آموزش های وردپرس

آموزش ارسال هشدار و نوتیفیکیشن مرورگر در وردپرس

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس این امکان را به شما میده تا با استفاده از اون بتونید تا اقدام به ارسال پیغام‌های وب پوش در سایت خودتون بکنید و در قالب یک اعلان پیغام‌هایی برای اطلاع رسانی در مرورگر کاربران ارسال کنید. ارسال هشدار و نوتیفیکیشن در وردپرس قابلیتیه که این روزها در بسیاری از وبسایت‌ها حتما دیدید که بعد از ورود به سایت پنجره‌ای در مرورگر باز شده و از شما میخواد تا با پذیرفتن ارسال اعلان در وردپرس پیغام‌هایی که از طرف مدیر سایت براتون ارسال میشه را در مرورگر به صورت notification وردپرس دریافت کنید. کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت هم میتونن تا با عضویت در دریافت اعلان وردپرس در مرورگر خود به صورت نوتیفیکیشن اعلان‌های ارسالی که توسط مدیر سایت ارسال میشه را دریافت و مشاهده کنند.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی یک سرویس آنلاین برای ساخت پیغام هشدار و نوتیفیکیشن در وردپرس بپردازم که با استفاده از این سایت میتونید در مرورگر برای کاربرانی که عضو دریافت هشدار وردپرس میشوند اعلان ارسال کنید و آنها را از جشنواره‌های فروش و تخفیف‌هایی که برای محصولات خودتون در نظر گرفتید، به‌روزرسانی مطالب سایت و… مطلع کنید.

آموزش ارسال هشدار و نوتیفیکیشن مرورگر در وردپرس

onesignal نام این سرویس آنلاین در زمینه ارسال هشدار در وردپرس می‌باشد که با عضویت در این سایت و ساخت یک App قادرید تا از طریق مرورگر برای کاربران و بازدیدکنندگانی که در لیست دریافت هشدار در وردپرس عضو شده‌اند اقدام به ارسال notification در وردپرس کنید. برای این منظور ابتدا به آدرس https://onesignal.com مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه Log In که در بالای سایت و در گوشه سمت راست قرار داره کلیک کنید تا در سایت ثبت نام کرده و یک اکانت ایجاد کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

برای عضویت در سایت میتونید تا مشابه تصویر بالا با وارد کردن ایمیل، رمز و نام شرکت خودتون در این سایت ثبت نام کنید و در نهایت بعد از اینکه ایمیلی براتون ارسال شد روی لینک تایید ایمیل کلیک کنید تا عضویت شما در سایت تایید شده و وارد پنل کاربری خودتون در این سایت بشید و یا اینکه با استفاده از حساب کاربری که در گوگل، گیت هاب و یا فیسبوک با چند کلیک ساده در این سایت ثبت نام کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

حالا بعد از اینکه در سایت ثبت نام کردید و وارد حساب کاربری خودتون شدید در بخش پس زمینه سایت روی باکس Add New App کلیک کنید تا مشابه تصویر بالا پنجره افزودن اپ جدید براتون باز بشه و اطلاعات سایت خودتون را در این اپ برای ارسال هشدار در وردپرس وارد کنید. همونطور که در تصویر میبینید ابتدا یک نام برای اپ خودتون انتخاب کنید و سپس روی دکمه Create کلیک کنید. بعد از کلیک منتظر بمونید تا برنامه شما ایجاد شده و سپس مشابه تصویر زیر در برنامه ایجاد شده به منوی App Settings مراجعه کنید. این سایت امکانات دیگه‌ای هم علاوه بر اساس هشدار در وردپرس در اختیار شما قرار میده، بنابراین از اونجایی که قصد ارسال هشدار در مرورگر وردپرس را داریم روی دکمه configure که در باکس Web Push Platforms قرار داره کلیک کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

بعد از کلیک روی دکمه configure وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که در این مرحله از اونجایی که ما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنیم گزینه Website Builder را انتخاب کرده و سپس از بین لیست سیستم‌های مدیریت محتوایی که وجود داره وردپرس را انتخاب کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

حالا بعد از اینکه وردپرس را انتخاب کردید در باکس بعدی مشابه تصویر زیر باید اطلاعات مربوط به سایت را که شامل نام سایت، آدرس سایت، لوگو مورد نظر برای نمایش در پیغام هشدار و نوع استفاده خودتون را برای ارسال هشدار در وردپرس انتخاب کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

Site Name: در این فیلد نام سایت خودتون را وارد کنید.

Site URL: در این فیلد آدرس کامل سایت خودتون را به همراه http:// وارد کنید. در صورتی که اقدام به نصب SSL در وردپرس کردید و امکان استفاده از ssl در کلیه صفحات وردپرس شما فراهم هست حتما دقت کنید که آدرس خودتون را با https:// وارد کرده باشید.

Default Icon URL: در این فیلد هم آدرس آیکون برای نمایش در پیغام هشدار وردپرس را در اندازه 192*192 پیکسل وارد کنید.

در صورتی که از ssl در تمامی صفحات سایت وردپرسی خودتون استفاده می‌کنید نیازی به فعال کردن My site is not fully HTTPS ندارید، اما اگر سایت شما دارای ssl نیست این گزینه را فعال کرده و سپس مشابه تصویر عنوانی برای ساب دامنه انتخاب کنید تا اعلاناتی که در وردپرس ارسال میشه از طریق آدرسی که در سایت signal با دامنه os.tc قرار داره از طریق این ساب دامنه انتخابی برای کاربران شما ارسال بشه. در نهایت روی دکمه Save که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک APP ID و یک API KEY مختص سایت ما ایجاد شده که برای ارسال هشدار در وردپرس باید ازشون استفاده کنیم، بعد از کپی کردن این دو کد در انتهای صفحه روی Finish کلیک کنید. برای استفاده از ارسال هشدار در وردپرس میتونید تا این دو کد را استفاده کنید و یا اینکه از افزونه رسمی این سایت که در مخزن وردپرس قرار داره استفاده کنید. اگر تمایلی به استفاده از افزونه ندارید کافیه تا کد زیر را در مکان مناسبی از فایل header.php قالب خودتون قرار بدین. برای این منظور وارد هاست خودتون شده و سپس به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و وارد پوشه قالبی که از اون در سایت خودتون استفاده می‌کنید شوید و به دنبال فایلی با نام header.php بگردید. سپس کد زیر را قبل از تگ بسته </head> قرار دهید.

<script src="https://cdn.onesignal.com/sdks/OneSignalSDK.js" async='async'></script>
<script>
var OneSignal = window.OneSignal || [];
OneSignal.push(["init", {
appId: "YOUR_APP_ID",
autoRegister: false, /* Set to true to automatically prompt visitors */
subdomainName: 'SUBDOMAIN_NAME',
httpPermissionRequest: {
enable: true
},
notifyButton: {
enable: true /* Set to false to hide */
}
}]);
</script>

حالا همونطور که در این قطعه کد میبینید در خط پنجم به جای YOUR_APP_ID کدی که با عنوان APP ID از این سایت دریافت کردید را وارد کنید و در خط هفتم نیز به جای SUBDOMAIN_NAME آدرس ساب دامنه انتخابی در وبسایت onesignal را وارد کرده و فایل مورد نظر را ذخیره کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

اما اگر تمایلی به استفاده از کد ندارید میتونید تا از افزونه استفاده کرده و در این زمینه حرفه‌ای تر عمل کنید. افزونه‌ای که برای ارسال هشدار در وردپرس قصد معرفی اونو دارم متعلق به همین سایت است که با عنوان OneSignal – Free Web Push Notifications در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 50.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به ارسال هشدار در وردپرس اقدام کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه OneSignal – Free Web Push Notifications

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام OneSignal Push در پیشخوان وردپرس سایتتون اضافه میشه، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و قبل از هر کاری کدهای API دریافتی را در تنظیمات افزونه وارد کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

حالا با ذخیره تنظیمات در افزونه قابلیت ارسال هشدار در وبسایت شما فراهم شده و میتونید تا اقدام به ارسال اعلان و ارسال notification در وردپرس بکنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

برای ارسال هشدار هم میتونید تا با مراجعه به اکانت خودتون در سایت onesignal از قسمت New Massage اقدام کنید و مراحل را به ترتیب پیش رفته و یک اعلان در سایت خودتون ارسال کنید. بعد از مراجعه به این منو ابتدا از بخش Audience مخاطبین خودتون را انتخاب کنید. مخاطبین میتونن شامل همه افراد، افراد خاص و یا در حالت تست باشند، سپس روی دکمه next کلیک کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

بعد از این مرحله میتونید تا تنظیمات دلخواه خودتون را برای هر مرورگر وارد کنید. به عنوان نمونه میتونید تا از آیکون‌های دلخواه برای هر مرورگر گوگل کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. با استفاده از Launch URL هم میتونید کاری کنید تا با کلیک روی نوار اعلان کاربران به صفحه‌ای که تعیین کردید هدایت شوند. Time to Live هم این امکان را به شما میده تا تعداد روزهایی که هر اعلان برای هر آی‌پی منقضی شده و از نو نشون داده بشه را مشخص کنید.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

در نهایت تنظیمات مربوط به ارسال هشدار را مشخص کرده و روی دکمه CONFIRM کلیک کنید تا بر اساس این زمانبندی که برای کاربران تعیین کردید اعلانات در مرورگر برای بازدیدکنندگان سایت ارسال شود.

افزونه نوتیفیکیشن وردپرس

متاسفانه این سرویس از مرداد ماه 97 برای ایران از دسترس خارج شده و به دلیل اعمال تحریم امکان استفاده از آن وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنم از سرویس جایگزین استفاده کنید. یکی از این سرویس‌های خوب سایت Foxpush است که در مقاله آموزش ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس به معرفی آن پرداختم.
امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به ارسال هشدار و نوتیفیکیشن در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.9/5 - (8 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. عالییی بود بخدا قسم
    یعنی یه روز من سایت تون رو چک کنم نمیشه
    هر روز هر روز مقالات عالی
    بخدا اخر سر میشم استاد وردپرس
    یه پیشنهاد کوچیک: در کنار مقالاتتون هم آموزش HTML و CSS و … رو پیش ببرید

  2. سلام
    من همه این راهها رو انجام دادم ولی نوتیفیکیشن ارسال نشد
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام و روز بخیر، موقع ارسال نوتیفیکیشن تاریخ و زمان محلی باید روی ایران تنظیم شده باشه. لطفا یک اسکرین شات از پیغام‌هایی که ارسال کردین بفرستید و اینکه اگر با خطایی مواجه شدید اونو هم ارسال کنید.

  3. سلام
    این افزونه رو نصب و به خوبی فعال کردم و کار میکرد ولی وقتی ssl سایت رو فعال کردم گزینه اش نه پایین و نه بالا به نمایش در نمیادssl تو سایتم به خوبی نصب هست تو چند تا pc دیگه هم چک کردم ولی بازم نمایش داده نمیشه مشکل از چی می تونه باشه؟

    1. سلام و وقت بخیر، باید به بخش کاربری در سایت onesignal مراجعه کنید و برای app جدیدی که ایجاد کردید گزینه My site is not fully HTTPS را غیرفعال کنید تا مشکل برطرف بشه

      1. ممنون از پاسخ شما
        اما app که قبلا ایجاد کردم که دیگه نمیشه تغییر داد
        با این پیام روبرو میشم
        Site URL can no longer be modified.
        Label can no longer be modified.
        My site is not fully HTTPS can no longer be modified.

          1. خیلی ممنون 🙂
            ااما کلی یوزر روی این اپ دارم و نمی دونم چطوری بکاپی چیزی بگیرم و روی اپ جدید ایمپورت کنم اگر میشه راهنمایی فرمایید

            1. من بررسی کردم، شما اگر به صفحه setup و نصب اپ برید برای تغییر حالت https مشکلی وجود نداره و قابل ویرایش هست. در صفحه اپ ساخته شده روی منوی settings که کلیک کنید به صفحه تغییر این حالت هدایت خواهید شد.

          2. ممنون از پاسخ شما اما همونطور که گفتم میشه تغییر داد اما وقتی ذخیره میکنی با پیام هایی که بالا اوردم روبرو میشم

            1. به آدرس https://documentation.onesignal.com/ مراجعه کنید و جستجو کنید، اگر امکانی مثل برون ریزی و درون ریزی داشته باشه شاید بشه کاری کرد در غیر این صورت راه دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه و جستجو کردم داخل پنل کاربری گزینه‌ای ندیدم.

  4. با سلام و خسته نباشید
    من این افرونه رو نصب و راه اندازی کردم منتهی قصد دارم فونت نوشته های این افزونه رو به Thomas یا فونت قالبم که یکان هست تغییر بدم. من ازافزونه “فونت ماندگار” هم استفاده میکنم که این قابلیت رو داره که با دادن نام کلاس و آی دی اشیاء فونت فارسی رو روشون اعمال کنه. حالا می خوام راهنمایی کنید که یا بطور مستقیم مثلا با ویرایش کد افزونه فونت رو عوض کنم یا با پیدا کردن id و کلاس css ، افزونه فونت ماندگار این کارو برام بکنه.
    مرسی

    1. سلام و وقت بخیر، فکر نمی‌کنم چنین امکانی وجود داشته باشه اما برای اطمینان میتونید کلاس فونت بدنه خودتون را در قالب روی حالت !important قرار بدین که کل سایت با این فونت بالا بیاد.
      در صورتی که در سایتی دیدید که چنین حالتی وجود داره معرفی کنید تا بررسی و نتیجه را اعلام کنم.

      1. بعنوان مثال پی سی دانلود یا همیار وردپرس هر دو فونتی که برای اعلان ها استفاده میکنند سفارشی شده است.
        hamyarwp.com
        p30download.com

        1. سلام و وقت بخیر،
          سایت‌هایی که معرفی کردید تنظیمات فونت را در استایل صفحه قرار دادند. باید از طریق منوی نمایش> سفارشی سازی در پیشخوان وردپرس به بخش استاسل سفارشی برید و براش تعریف کنید که از فونت سایت استفاده بکنه.

  5. سلام دوست عزیز
    خسته نباشی
    من به توصیه اون مطلب که درباره تغییر آدرس سایت به https زده بودید افزونه ای رو برای ریدایرکت نصب کردم،حالا اتفاقی وقت سایت رو باز میکنه PUSH NOTIFICATION میاد آیا این میتونه از افزونه مورد نظر باشه؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      خیر این مورد از افزونه نیست. باید بررسی کنید ببینید نوتیفیکیشن از چه آدرسی ارسال میشه و فایل‌های نوتیفیکیشن از داخل سایت لود میشه یا اینکه از آدرس دیگه تا بدونید از کجاست.

  6. باسلام. بسیار عالی. این افزونه میتونه اعلان پست های جدیدی رو که بر روی سایت قرار میگیره بصورت خودکار خودش برای کاربرانی که اعلان رو فعال کردن بفرسته؟ اگر نه آیا چنین افزونه ای با این قابلیت وجود داره؟ باتشکر.

    1. سلام، این مورد با استفاده از فید سایت قابل انجام هست. اما فکر می‌کنم لازمه با پرداخت هزینه اکانتی که داخل onesignal دارید رو باید به نسخه بالاتر ارتقا بدین.

  7. باسلام وقت بخیر. در سایت ثبت نام کردم و بخوبی روی سایتم کارمیکنه. اما دو مسئله هست که با بررسی در وان سیگنال نتونستم به نتیجه برسم. اینکه آیکون در مرورگر اندروید ظاهر میشه و مشترک هم میشم اما نوتیفیکیشنها فقط در مرورگر پی سی و لپ تاپ نمایش داده میشن و در اندروید نمایش داده نمیشن. در تنظیمات افزونه هم گزینه ای برای فعال کردن نوتیفیکیشن ها در اندروید و ios وجود داره که فعالش کردم آیا باید کار دیگه ای انجام بدم؟
    مورد دوم اینکه در افزونه تیک گزینه ای که تصاویر شاخص رو در نوتیفیکیشن مرورگرها نمایش میده زده شده منتهی با اینکه پستهایی که روی سایت میفرستم تصاویر شاخص دارن نوتیفیکیشن ها بدون تصویر و فقط با عنوان نوشته ظاهر میشن.
    لطفا راهنمایی کنید در رابطه با این دو مورد چه کاری باید انجام بدم؟ باتشکر.

    1. سلام و احترام، مورد اول با استفاده از تنظیمات اکانت میتونه برطرف بشه.
      در رابطه با مورد دوم هم ممکنه بخاطر کش، مشکلات اینترنت و… پیش بیاد. برای اطمینان یک بار با ابزار تغییر آی‌پی چک کنید ببینید نشون میده یا نه. استانداردش اینه که به صورت دستی استفاده کنید، چون تصاویر در این حالت ناهماهنگ خواهند بود.

  8. وقت بخیر. در تنظیمات افزونه onesignal یه گزینه جدیدی اضافه شده. در زیر دو تا فیلد که کدها رو وارد میکنیم یه فیلد هست با عنوان
    OneSignal Label و توضیح :
    Subdomain
    The label you chose for your site. You can find this in Step 2. WordPress Site Setup
    Once your site is public, do not change your label. If you do, users will receive duplicate notifications.
    حدس میزنم که بخاطر اینکه سایتم http هست و در مراحل ثبت نام یه نام وارد کردم و خود وان سیگنال یه ساب دامین ساخت باید همون رو دقیقا وارد کنم وگرنه مشکل ایجاد میشه. مطمئن نیستم لطفا راهنمایی کنید انجام بدم؟ باتشکر

    1. سلام، موقع ثبت نام در هر حالتی یه ساب دامنه میسازه. نام ساب دامنه بر اساس نامی هست که انتخاب می‌کنید. حالا اگه آدرس سایت وارد شده باشه از نام دامنه میگیره، اما اگه تو مرحله lable اسمی وارد شده باشه از اون اسم برای ساب دامنه استفاده میکنه. مشکلی از نظر http نداره.

  9. سلام
    ببخشید هدر این قالب رو نگاه کن سمت چپ،اون علامت بلندگو که یه جور نوتیفیکیشنه مطالب جدیده چجوریه میشه درستش کرد؟
    rtl-theme.com/theme-demo/30590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *