آموزش های وردپرس

آموزش رفع خطای Missing a temporary folder در وردپرس

حتما برای شما هم پیش اومده تا هنگام ایجاد یک نوشته جدید وقتی که در حال آپلود یک تصویر یا فایل در نوشته هستید با خطای Missing a temporary folder در وردپرس مواجه بشید و یا اینکه هنگام آپدیت هسته وردپرس، قالب وردپرس و یا افزونه وردپرس همین که روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کردید خطای Missing a temporary folder یا یک پوشه سپنجی (موقت) گم شده در وردپرس به شما نمایش داده شده باشه و قادر نباشید که فایلی آپلود کرده و یا به‌روز رسانی مد نظرتون را انجام بدین. این خطا مهمولا به دلیل خطاهای موجود در ورژن php هاست و تغییراتی که در کانفیگ هاست صورت میگیره رخ میده اما دلایل دیگه‌ای هم باعث میشوند تا چنین خطایی در وردپرس پیش بیاد. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی راهکاری بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا خودتون اقدام به رفع خطای Missing a temporary folder در وردپرس کنید. اگر شما هم با این خطا از سایت وردپرسی خودتون مواجه شدید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید تا با هم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

آموزش رفع خطای Missing a temporary folder در وردپرس

همونطور که گفتم این خطا به دلیل تنظیمات نادرستی که ممکنه روی هاست سایت شما در نسخه php اون صورت بگیره به وجود میاد. وردپرس به گونه‌ای کدنویسی شده که وقتی تصویر و فایلی در اون آپلود می‌کنید و یا اینکه اقدام به به‌روز رسانی قالب و افزونه در اون میکنید میاد و به صورت موقت این فایل‌ها را قبل از اینکه در مسیر اصلی خودش آپلود کنه در یک پوشه موقت قرار میده و بعد از اینکه همه چیز درست بود فایل مورد نظر در مکان اصلی خودش قرار میگیره. اما گاهی اوقات پیش میاد که به دلیل خطا در php هاست این امکان وجود نداره تا وردپرس به این مسیر دسترسی داشته باشه و یا به عبارتی مسیری که برای این کار در تنظیمات هاست باید وجود داشته باشه تعریف نشده، بنابراین وقتی اقدام به آپلود و یا به‌روز رسانی می‌کنید پیغام Missing a temporary folder که به معنی گم شدن این پوشه هست به شما نمایش داده خواهد شد.

حالا برای اینکه بتونید این خطا را برطرف کنید لازمه تا چنین پوشه‌ای را در هاست خودتون تعریف کنید و بعدش با کمی دست به کد شدن این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. برای شروع کار وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه فایل‌های موجود در هاست هدایت شوید.

رفع خطای Missing a temporary folder در وردپرس

مرحله اول: انجام تغییرات در فایل کانفیگ وردپرس

بعد از اینکه وارد هاست خودتون شدید به مسیر /public_html/ مراجعه کنید و وارد مسیری که وردپرس را در اون نصب کردید بشید. اگر وردپرس روی دامنه اصلی شما نصب شده باشه کافیه تا توی همین مسیر به دنبال فایلی با نام wp-config.php بگردید، اما اگر وردپرس را در ساب دامنه یا یک پوشه جدا نصب کردید کافیه تا وارد پوشه مربوطه شده و همین فایل را پیدا کنید. حالا که فایل رو پیدا کردید برای ویرایش اون:

  • اگر از هاست سی پنل استفاده می‌کنید روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.
  • اگر از هاست دایرکت ادمین استفاده می‌کنید مقابل فایل روی گزینه Edit کلیک کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید.

حالا که وارد صفحه ویرایشگر شدید کد زیر را درست قبل از خط That’s all, stop editing! Happy blogging قرار داده و فایل را ذخیره کنید.

define('WP_TEMP_DIR', dirname(__FILE__) . '/wp-content/temp/');

مرحله دوم: ساخت پوشه temp در مسیر آپلود وردپرس

حالا که این فایل را ذخیره کردید در همین مسیری که قرار دارید وارد پوشه wp-content شده و یک پوشه جدید با نام temp در اون بسازید. برای ساخت پوشه در هاست کافیه تا به صورت زیر عمل کنید.

  • در هاست سی پنل و در مسیر مربوطه در بالای صفحه روی گزینه New Folder کلیک کرده و نام پوشه خود را در پنجره باز شده temp قرار داده و در نهایت روی دکمه create folder کلیک کنید.
  • در هاست دایرکت ادمین و در مسیر مربوطه در انتهای صفحه درست در بخش Create New Folder نام پوشه خود را با عنوان temp وارد کرده و روی دکمه Create کلیک کنید تا پوشه ساخته شود.

حالا بعد از اینکه این کد را به فایل کانفیگ وردپرس اضافه کردید و پوشه را هم در هاست خودتون ایجاد کردید به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و اقدام به آپلود فایل جدید و یا به‌روز رسانی قالب و یا افزونه‌ای که پیش از این با خطای Missing a temporary folder در اون مواجه شده بودید انجام بدین، خواهید دید که مشکل برطرف شده و به راحتی میتونید تا اقدام به آپلود و به‌روز رسانی مدنظرتون بکنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به رفع خطای Missing a temporary folder در وردپرس کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی برای شما پیش اومده بود میتونید در بخش دیدگاه‌ها مزرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.7/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. ممنون اقای مهندس صادقی
    من نمیتونم اون فایلو ذخیره کنم. Disk quota exceededاین ارور میده.

    اما اون کدو نداره. مطمنا اگه ذخیره بشه مشکلم برطف میشه.

    اما مهندس عزیز، توی بخشی از سی پنل اخطار داده که هاستم پرشده. اما میدونم پر نشده.باید چکار کنم.

    ممنون ازت. مرسی. لطفا کمکم کن

  2. لطفا بفرمایید سطح دسترسی اون پوشه کانفیگ باید چند باشه؟ روی چه عددی

  3. سلام. من این مراحل رو انجام دادم ولی این ارور رو میزنه. چیکار کنم؟
    یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده

  4. سلام در پوشه کانفیگ اونجا که گفتید اون کدو کپی کنیم اینم نوشه اینو باید تغییر بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون من زیر این اون کدو وارد کردم ولی کار نکرد…جواب به ایمیلم بفرستید با تشکر

    define(‘WP_DEBUG’, false);

    پوشه TMP رو هم ساختم ولی باز درست نشد و این ارور رو میده چکار کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      قطعه کدی که ارسال کردید برای غیرفعالسازی حالت دیباگ وردپرسه و مجزا از موضوع مقاله مجزاست.

  5. سلام من تمام این کار ها رو انجام دادم ولی هنوز اخطار پوشه گم شده رو میده. باید چکار کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      نبود یا یافت نشدن دایرکتوری temp دلیل بروز این اختلال هستش. این دایرکتوری رو به صورت دستی ایجاد کردید؟
      کش مرورگر رو هم در نهایت پاک کنید و مجددا اقدام کنید.

  6. سلام من همین کار رو انجام دادم پلاگین ها نصب و اپدیت میشن ولی نمیتونم عکس بارگذاری کنم

    1. سلام
      منم دقیقا همین مشکل را دارم

      خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید؟

      متشکرم

  7. من دستور را در wp-config اضافه و پوشه تمپ درست کردم هنوز درست نشده . هاست هم میگه مشکل از هاست نیسنت. کسی مستونه راهنمایی مفیدی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *