آموزش های وردپرس

آموزش ساخت دکمه پرینت مطالب در وردپرس

افزودن دکمه پرینت مطلب در وردپرس این امکان را به شما میده تا قابلیتی در سایت خودتون فراهم کنید که کاربران قادر باشند با ذخیره نوشته pdf در وردپرس از نوشته منتشر شده در سایت یک نسخه به صورت pdf تهیه کنند و از اون برای کارهایی مثل چاپ نوشته، خواندن در زمان دیگر و یا ارسالی به دیگران به صورت فایلی استفاده کنند. با اضافه کردن دکمه پرینت از مطلب در وردپرس دیگه نیازی نیست که کاربران برای مشاهده سایت در حالت آفلاین اونو ذخیره کنند و کلی پوشه، تصویر و فایل‌های دیگه که مربوط به نمایش سایت هست را دریافت کنند، بلکه کافیه روی دکمه پرینت نوشته کلیک کنند تا با استفاده از ابزار مرورگر نسخه pdf نوشته براشون آماده شده و اونو ذخیره کنند بدون اینکه سایر بخش‌های سایت که شامل تبلیغات، منو سایت و… هست در اون اضافه شود.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه پرینت از مطالب وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید امکان پرینت از مطالب وردپرس بصورت pdf را فراهم کنید تا کاربران قادر به چاپ نوشته در وردپرس باشند. پس تا انتها با ما همراه باشید تا به نحوه ساخت دکمه پرینت نوشته در وردپرس بپردازیم.

افزودن دکمه پرینت مطلب در وردپرس و ذخیره نوشته pdf در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Print Post and Page در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 4.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.7 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید امکان چاپ نوشته به صورت pdf در وردپرس را برای سایت خودتون فراهم کنید. همونطور که از اسم افزونه هم مشخصه این امکان صرفا محدود به نوشته‌ها نیست و میتونید امکان چاپ برگه به صورت pdf را هم در وردپرس فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه لازمه تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Print Post and Page

بعد از نصب و فعال سازی افزونه پرینت مطالب در وردپرس مشابه تصویر زیر منویی با عنوان print در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این گزینه میتونید به صفحه تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید.

افزودن دکمه پرینت مطلب در وردپرس و ذخیره نوشته pdf در وردپرس

ابتدا روی دکمه Print Active کلیک کنید تا نمایش دکمه پرینت از مطالب در وردپرس با افزونه پرینت نوشته فعال شده و در نوشته‌ها نمایش داده شود.

Print Label: با استفاده از این فیلد میتونید نام دلخواه خودتون را برای نمایش در کنار دکمه پرینت از نوشته وردپرس وارد کنید.

Print Icon Size: از این گزینه میتونید اندازه آیکون چاپ نوشته در وردپرس که در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ هست را تعیین کنید.

Print Icon Color: از این گزینه میتونید رنگ دلخواه برای آیکون و متنی که برای دکمه پرینت نوشته وارد کردید را انتخاب کنید.

Print Placement: از این گزینه هم میتونید برای نمایش مکان دکمه پرینت نوشته در وردپرس استفاده کنید. با انتخاب Before content دکمه در بالای نوشته و با انتخاب after content دکمه در پایین نوشته نمایش داده خواهد شد.

Print Alignment: از این گزینه هم میتونید مکان دلخواه برای نمایش دکمه در سمت چپ نوشته و یا سمت راست نوشته انتخاب کنید.

Print Custom / Additional CSS: و در نهایت در ایننجا میتونید استایل دلخواه برای دکمه چاپ نوشته را وارد کنید، به عنوان مثال ممکنه فونت دکمه چاپ مشابه با فونتی که در سایت استفاده می‌کنید نباشه نباشد بنابراین میتونید با استفاده از CSS نام فونت را وارد کنید تا فونت دکمه چاپ نوشته هم از فونتی که در سایت استفاده میکنید انتخاب بشه، در نهایت با کلیک روی دکمه ذخیره تغییرات تنظیمات را ذخیره کرده و به صفحه یکی از نوشته‌ها مراجعه کنید.

افزودن دکمه پرینت مطلب در وردپرس و ذخیره نوشته pdf در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید دکمه پرینت نوشته در وردپرس نمایش داده شده و کاربر میتونه بعد از کلیک روی این دکمه مشابه تصویر زیر نسخه pdf نوشته را دریافت کرده و اونو ذخیره یا چاپ کنه. این نسخه pdf که از نوشته تهیه میشه شامل عنوان صفحه، تاریخ، عنوان نوشته، متن نوشته و در نهایت آدرس نوشته خواهد بود که در پابرگ pdf درج خواهد شد.

افزودن دکمه پرینت مطلب در وردپرس و ذخیره نوشته pdf در وردپرس

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا امکان چاپ نوشته در وردپرس و پرینت مطالب وردپرس به صورت pdf را در وردپرس فراهم کنید. اگر در رابطه با این افزونه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام. در توضیحات این افزونه گفنه شده که این افزونه دیگر آپدیت نخواهد شد و به زودی در سال 2019 از مخزن وردپرس حذف خواهد شد. لطفا در صورت امکان روش یا افزونه پایدارتری را معرفی فرمایید. با تشکر

    1. سلام روز بخیر؛
      بله درسته این افزونه بیش از 2 سال هست که آپدیت نشده و امکان دانلود اون از مخزن وردپرس وجود نداره.
      افزونه هایی مثل WP-Print و Print My Blog و print this page هم مناسب هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *