آموزش های وردپرس

نحوه مشاهده تاریخچه فعالیت کاربران در وردپرس

مشاهده تاریخچه فعالیت در وردپرس و بررسی فعالیت‌های انجام گرفته در وردپرس یکی از مواردی است که برای سایت‌هایی که چندین نویسنده و مدیر در آن فعالیت دارند امری ضروری تلقی می‌شود. به این فکر کنید که برای سایت خود یک طراح و یا نویسنده استخدام کرده‌اید تا فعالیت‌هایی که به وی در زمینه طراحی و گسترش سایت و یا تولید محتوا به وی محول کردید را انجام بده، در این صورت دسترسی این کاربر نسبت به بقیه در سطح بالاتری قرار داره و میتونه کارهایی را بر روی سایت انجام بده که ممکنه شما از اون بی اطلاع باشید. بنابراین لازمه تا یک افزونه برای ثبت فعالیت کاربران در وردپرس و مشاهده تاریخچه کارهایی که در وردپرس صورت گرفته را بر روی سایت نصب و فعال کنید تا از این موارد آگاه شوید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی با نام simple history بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا کلیه تغییرات و تاریخچه فعالیت‌هایی که بر روی وردپرس انجام میگیره را مشاهده کرده و از آنها مطلع شوید.

مشاهده تاریخچه فعالیت در وردپرس

قبل از اینکه به معرفی افزونه بپردازم به موردی اشاره می‌کنم که شما را ترغیب میکنه تا حتما از چنین افزونه‌ای در سایت خودتون استفاده کنید. مدتی پیش یکی از مدیران سایت‌های وردپرس ایمیلی برام با این توضیحات ارسال کردند. شخصی را برای راه‌اندازی سایتم در نظر گرفتم و قرار شد تا پوسته‌ای را که انتخاب کرده‌ام برای من خریداری کرده و کلیه موارد لازم برای یک سایت وردپرسی همچون نصب افزونه‌های لازم و… را به صورت کامل انجام داده و برای من تکمیل کنند. اما همین که کار به اتمام رسید دو روز بعد متوجه تغییراتی در سایت شدم که از سوی من انجام نگرفته بود و این شخص هم ادعا کرد که من چنین کاری را انجام نداده‌ام. در نهایت منم بهشون پیشنهاد نصب همین افزونه را دادم و گفتم که قبل از نصب افزونه از اون شخص بخواهید تا وضعیت را به حالت قبل برگردونن و بعدش این افزونه را نصب کنید.

به هر حال بعد از نصب افزونه همین تغییرات مجددا در سایت پیش اومد که با بررسی تاریخچه مشخص شد که همین تغییرات از سوی کسی که قرار بود این سایت را در قالب یک پروژه تحویل دهند صورت گرفته بود. حالا اگر شما هم فکر می‌کنید تا از این مشکلات برای شما پیش میاد در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این افزونه کاربردی بپردازیم.

افزونه‌ای که قصد معرفی ان را دارم با عنوان Simple History در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا کنون توانسته است تا بیش از 60.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خود کند که همین آمار دلیل مهم بودن استفاده از این افزونه را نشان می‌دهد. قبل از هر کاری افزونه مورد نظر را با کلیک روی دکمه زیر دانلود کرده و آن را نصب کنید. اگر با نحوه نصب افزونه در وردپرس اشنایی ندارید میتونید از مقاله آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس استفاده کنید.

دانلود افزونه Simple History

پس از نصب و فعال کردن افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Simple History در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد. روی منوی مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و مطابق توضیحات زیر تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

مشاهده تاریخچه فعالیت در وردپرس

همونطوری که در تصویر مشاهده می‌کنید با مراجعه به منوی افزونه به تب Settings هدایت خواهید شد که میتونید تنظیمات افزونه را بر اساس توضیحات زیر سفارشی سازی کنید.

Show history: این بخش به شما این امکان را میده تا منوی مشاهده تاریخچه فعالیت در وردپرس را تعیین کنید. با فعال کردن تیک گزینه on the dashboard امکان مشاهده فعالیت در پیشخوان وردپرس فراهم خواهد شد. با فعال کردن گزینه as a page under the dashboard menu نیز منوی مشاهده تاریخچه فعالیت کاربران در وردپرس به عنوان یک زیر منو از پیشخوان نمایش داده خواهد شد.

Number of items per page on the log page: با استفاده از این گزینه میتونید تا تعداد تاریخچه قابل نمایش در صفحه لاگ را تعیین کنید تا نمایش داده شوند.

Number of items per page on the dashboard: با استفاده از این گزینه هم قادر خواهید بود تا تعداد تاریخچه قابل نمایش در پیشخوان وردپرس را انتخاب کنید تا در هر صفحه چه تعداد از تاریخچه فعالیت اعضا در وردپرس قابل مشاهده باشد.

Clear log: با استفاده از این قابلیت میتونید تا با کلیک روی دکمه Clear log Now تاریخچه‌های ثبت شده تا به امروز را حذف کنید. البته این افزونه به صورت خودکار تاریخچه‌های 60 روز اخیر را در دیتابیس ذخیره میکنه که بعد از گذشت 60 روز هر تاریخچه حذف میشود.

RSS feed: با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا از طریق RSS تاریخچه فعالیت کاربران را دنبال کنید. برای این منظور گزینه Enable RSS feed را فعال کنید تا لینک RSS دلخواه براتون ساخته شده و این لینک را در برنامه‌های RSS خوان وارد کنید تا از این طریق بتونید لاگ تاریخچه فعالیت‌های انجام گرفته در وردپرس را از طریق فید وردپرس مشاهده کنید. با استفاده از دکمه Generate New Adderss نیز قادر خواهید بود تا آدرس جدیدی از نو برای خواندن و بررسی فعالیت کاربران از طریق RSS بسازید.

خروجی گرفتن از فعالیت کاربران در وردپرس

همونطور که اشاره شد این افزونه فعالیت‌های انجام گرفته در سایت را تا 60 روز ذخیره میکنه و بعد از گذشت این زمان هر تاریخچه به صورت خودکار از دیتابیس حذف میشود. بنابراین اگر تاریخچه ای برای شما مهم باشه لازمه تا ازش خروجی بگیرید. برای این منظور مشابه تصویر زیر به تب Export مراجعه کنید و سپس نوع فایل خروجی را در قالب Json یا CSV انتخاب کرده و با کلیک روی دکمه Download Export File لحظاتی منتظر بمونید تا فایل خروجی ساخته شده و دانلود کنید.

مشاهده فعالیت و تاریخچه وردپرس

حالا که تنظیمات خود را سفارشی سازی کردید برای مشاهده تاریخچه فعالیت در وردپرس دو راه پیش رو دارید که عبارتند از:

  • مشاهده تاریخچه فعالیت سایت از طریق RSS
  • مشاهده فعالیت سایت از طریق پیشخوان وردپرس

برای مشاهده فعالیت از طریق RSS کافیه تا لینک ساخته شده در صفحه تنظیمات برای RSS را در یک برنامه RSS خوان وارد کنید و به مشاهده تاریخچه فعالیت کاربران بپردازید. اما برای مشاهده در پیشخوان وردپرس به مسیر پیشخوان> Simple History مراجعه کنید و سپس همونطوری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در سایت را ببینید.

مشاهده تاریخچه در وردپرس

با استفاده از گزینه Dates هم قادر خواهید بود تا تاریخچه را بر اساس بازه‌های زمانی یک روزه، یک هفته، دو هفته، یک ماهه، شصت روزه و ماهانه مشاهده کنید. و با استفاده از Containing words هم میتونید تا به دنبال تاریخچه خاصی که میخواهید جستجو کرده و اونو پیدا کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون بتونید تا کلیه تاریخچه فعالیت در وردپرس را که از سمت شما و یا کاربران خودتون انجام میگیره رصد و دنبال کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی برای شما پیش اومده بود میتونید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.7/5 - (4 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام. این افزونه تاریخ راه اندازی شدن سایت رو هم نشون میده؟ یعنی تاریخ ساخته شدن سایت

    1. با سلام دوست عزیز
      در این افزونه تاریخچه فعالیت های کاربران وب سایتتان به شما ارائه می شود و اطلاعاتی در خصوص تاریخ ساخته شدن سایت در دسترس نیست. اما شما می توانید به منظور مشاهده تاریخ دامنه خود whois گرفته و تاریخ ثبت دامنه را مشاهده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *