آموزش های وردپرس

آموزش افزودن دسته بندی و برچسب برگه ها در وردپرس

دسته بندی برگه ها در وردپرس و برچسب گذاری برگه ها در وردپرس قابلیتی هستش که به صورت پیشفرض در وردپرس وجود نداره و شاید شما هم بخواهید تا این امکان را در سایت وردپرسی خودتون فراهم کنید تا از امکان دسته‌بندی برای برگه در وردپرس و برچسب گذاری برگه در وردپرس استفاده کنید. همونطوری هم که در مقاله استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس توضیح دادم دسته بندی و برچسب در وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا مطالب و نوشته‌های سایت وردپرسی خودتون را مرتب کرده و از بی نظمی خارج کنید. حالا در این بین ممکنه تا ساختار سایت شما به گونه‌ای باشه که برگه‌های زیادی هم در سایت داشته باشید که به هر دلیل خاصی که برای خودتون دارید میخواهید تا برگه های سایت شما جزو دسته بندی و برچسب در سایت شما قرار بگیره در صورتی که چنین امکانی براتون فراهم نیست.

بنابراین در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا از امکان دسته بندی و برچسب گذاری برگه‌ها در وردپرس بهره‌مند شوید و به همین ترتیب در هر دسته بندی و برچسب که در سایت وردپرسی شما وجود داره علاوه بر نوشته ها بتونید برگه های موجود در این دسته بندی و برچسب را هم نمایش دهید. پس اگر شما هم به دنبال دسته بندی برگه ها در وردپرس و برچسب گذاری برگه ها در وردپرس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش دسته بندی برگه ها در وردپرس و برچسب گذاری برگه ها

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Post Tags and Categories for Pages در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 30.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا از امکان دسته بندی برگه ها در وردپرس و برچسب گذاری برای برگه ها در وردپرس بهره‌مند شوید. برای استفاده از این افزونه کافیه تا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه مراجعه کرده و سپس  با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Post Tags and Categories for Pages

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر خواهید دید که دو زیر منوی دیگه با عنوان دسته‌ها و برچسب‌ها به این منو اضافه شده که با مراجعه به هر کدوم از این منوها میتونید تا به دسته بندی و برچسب موجود در نوشته و یا برگه‌ها دسترسی داشته باشید.

دسته بندی برگه ها در وردپرس و برچسب گذاری برگه ها در وردپرس

حالا برای استفاده از هر دسته بندی که در سایت شما وجود داره و امکان استفاده از برچسب در برگه های وردپرس کافیه تا به صفحه ویرایش یکی از برگه های سایت خودتون مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر ببینید دو باکس با نام‌های دسته‌ها و برچسب‌ها در صفحه ویرایش برگه اضافه شده‌اند. تو برگه‌ها هم میتونید تا دقیقا مثل نوشته‌ها عمل کرده و هر برگه را به دسته بندی و برچسب موجود در سایت خودتون مرتبط کنید.

دسته بندی برگه ها در وردپرس

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به دسته بندی برگه ها در وردپرس و افزودن برچسب در برگه وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (5 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون
    یه سوال داشتم در مورد برچسب های پست ها
    وقتی برای هر پست مثلا 4تا برچسب تایپ میکنم و بروز رسانی انجام میدم ترتیب برچسب ها به همان ترتیبی که نوشتم نیست و تغییر میکنه. امکانش هست ترتیب برچسب ها به همان ترتیبی که تایپ میکنیم قرار بگیرن ؟

  2. باسلام وقت بخیر. برای دسته بندی مطالب اشکالی نداره اگه نام دسته بندی ها دو کلمه ای باشه و بینشون هم یک “واو” قرار داشته باشه؟ ولی این دو کلمه از یک سنخ هستن مثلا “مغز و اعصاب” ” قلب و عروق” یا “خانواده و فرزندان” یا “تحصیل و شغل” یا “اشتغال و درآمد”. باتشکر.

  3. ممنون. بعضی وقتها لازم میشه بخشی از مطالب یک کتاب یا مخصوصا مطلبی که در کانال تلگرام وجود داره رو بعنوان یک پست قرار بدیم منتها این مطلب نباید کپی به حساب بیاد. سوالم اینه که چطور میشه کاملا مطمئن بشیم این مطلب کانال یا کتاب قبلا هرگز در سایتی در گوگل درج نشده؟
    اگه حتی بخشی از مطلب مثلا یک سوم یا یک چهارمش شبیه یک سایتی باشه که از ما از اون سایت آگاه نیستیم هم مطلبمون برای گوگل کپی تلقی میشه؟
    راستش از بحث کپی یه خورده گیجم کرده. در چه حد باید مراقبت کنیم آیا گوگل اگر کلمه به کلمه رصد نکنه جمله به جمله مواظبه؟
    بالاخره شاید مطلب ما کپی نباشه و این گوگل باشه که بخاطر رباتهاش مطلبمون رو بخاطر بخشی ازش که ما مطلع نیستیم کپی محسوب کنه ولی در حقیقت مطلب ما کپی نباشه. ممنون میشم راهنمایی کنید. باتشکر.

    1. میتونید از خود گوگل برای این کار استفاده کنید. کافیه بخش‌هایی از اون نوشته را در گوگل جستجو کنید و چک کنید که از قبل موجود هست یا خیر.
      اما اگه به جای کپی کردن، خودتون محتوا رو تولید کنید مطمئنا نتیجه خیلی خوبی میگیرید.

  4. باسلام وقت بخیر. در مورد نامک در آدرس لینک نوشته ها و مخصوصا دسته بندی مطالب وقتی که این نامک بیشتر از یک کلمه هست و حروف اضافه های مثل and of is و یا مانند این ها داره بهتره که این حروف اضافه بکار برده بشن یا اینکه فقط کلمات اصلی رو به انگلیسی بکار ببریم؟
    اگه بین کلماتی که بصورت انگلیسی بکار میبریم خط فاصله بزاریم بهتره یا آندرلاین یا اصلا نزاریم و چسبیده به هم بکارببریم هرچند خواندنش سخت باشه!
    ببخشید نظرتون در مورد نامک نوشته و دسته بندی و لینک این دو بصورت انگلیسی یا فارسی چیه؟ انگلیسی باشه بهتره یا فارسی یا فینگلیش؟ باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، برای نامک در دسته بندی بهتره حروف اضافه رو حذف کنید. سعی کنید کلمات اصلی رو استفاده کنید و برای مطالب هم طبق توصیه تیم یوست باید به همین شکل عمل کنید تا آدرس‌ها کوتاه‌تر باشن.
      بین کلمات فاصله که بندازید و روی دکمه ذخیره بزنید میبینید که خود وردپرس از خط تیره استفاده میکنه، پس بهتره از آندرلاین دوری کنید. موقع ویرایش نامک لازم نیست خط تیره رو خودتون بزارید، فقط هر کلمه را از هم جدا کنید بعد از ذخیره وردپرس خودش خط فاصله را قرار میده.
      استفاده از فینگلیش؟ اصلا توصیه نمیشه، فقط از کلمات انگلیسی استفاده کنید، چرا که تو زبان انگلیسی ما چیزی به صورت فینگلیش نداریم 🙂 جدا کردن کلمات هم باید با خط فاصله باشه و چسبوندنشون به هم اصلا درست نیست.
      برای جزییات بیشتر مقاله آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس را مشاهده کنید.

  5. سلام
    این سایت از چه پلاگینی برا دسته بندی استفاده میکنه ؟ timecode.ir
    تو سایت من دسته و تعداد رو نشون میده ولی مشکل اینه دسته بالایی ( مادر ) و زیری ( بچه ) رو در یه سطح نشون میده چطور بچه رو بکشیم زیر دسته مادرش ؟

  6. سلام. وقت بخیر
    من افزونه رو نصب کردم ولی برچسب ها رو داخل برگه نشون نمیده. تنظیمات قالب رو هم چک کردم چیزی ندیدم
    سایت من amoozeshbargh.com و قالب Be استفاده کردم. تشکر

  7. با سلام
    ببخشید من این افزونه رو نصب وفعال کردم ولی برچسب ها رو زیر برگه نشون نمیده.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام،
      از گزینه تنظیمات صفحه که بالای صفحه قرار داره انتخاب کنید که نشون بده. اگر به وردپرس 5 آپدیت کردید باید روی سه نقطه کلیک کنید و فعال کنید این دوتا گزینه رو تا نشون بده.

  8. سلام راهنمایی میکنید چجوری یه گزینه به یه صفحه وصل کنم مثلا گزینه خرید به صفحه درگاه بانکی وصل کنم که با زدن روش به اون صفحه بریم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      در این خصوص شما باید از قابلیت لینک داخلی استفاده نمایید. بدین ترتیب با کلیک روی لینک ایجاد شده کاربران شما به صفحه مورد نظر فرستاده می شود. اما در خصوص اتصال به درگاه بانکی قضیه کمی متفاوت تر است و برای متصل کردن یک صفحه به درگاه بانکی لازم است که از طریق تنظیمات افزونه درگاه بانکی خود اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  9. با سلام و احترام خدمت ادمین محترم

    ممنونم بابت مطلب مفید شما، سایت بنده قبلا با کلمه های کلیدی بصورت برچسب جداشده بود اما به دلایلی تصمیم گرفتم از اول این دسته بندی را دقیق تر انجام بدم، درحال حاضر هر چه قدر کلمات را با ویرگول لاتین و یا از قسمت برچسب ها در پنل وردپرس جدا میکنم ، باز هم همه ای برچسب ها به هم چسبیده،و بصورت جداگانه نیست و مثلا 5 برچسب با ویرگول به یک جمله تبدیل شده.
    چطور میشه این ها را جداگانه نوشت و در قسمت دسته بندی در وبلاگ ارائه داد.
    ممنونم از لطف شما

    1. سلام و احترام؛
      مطابق با لینکی که ارسال فرمودید برچسب ها به صورت مجزا تعریف نشدن.
      در قسمت پیشخوان وردپرس> نوشته ها> برچسب ها حتما بررسی کنید که تک به تک برچسب ها به صورت مجزا تعریف شده باشند.
      برچسب هایی که به صورت به هم چسبیده تعریف شدن رو اصلاح کنید و این مود ر در فیلد برچسب بررسی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *