آموزش های وردپرس

آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل

نقشه سایت xml یکی از راه‌هایی هستش که با ساخت اون میتونید تا سرعت ایندکس صفحات سایت خودتون را در موتورهای جستجو افزایش دهید. همونطوری که میدونید موتورهای جستجو در هر بار که یک سایت را مورد خزش قرار داده و بررسی می‌کنند کلیه لینک‌هایی که در صفحات یک سایت وجود دارد را بررسی می‌کنند، حالا اگر که لینکی از قبل ایندکس شده باشه مجددا بررسی شده و در صورتی که تغییری در اون ایجاد شده باشه به‌روز خواهد شد، اما اگر لینک جدیدی وجود داشته باشه که ایندکس نشده باشه در این صورت در موتور جستجو ایندکس خواهد شد. پس میشه گفت که اگر یکی از صفحات ما در هیچ کجای سایت بهش لینک نشده باشه پس نمیشه ازش انتظار داشت که به موتور جستجو نمایش داده شده و ایندکس شود. نمونه چنین صفحاتی برگه‌های وردپرس هستند که اگر لینک اونها را در منو و یا نوشته‌های خودمون قرار ندیم ایندکس نخواهند شد مگر اینکه در مسیر نقشه سایت معرفی شده باشند که در این صورت نقشه سایت هم درست مثل سایر صفحات عمل کرده و این لینک رو به موتور جستجو نمایش خواهد داد.

نقشه ی سایت چیست؟

همونطور که از اسم نقشه سایت مشخصه نقشه سایت شامل یک آدرس اینترنتی هست که هر صفحه‌ای در سایت شما منتشر بشه لینک اون در این صفحه ظاهر شده و در این صورت با معرفی آدرس نقشه سایت خودتون به موتورهای جستجو می‌تونید تا سرعت ایندکس مطالب خودتون را بالاتر ببرید. وقتی شما اقدام به معرفی سایت مپ به گوگل کرده باشید در این صورت گوگل در هر بار بررسی سایت شما ابتدا به سراغ نقشه سایت میره و کلیه لینک‌هایی که در اینجا وجود دارند را بررسی میکنه در این صورت نوشته‌ها، برگه‌ها، رسانه‌های آپلود شده در وردپرس، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌هایی که در سایت منتشر کردید سریعتر از قبل ایندکس خواهند شد. پس میشه گفت که حتی اگر تو سایت شما به صفحات منتشر شده هم لینکی داده نشه گوگل قاد خواهد بود تا از طریق نقشه سایت xml صفحات شما را پیدا کرده و اونها را ایندکس کند.

آموزش ساخت نقشه سایت xml وردپرس

یکی از بهترین افزونه sitemap وردپرس که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به ساخت سایت مپ در وردپرس بکنید با استفاده از افزونه سئو وردپرس هست. بنابراین در این آموزش قصد دارم تا به نحوه ساخت نقشه سایت با yoast seo بپردازم که در آموزش قبل با نحوه نصب و فعال سازی کامل تنظیمات افزونه سئو وردپرس آشنا شدیم. یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی افزونه سئو وردپرس که شما را در بهبود وضعیت بهینه‌سازی سایتتون کمک میکنه امکان ساخت نقشه سایت XML هست تا با استفاده از اون صفحه نقشه سایت وردپرس را بسازید و سپس با معرفی اون به موتورهای جستجو نظیر گوگل سرعت ایندکس و بررسی صفحات خودتون را بهبود ببخشید.

برای ساخت نقشه سایت با yoast seo ابتدا لازمه تا به منوی سئو> عمومی> امکانات مراجعه کرده و سپس گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار بدین تا نقشه سایت براتون فعال بشه.

 

در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا نقشه سایت شما ایجاد شده و فعال شود.

آموزش ساخت نقشه سایت xml

حالا برای مشاهده نقشه سایت کافیه تا به آدرس اون مراجعه کنید. برای این منظور عبارت sitemap.xml را بعد از آدرس دامنه خودتون وارد کنید تا نقشه سایت مشابه تصویر بالا به شما نمایش داده شود. برای مشاهده نمونه نقشه سایت هم میتونید تا از نقشه سایت پایگاه دانش میزبان‌فا که در آدرس https://mizbanfa.net/blog/sitemap_index.xml قابل دسترسی هست نقشه xml وردپرس را بررسی کنید.

آموزش معرفی سایت مپ به گوگل

حالا بعد از اینکه نقشه سایت XML وردپرس را ساختید لازمه تا اونو به گوگل معرفی کنیم. بنابراین به منظور معرفی سایت مپ به گوگل در وردپرس ابتدا از طریق آدرس https://www.google.com/webmasters وارد کنسول جستجوی خودتون در گوگل شده و پس از انتخاب سایت مشابه تصویر زیر به مسیر Crawl> Sitesmap مراجعه کنید.

آموزش ساخت نقشه سایت xml

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می کنید در سمت راست بالای صفحه دکمه‌ای با نام ADD/TEST SITEMAP قرار داره، روی اون کلیک کنید و در فیلد باز شده عبارت sitemap_index.xml که بعد از آدرس دامنه وجود داره را وارد کنید و در نهایت روی دکمه Submit کلیک کنید. بعد از این کار با رفرش کردن صفحه و مراجعه به انتهای اون خواهید دید که نقشه سایت شما به گوگل اضافه شده و با کلیک روی اون به صورت دسته‌بندی شده هر نوع پست تایپ و taxonomy را در نقشه xml گوگل که برای سایتتون ثبت کردید مشاهده خواهید کرد.

آموزش ساخت نقشه سایت xml

حالا همونطور که در تصویر هم میبینید تعداد لینک‌های ثبت شده در سایت مپ بر اساس لینک صفحه و لینک تصاویر نمایش داده شده و برای هر کدوم هم تعداد ایندکس شده در گوگل را مشاهده خواهید کرد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به ساخت نقشه سایت xml وردپرس و معرفی سایت مپ به گوگل در وردپرس اقدام کرده باشید. اگر در رابطه با ساخت نقشه xml وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.7/5 - (30 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    نقشه سایت بنده فقط در قسمت تگ ها خطا میده کسی میدونه دلیللش باید چی باشه؟

  2. سلام خسته نباشید.
    نسخه yoast seoمن7.5.1است و امکانات و آنچه رو آموزش دادی جهت تهیه نقشه سایت قابل اجرا نیست و برام مبهم است راهنمای کنید ممنون

    1. سلام و وقت بخیر، آموزش آپدیت شده و مطابق با آخرین نسخه از افزونه سئو وردپرس نحوه استفاده از XML در ان توضیح داده شده مجددا از آموزش استفاده کنید.

  3. با سلام
    مراحل رو پیش رفتم ولی صفحات سایت مپ نمایش داده نمیشوند.

    sarnaz.ir/sitemap.xml

    1. سلام
      روز خوش
      من موقع فراخوانی سایت مپ با این ارور مواجه میشم.
      error on line 3 at column 10: XML declaration allowed only at the start of the document

      doctor-v.ir
      تو قسمت روت هاست هم فایل سایت مپ رو نمیببنم.
      ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. وقت بخیر،
          شما اول باید سایتتون را در گوگل ثبت کنید و بعد از اینکه ثبت شد اقدام به معرفی نقشه سایت بکنید. بنابراین با استفاده از مقاله آموزش معرفی سایت وردپرسی به گوگل اول سایت رو به گوگل معرفی کنید. بعد از طریق وبمستر کار معرفی نقشه سایت XML را انجام بدین(در این مرحله نیازی به آپلود فایل ندارید و فقط باید آدرس نقشه سایت را در وبمستر گوگل ثبت کنید)

  4. سلام عباس خان وقت بخیرو نیکی
    من الان موندم نقشه ی سایت کدومو غیر فعال کنم(الان جفتشون فعال هستن) نقشه ی سایت گوگل و یا yoast seo
    ———
    توی گوگل وبمستر در بخش
    Sitemap index>Sitemap errors
    همچین چیزی نوشته شده
    Errors———————خطاها
    Empty Sitemap——نقشه ی سایت خالی

    Your Sitemap does not contain any URLs. Please validate and resubmit your Sitemap
    نقشه سایت شما نشانی اینترنتی ندارد. لطفا نقشه سایت خود را تأیید کنید و دوباره ارسال کنید.
    حالا کدوم آدرس ، نشانی اینترنتی نداره این آدرس: delta-music.ir/sitemap-tax-post_tag.xml
    ————–
    حالا در همین بخشه Sitemap index>Sitemap errors
    همچین چیزی نوشته شده
    Warnings ————————هشدارها
    URLs unreachable———–یو ار ال های غیر قابل دسترس

    When we tested a sample of the URLs from your Sitemap, we found that some of the URLs were unreachable. Please check your webserver for possible misconfiguration, as these errors may be caused by a server error (such as a 5xx error) or a network error between Googlebot and your server. All reachable URLs will still be submitted.
    هنگامی که ما یک نمونه از URL ها را از نقشه سایت شما آزمایش کردیم، متوجه شدیم که برخی از URL ها قابل دسترسی نبودند. لطفا برای خطای احتمالی ممکن است وب سرور خود را بررسی کنید، زیرا این خطاها ممکن است توسط یک خطای سرور (مانند یک خطای 5xx) یا یک خطای شبکه بین Googlebot و سرور شما ایجاد شود. تمام URL های قابل دسترسی هنوز ارسال می شوند.
    توی آدرسهای زیر چندین URL وجود داره و هر کدوم از آدرس های ذکر شده یک ارور 500 دارن که یک نمونه مثال از آدرس 8-2016 گذاشتم
    Sitemap: delta-music.ir/sitemap-pt-post-2016-01.xml
    Sitemap: delta-music.ir/sitemap-pt-post-2017-06.xml
    Sitemap: delta-music.ir/sitemap-pt-post-2016-08.xml
    حال اینکه این ارور 500 و که داده شامل همین یک URL ↓ میشه یا شامل URLهای درون آدرس بالایی هم میشه؟
    HTTP Error: 500
    URL: /%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D8%AD%D8%AC%D8%A7
    %D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B4%D9%88-%D8%AF/
    آدرسی اصلی که ارور 500 و نشون داده:
    delta-music.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B4%D9%88-%D8%AF/

    1. سلام محسن جان، پیشنهاد می‌کنم از نقشه سایت Yoast seo استفاده کنی که نیازی به استفاده از افزونه دیگه نباشه و هماهنگی بهتری هم خواهد داشت.

  5. با سلام و تشکر از مطالب آموزندتون ، من افزونه google xml site maps رو قبلا نصب کردم الان برای ساخت site map طبق آموزش شما وقتی yoast seo رو نصب میکنم و گزینه نقشه‌های XML رو فعال میکنم پیغام میده استفاده از این برنامه همزمان با افزونه google xml site maps موجب اختلال در روند indexing سایت میشه و استفاده همزمان از هر دو افزونه صحیح نیست ، وقتی هم که گزینه نقشه‌های XML را در افزونه yoast seo غیر فعال میکنم متاسفانه در گوگل کنسول نقشه سایت رو که میخوام معرفی کنم ارور میده الان چکار باید کرد؟؟

    1. سلام، لطفا بفرمایید که موقع موقع معرفی نقشه سایت چه خطایی بهتون میده؟
      پیشنهاد می‌کنم از قابلیت خود افزونه یوست سئو برای نقشه سایت استفاده کنید.

      1. سلام ، الان من مجددا نقشه سایت رو معرفی کردم ولی 2000 صفحه رو بیشتر شناسایی نمیکنه قبلا 10000 صفحه ایندکس شده داشتم

          1. ممنونم از وقتی که میذارید ، یه سوال دیگه اینکه من یکبار نقشه سایتم در گوگل کنسول پاک شده و الان مجددا نصبش کردم لطمه ای به سوابق ایندکس شده قبلی و روند اینکس فعلی وارد نمیشه ؟؟

            1. نه هیچ مشکلی از این بابت پیش نمیاد. گوگل وقتی از طریق xml یا حتی لینک‌های تو صفحه سایت شما رو ایندکس میکنه، تو هر بار بررسی سایت مجددا از طریق لینک‌هایی که داخل صفحه هست بررسی میکنه ببینه اون صفحات قبلا ایندکس شدن یا نه.
              اگر نشده بودن شروع به بررسی و رتبه بندی میکنه اما اگر شده بودن یه تطبیق با نسخه ای که روی سرورهای گوگل هست انجام میده که اگر تغییراتی تو صفحه ایجاد شده بود به روزرسانی بکنه.
              نقشه سایت xml صرفا نشون داده یک مسیر راه به گوگل هست برای اینکه بتونه کل صفحات سایت رو ببینه و از این طریق به کل صفحات هدایتش کنیم.

  6. در ضمن یادم رفت بگم من قبلا نقشه سایتم رو به گوگل کنسول معرفی کردم ،، بعداز مدتی در گوگل کنسول اروری دریافت کردم مبنی بر خطا در ایندکس شدن یکی از صفحات سایت که از سمت سرور ایراد گرفته بود منم پیغام رو خوندم و delet کردم وقتی مجددا به داشبورد گوگل کنسول مراجعه کردم دیدم نقشه سایت که قبلا ثبت کرده بودم و 10 هزار صفحه رو نشون میداد که ایندکس شده کاملا پریده اصلا انگار وجود نداشته و دوباره در داشبورد داره پیغام میده که شما نقشه سایت ندارید و من اومدم که دوباره طبق دستورالعمل شما مجدد سایت مپ رو معرفی کنم که با این مشکل مواجه شدم

  7. و یه مورد دیگه اینکه اونموقع که نقشه سایتم در کنسول گوگل فعال بود و من مرتب بهش سرمیزدم و آمار سایتم رو میدیدم ، نشون میداد 10 هزار صفحه ایندکس شده اما وقتی در نتایج سرچ گوگل site:hp-co.org رو میزدم 3400 تا نتیجه نشون میداد ، بعضی مواقع این عدد تا 8000 تا هم میرسید اما مجددا دوباره میومد رو 3200 یا 3400 یعنی انگار تمام صفحات من در نتایج سرچ نمیومد ، الانم که یه بار نقشه سایت در گوگل کنسول پاک شده و مجددا نصبش کردم 2400 تا در نتایج گوگل نشون میده یعنی دائما داره از تعداد صفحاتم در نتایج گوگل کاسته میشه ، لطفا راهنمایی بفرمایید ایراد کار از کجاست ؟؟؟ ممنون

  8. سلام ، اونموقع که نقشه سایتم در کنسول گوگل فعال بود و من مرتب بهش سرمیزدم و آمار سایتم رو میدیدم ، نشون میداد ۱۰ هزار صفحه ایندکس شده اما وقتی در نتایج سرچ گوگل site:hp-co.org رو میزدم ۳۴۰۰ تا نتیجه نشون میداد ، بعضی مواقع این عدد تا ۸۰۰۰ تا هم میرسید اما مجددا دوباره میومد رو ۳۲۰۰ یا ۳۴۰۰ یعنی انگار تمام صفحات من در نتایج سرچ نمیومد ، الانم که یه بار نقشه سایت در گوگل کنسول پاک شده و مجددا نصبش کردم ۲۴۰۰ تا در نتایج گوگل نشون میده یعنی دائما داره از تعداد صفحاتم در نتایج گوگل کاسته میشه ، لطفا راهنمایی بفرمایید ایراد کار از کجاست ؟؟؟ ممنون

    1. سلام، اینکه نتایج تو گوگل وبمستر و حالتی که دامنه خودتون رو سرچ میکنید تعدادش اختلاف داره چیز عادی هست. دلیلش بخاطر برخی صفحات هست که ممکنه از آجاکس یا صفحه بندی و یا هر مورد دیگه که بستگی داره استفاده کرده باشید.
      برای بررسی این موضوع بهتره دسترسی به گوگل وبمستر و سایت رو برای شخصی که مورد اعتماد هست فراهم کنید تا با بررسی موضوع قادر به رفع اون باشن.

    1. سلام، آدرسی که خطا داده مربوط به یکی از برچسب‌های سایت هست که ظاهر مشکلی در اون برچسب وجود داره. ممکنه نوشته‌ای شامل اون برچسب نباشه و به همین خاطر هست که خطا میده.

      1. رفتم داخل برچسب. هیچ مشکلی نداشت. مطلب هم در موردش بود.
        فکر کنم مشکل بابت ریدایرکت کردن هست. اینو ریدایرکت کردم قبلا. تو وبمستر میزنم قسمت Fetch اش رو میزنم همین تگ رو. ارور زیر رو میده. عکس اش رو گرفتم. بعد میزنم رو لینک کیره داخل یه گزینه داره نوشته follow. راهنمایی کنید لطفا
        http://uupload.ir/files/cpie_5.jpg

          1. میخوام همون اروری که تو سایپ مپ میده رو پاک کنم. شماگفته بودین اون ارور شاید مال این باشه که برچسب دارین تو سایت ولی مطلبی بهش چسبیده نشده. رفتم چک کردم دیدم مطلب داخل برچسب هست. اون ارور که بالا گفتم چیجوری پاک کنم.

  9. از حالت ریدایرکت خارج کنم مجددا ارور 404 میده.
    یه سوال دیگه در همین بین. از قسمت Remove URL وب مستر برای لینک هایی که حذف شدن استفاده کردم. مگر برای این لینک هم استفاده کنم. لینک یک عکس رو در زیر براتون فرستادم. از Remove URL وب مستر استفاده کردم. نگاه میکنید ببینید درست استفاده کردم. چون همون لینکی رو که تو وبمستر پاک کردم. دوباره که میزنم صفحه میاد نوشته یافت نشد 404
    http://uupload.ir/files/w0nr_untitled.jpg
    ممنون میشم اینم راهنمایی ام کنید

  10. سلام. ما قبلا http بودیم و بعد اس اس ال گرفتیم. آیا تو گوگل وب مستر تو property جدیدی که ایجاد کردیم هم نیازه دوباره نقشه سایت معرفی کنیم یا خوده گوگل از پراپرتی قبلی که http بوده انتقال میده خودکار؟

  11. سلام وقت شما به خیر ممنون به خاطر مطالب مفیدتون
    من مقاله 126 نکته درمورد سئو سایت رو خوندم در مورد 57 اشاره فرمودین که باید علاوه بر ساخت سایت مپ تولویت بندی کنیم صفحات سایت رو توسط شاخصه priority ولی این شاخصه رو من پیدا نکردم تو همون مقاله هم فرمودین که در این مقاله به صورت مفصل توضیح میدین من همه رو خوندم و انجام دادم ونتیجه بخش بود اگه لطف کنید این یه مورد رو هم به متن مقاله اضافه کنید تا هم من و هم دوستان استفاده کنند ممنون میشم

  12. جناب صادقی عزیز سلام ممنون از توجهتون به مشکلات کاربران ، اخیرا در پیشخوان وورد پرس من با همچین پیغامی روبرو شدم ( خطای RSS: WP HTTP Error: نشانی معتبر نیست. ) و از طرفی این صفحه ( hp-co.org/feed ) در سایت من بعضی مواقع باز نمیشه و ارور 404 میده و بعضی مواقع هم باز میشه مشکل چیه و در کدوم قسمت از پنل مدیریت باید اصلاحش کنم ؟ ممنون از شما

  13. با سلام و خسته نباشید
    جناب صادقی من از افزون YoastSEO برای ایجاد نقشه استفاده کردم همه چیز خوب بود تا اینکه یکی از پلاگین ها رو حذف کردم حالا در قسمت کنسول خطای Url دارم و نمی دونم چطور باید نقسه سایت رو به روز کنم تا دیگه ربات به این صفحات سر نزنه چون دیگه وجود ندارن، هیچ جا هم اشاره نشده که وقتی نقشه سایت حالا با هر روشی ایجاد شد برای بروزرسانی و جلوگیری از خطای 404 برای محتوی حذف شده چه باید کرد. لطف می کنید یه توضیحی بدید تا این مورد رو اصلاح کنم خطا رفع بشه.

    1. سلام، چه افزونه‌ای بوده که بعد از پاک کردنش این مشکل به وجود اومده؟ و اینکه افزونه سئو وردپرس که استفاده میکنید نسخه رایگان هست یا پولی؟

  14. من از افزونه پولی yoasat استفاده میکنم.
    با توجه url ها افزونه comment-subscriptions هست که ایجاد مشکل کرده.من 28 ارور 404 دارم که توقسمت “میز فرمان جستجو ” در افزونه yoasat هم نشون داده میشن و ازم میخواد که ریدارکت 301 براشون ایجاد کنم.همونطور که میبینید برای هر پست با همون آدرس ارور گرفته.
    /comment-subscriptions/?srp=13&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=218&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=227&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=271&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=332&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=334&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=338&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=340&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f
    /comment-subscriptions/?srp=342&srk=de4e3fa3e903dd40b49d80cb66423356&sra=s&srsrc=f

  15. سلام و خسته نباشید.
    بنده تازه نقشه سایتمو به گوگل کنسول معرفی کردم، در قسمت processed نوشته pending، چقدر زمان میبره تا انجام بشه؟

    1. سلام محمد جان،
      نمیشه زمان تقریبی و دقیقی براش گفت. به محض اینکه سایت شما توسط موتور جستجو کراول بشه و ربات‌های گوگل برای بررسی و ایندکس وارد سایت شما بشن، نقشه سایت هم از این حالت به حالت تایید شده تغییر پیدا خواهد کرد.

  16. آقای صادقی سلام در رابطه با بالا رفتن صفحات یک سایت در گوگل این درسته که میگن گوگل هر سایت رو با یک موضوع خاص میشناسه و بالا میبره و اگر موضوعات دیگری به جز موضوع اصلی در سایت تولید بشه گوگل اونو بالا نمیبره ؟ بعنوان مثال من سایتم hp-co.org بیشتر در زمینه پرینتر اچ پی تولید محتوی کردم و گوگل از اول این سایت رو به عنوان محتوی درباره پرینتر و کارتریج hp شناخته حالا اگر بیام صفحاتی مربوط به برند samsung ایجاد کنم و تولید محتوی درباره سامسونگ بکنم ولی اقلام و محصولات همون پرینتر و کارتریج باشه آیا گوگل به لحاظ اینکه این سایت رو قبلا با برند hp شناخته صفحات مربوط به سامسونگ رو بالا نمیبره ؟؟؟ حتی اگر محصولات یکسان باشه و همشون پرینتر و کارتریج باشه؟؟؟ ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، این موضوع درست هست. اما نه به این شکل که بگیم چون موضوع سایت ما «کارتریج و پرینتر hp» هست پس نمیشه سمت «سامسونگ» و… رفت. درواقع گوگل میاد و موضوع سایت شما رو بر اساس محتوا تشخیص میده و بعد اعتباری برای کل سایت از نظر موضوعی بهتون میده، حالا اگه در کنارش به موضوع دیگه میپردازید نمیاد کلا در نظر نگیره، بلکه به سایتی که بیشتر تو اون زمینه پرداخته شده بیشتر هم اهمیت میده که طبیعی هست.
      اما در کل این قضیه چیزی نیست که خیلی تاثیرگذار باشه، نباید نگرانش باشید.

  17. سلام خسته نباشید بابت سایت عالیتون امیدوارم هر روز موفق تر از دیروز بشین
    من نقشه سایتم رو با yoast seo ساختم ولی چرا تعداد تصاویر رو اشتباه میزنه؟ یعنی اگه من 5 تا تصویر توی پیجم دارم تو قسمت image >> نوشته 0
    این یعنی مشکلی داره؟ چجوری باید درستش کنم؟
    zimagostar.com/page-sitemap.xml

  18. با سلام
    مراحل رو پیش رفتم ولی صفحات سایت مپ نمایش داده نمیشوند. و با خطا همراه است.
    nilabimb.gigfa.com/sitemap.xml

  19. جناب صادقی با سلام و خسته نباشید من امروز امکان ورود به پنل وورد پرسم رو نداشتم و پیغام میداد که ارتباط شما با wp-config.php قطع شده بعداز تماس با شرکت سرویس دهنده سرور و هاست ،، گفتن این فایل در پنل پلسک شما پاک شده خواستم بدونم همچین چیزی امکان داره که این فایل خودبخود بپره چون به جز خود من و اونها هیچکس دیگه دسترسی نداره ممنونم

    1. سلام، این مشکل دقیقا دو روز پیش برای چندین سایت به وجود اومده که علتش میتونه بخاطر وجود افزونه نال شده یا افزونه‌ای که باگ داره باشه. در حال بررسی موضوع هستیم و به محض مشخص شدن اطلاع رسانی میشه.

      1. با سلام متاسفانه بازهم wp-config.php از روی دیتابیس پاک شده و پشتیبانی هاست معتقده که در سایت نفوذ شده و فایلهای مخرب زیادی ایجاد شده ،،، لذا با توجه به اینکه ما افزونه های اضافه و ناکارآمد رو حذف کرده بودیم و روی وورد پرس سایت آنتی ویروس نصب کردیم و برای ورود به سایت از نکات ایمنی مث کپچا استفاده کردیم ،، همچنان این اتفاق داره میفته یه نظر شما چکار باید کرد؟؟؟ هر بار که بک آپ قبلی رو برمیگردونیم و نکات ایمنی رو هم روش اعمال میکنیم دوباره سایت بعداز چندروز میاد پایین ،، آیا ممکنه این فایل های مخرب همچنان wp-config.php رو حذف کنند..؟؟

        1. سلام، شما باید سایتتون رو بدین یک فرد متخصص بررسی بکنه. صرفا نمیشه گفت با پاک کردن یا غیرفعال سازی مشکلتون برطرف میشه. تو بیشتر مواقع هکر در پشتی میزاره و با تزریق کد تو بخش‌های مختلف سایت کاری میکنه که بعدها هم بتونه وارد سایت بشه و کارهای مخربش رو دنبال کنه.

  20. آقای صادقی شما خودتون میتونید پشتیبانی سایت من رو انجام بدید ؟؟ شماره تلفن من جهت هماهنگی 0912***301*

  21. سلام وقت بخیر
    در قسمت سایت مپ گوگل وبمستر خطاهایی اومده و مطالب و عکس هایی که ایندکس شده بودن تعدادشون نسبت به قبل داره کم میشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    لازمه یکبار دیگه سایت مپ وارد کنم؟
    تصویر براتون ارسال کردم
    http://uupload.ir/files/u49p_sitemap.png

        1. سایت شما مشکل داره و برای همین نقشه سایت به مشکل خورده. به عنوان نمونه برخی آدرس‌ها به خاطر سری خطاهای 500، بعضیا بخاطر عدم دسترسی به آدرس بخاطر کندی سایت و بعضیاشونم بخاطر ناخوانا بودن آدرس یا عدم اجازه دسترسی، برای موتور جستجو در دسترس نیستند.

  22. سلام
    ممنون از مطلب فیدتون
    من این کار ها رو انجام دادم و سایت مپم هم به خوبی ایجاد شد اما وقتی تو سرچ کنسول ثبت میکنم تو این قسمت میمونه
    Sitemap: /sitemap_index.xml
    This Sitemap is pending.
    Error details: No errors found.
    و وقتی تست میزنم
    Sitemap: /sitemap_index.xml
    Type: Sitemap index
    Number of children in this Sitemap index 16
    Error details: No errors found.
    مشکلی وجود نداره ، اما سایت مپم رو نمیخونه انگار
    توی ورژن جدید سرچ کنسول هم Couldn’t fetch میزنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. منم همین مشکل رو دارم
      دو هفتس همه کاری کردم
      هاست از داخل و خارج گرفتن
      تا انواع مدیریت محتوا تست کردن
      همون هنگام سابمیت کردن سایت مپ تو گوگل همین ارور Couldn’t fetch میده
      ترو خدا کمک کنید من دیونه شدم
      دیگه نمیدونم مشکل از چیه

      1. سلام من مشکلم رو تونستم برطرف کنم
        شما هم این کار رو بکن شاید درست بشه براتون
        توی سرچ کنسول دقت کن ادرس ببین سایتت به کدوم صورت http یا https ثبت شده، احتمال داره ادرست به صورت https ثبت شده باشه و این مشکل ایجاد شده پس از تصحیح ادرست به صورت کامل ایندکس میشه سایتمپت.
        امیدوارم بتونه بهت کمک کنه

    2. من خیلی راحت مشکلو برطرف کردم! فقط کافیه همون آدرس سایت مپی که خطا داده رو مجددا اضاغه کنی به کنسول جستجو. من همین الان این کارو کردم و اوکی شد.

  23. باسلام
    من حدود 50 هزار فایل رو تو سایتم وارد کردم. ولی سایت مپ من فقط 3 تا فایل رو روی نمودار نشون میده. ویک اروو میده با این مضمون که1

    Errors

    Parsing error

    We were unable to read your Sitemap. It may contain an entry we are unable to recognize. Please validate your Sitemap before resubmitting.

    میشه بگید باید چیکار کنم؟

  24. سلام من تمام موارد سئو تصاویر خصوصیت alt اسم فایل و توضیحات تصاویر رو تو سایتم رعایت میکردم عکسای سایتم ایندکس میشد ولی رتبه نمیگرفت فقط تو قسمت تصاویر گوگل بود در حالی که سایتم جز لینکای اول گوگل هست متوجه شدم تو نقشه سایت گزینه رسانه رو که مربوط به عکسا میشه فعال نکردم. همین الان فعال کردم ولی مطمئن نیستم که باز عکسام رتبه بگیرند اگه ترفندی هست میشه بهم یاد بدید. , و اینکه رقیبم با گذاشتن کلیپ تو آپاراتو تماشا میهن ویدئو آینت شیپور و امثال اینها عکساش رتبه میگیرند منم همش میزارم کلیپ اما رتبه نمیگیره چیکار کنم؟ میخام وقتی کلمه کلیدیم رو سرچ میکنم عکسامم بالا باشن لطفا کمک کنید. سپاسگذارم

    1. سلام روزبخیر؛
      موارد زیر در نمایش تصاویر در موتورهای جستجو تاثیرگذار هستند:
      نام تصویر (مرتبط با موضوع تصویر)
      استفاده از ویژگی alt (درجی کلمه کلیدی یا lsi ها)
      تکمیل فیلد توضیحات تصویر
      یونیک بودن تصویر

  25. سلام مهندس جان.یه مشکلی که دارم اینه افزونه google xml site map رو نصب کردم اما فایل sitemap.xml درروت اصلی ساخته نمیشه و این فایل پسوند هم داره .چطور میتونم اسم نهایی رو مشخص کنم که همون sitemap.xml باشه .ممنون

  26. با سلام من در سایتم که قبلا http بود نقشه سایت xml داشتم و به گوگل وبمستر هم معرفی کرده بودم. آیا حالا که ssl روی سایت نصب کردم و تبدیل به https شده باید دوبار نقشه سایت بسازم؟ اگر بله نقشه قبلی را باید پاک کنم؟

  27. سلام. برای تهیه‌ی نقشه ی سایت از یواست استفاده کنم بهتره یا افزونه sitemap معروف؟

  28. خیلی ممنون از پستتون خیلی ساده و روان آموزش دادین .من اجراش کردم بدون ارور بود ممنون

  29. من بعد از انجام کار ها ارور نات فوند میده برام:
    Not Found
    The requested URL was not found on this server.

    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
    میشه لطفا راهنماییم کنید؟
    لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  30. سلام. نقشه سایت کاملا نمایش میده sitemap_index.xml ولی وقتی داخل گوگل سرچ کنسول میزنم که صفحات رو بشناسه این پیغام میاد:
    Google will periodically process it and look for changes. You will be notified if anything goes wrong with it in the future.
    ولی تو قسمت status مینویسه could not fetch
    وقتی هم که باز میکنم سایت مپ رو این ارور رو میده:

    Error loading stylesheet: An unknown error has occurred (805303f4)
    /wp-content/plugins/wordpress-seo-premium/css/main-sitemap.xsl
    لطفا راهنمایی بقرمایید

  31. وقت بخیر ،خسته نباشید
    سایت من یک ارور میده در seo بخش سلامت سایت
    منطقه زمانی پیشفرض PHP پس از بارگذاری وردپرس با فراخوانی date_default_timezone_set() تابع تغییر یافته است. این عملکرد با محاسبات صحیح تاریخ و زمان تداخل دارد.

    من زمان و تاریخ هم تنظیم میکنم باز این ارور نمیره و ارورهایی دیگه میگه سایت شما ماژوا نداره یا یک پوسته اضافی باید داشته باشید
    خودشون پیام دادن پوسته های اضافی رو حذف کنید الان دیگه میگن باید یه پوسته اضافی داشته باشید که بازم یه پوسته دانلود کردم ولی هنوز ارورش نرفته
    ممنون میشم کمکم کنید

  32. سلام ی سوال دارم خدمتتون.بنده ی سایت وردپرسی دارم که کارش مانند پونیشا هست. حالا من نمیخوام چت بین کاربرهام تو گوگل ایندکس بشه میشه برای فایل ربات و نقشه سایت راهنماییم کنید که چگونه ایجاد کنم؟؟ آیا فایل ربات و نقشه سایتی که خود یواست سئو ایجاد میکنه برام کافی هست یا باید تغییرات بدم؟؟

  33. سلام و عرض ادب
    از اینکه با مطالب خوب، ساده و روان موجب رفع بسیاری از ابهامات و راهنما هستید واقعاً ممنون و متشکرم.
    امیدوارم سایتتون همیشه درخشان و پربازدید باشه و موفق و پیروز باشید.
    ارادتمندم

    1. سلام روز بخیر؛
      سپاس از لطفی که به ما دارید و انرژی مثبتی که منتقل می کنید.
      خیلی خوشحالیم که مقاله براتون مفید واقع شده.

  34. سلام برای من اینجوری شده http://uupload.ir/files/lya7_111.png
    ارور های هم متنشان بصورت زیر است
    برای اولی
    Sitemap can be read, but has errors
    Missing XML tag
    1 instance
    This required tag is missing. Please add it and resubmit.
    Examples
    Line 3
    Parent tag:
    urlset
    Tag:
    url

    —–
    برای سومی

    Sitemap can be read, but has errors
    Sitemap is HTML
    1 instance
    Your Sitemap appears to be an HTML page. Please use a supported sitemap format instead.
    Examples
    Line 1
    Tag:
    html

    چند بار هم امتحان کردم و از همه اموزش های سایت شما استفاده کردم

    1. سلام وقت بخیر؛
      از چه افزونه ای برای ساخت سایت مپ استفاده کردید؟
      بهتره لینک جدیدی از سایت مپتون ارائه کنید.
      ساختار سایت مپ فعلی مشکل داره که چنین اروری دریافت کردید.

  35. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم
    من بعضی از پست تایپ ها و تکسونومی ها رو نمیخام تو گوگل نشون بدم و تو یواست کلا گفتم یه سری پست تایپ و تکسونومی رو ایندکس نکنه،الان به نظرتون این صفحه ها رو باید از نقشه سایت حذف کنم؟

  36. سلام و خسته نباشید ادمین عزیز من به سرچ کنسول ادرس سایت مپ رو ارسال کردم خطا گرفت و توضیحات خود سرچ کنسول هم خواندم متوجه نشدم ممنون میشم راهنمایی کنید. خطا به شرح زیر است :

    Sitemap could not be read
    General HTTP error
    1 instance
    We encountered an error while trying to access your Sitemap. Please ensure your Sitemap follows our guidelines and can be accessed at the location you provided and then resubmit.

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا در سرچ کنسول می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که در ادامه گام هایی که لازم است در راستای رفع این خطا بردارید را معرفی خواهیم کرد:
      1. در ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایت مپی که ایجاد کرده اید به درستی درست شده است. مقاله نقشه سایت چیست؟ می تواند برای شما مفید واقع شود.
      2. در صورتی که فایل سایت مپ مشکلی ندارد اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت شما معتبر است. برنامه های آنلاینی مثل Yandex Sitemap Validator می تواند در این زمینه برای شما مناسب باشند.
      3. اطمینان حاصل کنید که دسترسی ربات های گوگل را برای سایت مپ خود محدود نکرده اید.
      بعد از بررسی این موارد به احتمال زیاد مشکل شما نیز مرتفع خواهد شد.
      موفق و پیروز باشید

  37. سلام

    من هم از سرچ کنسول قدیمی سایت و معرفی کردم هم با افزونه! این حالت تداخل ایجاد نمیکنه؟

    سوال بعد اینکه با وجود نقشه سایت بروز، ولی برخی مطالب من ایندکس نمیشن! توی سرچ کنسول هم دلیلی براشون ذکر نمیکنه!

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا باید سایت مپ رو ایجاد و سپس از طریق سرچ کنسول اون رو معرفی کنید اینکه چند بار سایت مپ ایجاد و معرفی بشه مشکلی نداره اما وقتی خزنده های گوگل به سایتتون مراجعه میکنن متوجه تغییرات سایپ مپ شما هستن… اما دلایل متعددی وجود داره که ممکنه منجر به ایندکس نشدن محتوا بشه.
      آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر
      دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

  38. سلام وقت بخیر
    ببخشدی من سایت مپ سایتم رو توسط یواست سئو زدم که ساخته بشه ولی بعد از این که آدرس سایت رو وارد میکنم و در انتهای آن کلمه stiemap.xml تایپ میکنم به صفحه 404 ریدایرکت میشم.

  39. سلام وقت بخیر ِ
    من از افزونه سئو وردپرس برای ساخت نقشه سایت استفاده کردم ولی وقتی لینک نقشه رو سرچ میکنم ارور 404میده
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      آدرس رو بررسی کنید میتونید فایل رو حذف و مجددا ایجاد کنید و به گوگل سرچ کنسول معرفی کنید.

  40. سلام خسته نباشید من از یوائست برای ساخت نقشه سایتم استفاده کردم ولی متاسفانه دسته بندی ها و برند ها وی سایت مپ نمایش داده نمیشه مشکل از کجاست ؟ قابلیت ایندکس از تو تتنظیمات خود یواست هم فعال هسش برای دسته ها و برندها

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی این افزونه نقشه سایت شما را به صورت اتوماتیک می سازد. در نتیجه باید اطلاعات بخش های مختلف شما در دسته بندی های نمایش داده شده وجود داشته باشد. حال برای اطمینان از کامل بودن نقشه سایت خود می توانید از افزونه XML-Sitemap نیز استفاده نمایید. در این زمینه می توانید از آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  41. سلام وقتتون بخیر ببخشید من سایت مپم با یوائست سئو ساخته شده ولی دسته بندی های محصولاتم و برندهارو نمایش نمیده تو سایت مپ

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی این افزونه نقشه سایت شما را به صورت اتوماتیک می سازد. در نتیجه باید اطلاعات بخش های مختلف شما در دسته بندی های نمایش داده شده وجود داشته باشد. حال برای اطمینان از کامل بودن نقشه سایت خود می توانید از افزونه XML-Sitemap نیز استفاده نمایید. در این زمینه می توانید از آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  42. سلام
    ممنون برای مقاله مفیدتون.
    من مراحل رو انجام دادم ولی وقتی میخوام نقشه سایت رو ببینم با ارور۴۰۴ روبه رو میشم. ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. با سلام دوست عزیز
      ارور 404 در نقشه سایت می تواند به دلایل مختلفی رو به رو شود. یکی از اصلی ترین دلایل می تواند اعمال تغییرات در بخش پیوندهای یکتا وردپرستان باشد. در چنین شرایطی شما باید از طریق منو تنظیمات در پیشخوان وردپرس به صفحه پیوندهای یکتا مراجعه کرده و بدون اعمال هیچگونه تغییراتی روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. احتمالا بعد از دنبال کردن این مسیر مشکل موجود مرتفع می شود.
      موفق و پیروز باشید

  43. سلام وقتتون بخیر من سایت مپ رو ساختم و توی سرچ کنسول ثبت کردم که باید رکورد میکردم . بعد از وریفای کردن توی سرچ کنسول گزینه ای بابت crawl نداره که بتونم کاری انجام بدم .ممنون میشم راهنمایی کنین . عکس رو پایین گذاشتم ببینین .

  44. درود
    بعد از اینکه سایت مپ ایجاد شد آیا امکانش هست که بعضی از لینک ها رو به صورت دستی حذف کنیم تا اون لینک ها در سایت مپ وجود نداشته باشن؟

    1. سلام و احترام؛
      زمانی که یکسری url ها حذف میشن ربات ها این موضوع رو تشخیص و لیستی از خطاها در قسمت سایت مپ سرچ کنسول ارائه میکنن که شما باید اون ها رو فیکس کنید. در آموزش زیر خطاها و نحوه بررسی اون ها تشریح شده:
      آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر

  45. سلام خسته نباشید من با یواست سئو گزینه نقشه سایت رو روشن کردم و قبلا نقشه سایت رو مشاهده میکردم ولی آن وقتی می خوام نقشه رو ببینم این ارور رو میده:
    This page contains the following errors:
    error on line 3 at column 6: XML declaration allowed only at the start of the document
    Below is a rendering of the page up to the first error.

    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    با تشکر

  46. سلام. مرسی از شما من کامل سایت مپ رو با یوست ساختم و در گوگل وارد کردم. اما سایت مپ ایندکس را میزنه couldn’t fetch ولی سایت مپ های داخلی رو که وارد کردم همه رو قبول کرد. مشکل سایت مپ اصلی چی میتونه باشه؟ مقاله ای هست برای راهنمایی بیشتر؟

  47. سلام یک بار ست کردن سایت مپ برای همیشه کافیه؟ یعنی بعد از ایجاد صفحه های جدید دوباره باید بیایم سایت مپ رو به سرچ کونسول بدیم؟ یا خودش شناسایی و اضافه میکنه؟

    1. سلام و احترام؛
      بله.
      به صورت خودکار شناسایی خواهد شد. در صورت وجود مشکل می توانید مجددا سایت مپ را معرفی کنید.

  48. سلام چرا بعضی از لینک ها خاکستری کم رنگ هستند،دسته بندی یا اون مطلب پاک نشده و هست!ولی بعد از چند وقت هنوز ایندکس هم نشده،توی سورس صفحات هم،صفحات نوایندکس نیستند

  49. سلام
    لینک های سایت من دارای کلمات و حروف فارسی هستند و در سایت مپ لینک های به صورت %40%d39%f54%98%01 نمایش داده می شود.
    و یک لینک خیلی طولانی و بی معنی نمایش میده.
    آیا این نظر سئو مشکلی نداره؟
    باید از طریق پیوند های یکتا سبک اون ها رو تغییر بدم؟
    یا باید به جای حروف فارسی از حروف و کلمات انگلیسی استفاده کنم؟ (که در آدرس بار مرورگر هم به صورت انگلیسی نمایش داده شود)
    با تشکر

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      نحوه نمایش لینک ها یعنی فارسی یا انگلیسی بودن نامک ها کاملا سلیقگی می باشد اما هنگام انتشار لینک در شبکه های اجتماعی و… لینک به صورت ناخوانا و با شکلی نامتعارف نمایش داده می شود از طرفی کوتاه تر بودن لینک ها مزیت محسوب می شود برهمین اساس برخی استفاده از نامک های انگلیسی را توصیه می کنند.
      به منظور تغییر ساختار لینک ها می توانید به بخش پیوندهای یکتا وردپرس مراجعه کنید.

  50. سلام وقت به خیر
    من سایت مپ ساختم و توی سرچ کنسول سابمیت کردم ولی تو قسمت Total discovered URLs هیچ عددی نشون نمیده و قسمت see index coverage هم قابل کلیک نیست در صورتی که بعد از معرفی سایت مپ برای من success زده

  51. سلام متاسفانه من هر کاری میکنم با هر نرم افزاری امتحان میکنم برای دامنه ای که ادان دامین کردم نقشه سایت و robot.txt ساخته نمیشه ارور 404 میده لطفا راهنمایی بفرمایید
    و یه چیز دیگه من محتویات سایت اصلی و با ایمپورت رو دامینادان شده ریختم تصاویر شاخص نوشته ها رو هم نیاورد برای اونم راهنمایی بفرمایید لطفا چیکار کنم الان باید یکی یکی همشونو ویرایش کنم پست ها وتصویر شاخص رو عوض کنم
    ممنون از کمک هتون

  52. سلام چگونه میتونم جداولی ایجاد کنم که امتیاز مشخصات حیوان رو با ستاره نشون بده خیلی سایتها دیدم جداول اینجوری دارن چطوری و با چی ایجاد میکنند؟ مثلا میخوام ریزش موی سگ رو نشون بدم چقدره 5 امتیاز کامل میخوام مثلا 3 تا از 5 تا ستاره باشه یا زیرش مقدار سر و صدای سگ رو میخوام 4 ز 5 باشه یا هوش 5 از 5 چطوری انجامش بدم لطفا کمک کنید خیلی مهمه

  53. سلام وقت شما بخیر ، برای بروزرسانی نقشه سایت در پلاگین Yoast SEO نسخه پرمیوم باید چیکار کنم میشه راهنمایی بفرمایید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *