آموزش های وردپرس

آموزش نمایش آخرین مطالب وردپرس همراه با تصویر شاخص

نمایش آخرین مطالب وردپرس به همراه تصویر شاخص همیشه جزو دغدغه‌های اصلی کاربران وردپرسی بوده تا با استفاده از اون بتونند آخرین نوشته‌های سایت خود را به همراه تصویر شاخص در بخشی از وبسایت خودشون نمایش دهند اما از آن جایی که همه قالب‌های وردپرسی امکان نمایش آخرین نوشته‌ها در وردپرس را برای کاربر فراهم نکردند که مطالب به گونه‌ای نمایش داده بشن که تصویر شاخص هم در کنار اونها نمایش داده بشه همیشه با مشکل مواجه بودند. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به نمایش آخرین مطالب سایتتون به همراه تصویر شاخص بکنید که این افزونه با در اختیار قرار دادن ابزارک برای شما چنین امکانی را فراهم میکنه، پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا آخرین مطالب وردپرس را به همراه تصویر شاخص در اون نمایش بدین تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش نمایش آخرین مطالب وردپرس همراه با تصویر شاخص

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Recent Posts Widget With Thumbnails در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که نشون دهنده میزان کارایی این افزونه برای نمایش مطالب به همراه تصویر شاخص در وردپرس هستش، برای استفاده از این افزونه میتونید تا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Recent Posts Widget With Thumbnails

همونطور که در بالا اشاره کردم این افزونه با استفاده از بخش ابزارک‌ها امکان نمایش جدیدترین مطالب وردپرس را برای شما فراهم میکنه، بنابراین با نصب اون منوی خاصی به بخش پیشخوان وردپرس شما اضافه نمیشه و برای استفاده ازش باید به مسیر نمایش> ابزارک‌ها در وردپرس مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر ابزارکی که با نام نوشته‌های اخیر با تصویر بندانگشتی به ابزارک‌های سایت شما اضافه شده انتخاب کنید و با استفاده از آموزش کار کردن با ابزارک در وردپرس اقدام به افزودن این ابزارک در بخش مورد نظر از قالب خودتون بکنید.

نمایش جدیدترین مطالب وردپرس همراه با تصویر شاخص

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تنظیمات دلخواه خودتون را برای نمایش جدیدترین مطالب وردپرس به همراه تصویر شاخص را در ابزارک سفارشی سازی کنید.

نام: در این فیلد نام ابزارک دلخواه خودتون را که قصد دارید در سایت نمایش داده بشه را وارد کنید.

تعداد نوشته‌هایی که نمایش داده می‌شود: در این فیلد تعداد مطالبی که میخواهید در ستون مربوط به ابزارک نمایش آخرین مطالب وردپرس نمایش داده بشه را وارد کنید.

باز کردن لینک ها در پنجره جدید: اگر که قصد دارید تا با کلیک روی هر نوشته کاربر در پنجره جدیدی اون نوشته را مشاهده کنه این گزینه را فعال کنید.

نمایش پست به صورت تصادفی: اگر قصد دارید تا مطالب ترتیبی نباشند و به صورت تصادفی در سایت نشون داده بشن تیک این گزینه را فعال کنید. استفاده از این گزینه برای مواقعی که مطالب شما زیاد هستند میتونه کاربردی باشه تا کاربران مطالب قبلی را هم مطالعه کنند.

نوشته ی فعلی نمایش داده نشود: اگر که کاربری در صفحه نوشته‌ای که منتشر کردید قرار گرفته باشه با فعال کردن این گزینه میتونید کاری کنید تا این نوشته جزو آخرین نوشته‌ها در ستون نمایش آخرین مطالب به همراه تصویر شاخص نشون داده نشه.

نوشته های چسبان در بالای لیست نگه داشته شوند: منظور از نوشته‌های چسبان نوشته‌هایی هستند که برای شما مهم هستند و با سنجاق کردن این نوشته‌ها قصد دارید تا زمان دلخواه خودتون نوشته همچنان در بالاترین سطح از مطالب نشون داده بشه، که با فعال کردن این گزینه میتونید کاری کنید همین وضعیت برای ابزارک نمایش جدیدترین مطالب وردپرس هم رخ بده.

عنوان نوشته نمایش داده نشود: اگر که میخواهید تا عنوان و نام نوشته نشون داده نشه این گزینه را فعال کنید.

حداکثر طول عنوان: با استفاده از این قسمت هم میتونید تا حداکثر تعداد کاراکترهایی که میتونه برای عنوان نوشته نشون داده بشه را وارد کنید.

نمایش پست نویسنده: با فعال کردن این گزینه نویسنده مطالب هم نشون داده خواهد شد.

نمایش پست ها دسته بندی ها: با فعال کردن این گزینه دسته‌بندی‌هایی که برای نوشته تعیین کردید نشون داده خواهند شد.

نمایش تاریخ نوشته: اگر که قصد دارید تا تاریخ نوشته‌ها هم نمایش داده بشه میتونید با فعال کردن این گزینه این امکان را فراهم کنید.

نمایش خلاصه متن: با فعال کردن این گزینه هم خلاصه متن نوشته نشون داده میشه که میتونید از بخش حداکثر طول خلاصه متن تعداد کلمات دلخواه خودتون را برای نمایش در خلاصه متن تعیین کنید.

نمایش جدیدترین مطالب همراه با تصویر شاخص در وردپرس

نشانه ی بعد از متن خلاصه: با استفاده از این قسمت هم میتونید تا نشانه و علامت دلخواه خودتون را برای نمایش ادامه متن تعیین کنید. سپس با فعال کردن تیک گزینه Set signs after excerpt as a link to the post هم میتونید انتخاب کنید که آیا این نشانه‌ها جزو لینک نوشته باشند یا خیر. پیشنهاد می‌کنم برای رعایت سئو و بهینه بودن عناوین از نظر لینک سازی این گزینه را فعال نکنید.

Ignore post excerpt field as excerpt source: این افزونه برای نمایش خطاصه مطالب از ساختار چکیده متن نوشته‌ها استفاده میکنه، حالا اگر چکیده متن را وارد نکرده باشید میتونید با فعال کردن این گزینه کاری کنید تا خلاصه متن را از همون محتوای نوشته برای کاربر نمایش بده.

 نمایش تعداد نظرات: با فعال کردن این گزینه هم تعداد نظرات هر نوشته نمایش داده خواهد شد.

نمایش نوشته ها فقط از دسته های انتخاب شده: با استفاده از این بخش میتونید تا مطالب را بر اساس دسته‌بندی نمایش بدین، اگر که قصد دارید تا کلیه دسته‌بندی‌ها نمایش داده شوند لازم نیست کاری کنید اما اگر میخواهید تا یک دسته یا دسته‌های خاصی نشون داده شوند کافیه تا با نگه داشتن کلید CTRL کیبورد دسته‌های مورد نظر خودتون را انتخاب کنید.

نمایش جدیدترین مطالب همراه با تصویر شاخص

نمایش تصویر شاخص نوشته: با فعال کردن این گزینه تصویر شاخص نوشته‌ها در وردپرس نشون داده میشه که با استفاده از بخش اندازه تصویر بندانگشتی میتونید اندازه دلخواه خودتون را برای نمایش تصاویر انتخاب کنید.

عرض تصویر بندانگشتی و ارتفاع تصویر بندانگشتی: اگر از اندازه‌های موجود در این افزونه استفاده نکردید کافیه تا اندازه دلخواه خودتون را در این فیلدها وارد کنید تا تصویر شاخص در اون نمایش داده شود.

نسبت تصویر اصلی حفظ شود: از اونجایی که در حالت تعیین اندازه دلخواه نسبت تصاویر تغییر میکنه بنابراین اگر میخواهید تا تصاویرتون اندازه متناسب خودشون را از دست ندن این گزینه را فعال کنید.

اگر تصویر شاخص وجود نداشت، از اولین تصویر نوشته استفاده شود: گاهی پیش میاد که برای مطالبتون تصویر شاخصی انتخاب نکردید که در این حالت با فعال کردن این گزینه میتونید کاری کنید که اولین تصویری که در نوشته استفاده شده به عنوان تصویر شاخص در ابزارک نمایش آخرین مطالب وردپرس نشون داده شود.

استفاده از تصویر پیشفرض اگر تصویری پیدا نشد: اگر هم تصویری در نوشته وجود نداشت میتونید تا این گزینه را فعال کرده و سپس در فیلد آدرس تصویر بندانگشتی پیشفرض آدرس تصویر پیشفرض خودتون را وارد کنید تا اگر تصویری وجود نداشت این تصویر به عنوان تصویر شاخص مورد استفاده قرار بگیره، این تصویر میتونه شامل لوگو سایت شما باشه.

آموزش نمایش آخرین مطالب وردپرس همراه با تصویر شاخص

در نهایت بعد از اینکه تنظیمات را ذخیره کردید مشابه تصویر بالا آخرین مطالب وردپرس همراه با تصویر شاخص در سایت شما نشون داده خواهند شد. در اینجا چون نوشته‌های من تصویر شاخصی ندارند، تصویر پیشفرض تعیین شده در اونها نشون داده شده است.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به نمایش جدیدترین مطالب وردپرس به همراه تصویر شاخص در سایت خودتون بکنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.7/5 - (15 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر
    در وبلاگتون وقتی تا پایین صفحه اسکرول میکنی یک باکس در گوشه نمایش داده میشه که مطالب دیگه ای پیشنهاد میده، این رو در چند سایت وردپرسی دیگه هم دیدم ، با چه افزونه ای میشه این حالت رو درست کرد؟

    1. با سلام دوست عزیز
      این قابلیت مربوط به قالب فعال روی وب سایت های مورد نظر است. بسته به اینکه از چه قالبی استفاده می کنید این قابلیت می تواند برای شما در دسترس باشد.
      موفق و پیروز باشید

  2. در وبلاگتون وقتی تا پایین صفحه اسکرول میکنی یک باکس در گوشه نمایش داده میشه که مطالب دیگه ای پیشنهاد میده، این رو در چند سایت وردپرسی دیگه هم دیدم ، با چه افزونه ای میشه این حالت رو درست کرد؟

  3. سلام
    اگر بخوام مطالبی از سایت دیگه مثلا وبلاگم با ادرس دیگه ای ، داخل صفحه اصلی سایتم فراخوانی بشه باید چکار کنم . یعنی پست ها توی سایتم نیست و میخوام از سایت دیگه ای بیاد

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر منظورتون ایمپورت هستش وردپرس دارای قابلیت درون ریزی و برون بری اطلاعات هست.
      به عبارت ساده تر میتونید نوشته، مقالات و یکسری اطلاعات متنی رو ایمپورت یا اکسپورت کنید. می تونید از راهنمای تصویری زیر هم کمک بگیرید:
      آموزش درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

      1. سلام . ممنون از جوابتون
        خیر منظورم ایمپورت نبود. من میخوام در واقع به شکل RSS اطلاعات و پست جدید وبلاگم همزمان با اپلود در وبلاگم، مثلا در یک ستون در سایت اصلی نمایش داده بشه. البته الان از rss استفاده میکنم اما متنی هست و من میخوام به صورتی باشه که تصاویر هم نشون داده بشه. این پلاگین های معمول فقط پستهای سایت داخل را نشون میده.

        1. سلام و احترام ؛
          منظور RSS بوده… خبرخوان ها اصولا روی حالت پیش فرض خودشون فقط متون رو براتون درج میکنن برای اینکه تصاویر رو هم بتونید دریافت کنید باید یکسری تغییرات اعمال کنید برای این کار دو راه حل دارید:
          1- کد مخصوص نمایش تصاویر RSS رو از اینترنت بگیرید و در فایل function.php قالبتون درج کنید.
          2- می تونید به جای درج کد از افزونه های مرتبط با این موضوع مثل افزونه Featured Images in RSS یا… هم استفاده کنید. (می تونید این افزونه رو از مخزن وردپرس به صورت رایگان دانلود کنید.)

          1. این پلاگین باید توی سایت مبدا باشه یا مقصد؟
            و اینکه کانفیگ خاصی نمیخواد
            الان من توی سایتی که rss ازش ارسال میشه قرار دادم اما عکس توی سایت مقصد نمیاد.

            1. این پلاگین برای نمایش تصاویر در متون، اییمل ها و به صورت کلی درج تصویر برای خبرخوان ها هستش اگر تصاویر رو دریافت نمیکنید لینک زیر رو مطالعه کنید.
              images in rss

  4. سلام. نمیدونم چرا من زودتر با میزبان فا آشنا نشدم؟
    حدود 1سال و نیمی هست که سایت دارم اما نمیدونم چرا خیلی دیر با شما آشنا شدم؟ 2 ماهی میشه که مدام به سایت شما سر میزنم. الان 3 تا سایت فعال دارم ولی حیف که زودتر با شما آشنا نشدم. این مطلبتونم عالی بود اما من اینو داخل سایتم دارم ولی به زیبایی سایدبار خودتون درنیومده.

    1. سلام . در صفحه home سایت یا همان صفحه اصلی میخوام آخرین نوشته ها نشون داده بشه . راهش چی هسش‌. ممنون میشم پاسخ بدین

      1. سلام و احترام؛
        برای این منظور باید ازپیشخوان وردپرس به منوی نمایش و زیرمنوی سفارشی سازی مراجعه کنید.
        روی بخش تنظیمات برگه خانه کلیک کنید. مطابق تصویر زیر گزینه ” آخرین نوشته های شما” را در حالت فعال قرار بدید. به این صورت آخرین محتواهای منتشر شده در صفحه اصلی نمایش داده میشه.

        1. ممنون بابت پاسختون. ولی مشکل بنده این هست که سایت رو فروشگاهی کردم و باید در قسمت متا دسکرپشن برگه home مطالب تجاری وارد میکردم. چون در صفحه اصلی پیش فرض قسمت متادسکرپشن نیست مجبور به ساخت دو تا برگه شدم یکی برای صفحه home و دیگری صفحه نوشته ها . الان میخوام آخرین مطالب در صفحه home هم دیده بشه ولی راهی پیدا نکردم

  5. سلام
    در گزینه ای که برای صفحه اصلی پیشنهاد کردید امکان انتخاب نمایش یک دسته از نوشته ها وجود ندارد. آیا می توان افزونه شما را به صفحه اصلی اضافه کرد نه ساید بار؟ چون می خواهم مطالبی از یک دسته خاص را نمایش دهم.

  6. سلام وقت بخیر
    من آخرین مقالاتم رو توی صفحه اصلی آوردم اما نمی خوام مثل ساید بار نمایش داده شود میخوام مثلا بصورت سه تا ستوم نمایش داده شود. چکار باید بکنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در تنظیمات قالب می تونید نحوه نمایش محتوا آخرین نوشته های خودتون رو تنظیم کنید.
      اگر تنظیمات خاصی در قالب ارائه نشده میتونید از افزونه هایی مثل:
      Post Grid
      Post grid and filter ultimate
      Content Views – Post Grid & Filter for WordPress
      The Post Grid
      استفاده کنید.

  7. سلام خوبید من یه مشکلی داشتم اگه میشه راهنماییم بکنید.
    من یه سایت فروشگاهی راه اندازی کردم که اخر سایت مطالب وبلاگ رو نمایش داده البته بجای اینکه بیاد مثلا 30کلمه از اون رو نشون بده و دکمه ادامه مطلب داشته باشه بجاش کل اون نوشته رو به صورت کامل نشون میده توی دموی قالب این مشکل وجود نداشت ولی توی سایت من این مشکل وجود داره اگه میشه راهنماییم بکنید که چجوری این مشکلو رفع بکنم.

    1. سلام روزبخیر؛
      دکمه ادامه مطلب روی سایتتون فعال هستش اگر مشاهده نمی کنید یکبار کش مرورگر رو خالی کنید.

  8. درود
    به چه شکل می توان آخرین مطالب را در کنار هم نمایش داد نه زیر هم؟

  9. سلام خسته نباشید. داخل سایتم آخرین نوشته ها رو دارم و بخوبی کار میکنه. فقط مشکل اینجاست که پایینش یه دایره لود شدن دائم در حال لود کردن نوشته هاست. هرکاری میکنم این دایره لودینگ رو از بین ببرم موفق نمیشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *