آموزش های وردپرس

آموزش محدود کردن نویسنده به دسته بندی خاص در وردپرس

محدود کردن نویسنده به دسته بندی خاص در وردپرس میتونه از این نظر که سایت شما را در جهت تولید محتوای بهینه‌تر نسبت به رقبا در رتبه بالایی قرار بده مفید باشه. فرض کنید که سایتی دارید که انواع مختلفی از نوشته در موضوعات گوناگون را هر روزه منتشر می‌کنید، مطمئنا برای تولید محتوا در وردپرس شما نیاز به یک گروه از نویسندگان دارید که اقدام به ارسال نوشته در وردپرس کنند. اما آیا به نظر شما هر نویسنده‌ای این صلاحیت را داره که در دسته‌بندی گوناگون اقدام به ارسال نوشته در وردپرس بکنه؟ قادعدتا جواب منفی خواهد بود. به دلیل اینکه تولید محتوا یکی از مهم‌ترین نکات برای بالا اومدن در نتایج جستجو است، پس لازمه تا محتوایی که تولید می‌کنید علاوه بر رعایت نکات سئو و بهینه سازی کاملا تخصصی باشه و با یک دید مناسب تهیه شده باشه، بنابراین برای اینکه قدرت محتوای خودتون را بالا ببرید میتونید نویسندگان را در دسته‌بندی هایی که تخصص کافی در اون زمینه دارند محدود کنید تا به سایر دسته بندی‌ها در وردپرس دسترسی نداشته و امکان ارسال نوشته جدا از دسته بندی که براشون در نظر گرفتید وجود نداشته باشد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه برای محدود کردن نویسنده به دسته بندی در وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید دسترسی نویسنده به دسته بندی در وردپرس را محدود کنید تا در سایر دسته بندی‌های موجود در سایت قادر به ارسال نوشته نباشند. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش محدود کردن نویسنده به دسته بندی در وردپرس

افزونه محدودیت نویسنده در دسته بندی وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام Restrict Author Posting در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 6.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید اقدام به محدود کردن نویسنده به دسته بندی خاص در وردپرس بکنید. برای استفاده از این افزونه لازمه تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Restrict Author Posting

بعد از از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر برای مدیریت کاربران در وردپرس به منوی کاربران در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید، خواهید دید که بخشی با عنوان Restrict the categories in which this user can post to در صفحه ویرایش کاربر در وردپرس اضافه شده که با استفاده از این بخش میتونید دسته بندی مورد نظر برای ارسال مطالب توسط نویسندگان را در وردپرس انتخاب کرده و کاربر انتخابی را صرفا محدود به این دسته بندی در وردپرس کنید.

محدود کردن نویسنده به دسته بندی خاص در وردپرس

همونطور که در تصویر هم میبینید با استفاده از این افزونه میتونید دسترسی نویسنده را به چند دسته بندی محدود کنید تا صرفا در دسته بندی های انتخابی اقدام به ارسال نوشته در وردپرس بکند. با فعال کردن تیک گزینه Restrict using his/her own file in Media هم میتونید کاری کنید که نویسنده صرفا به تصاویری که خودش آپلود کرده دسترسی داشته باشد و با غیرفعال بودن این گزینه میتونه به کلیه تصاویر موجود در رسانه وردپرس که توسط سایر کاربران هم آپلود شده دسترسی داشته و از اونها استفاده کند.

محدود کردن نویسنده به دسته بندی خاص در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید بعد از ذخیره تنظیمات پروفایل، کاربر انتخابی صرفا قادر به دسترسی دسته بندی هایی هست که برای وی انتخاب کردید و سایر دسته بندی‌ها به وی نمایش داده نمیشه و نمیتونه محتوایی جدا از دسته بندی که براش انتخاب کردید ارسال کند.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به محدود کردن نویسنده در دسته بندی وردپرس کنید. اگر در رابطه با تعیین سطح دسترسی نویسنده به دسته بندی سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام ، پلاگینی نیست که اینکار رو به صورت کلی تر انجام بده ؟ مثلا برای نقش نویسنده دسته ای خاص تعریف کنیم و مجبور نباشیم برای هر نویسنده این کار رو جدا جدا انجام بدیم

  2. آیا این کار رو میشه بر روی دسته خاصی انجام داد و بر روی ووکامرس و دکان هم جواب میده؟

  3. سلام
    این افزونه از مخزن وردپرس حذف شده ، افزونه جایگزینی میشناسید؟

    1. سلام و احترام؛
      بله متاسفانه مدت زمان بسیار زیادی از آپدیت این افزونه گذشته در این خصوص می تونید از افزونه Restricted Authors – by iWriteCode هم استفاده کنید.
      /wordpress.org/plugins/restricted-authors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *