیر public_html مراجعه کنید. اگر وردپرس را در ریشه هاست نصب کردید فایل دانلود شده را در همینجا آپلود کنید. اما اگر اقدام به نصب وردپرس در ساب فولدر کردید باید وارد پوشه مورد نظر شده و فایل را در این مسیر آپلود کنید. برای آپلود فایل هم مشابه تصویر زیر در هاست سی پنل روی گزینه Upload که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

در این صورت صفحه جدیدی در مرورگر باز میشه که با انتخاب دکمه SELLECT یا کشیدن و رها کردن فایل دانلود شده XML از بینگ میتونید این فایل را در مسیر مشخص شده انتخاب کرده و آپلود کنید.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

بعد از اینکه مرحله آپلود فایل به اتمام رسید به بخش کنسول جستجوی بینگ برگشته و روی دکمه VERIFY کلیک کنید. در نهایت سایت شما در بینگ ثبت شده و میتونید کارهای مدیریتی مربوط به موتور جستجوی بینگ را برای سایت وردپرسی خودتون انجام بدین.

روش دوم: ورود کد در افزونه سئو وردپرس

در صورتی که از افزونه سئو وردپرس استفاده می‌کنید میتونید از همین روش اول استفاده کرده و با کپی کردن کد مقدار Meta که در اختیارتون قرار میده تایید هویت را انجام بدین.

برای انجام این کار کد مشخص شده در Option 2 را که داخل مقدار Content قرار داره کپی کرده و سپس مشابه تصویر زیر به منوی سئو> عمومی> ابزارهای وبمستر مراجعه کرده و کد را در فیلد کد تائیدیه بینگ قرار داده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. بعد از اینکه پیغام موفقیت آمیز بودن نمایش داده شد به بینگ برگشته و در همون مرحله روی دکمه VERIFY کلیک کنید تا بررسی انجام بگیره.

ثبت سایت در بینگ و معرفی سایت وردپرسی به موتور جستجوی بینگ

بعد از کلیک روی VERIFY در ابزار وبمستر بینگ سایت شما وریفای شده و با در اختیار گرفتن کنسول جستجوی بینگ میتونید وضعیت ایندکس سایت وردپرسی در بینگ را مشاهده و مدیریت کنید که در مقالات آینده به نحوه کار با وبمستر بینگ خواهم پرداخت.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید سایت وردپرس خودتون را به موتور جستجوی بینگ معرفی کنید. در صورتی که هنگام ثبت سایت وردپرسی در بینگ سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.6/5 - (15 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. با سلام
    بنده طبق فرمایشات سایت را معرفی کرده ام. مدت زیادی هم این کار را انجام داده ام. اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از دوماه هنوز بینگ وب سایت مرا شناسایی نکرده است.

    1. سلام، اگر مراحل رو به درستی طی کنید سایت شناسایی میشه، بررسی کنید که دسترسی به سایت رو توسط robots.txt برای بینگ محدود نکرده باشید.

  2. من وبلاگ دارم اما وقتی توی قالب وبلاگ تگ خواسته شده رو بین تگ head میزارم قبول نمیکنه و میگه تگ body وجود نداره هر چی میگردم تگی که head و body کنار هم باشن نتونستم پیدا کنم لطفا کمکم کنین

  3. این راه هایی که گفتین برای سایته . لطفا برای وبلاگ هم توضیح بدین چون امکان آپلود فایل نیست

  4. با سلام کلیه مراحل آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ را انجام دادم کد مورد نظر در قسمت تایید کد در ابزار وب مستر قرار دادم بعد از ذخیره تغییرات دکمه

    VERIFY می زنم این خطا نمایش داده می شودممنون راهنمایی کنید

    tag not found before : make sure you place the verification tag with the correct verification key (62CC9E527CED4A9AD7668FFEA5BEA1EF) in the section and before the tag in your page.

    1. سلام و احترام؛
      این خطا دقیقا داره اشاره میکنه که مشکلی در وریفای رخ داده است می تونید از روش اول یعنی آپلود فایل در مسیر نصب وردپرس اقدام کنید.

  5. سلام و درود. من با ابزار انلاین ایکس ام ال سایت مپ جنریتور از سایتم یک نقشه گرفتم و میخواستم بدانم این فایل را دقیقا در کدام قسمت سایت باید وارد کنم تا در مرحله بعد به گوگل معرفی کنم؟ ممنون

  6. سلام وقت بخیر
    سایت من توسط بینگ مستر شناسایی شده و الان صفحه Webmaster Tools فعال هست اما به من کد تائیدیه بینگ مستر و همچنین فایلی برای دانلود که توی هاستم قرار بدم برای تائیدیه بینگ مستر داده نشده و فقط صفحه Webmaster Tools رو دارم الان نمی دونم برای دریافت فایل یا گرفتن کد تائیدیه چکار کنم طبق مراحل گفته شده عمل کردم اما کدی دریافت نکردم .آیا باید حسابم رو حذف کنم و مجددا تائیدیه بگیرم ؟ اگر مرحمت کنید و راهنمایی کنید ممنون میشم . سپاس

    1. سلام و احترام مهسا عزیز؛
      برای تست وبسایت mizbanfa.net رو در فیلد وارد و مراحل رو طی کردم مشکلی در این خصوص وجود نداره زمانی که آدرس سایتتون رو وارد میکنید سه متد برای وریفای سایتتون پیشنهاد میشه گزینه اول همون وریفای از طریق آپلود فایل هستش. فایلی که بهتون ارائه شده رو دانلود و در هاست آپلود میکنید سپس به همین صفحه برمیگردید و روی دکمه وریفای کلیک میکنید.

  7. سلام من برای گوگل این کار کردم اگه همین کار انجام بذم تنظیمات گوگل خراب میشه؟

    1. سلام و احترام؛
      خیر مشکلی نیست فیلدهای تایید بینگ و گوگل مجزا هستند.

  8. با سلام من بعد از ثبت سایتم در بینگ با مشکلی مواجه شدم. از این قرار که : کد تایید بینگ در بالای سایت من نشان داده می شود و ظاهر سایت رو به هم زده. و من نمیدونم از کجا باید اون کد رو از صفحه ی اول سایتم بردارم. بی زحمت راهنمایی کنین. ممنون.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      از چه قالبی استفاده می کنید؟
      ایا از افزونه هایی همچون افزونه Head, Footer and post Injection استفاده می کنید؟ از چنین افزونه هایی برای درج کد در هدر یا فوتر سایت استفاده می گردد.
      همچنین می توانید در تنظیمات قالب خود به دنبال بخش هایی باشید که امکان درج کد در هدر سایت را به شما می دهند و چک کنید ایا قطعه کدی درج گردیده یا خیر.
      در نهایت می توانید فایل هدر قالب خود را ارزیابی نمایید.

  9. سلام توی این چند وقته هر سایتیو باهر کدوم از اون سه تا روش میخوام وصل کنم ، نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *