آموزش های وردپرس

آموزش نمایش نمودار تغییر قیمت محصولات در ووکامرس

نمودار تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس این امکان را برای فروشگاه ووکامرس شما فراهم میکنه تا لیست کاملی از تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس را نمایش بدین تا کاربر نمودار تغییر قیمت برای محصول را مشاهده بکنه و قیمتی که برای محصول از ابتدای عرضه اون در فروشگاه شما تا به امروز وجود داشته را مورد بررسی قرار بده. نمایش نمودار تغییر قیمت محصولات به صورت غیرمستقیم میتونه در میزان فروش شما تاثیر گذار باشه، پس حتما سعی کنید از این قابلیت در فروشگاه خودتون استفاده کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه نمایش تغییر قیمت محصولات در ووکامرس بپردازم که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا لیست تغییرات قیمت محصولات در فروشگاه ووکامرس را به صورت یک نمودار به کاربران نمایش دهید.

نمودار تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس

افزونه نمودار تغییر قیمت محصولات در ووکامرس که قصد معرفی اونو دارم با نام Plot prices در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که با استفاده از این افزونه قادر هستید تغییراتی که برای قیمت محصولات ووکامرس از ابتدای عرضه محصول تا به امروز وجود داشته را به صورت یک نمودار به مشتریانی که قصد خرید محصول را دارند نمایش دهید. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Plot prices

افزونه نمایش نمودار تغییرات قیمت محصول در ووکامرس دارای تنظیمات خاصی نیست و بعد از نصب و فعال سازی این افزونه منو و یا تنظیماتی در پیشخوان وردپرس شما اضافه نخواهد شد. برای نمایش نمودار کافیه تا از شورت کدی که این افزونه در اختیار شما قرار میده نمودار تغییرات قیمت محصول را برای فروشگاه ووکامرس خودتون فراهم کنید. برای هر محصولی که قصد دارید نمودار تغییرات قیمت محصول در ووکامرس نمایش داده بشه میتونید شورت کد زیر را در هر بخش از توضیحات محصول وارد کنید.

[chartprice]

بعد از قرار دادن شورت کد بالا در صفحه هر محصول مشابه تصویر زیر آیکونی در صفحه محصول نمایش داده خواهد شد که با کلیک روی این آیکون میتونید تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس را در قالب یک نمودار مشاهده کنید.

آموزش نمایش نمودار تغییر قیمت محصولات در ووکامرس

بعد از اینکه روی آیکون نمایش نمودار قیمت محصولات در ووکامرس کلیک کنید صفحه تغییرات قیمت محصول مشابه تصویر زیر نمایش داده شده و کاربر میتونه تا لیست تغییرات قیمت محصول در ووکامرس را بر اساس تاریخ در قالب یک نمودار مشاهده بکنه.

آموزش نمایش نمودار تغییر قیمت محصولات در ووکامرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید منحنی با رنگ آبی برای نمایش نمودار قیمت عادی محصولات در ووکامرس به کار میره و منحنی با رنگ قرمز برای نمایش نمودار قیمت ویژه محصول به کار برده میشه که با بردن نشانگر ماوس روی هر منحنی میتونید تغییرات قیمت محصول در ووکامرس را مشاهده کنید.

نمایش نمودار تغییرات قیمت محصول در تمامی محصولات

ممکنه تا بخواهید نمودار تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس را برای کلیه محصولات نمایش بدین تا نیازی نباشه در هر بار که محصولی اضافه می‌کنید شورت کد افزونه را برای نمایش نمودار قیمت محصول وارد کنید. از طرفی دیگه اگر محصولات خودتون را متشر کرده باشید در این صورت باید با این روش تک تک محصولات را ویرایش کنید و شورت کد را به اون اضافه کنید. اما یک راه بهتری وجود داره که میتونید با قرار دادن شورت کد در فایل تک محصول نمودار قیمت را یک باره برای کلیه محصولات نمایش دهید. برای این کار ابتدا باید قطعه کد زیر را به فایل فانکشن functions.php قالب خودتون اضافه کنید تا تاریخ در نمودار برای قیمت محصولات ووکامرس نمایش داده بشه. پس وارد هاست خودتون شده و بعد از کلیک روی File Manager به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و سپس وارد پوشه قالبی که در حال حاضر از اون استفاده میکنید شده و فایل functions.php را پیدا کرده و بعد از راست کلیک کردن روی فایل و انتخاب دکمه Edit وارد صفحه ویرایشگر شده و کد زیر را درون فایل قرارد هید.

add_filter('chart_price_apply_filter_format_date', 'format_date');
function format_date($date)
{
$date=date('Y/m/d');//defult Y-m-d
return $date;
}
دقت کنید که در صورت ایجاد هرگونه تغییرات در فایل‌های قالب، خصوصا فایل functions.php قبل از اینکه تغییراتی در فایل ایجاد کنید یک نسخه کپی از فایل در سیستم خودتون داشته باشید تا در صورت بروز خطا و وارد کردن کد به صورت اشتباه در فایل بتونید با برگردوندن نسخه اصلی فایل مشکل را سریعا برطرف کنید.

حالا به پوشه قالب خود در هاست بازگشته و به دنبال فایل single-product-page.php که مربوط به صفحه نمایش جزییات محصولات در ووکامرس هست بگردید، این فایل ممکنه در قالب شما به نام دیگه‌ای ذخیره شده باشه بنابراین باید دقیقا دنبال فایلی از قالب خودتون بگردید که جزییات محصول از طریق اون فایل در ووکامرس نمایش داده میشه. حالا که فایل را پیدا کردید کد زیر را در مکان مناسبی از فایل قرار بدین تا آیکون نمایش نمودار تغییرات قیمت محصول در ووکامرس در اونجا نمایش داده بشه.

<?php code do_shortcode( '[chartprice]' ); ?>

بعد از قرار دادن شورت کد در فایل تک محصول آیکون نمایش نمودار در تمامی محصولات نمایش داده میشه و با کلیک روی اون میتونید امکان مشاهده لیست تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس را فراهم کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نسبت به نمایش نمودار تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه نمایش نمودار تغییر قیمت محصولات در ووکامرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4/5 - (4 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. درو بر شما خسته نباشید
    خواستم بدونم از این افزونه plot prices خارج از ووکامرس هم میشه استفاده کرد یا نه؟؟آخه سایت من یک سایت اطلاع رسانی قیمت هستش و فروشگاهی فعلا نیست ک نیاز ب ووکامرس داشته باشم ولی ب این افزونه یا مشابهش نیاز دارم..اگر خارج از ووکامرس نمیشه استفاده کرد ممنون میشم ی ازونه مشابه بهم معرفی کنید.
    با تشکر..

    1. با سلام دوست عزیز
      این افزونه برای فروشگاه هایی که با پلاگین ووکامرس طراحی شده اند مناسب می باشد. در حال حاضر افزونه مشابه ای را نمی توانم معرفی کنم اما شما می توانید در مخزن وردپرس جستجو کرده و افزونه های مشابه موجود را مورد بررسی قرار دهید.
      موفق و پیروز باشید

  2. سلام من هر محصولم یکی از این نمودار ها میخوام فقط این شورتکد رو بزارم با تغییر هر قیمت هر محصول نمودار همون محصول تغییر میکنه؟

  3. سلام ببخشید من دنبال افزونه جدول قیمت گذاری برای محصولات هستم که بتونم اون رو قیمت و رنگ بندی کنم بصورت جدول اگه امکان داره راهنمایی کنید

  4. سلام
    من قاب سلام المنتور رو دارم
    کد فانکشن و کد [chartprice] را قرار دادم اما قیمت نمایش داده نمیشه ! و فقط یک جدول خالی نمایش میده.
    کد هم کار نکرد.

    1. سلام روزبخیر؛
      قطعه کد do_shortcode( ‘[chartprice]’ ); رو در single page product درج کنید.
      شورت کد [chartprice] رو هم در پست مورد نظر درج کنید.
      بعد از تغییرات قیمت پوینت ها شکل میگیرن.

  5. سلام
    من نمودار قیمت دارم یک مشکل دیگه دارم
    اینکه با افزونه ویرایش گروهی وقتی قیمت ها را تغییر میدیم نمودار قیمت تغییر نمیکنه
    برای حل این مشکل راهی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *