آموزش های وردپرس

آموزش تغییر نام کلمات در وردپرس

تغییر نام کلمات در وردپرس و شخصی سازی عناوین منوهای مختلف در پیشخوان وردپرس همیشه جزو بخش‌های پرطرفدار هر سایت وردپرسی بوده تا مدیران سایت‌ها با استفاده از تغییر عنوان بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس بتونن تا یک گام دیگه به سمت شخصی سازی وردپرس بردارند و از اینکه تغییرات ریز و درستی در پیشخوان وردپرس اعمال کنند نزدیک‌تر شوند. بنابراین بیشتر کاربران برای این کار دست به هسته وردپرس میبرند و با تغییرات دلخواهشون در فایل زبان وردپرس که با نرم‌افزارهایی همچون PoEdit امکان پذیر هستش عنوان دلخواه خودشون را در بخش‌های گوناگون وردپرس استفاده می‌کنند. اما مشکلی که در این روش وجود داره اینه که با تغییر دادن فایل زبان وردپرس بعد از اینکه نسخه به‌روز وردپرس منتشر میشه و اقدام به به‌روز رسانی وردپرس می‌کنید این فایل هم با نسخه جدید جایگزین شده و زحمات شما هم برای اعمال تغییرات تو فایل زبان از بین میره، بنابراین لازمه تا یک راه آسونتری برای تغییر عنوان کلمات در وردپرس در پیش بگیرید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا هر بخش از سایت وردپرسی شما که با عناوین گوناگونی نامگذاری شده را انتخاب کرده و عنوان دلخواه را برای این بخش وارد کنید، بعد از اینکه عنوان دلخواه خودتون را در وردپرس وارد کردید و به اصطلاح اقدام به ترجمه کلمات در وردپرس کردید وقتی سایت وردپرسی شما به مرحله خوندن زبان برسه کلماتی را که در این افزونه وارد کردید را در اولویت قرار داده و نام‌های دلخواهی که در اون وارد کردید را برای منوهای گوناگون نمایش خواهد داد. بنابراین اگر شما هم به دنبال تغییر نام کلمات در وردپرس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش تغییر نام کلمات در وردپرس و ترجمه افزونه و قالب وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Say What در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.3 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید اقدام به تغییر نام منوها در وردپرس کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر به مخرن وردپرس هدایت شوید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Say what

بعد از نصب و فعال سازی افزونه منویی با نام Text changes در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه، روی این منو کلیک کرده و بعد از اینکه وارد صفحه افزونه شدید روی دکمه Add New کلیک کنید تا مشابه تصویر زیر وارد صفحه افزودن و تغییر کلمه دلخواه خودتون در وردپرس بشید.

تغییر نام کلمات در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید در این قسمت لازمه تا به صورت زیر عمل کنید تا کلماتی که مد نظر شما هستند را به کلمه دلخواه خودتون تغییر بدین.

Original string: در این بخش نامی که در حال حاضر و به صورت پیشفرض برای رشته مورد نظر استفاده میشه را وارد کنید.

Text domain: در این بخش نامی که برای Text domain قالب یا افزونه استفاده شده را وارد کنید. برای به دست آوردن text domain هر قالب و یا افزونه باید یکی از فایل‌های اونو بررسی کنید و ببینید که در کدهای انجام گرفته به چه شکلی عمل شده است. به عنوان مثال در همین افزونه داخل فایلی که منو افزونه در اون وارد شده به دنبال عبارت text changes میگردیم و در خط 56 از فایل say-what-admin.php به کد زیر بر میخوریم.

__( 'Text changes', 'say-what' ),

همونطور که در کد بالا میبینید Text changes در اینجا نام رشته ماست که در منو پیشخوان وردپرس به ما نشون داده میشه و say-what هم که بعد از اون اومده text domain ما خواهد بود. بنابراین در این فیلد برای این افزونه باید text domain را برابر با say-what قرار بدیم تا عنوان دلخواه خودمونو وارد کنیم.

Text context: کسانی که برنامه‌نویسی می‌کنند و قالب و افزونه وردپرس تهیه می‌کنند ممکنه تا برخی از کلمات را در بخش‌های گوناگونی استفاده کنند که بخواهند عنوانی که در فایل زبان برای این کلمات استفاده میشه را در دو بخش متفاوت از هم بنویسند. بنابراین این بخش چنین کاربردی داره که میتونید تعیین کنید اگر رشته کدنویسی شده همراه با این context بود چنین عنوانی براش انتخاب بشه. به عنوان نمونه فرض کنید از کلمه Pounds در بخشی از افزونه و یا قالب استفاده شده، Pounds هم میتونه واحد شمارش وزن باشه و هم میتونه به عنوان واحد ارز(پول کشور انگلستان) مورد استفاده قرار بگیره، پس با این قابلیت میتونید تعیین کنید کلمه پوندی که در بخش مورد نظر شما وارد شده برای ارز هست یا اینکه برای وزن مورد استفاده قرار گرفته است.

// استفاده از Pounds برای واحد شمارش وزن
_x('Pounds', 'Unit of weight', 'plugin-domain');


// استفاده از Pounds برای ارز پولی کشور انگلستان
_x('Pounds', 'The British currency', 'plugin-domain');

Replacement string: و در نهایت در این بخش نیز نام جدید خود را که می‌خواهید از آن استفاده کنید را وارد کنید.

تغییر عنوان کلمات در وردپرس

در تصویر بالا همونطور که مشاهده می‌کنید عبارت text changes که مربوط به عنوان منو این افزونه و عنوان صفحه اصلی در افزونه بود را به تغییر عنوان کلمات تغییر دادم.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به تغییر عنوان کلمات در وردپرس کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
1.5/5 - (47 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام .. خسته نباشید
    بسیار بسیار بسیار ممنونم از لطفتون
    من خیلی وقت بود که درگیر رفع این مشکل بودم … خیلی خوشحالم که تونستم با خوندن مطلب شما و نصب افزونه پیشنهادی شما اون مشکل رو حل کنم…. امیدوارم خدا بهتون عوض خیر بده…. در پناه حق پیروز و سربلند باشید

      1. سلام و احترام؛
        بعد از نصب قالب و فعال شدن اون یک گزینه به نام text changes به بخش تنظیمات پیشخوانتون اضافه میشه.
        در بخش ابزارها روی گزینه text changes کلیک کنید. فیلد دوم در صفحه باز شده مربوط به Text domain هستش.

  2. سلام و ممنون از معرفی افزونه کاربردیتون
    یه سوال داشتم حال اگه بخوایم از رشته عناوین خود داشبورد مدیریت وردپرس عنوانی رو تغییر بدیم چه چیزی رو باید در بخش Text domain وارد کنیم؟

  3. سلام و درود
    باز هم یک مقاله عالی و کاربردی از گروه میزبان فا
    و یه سوال:
    آیا بدون استفاده از پلاگین می توان تغییر نام انجام داد؟

    1. سلام روبخیر؛
      سپاس از لطف و محبت شما. امکان تغییر در هسته وردپرس به واسطه نرم افزار PoEdit هم وجود داره منتهی وقتی که وردپرستون رو بروزرسانی میکنید رشته ها از دست میرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *