آموزش های وردپرس

آموزش ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس و ساخت صفحه پرداخت دلخواه یکی از نیازهای کاربران در وردپرس است تا با استفاده از آن بتوانند هزینه خدمات و تبلیغاتی که در سایت خود قرار می‌دهند را از کاربران خود دریافت کنند. اگر سایت شما بصورت فروشگاهی نباشد و در آن محصولی عرضه نکنید و اینکه بخواهید یک فرم پرداخت ایجاد کنید تا مدت‌ها قبل به اینصورت بود که بخاطر نبود افزونه‌های رایگان در مخزن وردپرس برخی کاربران مجبور بودند تا اقدام به نصب ووکامرس در وردپرس کرده و با ایجاد یک محصول و تعیین هزینه از کاربران بخواهند تا بسته به مقدار مبلغ تعداد خرید محصول را بیشتر کنند تا هزینه نهایی اعمال شده و سپس اقدام به پرداخت کنند. حال شما می توانید با استفاده از افزونه پرداخت دلخواه در وردپرس نسبت به ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس اقدام کرده و امکان پرداخت آنلاین را از طریق درگاه‌های بانک ملت، سامان و زرین پال و … را در سایت خود فراهم کنید.

توجه : این مطلب در تاریخ 2 بهمن 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه پرداخت دلخواه در وردپرس بپردازم که با استفاده از آن قادر به ایجاد فرم پرداخت اینترنتی در وردپرس با امکان ساخت فیلدهای سفارشی در وردپرس بوده و میتونید هزینه خدمات و تبلیغاتی که در سایت خودتون قرار میدین را با استفاده از این افزونه از کاربران خود دریافت کنید.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام pardakht delkhah در مخزن وردپرس ثبت شده و تا به امروز تونسته تا بیش از 400 نصب فعال و کسب امتیاز 5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ساخت فرم پرداخت دلخواه در وردپرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه پرداخت دلخواه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه pardakht delkhah

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام پرداخت دلخواه در پیشخوان وردپرس اضافه میشه،‌ روی این منو کلیک کنید تا به صفحه افزونه در پیشخوان وردپرس هدایت شوید.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

همونطور که در تصویر میبینید و در بالا هم بهش اشاره شد با استفاده از افزونه پرداخت دلخواه در وردپرس قادر هستید امکان پرداخت دلخواه در وردپرس را با هر تعداد فیلد که لازم دارید ایجاد کرده و از انواع فیلدهای متنی، انتخابی، پاراگراف و لیست بازشو در آن استفاده کنید. برای ساخت فیلد جدید کافیه تا در همین صفحه با کلیک روی دکمه افزودن فیلد که در بالای صفحه قرار داره انواع فیلدهای انتخابی خود را اضافه کنید تا کاربران هنگام پرداخت هزینه در صفحه پرداخت وردپرس این فیلدها را تکمیل کنند. به عنوان مثال در نمونه زیر فیلدی برای انتخاب شهر محل سکونت پرداخت کننده تعریف شده که کاربر هنگام پرداخت قادر به انتخاب محل سکونت خودش خواهد بود.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

حال بعد از اینکه فیلدهای دلخواه خودتون رو برای صفحه پرداخت دلخواه در وردپرس ایجاد کردید روی دکمه ذخیره تغییرات که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و فیلدها ساخته شوند. سپس به زیرمنوی تنظیمات درگاه‌ها مراجعه و درگاه اینترنتی که قصد استفاده از اون رو دارید انتخاب و اطلاعات درگاه شامل ترمینال، نام کاربری و رمز عبور درگاه است را وارد کنید.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

این افزونه در حال حاضر از سه درگاه پرداخت اینترنتی که شامل درگاه پرداخت بانک ملت، درگاه پرداخت زرین پال و درگاه پرداخت pay.ir که متعلق به شرکت سامان کیش میباشد پشتیبانی میکنه که قادر به ایجاد فرم پرداخت با استفاده از این سه درگاه پرداخت اینترنتی خواهید بود. بعد از اینکه درگاه پرداخت انتخابی خودتون را تعیین کردید و اطلاعات درگاه را وارد کردید به منوی تنظیمات مراجعه کنید. با مراجعه به تنظیمات افزونه قادرید امکان ارسال پیامک به پرداخت کننده را در هنگام پرداخت هزینه فعال کنید. این گزینه همانطور که در تصویر زیر میبینید نیازمند نصب افزونه جانبی wp-sms می‌باشد که با نصب آن میتونید از سامانه پیام کوتاهی که استفاده می‌کنید و در لیست سامانه‌های پیامکی قرار داره استفاده کنید.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

موبایل مدیر(ان): با استفاده از این گزینه میتونید شماره تلفن مدیران سایت را وارد کنید تا هرگاه پرداختی صورت گرفت یک پیامک اطلاع رسانی برای کاربرانی که انتخاب کردید ارسال شود.

فعال کردن اطلاع رسانی با پیامک: با استفاده از این گزینه میتونید پیامک پرداخت هزینه را برای شخص پرداخت کننده ارسال کنید و با استفاده از شورت کدهای فرمت ارسال پیامک اطلاعات پرداخت را به وی پیامک کنید.

استایل فرم: در نهایت با استفاده از این گزینه هم میتونید تا رنگ فرم را برای صفحه پرداخت دلخواه در وردپرس انتخاب کنید.

حالا برای اینکه فرم پرداخت را در سایت خودتون نمایش بدین به مسیر برگه‌ها در وردپرس مراجعه کرده و با استفاده از آموزش کار با برگه ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس یک برگه جدید ایجاد کرده و شورت کد زیر را در این برگه قرار داده و برگه را منتشر کنید.

[pardakht_delkhah]

بعد از قرار دادن این شورت کد در برگه و انتشار برگه فرم پرداخت اینترنتی در وردپرس مشابه تصویر زیر نمایش داده شده و کاربران قادر هستند تا اقدام به پرداخت هزینه با هر مبلغ انتخابی کنند.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

بعد از تکمیل فرم پرداخت و کلیک روی دکمه پرداخت در صفحه پرداخت دلخواه وردپرس کاربران به صفحه درگاه پرداخت بانک هدایت خواهند شد و بعد از پرداخت هزینه جزییات پرداخت که شامل مبلغ، شماره پیگیری و… است را میتوانند مشاهده کرده و علاوه بر آن در قالب ایمیل و یا پیامک بسته به تنظیماتی که انجام داده‌اید دریافت کنند.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس با افزونه درگاه پرداخت وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس بکنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه ساخت درگاه پرداخت آنلاین در وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

هاست مخصوص وردپرس

4.5/5 - (26 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵۲ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید
    من این افزونه رو نصب کردم از بعد از زدن دکمه پرداخت خطای
    soap:Client: Unmarshalling Error: For input string: “”
    را نشان می دهد

  2. سلام
    وب سایت من AlirezaHeidari.ir است. و می خواهم که برای هر مشتری با توجه به کاری که برایش انجام داده ام مبلغی را ست کنم و پرداخت کند. آیا میشه چنین کاری انجام داد. در آموزش افرونه گفته شده که به این صورت اقدام شود:

    ارسال مقدار از پیش تعریف شده برای فیلدهای چندانتخابی
    مقدار خود را مانند این نمونه تایین کنید: http://example.com/custom-pay/?cupri_fX=Y در این آدرس X شناسه فیلد بوده و Y مقدار آن که با دادن این لینک به کاربر،مقداری که شما مشخص کرده اید بصورت پیشفرض به انتخاب در خواهد آمد.

    ارسال مبلغ پیشفرض به فرم
    مانند نمونه بالا ، فقط کافیست به جای شناسه فیلد مقدار price را وارد کنید.

    ______________

    اما من دقیقا نمیدونم چی باید بنویسم. ممنون میشم راهنمایی کنین. مثلا مبلغ 16 هزار تومان و با دامین که ذکر شد یک مثال بزنید. شناسه فیلد را نمیدانم چیه؟ از کجا باید بفهمم؟

    ممنون از راهنماییتون

  3. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید من این افزونه رو نصب کردم و تمام مراحلی که گفتید را انجام دادم
    اما موقع انتشار برگه خطا میده که چیزی یافت نشد
    لطف میکنید اگر راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، یک بار با قالب پیشفرض وردپرس این کار را انجام بدین ببینید باز هم مشکلی وجود داره؟ آیا اطلاعات درگاه را به درستی وارد کردید؟

  4. سلام من میخوام از این افزونه استفاده کنم واسه درگاه استرالیا ایا امکانش هست خیلی مهم هست برام که همچین امکانی رو در سایتم قرار بدم اما نمیدونم باید چطور این کار رو انجام بدم میشه کمکم کنید

    1. سلام و وقت بخیر،
      خیر این افزونه برای درگاه‌های پرداخت در ایران نوشته شده و امکان استفاده برای درگاه پرداخت شرکت‌های دیگه و خارجی وجود نداره. هر درگاه که برای بانک‌های مختلف در این افزونه هست صرفا برای همون بانک و شرکت زیرمجموعه اون کاربرد داره.

      1. سلام وقت بخیر از چه درگاهی میتونم برای خارج از کشور استفاده به طور مثال برای امارات

  5. سلام و خسته نباشید
    بنده ووکامرس را نصب کرده ام و فروشگاه ایجاد کرده ام و محصول درون ان قرار داده و برگه سبد خرید و تصویه حساب ایجاد کرده ام و درگاه نیز فعال کرده ام ولی هنگام تصویه حساب با اخطار مواجه میشوم و عملیات خرید تکمیل نمی شود و همچنین میخواستم بدانم چگونه گزینه های نحوه پرداخت و نحوه حمل نقل را اضافه کنم به مراحل خرید در فروشگاه

  6. سلام عباس جان
    یه افزونه میخوام بتونم باهاش ماژول پرداخت بسازم و کاربر بتونه اطلاعات توش بنویسه مثل نام و شماره موبایل و توضیحات و اینکه قیمت رو خودش بنویسه هر چقدر دوست داره و وصل بشه به درگاه زرین پال
    میشه معرفی کنی افزونه رو ممنون میشم

    1. سلام، تو بخش آزمایشگاه زرین پال افزونه برای این کار هست. یکیش حمایت مالی و یکی هم فرم پرداخت 7 که میتونید از هر کدوم بسته به نیازتون استفاده کنید.

  7. سلام.خسته نباشید.بابت مطلب مفیدتون هم ممنون.میخواستم بپرسم وقتی کسی جنسی رو خریداری میکنه.ایمیلی یا پیامی برای مدیر سایت مبنی بر نوع کالا،خریدار،آدرس و …. ارسال میشه؟چطور؟

    1. سلام، این افزونه صرفا برای پرداخت هست و برای فروش محصول یا کالا چه به صورت فیزیکی و چه دانلودی کاربردی نداره. بله موقع پرداخت ایمیل اطلاع رسانی میاد و همچنین میتونید با نصب افزونه wp sms کاری کنید که وقتی پولی واریز میشه براتون پیامک هم بیاد.

  8. با تشکر بابت افرونه عالی شما . دو تا سوال داشتم
    اول اینکه چرا فرم اطلاعات ارسالی به ایمیل رو نمیشه تغییر داد؟
    دوم اینکه من به این افزونه برای دو فرم متفاوت با درگاه های متفاوت نیاز دارم . امکانش وجود داره این قابلیت رو به افزونه اضافه کنید ؟ (نیاز شدید به این امکان دارم حتی اگر نیاز به نسخه پولی باشه)
    اگر نه، سوال دیگه من این هست که راهی وجود داره تا این افزونه رو دوبار با کد کوتاه متفاوت نصب کنم؟

    1. سلام، افزونه فعلا در نسخه‌های اولیه هست. میتونید برای این موارد به نویسنده پیشنهاد بدین که امکانات مد نظر رو بهش اضافه کنن.

  9. سلام سالار
    اینجور که من برداشت کردم این افزونه نمیتونه خودش قیمتی رو بخونه، خود کاربر باید قیمتو وارد کنه. آیا درست متوجه شدم؟
    آیا افزونه ای وجود دارد که با درگاه های ایرانی کار کنه و به تونه قیمت رو از سایت بخونه؟ و نه اینکه خود کاربر اونارو وارد کنه؟
    با تشکر

    1. سلام، امکان خوندن قیمت هم وجود داره که میتونید لینک با مبلغ دلخواه براش بسازید. کافیه لینک رو با فرمت زیر ایجاد کنید و به کسی که قراره پرداخت کنه بدین.
      https://sadeghi.in/pay/?cupri_fprice=50000
      به جای pay آدرس برگه پرداخت رو قرار بدین و به جای 50000 هم مبلغ رو. روی لینک بالا کلیک کنید میبینید که مبلغ 50000 به صورت پیشفرض برای پرداخت انتخاب میشه.

  10. سلام .آیا امکان مشاهده صفحه پرداخت در حالت آفلاین وجود نداره ؟ که بشه حالت فرم رو قبل از انتشار بررسی کرد ؟

  11. سلام..یه سوال.اطلاعات حساب بانکی مثل شماره حسابمون و … رو چطور وارد کنیم تا پول به حسابمون بیاد…
    و یه سوال دیگه ترمینال id چی هست و چطور باید بسازیم؟

    1. سلام، در صورت استفاده از درگاه مستقیم این اطلاعات داخل فرم قرارداد و درخواست درج میشه که نیاز به کپی از دفترچه حساب بانکی دارید. در درگاه‌های واسط هم میتونید شماره حساب و سایر اطلاعات رو تو پنل کاربری اعلام کنید تا پس از بررسی تایید بشن.
      شماره ترمینال رو هم خود درگاه میسازه و بهتون اعلام میکنه که برای اتصال به درگاه بانکی مختص سایت شما بهش نیاز هست.

  12. سلام ضمن تشکر از زحمات شما سئوال من اینه که امکان داره که برای ورود به سایت مبلغی دریافت بشه و از این افزونه مالی استفاده کنیم .

  13. با سلام وخسته نباشید
    چرا این نرم افزار پرداخت دلخواه نصب نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟
    راه حل دیگری برای ایجاد درگاه پرداخت هست ؟؟؟؟

  14. با سلام بنده الان تمام این اقدامات رو انجام دادم ولی الان میخواهم حسابی که پول ها واریز اون میشه رو تغییر بدم یعنی حساب دیگری رو جایگزینش کنم که هزینه پرداخت ها به اون واریز بشه .
    اگه میشه لطفا بگید که امکانش هست یا خیر و چوری میتونم این کار رو انجام بدم. برام خیلی مهمه

  15. سلام لطفا توضیح بده که چطور بعد از پرداخت لینک دانلود اییجهد بشه.. یعنی بعد از اینکه فایلی خریداری شد بصورت انی دانلود بشه تشکر

  16. سلام.
    وقت بخیر
    تمام مراحلی که گفتید رو انجام میدم و در نهایت کد کوتاه رو داخل یه برگه کیذارم ولی چیزی نشون نمیده.
    ممنون میشم علتش رو بگید

  17. سلام و ممنون بابت درگاهتون
    جسارتا میخواستم بدونم با درگاه پرداخت بانک سامان یعنی سامان کیش سازگار هست آیا این نسخه یا نه؟ چون متاسفانه تو لیست درگاه ها نبود 🙁
    ممنون میشیم این درگاه رو هم به افزونتون اضافه کنین
    سپاسس

  18. سلام وقت بخیر
    من یک افزونه ای میخوام که قابلیت نصب دو درگاه رو داشته باشه یکی ایرانی و یکی خارجی میشه راهنمایی کنید؟

  19. سلام تشکر از شما
    من از این لینک استفاده کردم در سایتم و اوکی شده
    ممنون

  20. سلام ما یه دبستان غیر انتفاعی داریم که میخوایم با ورد پرس یه سایتی طراحی کنم که اولیا بتونن وجه ر واریز کنن و ما هم بتونیم ببینیم کیا وجه واریز کردن چقدر واریز کردن و کی انجاتم دادن
    امکانش هست راهنمایی بفرمایید اینم شمارمه

    1. سلام روزبخیر؛
      در این خصوص باید با یک طراح مشورت کنید تا برای هر دانش موزش یک پنل جداگانه در نظر گرفته بشه و یک سامانه دانش آموزی داشته باشید.
      اطلاعات هر دانش آموز مثل سوابق تحصیلی، نمرات، ازمون ها، سوابق واریزی، وجوه، بدهی و… داخل جداول مجزا ذخیره میشن که هم دانش آموز و هم شما قادر به مشاهده اطلاعات باشید.

  21. سلام به من همچین خطایی رو میده
    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined method soapclient::PaymentRequest() in C:\xampp\htdocs\test\wp-content\plugins\pardakht-delkhah\gateways\class-cupri-zarinpal-gateway.php:34 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\test\wp-includes\class-wp-hook.php(287): cupri_zarinpal_gateway->start(Array) #1 C:\xampp\htdocs\test\wp-includes\class-wp-hook.php(311): WP_Hook->apply_filters(”, Array) #2 C:\xampp\htdocs\test\wp-includes\plugin.php(478): WP_Hook->do_action(Array) #3 C:\xampp\htdocs\test\wp-content\plugins\pardakht-delkhah\cupri.php(379): do_action(‘cupri_start_pay…’, Array) #4 C:\xampp\htdocs\test\wp-content\plugins\pardakht-delkhah\shortcode.php(171): cupri->ajax() #5 C:\xampp\htdocs\test\wp-content\plugins\pardakht-delkhah\cupri.php(216): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #6 C:\xampp\htdocs\test\wp-includes\shortcodes.php(343): cupri->shortcode(”, ”, ‘pardakht_delkha…’) #7 [internal function]: do_shortcode_tag(Array) #8 C:\xampp\htdocs\test\wp-includes\shortcodes.php(218): preg_replace_callback(‘/\\[(\\[?)(p in C:\xampp\htdocs\test\wp-content\plugins\pardakht-delkhah\gateways\class-cupri-zarinpal-gateway.php on line 34

    1. سلام روزبخیر؛
      در گزارش خطا به افزونه ای بنام pardakht-delkhah اشاره میشه این افزونه رو موقتا غیر فعال وضعیت رو چک کنید.

  22. سلام برای درگاه بانک پاسارگاد هم کار میکنه؟
    من درگاه مستقیم برای ووکامرس سایتم گرفتم برای کمک مالی و بخش های نظیرش هم میشه از این استفاده کرد؟
    اگر نه چه روشی برای اینکار پیشنهاد میکنین؟
    من چندتا افزونه پیدا کردم اما رایگان نبودند

  23. سلام
    وقت بخیر
    این پلاگین برای پرداخت فقط روی یک درگاه ست میشه یا می توان اطلاعات چند درگاه را وارد کرد و کاربر هنگام پر کردن فیلدها، بتونه انتخاب کنه که توسط کدام درگاه پرداخت را انجام دهد؟

    1. سلام و احترام؛
      این افزونه در حال حاضر از سه درگاه پرداخت اینترنتی که شامل درگاه پرداخت بانک ملت، درگاه پرداخت زرین پال و درگاه پرداخت pay.ir که متعلق به شرکت سامان کیش میباشد پشتیبانی میکنه که قادر به ایجاد فرم پرداخت با استفاده از این سه درگاه پرداخت اینترنتی خواهید بود.

  24. سلام. وقت بخیر
    من یه افزونه میخوام شبیه پرداخت در سایت های هاستینگ. بدون اینکه پستی در ووکامرس بفرستم که لینک پرداخت ایجاد بشه، لینک پرداخت بسازم. مثلا برای یک نرم افزار سه قیمت بزارم که وقتی روی هر کدوم کلیک بشه به صفحه پرداخت هدایت بشه یا صفحه تسویه حساب

  25. سلام وقت بخیر ایا میشه توی فروشگاه فایل از هاست دانلود استفاده نکنیم و به همون اپلود فایل توی وردپرس کتفا کنیم؟و پس از پرداخت هم فایل براش دانلود بشه؟

    1. سلام و احترام؛
      این مورد به تعداد فعات دانلود، حجم فایل های دانلودی، فضای هاست و موارد این چنینی بستگی داره اما با افزایش فایل های دانلودی و افزایش دفعات دانلود بهتره از فضای مجزا برای نگهداری فایل ها استفاده بشه چراکه هم پهنای باند هاست اصلی مشغول نمیشه هم سرعت دانلود فایل در هاست دانلود بیشتر است.

    1. سلام و احترام؛
      ترمینال آیدی termID همون شماره ترمینال هست که درگاه ایجاد میکنه.

  26. من درگاه رو از ای دی پی گرفتم و موقعی که میخوام تنظیمات درگاه رو داخل وردپرس انجام بدم pay.ir را که انتخاب میکنم ازم ترمینال ایدی و نام کاربری و رمز میخواد من متوجه نمیشم اینها چی هستند؟

    1. سلام زهره عزیز؛
      موقع دریافت درگاه از سمت بانک یکسری کد و ترمینال آیدی به شما ارائه می شود. در فیلدهای ترمینال آیدی، نام کاربری و کلمه عبور مربوطه را وارد نمایید تا درگاه به بانک متصل گردد و پرداخت ها با موفقیت انجام شود.

  27. سلام
    ببخشید من شرکتی که میخوام درگاه پرداخت بگیرم از من
    callback خواسته
    میشه راهنمایی کنید چطوریه؟

  28. سلام چطور میتونم کاری کنم بعد از پرداخت به صفحه دلخواه من وارد بشود( با افزونه زرین پال)؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *