آموزش های وردپرس

آموزش سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار میده تا با استفاده از اون قالب صفحه ورود وردپرس را شخصی سازی کرده و از استایل و رنگ‌بندی دلخواه برای صفحه ورود به وردپرس استفاده کنید. تقریبا تمامی کاربران وردپرس به دنبال این هستند که صفحات مختلفی مثل صفحه ثبت نام، صفحه ورود در وردپرس و… را مدیریت کرده و از حالت پیشفرض خارج کنند به طوری که مشخص نشه در ظاهر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند. بنابراین ویرایش صفحه ورود به مدیریت وردپرس و شخصی سازی اون یکی از بیشترین مواردی هست که کاربران به دنبال اون هستند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا صفحه ورود به وردپرس را شخصی سازی کرده و از لوگو دلخواه و چیدمان و پس زمینه سفارشی در صفحه ورود به مدیریت وردپرس استفاده کنید. پس اگر شما هم به دنبال تغییر استایل صفحه ورود به وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس

افزونه سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام LoginPress در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به سفارشی سازی و تغیر قالب صفحه ورود وردپرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرس خودتون بکنید.

دانلود افزونه LoginPress

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام LoginPress در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با مراجعه به این منو صفحه زیر به شما نمایش داده میشه و از شما میخواد که آیا مایل هستید تا برخی از داده‌هایی که روی این افزونه اعمال می‌کنید برای سازنده ارسال شود یا خیر، در اینجا انتخاب با شماست و میتونید دسترسی را با کلیک روی دکمه Allow And Continue صادر کنید یا اینکه با کلیک روی دکمه Skip this step از این مرحله بگذرید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

بعد از این مرحله وارد صفحه تنظیمات افزونه خواهید شد که در اونجا میتونید تنظیمات افزونه را مشابه تصویر زیر مشاهده کرده و مدیریت کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

Session Expire: با استفاده از این گزینه میتونید یک مدت زمان دلخواه بر حسب دقیقه تعیین کنید تا بعد از اینکه این مدت زمان گذشت کاربر به صورت خودکار از وردپرس خارج شود.

Custom Password Fields: با استفاده از این گزینه میتونید از فیلد پسورد سفارشی در فرم ثبت نام وردپرس استفاده کنید تا امکان تعیین رمز هنگام ثبت نام برای کاربران فعال باشد.

Login Order: با استفاده از این گزینه هم میتونید امکان ورود در وردپرس را بر اساس نام کاربری، ایمیل و یا هردو گزینه انتخاب کنید تا امنیت ورود کاربران تضمین شده‌تر باشد.

Reset Default Settings: با فعال کردن این گزینه و ذخیره تغییرات تنظیمات افزونه به حالت پیشفرض تغییر میکنه که در این حالت تنظیماتی که برای صفحه ورود به وردپرس اعمال کرده باشید به حالت پیشفرض برمیگردند.

حالا برای سفارشی سازی صفحه ورود در وردپرس و استفاده از قالب سفارشی به منوی LoginPress> Customizer مراجعه کنید تا مشابه صفحه زیر صفحه سفارشی سازی قالب صفحه ورود وردپرس براتون باز شده و گزینه‌های موجود در صفحه ورود وردپرس را به دلخواه خودتون تغییر بدین.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

تغییر قالب صفحه ورود وردپرس

با مراجعه به بخش Theme میتونید تم دلخواه خود را از میان تم‌های موجود افزونه برای تغییر ساختار و چیدمان فرم ورود وردپرس انتخاب کرده و از اون استفاده کنید اما از اونجایی که قابلیت استفاده از تم دلخواه در نسخه رایگان صرفا به یک تم اختصاص داده شده برای اینکه بتونید از قالب‌های دیگه استفاده کنید لازمه تا نسخه تجاری افزونه را خریداری کنید.

تغییر لوگو صفحه ورود به وردپرس

با مراجعه به بخش لوگو میتونید تا لوگو دلخواه خودتون را برای صفحه ورود وردپرس تعیین کنید و به جای لوگو پیشفرض از لوگو دلخواه در صفحه ورود وردپرس استفاده کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

مشابه تصویر ابتدا لوگو خودتون را انتخاب کنید و سپس از بخش logo width و logo height به ترتیب اندازه لوگو برای پهنا و ارتفاع را تعیین کرده و از بخش padding هم فاصله لوگو از پایین را تعیین کنید تا به دلخواه خودتون لوگو از پایین فرم فاصله داشته باشد. سپس با استفاده از فیلدهای logo URL و Logo hover title  هم به ترتیب میتونید آدرس دلخواه هنگام کلیک روی لوگو که کاربر به اون هدایت بشه و عنوان دلخواه هنگام رفتن نشانگر ماوس روی لوگو صفحه ورود وردپرس را تعیین کنید.

تغییر تصویر پیش زمینه صفحه ورود به وردپرس

با مراجعه به بخش Background میتونید پس زمینه فرم ورود وردپرس را شخصی سازی کنید. اگر تمایل دارید تا از رنگ برای پس زمینه استفاده کنید تیک گزینه Display Background Image را غیرفعال کنید و سپس رنگ دلخواه خودتونو از Background Color انتخاب کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

اما در صورت استفاده از تصویر کافیه تیک گزینه را فعال و سپس تصویر دلخواه خود را آپلود کرده یا یکی از تصاویر موجود در افزونه را برای پس زمینه وردپرس انتخاب کنید و ویژگی‌های تصویر پس زمینه همچون Background Repeat و Select Position و Background Image Size را به ترتیب برای تکرار پس زمینه، موقعیت نمایش تصویر پس زمینه و در نهایت اندازه تصویر زمینه انتخاب کنید.

سفارشی سازی فرم ورود وردپرس

با مراجعه به بخش Customize Login Form میتونید فرم صفحه ورود وردپرس را تغییر داده و از رنگ‌بندی، استایل و اندازه دلخواه برای بخش پر کردن فرم ورد در وردپرس استفاده کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

Form Width: با استفاده از این گزینه پهنای فرم را تعیین کنید.

Form Minimum Height: با استفاده از این گزینه حداقل ارتفاع برای فرم ورود وردپرس را تعیین کنید.

Input Text Field Width: با استفاده از این گزینه اندازه فیلدهای فرم ورود در وردپرس را تعیین کنید.

Form Padding: با استفاده از این گزینه فاصله المان‌های فرم را تعیین کنید.

Border (Example: 2px dotted black): با استفاده از این گزینه برای فرم بوردر را مشخص کنید.

Input Text Field Margin: با استفاده از این گزینه فاصله متن‌هایی که داخل فیلدها وارد میشه را مشخص کنید.

Form Background Color: با استفاده از این گزینه رنگ پس زمینه فرم را تعیین کنید.

Input Field Background Color: با استفاده از این گزینه رنگ پس زمینه فیلدهای ورود در وردپرس را تعیین کنید.

Input Field Text Color: با استفاده از این گزینه رنگ دلخواه برای متن ورودی‌هایی که در فیلدها وارد میشه را تعیین کنید.

Label Color: در نهایت با استفاده از این گزینه هم رنگ دلخواه برای متن عنوان هر فیلد وارد کنید.

تغییر فرم فراموشی رمز در وردپرس

با مراجعه به بخش Customize Forget Form میتونید تصویر پس زمینه و رنگ پس زمینه برای صفحه فراموشی رمز عبور در وردپرس را تغییر داده و سفارشی سازی کنید. در این صفحه در حال حاضر فعلا فقط امکان تعیین تصویر پس زمینه برای صفحه فراموشی رمز و تغییر رنگ پس زمینه وجود داره.

تغییر رنگ دکمه ورود در وردپرس

با مراجعه به قسمت Button Beauty میتونید رنگ دلخواه خودتون را برای دکمه ورود وردپرس انتخاب کنید و از انواع حالات مختلف برای رنگ دکمه ورود وردپرس را سفارشی سازی کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

Button Color: انتخاب رنگ دکمه ورود در وردپرس

Button Border Color: انتخاب رنگ بوردر دکمه ورود در وردپرس

Button Color (Hover): انتخاب رنگ هاور برای دکمه ورود به وردپرس

Button Border (Hover): انتخاب رنگ بوردر در حالت هاور برای دکمه ورود در وردپرس

Button Box Shadow: از این گزینه برای رنگ سایه دکمه ورود وردپرس استفاده کنید

Button Text Color: انتخاب رنگ متن دکمه ورود در وردپرس

سفارشی سازی پیغام خطای صفحه ورود وردپرس

با مراجعه به بخش Error Messages هم میتونید پیغام‌های خطا در هنگام ورود به وردپرس را شخصی سازی کرده و از متن دلخواه خودتون برای پیغام خطا صفحه ورود وردپرس استفاده کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

Incorrect Username Message: پیغام خطا در نام کاربری

Incorrect Password Message: پیغام خطا در رمز ورود به وردپرس

Empty Username Message: پیغام خطا خالی بودن فیلد نام کاربری در وردپرس

Empty Password Message: پیغام خطا خالی بودن فیلد رمز در وردپرس

Invalid Email Message: پیغام خطا ایمیل نادرست در وردپرس

Empty Email Message: پیغام خطا ایمیل خالی در وردپرس

Username Already Exist Message: نمایش پیغام خطا در زمیانی که کاربر قصد ثبت نام در سایت را داره اما از قبل نام کاربری که وارد کرده در سایت توسط کاربری دیگری ثبت شده

Email Already Exist Message: این گزینه هم مشابه نام کاربری هست با این تفاوت که در اینجا ایمیل مدنظر هست و در صورت وجود کاربری با این ایمیل از قبل در سایت این پیغام نمایش داده خواهد شد

Forget Password Message: پیغام خطای صفحه فراموشی رمز در وردپرس برای ایمیل یا نام کاربری نادرست

Login with Email Message: پیغام خطا ورود با ایمیل در وردپرس

سفارشی سازی پیغام ورود در وردپرس

با مراجعه به بخش Welcome Messages هم میتونید تا از پیغام و عنوان دلخواه برای صفحه ورود در وردپرس، خروج از وردپرس و فراموشی رمز در وردپرس استفاده کنید که در تصویر زیر نمونه اونو مشاهده میکنید که امکان سفارشی سازی پیغام فراموشی رمز، عضویت در سایت، پیام خوش‌آمدگویی در ورود به سایت و انتخاب رنگ برای فیلد پس زمینه پیغام‌ها فراهم خواهد بود.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

سفارشی سازی فرم فوتر در صفحه ورود وردپرس

با مراجعه به بخش Form Footer میتونید بخش پانوشت فرم وردود در وردپرس که شامل بخش فراموشی رمز در وردپرس و بازگشت به سایت هست را به دلخواه خودتون تغییر داده و سفارشی سازی کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

Footer Text Display: با استفاده از این دکمه میتونید نمایش دکمه نام نویسی و فراموشی رمز در صفحه ورود به وردپرس را فعال یا غیرفعال کنید.

Lost Password Text: در این فیلد عنوان دلخواه خودتون را برای دکمه فراموشی رمز در وردپرس وارد کنید.

Select Text Decoration: با استفاده از این گزینه هم میتونید Decoration دلخواه برای دکمه نام نویسی و فراموشی رمز در وردپرس را انتخاب کنید.

Footer Text Color: با استفاده از این گزینه رنگ دلخواه برای متن نام نویسی و فراموشی رمز در وردپرس را انتخاب کرده و سپس از بخش Footer Background Color رنگ دلخواه برای پس زمینه اونو انتخاب کنید. با استفاده از Footer Text Hover Color هم میتونید رنگ متن در حالت فوتر و با استفاده از Text Font Size اندازه دلخواه برای متن را انتخاب کنید.

“Back to” Text Display: با استفاده از این گزینه هم میتونید نمایش دکمه بازگشت به سایت را فعال و یا غیرفعال کنید و در صورت فعال بودن هم میتونید درست مشابه اتفاقی که برای دکمه‌های نام نویسی و فراموشی رمز رخ داد رنگ متن، اندازه سایز متن، رنگ پس زمینه و … را برای این گزینه هم انتخاب کنید.

Copyright Note: با استفاده از این فیلد هم میتونید متن دلخواه خودتون را برای کپی رایت وارد کنید.

Show some Love. Please help: با غیرفعال کردن این گزینه هم میتونید متن کپی رایت سازنده افزونه را که در حالت پیشفرض در صفحه ورود وردپرس نمایش داده میشه را غیرفعال کنید.

تغییر استایل دلخواه برای فرم ورد در وردپرس

با مراجعه به بخش Custom CSS/JS هم میتونید تا از استایل دلخواه برای فرم ورود در وردپرس استفاده کنید. در این صفحه دو فیلد با نام‌های Customize CSS و Customize JS وجود داره که به ترتیب با استفاده از این فیلدهای میتونید از استایل سفارشی و جاوااسکریپت سفارشی در فرم ورود به صفحه ورود به وردپرس استفاده کنید.

سفارشی سازی صفحه ورود به وردپرس با افزونه قالب صفحه ورود وردپرس

در نهایت بعد از اینکه تنظیمات خودتون را برای شخصی سازی فرم ورود در وردپرس انجام دادید روی دکمه انتشار کلیک کنید تا مشابه تصویر بالا تغییرات بر روی فرم ورود به وردپرس اعمال شوند. مواردی که در این آموزش به توضیح اونها پرداخته نشد در نسخه تجاری افزونه ارائه میشه که از توضیح اونها چشم پوشی کردیم.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به سفارشی سازی فرم ورود وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه تغییر قالب ورود به وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.9/5 - (27 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر. من میخوام کاربر ابتدا در سایت عضو بشه و سپس یک فرم که با نینجا فرم طراحی شده رو پر کنه و هر موقع هم لازم باشه دوباره لاگ کنه در پروفایل و فرم رو ادیت کنه . با کدوم پلاگین یا روش وردپرسی امکان این کار هست؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      این قابلیت رو باید خود افزونه فرم ساز داشته باشه که امکان ویرایش فرم را به کاربرانی که عضو هستند و در اکانتشون لاگین کردن فراهم کنید.

  2. سلام وقتت بخیر عزیز
    این افزونه ای که گذاشتی توی وب سایت
    https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/loginpress/

    کل سیستم ثبت نام ما رو ریخته بهم درست هم نمیشه !!!

    جوری که تنظیمات افزونه که کار نمیکنه اول میزنه برای شما قابل دسترسی نیست بعد از اون کاربر که میخواد ثبت نام کنه لینک تایید جیمیل که براش میره برای تغیر پسورد لینک ورود به پنل اصلی هم براش میره !! و جالب وقتی ثبت نام میکنه رو حالت کاستوم نیست سمتش و حالت مشترک هست و کل پنل براش بازه !!!
    چیکار باید کنیم ما حالا ؟

    1. سلام رضا جان، این موارد طبیعی هست و بخاطر اختلال و تداخل با سایر افزونه‌ها پیش میاد. وارد پوشه public_html/wp-content/plugins هاستتون بشید و اسم پوشه این افزونه را تغییر نام بدین تا غیرفعال بشه.
      افزونه‌ای که برای تغییر آدرس ورود استفاده کردید رو اعلام کنید تا به سازنده افزونه برای اصلاح این موارد گزارش بدیم.

  3. درود بر شما
    من یک قالب سفارشی برای وردپرس نوشتم اما وقتی می خوام از این افزونه های ورود و ثبت نام استفاده کنم صفحه مربوطه ساخته نمیشه
    در حالی که در قالب های دیگه ساخته میشه
    متوجه شدم در پروژم احتمالا چیزی رو لحاظ نکردم
    ایا شما میدونید مشکل من چیه؟

  4. سلام
    وقتی می خوام برم قسمت تنظیمات یا سایر بخش های افزونه خطا می ده و می گه:
    متاسفانه شما اجازه‌ی بازدید از این صفحه را ندارید.
    چکار باید بکنم…

  5. درودموارد ریزی در تنظیم وبروز شدن هست بیشتر بنوسید
    سایت من

    فارغان کهن ودیرینه

  6. درودموارد ریزی در تنظیم وبروز شدن هست بیشتر بنوسید
    سایت من
    تصویری باشه وکوتا از نوشتن کاربردی تره.

    فارغان کهن ودیرینه

  7. سلام و وقت بخیر
    من این تنظیمات رو الان انجام دادم
    چطور میتونم توی منو دکمه ی ثبت نام و ورود رو بذارم؟

  8. با سلام
    برای شخصی سازی و تغییر متن های فارسی صفحه ورود در ووکامرس (مثلا متن داخل فیلدها که نوشته شده [نام کاربری خود را وارد کنید]) باید به چه فایلی مراجعه کنیم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      باید در راستای فارسی سازی افزونه اقدام کرد. هر افزونه دارای فایل هایی هست که رشته های ترجمه شده افزونه درون اون نگهداری میشه. از برنامه poedit کمک بگیرید.

    1. سلام من هم همین مشکل رو دارم تنظیمات رو انجام دادم ولی نمیدونم چجوری باید ازش استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید
      ممنون

  9. سلام ببخشید بنده این افزونه را نصب گردم و حالا وقتی اسم سایتم رو تو گوگل سرچ می کنم نتیجه های سایت رو میاره ولی صفحه اصلی رو نمیاره و ثبت نام و ورود رو میاره.
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      برای نمایش محتوا در موتورهای جستجو باید روی کلمه کلیدی اصلی سایتتون تمرکز کنید و روی سئو سایت کار کنید این لامر مستلزم زمان هستش.

  10. سلام خته نباشید

    ببخشید من یک صفحه ورود با المنتور طراحی کردم. میخوام که کارمندان سایت که وارد پیشخوان وردپرس میخوان بشن، بعد ورود با المنتور مسقتیم وارد پیشخوان بشن. ینی وارد صفحه لاگین وردپرس اصلا نشن. همچنین امکانی هست که مستقیم با المنتور واردپیشخوان بشه ؟

  11. سلام وقتتون بخیر
    من قالبم وودمارته این تغییراته شخصی سازیم اعمال کردم ولی هرکار میکنم باز پیش فرض خود قالبو نشون میده برای صفحه ورود
    باید چکار کنم تا تغییراتمو نشون بده؟

  12. سلام خوب هستین مرسی ار مطالب خوبتون
    فقط من یه سوال داشتم قالب من وودمارت هست سفارشی سازی رو انجام دادم تغییرات رو ذخیره کردم ولی باز موقع ورود همون فرو لاگین پیش فرض رو نشون میده چه کاری باید انجام بشه روی قالب؟

    1. سلام روز بخیر؛
      زمان طراحی صفحه روی دکمه ذخیره کردن کانتینر کلیک می کنید؟ سپس دکمه بروزرسانی صفحه را باید بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *