آموزش های وردپرس

آموزش نحوه انتقال از جوملا به وردپرس

آموزش انتقال از جوملا به وردپرس به صورت تصویری

انتقال از جوملا به وردپرس بدون شک باعث می شود سئو و بهینه سازی وب سایت شما به شدت بهبود یابد، همچنین وردپرس به دلیل بهینه بودن و هسته قدرتمند باعث می شود که سرعت لود وب سایت شما بسته به نوع پوسته انتخابی به شدت افزایش یابد، من نمی خواهم وارد جنگ بین انتخاب جوملا یا وردپرس شوم ! اما از طریق مطالعه مقاله 6 دلیل منطقی جهت انتخاب وردپرس قادر خواهید بود بین جوملا و وردپرس یکی را انتخاب کنید، جوملا یک سیستم مدیریت محتوای نسبتا پیچیده ای است. بدون شک سیستم خوبی است اما بسیاری از صاحبان وب سایت ها که  اطلاعات چندانی از تکنولوژی ندارند ممکنه که بخواهند به سیستم های ساده تر و راحت تر نقل مکان کنند. چه گزینه ای بهتر از سیستم محبوب و آسان مدیریت محتوای وردپرس؟

طبق آمار های جهانی بیش از 60 درصد از سایت ها در سرتاسر اینترنت از وردپرس استفاده می کنند و میزان استفاده از جوملا 15 درصد می باشد، حتی آمار های جهانی هم نشان دهنده این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس نسب به جوملا محبوبیت و کارایی بیشتری دارد، و همانطور که در مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی گفتیم، اولین فاکتور سئو خوب این است که معماری سایت صحیح باشد، سیستم مدیریت محتوای وردپرس معماری و ساختار منظمی دارد که باعث افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتور های جستجو خواهد شد.

نسخه جدید این آموزش را در پست زیر مشاهده کنید:

نحوه تغییر سایت از جوملا به وردپرس و انتقال تمام اطلاعات

چرا انتقال از جوملا به وردپرس ؟

  • وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب می باشد .
  • وردپرس یک نرم افزار منبع باز است و دارای یک جامعه وسیع در حال رشد و فعال می باشد. همچنین تعداد زیادی نرم افزار رایگان در قالب پلاگین ها و قالب ها در دسترس دارد که به صورت گسترده در حال استفاده هستند.
  • تقریبا اکثر سرویس دهنده های میزبانی وب آفر سرویس های وردپرسی با قابلیت نصب وردپرس با یک کلیک را ارائه کرده اند و جهت شروع کار طراحی سایت آن را به کاربران پیشنهاد می کنند.

جوملا نیز به همان اندازه دارای ویژگی های غنی بسیار موثر در ارائه ی محتوا از طریق یک وب سایت می باشد و تا حد زیادی نیز دارای نرم افزار های اضافی می باشد. جوملا بسیار انعطاف پذیر است اما کار با آن برای اینکه آسان باشد کمی هزینه بر خواهد شد . وردپرس فوق العاده در استفاده آسانه و در مقابل جوملا بسیار پیچیده و گیج کننده می باشد.

انتقال از جوملا به وردپرس به آن سختی که ممکنه فکر کنید هم نیست . شما پلاگین ها ی کاربردی مفیدی برای این کار در اختیار خواهید داشت و آموزش هایی مثل این آموزش نیز به شما بسیار کمک خواهد کرد. فقط کافی است مراحل ساده ی زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا یک هاست برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید. می توانید در لینک زیر نحوه انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب را مشاهده کنید :

اصول انتخاب هاست مناسب

اگر بخواهید سایت وردپرسی خودتان را در همان میزبان قبلی راه اندازی کنید نیز باید یک دایرکتوری جدید ایجاد کنید و وردپرس را در آن نصب کنید و سپس تنظیمات دامنه را جهت اشاره به محل جدید ویرایش کنید. در این مرحله می توانید یک مسیر سفارشی یا custom url برای سایت وردپرسی خود راه اندازی کنید. اگر این کار را بعد از مهاجرت از جوملا به وردپرس انجام دهید ممکنه که لینک های داخلی سایت به درستی کار کنند و مرور سایت شما با شکست مواجه شود.

  1. وردپرس را که نصب کردید ، پلاگین fg joomla to wordpress را نصب و فعال کنید.
  • وارد مدیریت وردپرس شوید و از داشبورد به قسمت افزونه ها > افزودن بروید.
رفتن به افزودن
از قسمت افزونه ها بر روی افزودن کلیک کنید.

در نوار جستجو عبارت fg joomla to wordpress را تایپ و کلید enter را بزنید.

انتقال از جوملا به وردپرس
از قسمت افزونه ها، افزونه fg joomla to wordpress را جستجو کنید و بر روی دکمه نصب کلیک کنید.

سپس در نتایج جستجو این پلاگین را نصب و فعال نمایید.

فعال کردن fg joomla to wordpress
پس از نصب افزونه fg joomla to wordpress جهت انتقال از جوملا به وردپرس بر روی دکمه فعال کردن افزونه کلیک کنید.

نسخه ی رایگان و نسخه ی پولی این پلاگین در دسترس هستند که در نسخه ی پولی برخی ویژگی های سئو و استفاده از افزونه ها نیز وجود دارد. این پلاگین دسته بندی ها، بخش تصاویر، رسانه ها ، پست ها و برچسب ها را از جوملا به وردپرس منتقل می کند. با جوملا ورژن 1.5 از طریق وردپرس 3.4 و 4.3 همچنین با نصب های مختلف سازگار می باشد. لطفا توجه داشته باشید که پلاگین ها ، قالب ها و ماژول ها ممکنه منتقل نشوند و این بدیهی است که مشکلات و ناسازگاری هایی پیش آید که منجر به خرابی وب سایت شما شود، پس حتما قبل از انجام این کار از وب سایتتان بکاپ بگیرید.

  • همچنین جهت دانلود افزونه fg joomla to wordpress می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
https://wordpress.org/plugins/fg-joomla-to-wordpress/

پلاگین های زیادی برای عملیات انتقال وجود دارند اما ما از پلاگین fg joomla to wordpress برای این آموزش استفاده می کنیم. این پلاگین بسیار محبوب بوده و بیش از 10000 بار نصب و فعال شده است و رتبه ی 4.8 از 5 را به خود اختصاص داده است.

  1. هم اکنون به قسمت ابزار ها > درون ریزی بروید. لیستی از سیستم ها برای ایمپورت به شما نمایش داده خواهد شد.
رفتن به درون ریزی وردپرس
از منو ابزار ها بر روی درون ریزی کلیک کنید.

بر روی joomla کلیک کنید . صفحه ی زیر برای شما باز خواهد شد و شما باید اطلاعات مربوط به سایت جوملایی خود را وارد کنید.

درون ریزی اطلاعات جوملا
از قسمت درون ریزی بر روی joomla FG کلیک کنید.

برای وارد کردن اطلاعات دیتابیس می توانید وارد مدیریت کنترل پنل سایت جوملایی خود شوید و در قسمت تنظیمات کلی > سربرگ سرور تنظیمات دیتابیس را مشاهده کنید. دقت کنید که اطلاعات را به صورت صحیح وارد کنید زیرا ممکن است خطای عدم اتصال به دیتابیس دریافت کنید.

مشاهده اطلاعات دیتابیس
برای مشاهده اطلاعات دیتابیس سایت جوملایی جهت انتقال به وردپرس، ابتدا وارد مدیریت سایت جوملایی خود شوید و از قسمت تنظیمات کلی بر روی تب سرور کلیک کنید و سپس از قسمت تنظیمات پایگاه داده قادر هستید اطلاعات دیتابیس خود را مشاهده کنید.

یا می توانید فایل configuration.php را در مسیر نصب جوملا باز کرده و اطلاعات دیتابیس را از آنجا بردارید.

  • در هاست خود وارد file manager شوید.
ورود به configuration.php
جهت مشاهده اطلاعات دیتابیس سایت جوملایی می توانید وارد هاست سایتتان شوید که جوملا در حال حاضر بر روی آن نصب شده است، سپس وارد فایل منیجر شوید و پس از آن وارد configuration.php شوید.

به مسیر public_html و محل نصب جوملا بروید.

  • فایل php را انتخاب کرده و بر روی edit کلیک کنید.
اطلاعات دیتابیس سایت
پس از ورود به فایل configuration.php در هاست، قادر هستید از مقابل سطر های db و user و password، اطلاعات دیتابیس سایت جوملایی خود را مشاهده کنید.

در این فایل مطابق با تصویر زیر اطلاعات ارتباط با دیتابیس به صورت کامل ذکر شده است. این اطلاعات را کپی کرده و در فیلد های مربوطه در تنظیمات پلاگین وارد کنید. جهت اطمینان می توانید بر روی test the database connection کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات دیتابیس
سپس داخل وردپرس اطلاعات دیتابیس سایت جوملایی و آدرس سایت جوملایی خود را در فیلد های مشخص شده وارد کنید.

نکاتی که باید به یاد داشته باشید:

  • عملیات ایمپورت ممکنه انجام نشود اگر هاستینگ سایت شما گزینه ی allow url را در فایل ini غیر فعال کرده باشد.
  • در کلیک بر روی force media import دقت کنید اگر میخواهید فایل های رسانه ای را ایپمورت نمایید.
  • ممکنه که پیامی دریافت کنید که به این صورت : “Fatal error: Allowed memory size of **** bytes exhausted” . جایی برای نگرانی نیست. شما می توانید این مشکل را با افزایش php memory برطرف کنید.

در نهایت بر روی دکمه ی import content from joomla to wordpress کلیک کنید.

عملیات ایمپورت ممکنه با توجه به حجم داده ها زمان کم یا زیادی ببرد و در آخر پیغامی مبنی بر اتمام مراحل ایمپورت مشاهده خواهید کرد. پس از اتمام مراحل باید لینک های داخلی را تصحیح کنید. بدین منظور بر روی Modify Internal Links در پایین صفحه ی ایمپورت کلیک کنید تا تمامی لینک های شکسته ی داخلی تصحیح شوند.

اتمام انتقال از جوملا به وردپرس
مرحله ایمپورت و انتقال اطلاعات از جوملا به وردپرس ممکنه کمی زمان بر باشه، صبر کنید تا پیغام سبز رنگ import complete را مشاهده کنید.

هم اکنون می توانید پلاگین را غیر فعال کنید، حالا که وب سایت خود را از جوملا به وردپرس انتقال داده اید می توانید قالب و پلاگین های آن را مطابق با نظر خودتان سفارشی سازی کنید و پس از آن کار شما به اتمام رسیده است. اما اگر تحت هر شرایطی در مراحل انتقال از جوملا به وردپرس با مشکل برخورد کردید نظر بنده این است که یک وردپرس به تنهایی در یک Url دیگر نصب کنید و تمام محتویات سایت جوملایی خود را یکی یکی به وردپرس انتقال دهید، البته ممکن است شما بگویید که این فرآیند خیلی سخت و زمان بر است، اما نگران نباشید زمانی که شما صرف انتقال از جوملا به وردپرس می کنید حتما باعث موفقیت و بهبود وضعیت وب سایت شما خواهد شد و در عوض می توانید از امکانات سیستم مدیریت محتوای وردپرس به خوبی بهره ببرید، ما سعی کردیم در این آموزش تمام مراحل انتقال از جوملا به وردپرس را به صورت کامل برای شما شرح دهیم، اما در صورتی که با سوال یا مشکلی در این زمینه برخورد کردید حتما در بخش نظرات مطرح کنید، ما سریعا به شما پاسخ خواهیم داد.

نسخه جدید این آموزش را در پست زیر مشاهده کنید:

نحوه تغییر سایت از جوملا به وردپرس و انتقال تمام اطلاعات

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب و پیشرفته است، این سیستم مدیریت محتوا جهت ارائه بهترین بازخورد به مدیران سایت ها و سازگاری با تمام قالب ها و افزونه های پیشرفته و موجود در سطح اینترنت، به یک هاست کاملا بهینه و مناسب برای وردپرس نیازمند است، بنابراین از شما دعوت به عمل می آوریم از سرویس های خارق العاده هاست اختصاصی وردپرس میزبان فا دیدن بفرمایید و ویدیو بازخورد مشتریان این سرویس را در صفحه زیر تماشا کنید.

4.7/5 - (24 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *