آموزش های وردپرس

آموزش لینک دادن خودکار تصاویر به نوشته در وردپرس

لینک دادن تصاویر به نوشته در وردپرس یکی از خسته‌کننده‌ترین کارها در هنگام نوشتن مطالب در سایت هستش که این کار خسته کننده به خصوص در سایت‌های خبری و تفریحی که تصاویر گوناگونی را در نوشته‌های خودشون مورد استفاده قرار میدهند بیشتر رخ میده. تصور کنید که در حال تهیه یک نوشته هستید که در اون بیش از 20 تصویر استفاده شده، بنابراین برای اینکه بخواهید تصاویر رو به نوشته خودتون لینک کنید مجبورید روی تک تک این تصاویر کلیک کرده و با ویرایش اونها لینک نوشته خودتون را وارد کنید تا وقتی کاربری روی تصویر کلیک کرد به نوشته شما هدایت بشه، البته شاید سوال کنید که چرا همچین کاری را باید انجام داد؟ از اونجایی که بیشتر کاربران کپی کننده میان و یک نوشته را به صورت کامل کپی می کنند بدون اینکه تغییری در محتوای اون ایجاد کنند، خب از این طریق می تونید برای نوشته خودتون بازدید بگیرید چون که تصاویرتون را لینک دار کردید تا وقتی کاربری روی اون تصویر کلیک کرد به سایت شما ارجاع داده بشه.

بنابراین اگر شما هم دنبال روشی هستید تا با استفاده از اون بتونید تا نسبت به لینک دادن تصاویر به نوشته در وردپرس به صورت خودکار اقدام کنید تا انتهای این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا با ما همراه باشید.

آموزش لینک دادن تصاویر به نوشته در وردپرس

برای اینکه بتونید اقدام به لینک دهی خودکار تصاویر به نوشته‌ها در وردپرس کنید لازمه تا در هسته وردپرس دست ببرید، این روشی که به شما آموزش میدم نیاز به نصب افزونه و یا نوشتن کد جدید در قالب شما نداره، بلکه این هسته سایت وردپرسی شما هستش که دست خوش تغییراتی میشه که با استفاده از این روش می تونید تصاویر خودتون را به صورت خودکار لینک دار کنید.

توجه کنید که در این روش فایلی که در اون تغییرات را ایجاد میکنیم مربوط به هسته اصلی وردپرس هستش و اگر اشتباهی در این کار صورت بگیره سایت شما دچار مشکل خواهد شد. بنابراین قبل از هرکاری یک نسخه کپی از فایل مورد نظر داشته باشید تا اگر خطایی رخ داد بتونید تا با بازگردانی اون به حالت قبل مشکل را برطرف کنید.

برای شروع کار ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست خودتون هدایت شوید.

آپلود در سی پنل

بعد از اینکه وارد فایل منیجر شدید روی گزینه public_html کلیک کنید تا به دایرکتوری اصلی هاست یا همون روت اصلی هاست خودتون هدایت شوید. سپس به مسیری که وردپری را در اون نصب کردید مراجعه کنید و در قسمتی که فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس قرار داره وارد پوشه‌ای که با نام wp-admin می‌باشد بشوید. در این پوشه فایلی با نام options.php قرار داره که تنظیمات وردپرس در این فایل ذخیره می‌شودند. بنابراین روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا صفحه ویرایش فایل برای شما باز شود.

آموزش لینک دادن خودکار تصاویر به نوشته در وردپرس

در نهایت با استفاده از کلیدهای ترکیبی CTRL + F به دنبال عبارت زیر در این فایل بگردید.

image_default_link_type

بعد از اینکه این خط را پیدا کردید کافیه تا یکی از حالت‌های زیر را بر اساس نیاز خودتون دقیقا جایگزین این عبارت کنید تا لینک دهی خودکار تصاویر در وردپرس با استفاده از این بخش انجام بگیرد.

'image_default_link_type', 'file'
'image_default_link_type', 'post'
'image_default_link_type', 'none'
'image_default_link_type', 'attachment'
  • در حالت اول، یعنی انتخاب file باعث میشه تا تصاویر شما به صورت اتوماتیک لیندار شده و هنگام کلیک کردن روی عکس به آدرس تصویر ضمیمه شده هدایتشوید.
  • در حالت دوم، یعنی انتخاب post لینک مقصد به تصویر در حالت atachenment خواهد بود، یعنی تصویر در سایت شما در قالب یک نوشته نشان داده میشه اما متنی از نوشته داخل اون به نمایش در نمیاد که اصطلاحابه چنین نوشته‌هایی در وردپرس ضمیمه میگیم.
  • در حالت سوم، یعنی انتخاب none هم لینک‎دهی شما به صورت “پرونده چند رسانه ای خواهد بود”.
  • و در حالت چهارم، یعنی انتخاب attachment به تصاویر در همان حالت post خواهد بود اما با این تفاوت که لینکدهی به کل تصاویر داخل پست موردانجام خواهد گرفت.

حالا که یکی از حالت‌ها را دقیقا جایگزین کلمه image_default_link_type در وردپرس کنید از این پس لینکدهی خودکار روی تصاویر شما صورت خواهد گرفت. دقت کنید که این حالت برای نوشته‌های قدیمی کاربردی نخواهد داشت و صرفا برای نوشته‌های جدید به این شکل خواهد بود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به لینک دهی خودکار تصاویر در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (2 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹ دیدگاه ها

  1. فقط این کد توی فانکشن جواب میده:

    function wpguy_linked_image($content){
    if (is_single() === TRUE){
    $searchfor = ‘/(]*\/>)/’;
    $replacewith = ‘$1‘;
    {
    $content = preg_replace($searchfor, $replacewith, $content);
    }
    }
    return $content;
    }
    add_filter(‘the_content’, ‘wpguy_linked_image’);

  2. سلام و احترام
    تصاویر من وقتی روش کلیک میشه در یک پیج جدید با نشانی تصویر نمایش داده میشه…
    کلی تصویر تو سایتم دارم می خواهم همه این تصویرا بدون نشانی باشند..
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      موقع آپلود فایل و درج تصویر در نوشته کادری در سمت چپ صفحه وجود داره:
      در بخش پیوند به : می تونید مشخص کنید که این تصویر به جای خاصی لینک بشه یا خیر.

  3. خب این مراحلی که گفتید و من رفتم اما اصلا همچین کدی ‘image_default_link_type’,
    توی options.php نیست. اونوقت چیکار کنم؟
    خودم جداگونه اضافه کنم؟

  4. من روی عکسهام لینک میزارم جواب نمیده. میتونم روی نوشته هام لینک بزارم اما روی عکسها نمیشه. البته لینک گذاشته میشه ولی وقتی سیو میکنم و وارد صفحه میشم و روی عکس کلیک میکنم جواب نمیده. با همین روش درست میشه؟ یا روش دیگه ای داره؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بله البته این قابلیت هنگام آپلود تصاویر نیز در وردپرس ارائه شده و در ستون سمت چپ صفحه می توانید گزینه پیوند پندرسانه ای را تنظیم نمایید.

  5. سلام. ازونجایی که این مقاله تون مال پنج ساله پیشه نمیدونم آیا کامنتم رو جواب میدید یا نه. اما به هر حال من برای اینکه تصاویر رو لینک دار کنم ،متاسفانه هیچ بخشی رو پیدا نکردم.
    سوال من ربطی به این مقاله تون نداره چون من میخوام با روش دستی تک تک تصاویر رو به آدرس های متفاوت لینک بدم.

    من توی چند تا از برگه ها عکس قرار دادم که متاسفانه اصلا نمیشه به صفحه ای لینک شون داد. توی آموزش هایی که در گوگل بود دیدم که به بخش رسانه ها مراجعه میکنند و بعد از باز کردن عکس در بخش سمت چپ میشه لینک گذاشت برای عکس ها. اما مال من اون بخش لینک رو نداره!!! مگه میشه؟؟

    الان نمی دونم چطور میتونم تصاویر رو لینک دار کنم.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بله از ستون سمت چپ رسانه ها می توانید کشوی “پیوند به” گزینه دلخواه خود را انتخاب نمایید یا اینکه تصویر درون برگه یا نوشته را انتخاب کرده و از نوار ابزار ادیتور خود روی آیکن 🔗 کلیک نموده و آدرس مقصد مورد نظرتان را وارد نمایید.

  6. سلام و روز بخیر
    من در سایتم یک گالری دارم که می خوام هر کدام از تصاویر گالری به یک لینک خاص پیوند داده بشه. اما گزین ای برای اون پیدا نکردم.
    به علاوه اینکه در سمت چپ رسانه ها من اصلا گزینه پیوند به رو ندارم.
    من از المنتور برای طراحی استفاده می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *