آموزش های وردپرس

آموزش قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران وردپرس در اولین باری که میخوان در نوشته خودشون یک ویدئو قرار بدن اینه که با مشکل مواجه میشن و قادر نیستند تا فیلمی که تهیه کردن رو در نوشته خودشون منتشر کنند، بنابراین همین موضوع باعث میشه تا اقدام به نصب افزونه های متعددی کنند تا مشکل عدم نمایش ویدئو در وردپرس را برای سایت خودشون برطرف کنند اما غافل از اینکه اول بیان و ببینند که اصلا نیازی به نصب افزونه نمایش ویدئو در وردپرس دارند یا نه؟ اینکه میگم نیازی به نصب اون نباشه صرفا به این دلیله که وقتی شما قصد دارید تا ویدئو در سایت وردپرسی خودتون نمایش بدین اول باید بیاین و از طریق راه هایی که وردپرس در اختیار شما قرار داده تلاش کنید و ببینید که آیا موفق میشین با موفقیت ویدئو و فیلم خودتون را در وردپرس به نمایش بگذارید و یا نه، بعد اگر نتونستید بیاین و از افزونه استفاده کنید، چرا که استفاده از افزونه نمایش ویدئو در وردپرس از نظر خیلی افراد حرفه ای فقط میتونه یک دلیل داشته باشه و اونم چیزی نیست جز اینکه بخواهیم تا به امکانات بیشتری برای مانور دادن روی ویدئوهای خودمون داشته باشیم، به عنوان نمونه برخی سایتها هستند که به دلیل محتوای بالا و ترافیکی که دارند وقتی از ویدئو در نوشته های خودشون استفاده میکنند نمایش تبلیغات قبل از اجرای فیلم میتونه ایده خوبی باشه تا از این طریق اقدام به تامین سرمایه لازم برای ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات سایت داشته باشید و بتونید تا با استخدام افراد متخصص و خبره محتوای بهتری را تولید کرده و خدمات دهی رو به بالاترین سطح ممکن برسونید، پس میبینید که وقتی ما نیازی به امکانات خاص برای نمایش ویدئو و فیلم در وردپرس نداریم لزومی نداره که دیتابیس سایت خودمون رو با انبوهی از افزونه ها شلوغ کنیم.

در این آموزش قصد دارم تا به نحوه قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید تا بدون نیاز به استفاده از افزونه و تغییرات پیچیده و وقت گیر بتونید تا به راحتی و سادگی آب خوردن نسبت به قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس اقدام کنید و با استفاده از قدرت مانوری که ویدئو میتونه در دریافت ترافیک به سایت شما تاثیر بزاره بهره کافی را ببرید. اما قبل از اینکه بریم سر اصل مطلب و آموزش رو در پیش بگیریم باید مختصری با یک سری واژه ها آشنا بشیم و به یک سری موارد بپردازیم که برای قرار دادن ویدئو در سایت شاید در ظاهر پیش پا افتاده باشند اما یک امر خیلی مهم تلقی خواهند شد. پس تا انتهای این مقاله هم همراه ما باشید.

در این زمینه آموزش گذاشتن ویدیو از آپارات داخل وردپرس، نیز ممکن است برای شما کاربردی باشد.

چرا نباید از آپلود ویدئو در وردپرس استفاده کنیم؟

جواب این سوال میتونه تا دلایل خوبی را برای ما روشن کنه تا کاملا ما را قانع کنه که چرا باید از وردپرس به عنوان مکانی برای قرار دادن فیلم های خودمون استفاده نکنیم و چطور کاری کنیم تا ویدئوهایی که از طریق سایت های اشتراک گذاری محتوا قرار میدیم علاوه بر اینکه میتونه برخی مزایا داشته باشه و مشکلات ما را حل کنه یک راه عالی برای جذب ترافیک در سایت ما باشد.

1- مواظب انفجار پهنای باند خودتون باشید!

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای عدم اپلود فیلم در وردپرس حائز اهمیت هستش اینه که این کار میتونه پهنای باند مصرفی هاست شما را تا مرز انفجار پیش ببره و در نهایت با عبور از این مرز ببینید که یک روز که از خواب بیدار شدید و میخواهید تا برید سرکارتون و به سایتتون بپردازید با صفحه ای روبه‌رو بشید که هاست شما به دلیل استفاده بیش از حد مجاز از منابع ساسپند شده است. این قضیه میتونه در بدترین شرایط که ما درست در اوایل نیمه دوم ماه باشیم خیلی هزینه بر باشه و مجبوریم تا در بهترین شرایط پهنای باند اضافه خریداری کنیم و در بدترین شرایط هم تعویض هاست آخرین راهکار ما خواهد بود، اما باز هم مطمئنا با این مشکل مواجه خواهیم شد، پس در نظر داشته باشید تا از ترافیک خود به صورت کاملا بهینه استفاده کنید.

2- احترام به کاربران را فراموش نکنید!

در کشور ما به دلیل تعرفه گذاری نادرست بر روی فروش اینترنت مصرف دیتا برای هر کاربر اهمیت بسیار زیادی داره و هرکسی که از اینترنت استفاده میکنه همواره قبل از اینکه اقدام به مشاهده یک ویدئو در سایتی بکنه ابتدا باید حجم اون رو مورد بررسی قرار بده تا ترافیک بالایی رو از دست نده، وقتی ما بیایم و فیلم خودمون رو که در بالاترین سطح کیفیتی قرار داره در وردپرس آپلود کنیم پس کاربر ما راهی نداره که مصرف کمتری برای مشاهده اون فیلم داشته باشه و بنابراین از خیر دیدن اون میگذره، اما با وجود سایت هایی که تنها برای نمایش فیلم پایه گذاری شده اند، اینطور نیست و وقتی شما فیلمی را آپلود میکنید این فیلم در چند سطح کیفیتی آپلود میشه و کاربر قادر هست تا بر اساس سرعت اینترنت و میزان ترافیکی که داره از نسخه کم حجم اون ویدئو استفاده کرده و اونو ببینه.

3- ترافیک خود را با ویدئو متحول کنید!

چه سایت شما تازه تاسیس باشه و چه از رتبه بالایی برخوردار باشه نهایت میزان مشاهده ای که میتونه برای اون ویدئو داشته باشه همون کاربرانی هستند که به نوشته شما مراجعه کردند و بعد از مطالعه متن نوشته شروع به دیدن ویدئو میکنند، اما وقتی بیایید و از سایت های اشتراک فیلم برای این کار استفاده کنید با استفاده از ابزار مناسبی که در دسترس شما قرار خواهد گرفت قادرید تا بعد از آپلود ویدئو با قرار دادن انواع دکمه، بنر تصویری، زیرنویس کردن متن و… اونا را لینک دار کرده و کسانی که این ویدئو را مشاهده میکنند به سایت خودتون هدایت کنید، در این صورت نه تنها تعداد مشاهده ویدئوی شما اضافه میشه بلکه ترافیک مناسبی هم میتونید از طریق ویدئو منتشر شده جذب سایت کنید و دوباره علاوه بر این ها از مورد اول یعنی، کاهش میزان مصرف پهنای باند هاست بهره‌مند شوید.

پس حالا که با دلایل اصلی آشنا شدید در ادامه به معرفی واژه ای به نام Embed میپردازم که در قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس جزو مهمترین نکات هستش و باید با اون آشنا باشید.

Embed چیست؟ و چه سایتهایی از آن پشتیبانی می‌کنند؟

به صورت خیلی ساده Embed عبارت است از اینکه شما بیاین و آدرس مستقیم یک فایل و یا حتی آدرس نوشته را در محتوای نوشته خودتون قرار بدین و بعد از چند لحظه انتظار خلاصه‌ای از محتوای صفحه، به همراه عناوین و دکمه‌های کاربردی مثل اشتراک گذاری در نوشته شما نمایش داده شود. Embed از طریق پروتکلی که در اختیار شما قرار میده این امکان رو به شما خواهد داد تا وقتی آدرس نوشته و یا برخی فایل های چندرسانه ای رو در نوشته قرار میدهید خلاصه اون را به صورت تصویر زیر به شما نمایش خواهد داد که در حال حاضر تمامی سایت هایی که با وردپرس راه‌اندازی شدند به همراه شبکه های اجتماعی مختلف از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

آموزش قراردادن ویدئو و فیلم در وردپرس

همینطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در حالتی که از Embed استفاده کنید و آدرس صفحه مورد نظر را در اون قرار بدین مشابه بالا تصویر صفحه، عنوان صفحه، خلاصه توضیحات محتوای صفحه، لوگوی سایت مورد نظر، دکمه اشتراک گذاری و… که بسته به نوع سایت داره در نوشته به این شکل نمایش داده خواهد شد. پس برای قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس استفاده از Embed بهترین گزینه خواهد بود تا برای فرمت هایی که از اون پشتیبانی میشه استفاده کنید. در زیر هم لیستی از سایت هایی که از Embed پشتیبانی میکنند برای نمونه ذکر شده است.

  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Vimeo
  • Samsung
  • Flicker
  • Wordpress
  • سایت‌های وردپرسی
  • و…

پس این نکته را هم به خاطر داشته باشید که: وقتی شما ویدئو و یا صفحه ای را در حالت Embed در سایت خودتون قرار میدین هیچگونه ترافیکی بابت نمایش اون از هاست شما مصرف نخواهد شد، بنابراین از اونجایی که اکثر ما از هاست های اشتراکی استفاده میکنیم از این طریق قادر هستیم تا بزرگترین مشکلمون که مصرف پهنای باند سایت هست رو به صورت بهینه استفاده کنیم.

آموزش قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس

برای قرار دادن ویدئو در وردپرس در این مقاله من میخوام تا به دو روش استفاده از Embed و قرار دادن از طریق لینک در رسانه وردپرس اشاره کنم که میتونید از اونها استفاده کنید، بسته به قالبی که استفاده میکنید و افزونه هایی که روی سایت شما فعال هستش ممکنه تا حالت اول برای شما کار نکنه بنابراین میتونید تا از روش های که گفته میشه استفاده کنید تا به درستی بتونید ویدئو خودتون را در وردپرس نمایش دهید.

قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس با استفاده از Embed

در این حالت همونطوری که در مقاله به بررسی اون پرداختیم شما کافیه تا آدرس صفحه ویدئوی مورد نظر رو در ویرایشگر وردپرس وارد کنید. اگر از سایت های اشتراک گذاری فیلم و یا شبکه های اجتماعی استفاده میکنید کافیه تا لینک صفحه را در نوشته قرار داده و منتظر بمونید تا محتوای اون نمایش داده شده و بعد از اینکه مطمئن شدید نوشته را ذخیره کرده و اون را مشاهده کنید. پس وارد صفحه ویرایش نوشته خود شده و سپس مشابه تصویر متحرک زیر عمل کنید، اگر ویدئو شما از هاست های اشتراک گذاری هستش باید آدرس صفحه ای که فیلم رو در اون میبینید قرار بدین و اگر هم ویدئو در هاست سایت خودتون قرار داره باید آدرس مستقیم اون را به صورتی که شامل http:// باشه وارد کنید.

آموزش قراردادن ویدئو و فیلم در وردپرس

حالا بعد از اینکه آدرس فایل خودتون را در ویرایشگر وارد کردید چند لحظه‌ای منتظر بمونید تا مثل تصویر بالا ویدئو براتون فراخوانی شده و در نوشته نمایش داده بشه و بعد از اینکه این کار با موفقیت انجام شد نوشته خودتون را ذخیره کرده و به صفحه مشاهده نوشته مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر ببینید تا ویدئوی شما با موفقیت به سایت اضافه شده است.

آموزش قراردادن ویدئو و فیلم در وردپرس

برای نمایش ویدئوها از سایت های اشتراک فیلم و شبکه های اجتماعی هم کافیه به همین شکل عمل کنید و آدرس صفحه مربوطه را وارد کنید و یا از دکمه‌های هم‌رسانی و اشتراک گذاری ویدئو که در صفحه قرار داره برای این کار استفاده کنید تا ویدئو در نوشته شما به نمایش در بیاد و مخاطبان شما بتونند تا ویدئوی شما را مشاهده کنند.

قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس با استفاده از رسانه

استفاده از رسانه وردپرس برای قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس هم به همین شکل Embed مورد استفاده قرار میگیره که با استفاده از اون میتونید تا ویدئوهای خودتون را در نوشته وردپرس قرار دهید، برای این منظور کافیه تا روی دکمه افزودن پرونده چندرسانه‌ای ویرایشگر وردپرس کلیک کنید و بعد از باز شدن پنجره پاپ‌آپ که مشابه تصویر زیر اون را مشاهده می‌کنید روی منوی گذاشتن از نشانی کلیک کرده و آدرس مستقیم فایل ویدئویی و یا آدرس صفحه فیلم در شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک فیلم را وارد کرده و چند لحظه منتظر بمونید تا پیش نمایش ویدئو مشابه تصویر زیر به شما نشون داده بشه.

آموزش قراردادن ویدئو و فیلم در وردپرس

حالا که مشابه تصویر بالا پیش نمایش ویدئو را مشاهده کردید روی دکمه گذاشتن در نوشته کلیک کنید و نوشته را ذخیره کنید تا ویدئو را مشاهده کنید.

حل مشکل عدم نمایش در ویدئو

ممکنه تا به هر دلیلی نتونید تا ویدئو اضافه شده در وردپرس را مشاهده کنید که دلایل اون میتونه بخاطر مرورگری که استفاده میکنید و یا در بدترین حالت بخاطر افزونه و قالب سایت شما باشه، پس در اولین اقدام سعی کنید تا با چند مرورگر مختلف تست کنید و ببینید که اشا ویدئو شما نمایش داده میشه و یا نه، اگر ویدئو نمایش داده نشد از قالب پیشفرض وردپرس برای اینکار استفاده کنید تا ببینید مشکل از قالب شماست و یا افزونه‌ها، در صورتی که مشکلی از بابت قالب هم نبود کلیه افزونه ها را غیرفعال کرده و یکی یکی فعال کنید تا به افزونه ای که مشکل ایجاد کرده برسید. و از یک افزونه جایگزین برای اون استفاده کنید تا مشکل برطرف بشه اما اگر تمایلی به غیرفعال کردن افزونه نداشتید این کار رو هم تست کنید تا ببینید ویدئو شما از طریق درج کد نشون داده میشه و یا نه، پس وارد ویرایش نوشته شده و اونو در حالت متنی قرار بدین و به صورت کد زیر آدرس ویدئو را در آن قرار دهید.

[ embed width="600" height="400"]Your video URL here[/embed ]

به جای Your video URL here هم آدرس ویدئو و یا صفحه مورد نظرتون را قرار داده و نوشته را ذخیره کنید تا ویدئو شما در وردپرس نمایش داده شود. دقت کنید که در این کد بعد از کاراکتر ] که در شروع کد قرار داره و قبل از کاراکتر [ که در انتهای کد قرار داره از کاراکتر فاصله استفاده شده به دلیل اینکه کد در این حالت به صورت ویدئو اضافه میشد، بنابراین این فاصله ها را حذف کنید.

نتیجه نهایی

در این آموزش ما با پروتکل Embed وردپرس آشنا شدیم و تونستیم تا با استفاده از ویژگی Embed وردپرس نسبت به قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس بدون نیاز به استفاده از افزونه اقدام کنیم. همچنین یاد گرفتیم که چرا باید برای قرار دادن ویدئو در وردپرس از هاست خودمون استفاده نکنیم و بیایم و برای تاثیر بهتر از سایت های اشتراک فیلم برای قرار دادن ویدئو استفاده کنیم تا قادر باشیم تا با استفاده از مشاهده تعداد بالاتری ویدئو بخشی از ترافیک سایت رو از طریق سایت های اشتراک فیلم دریافت کنیم.

امیدوارم که این آموزش هم مورد پسند و توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس اقدام کنید و فیلم های خودتون را که تهیه کردید و در هاست و یا سایت های اشتراک فیلم آپلود کردید را به راحتی و بدون نیاز به افزونه وردپرس در نوشته های خودتون قرار بدین، اگر در رابطه با این آموزش سوالی برای شما پیش اومده و یا مشکلی داشتید میتونید از بخش دیدگاه ها اعلام کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.4/5 - (14 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷۰ دیدگاه ها

  1. سلام ممنون خیلی جالب و تقریبا کامل بود
    فقط یک سوال اونم اینکه
    چند روش برای اپلود فیلم در سایت وجود داره و روشی به نام روش زمینه دلخواه هم وجود داره یا خیر و این روش ها کدام در سئوی سایت موثره

    یک سوال دیگه داشتم و اونم اینکه من فایل های ویدئویی سایتم بصورت پیش فرض ورد پرس ذخیره شده اند میخام همه را در یک پوشه ویدئو ها دخیره کنم چطور اینکار را انجام بدم که مشکلی پیش نیاد چون میخام همه فایل های ویدئوی ام که حدود ۴۰ تا است را در یک پوشه ذخیره کنم که اگر لازم شد انها را در یک فرصت دیگر بتونم روی یک هاست دانلود بزارم تا از فضای هاست اصلی ام استفاده نکند
    منظوره پست هایی است که قبل در سایت گذاشتیم
    بازم ممنون از وقتی که برای ما می گذارید

    1. سلام، ممنون از شما
      کمی بیشتر از این زمینه دلخواه توضیح میدین که دقیقا منظورتون به چه شکلیه؟
      برای اینکار آدرس فیلم ها رو چک کنید و تو هاست خودتون به مسیر هر فایل مراجعه کرده و از هر کدوم یک نسخه به مسیری که دوست دارید قرار بدین انجام بدین.
      بعد میتونید یک هاست دانلود تهیه کنید و بعد از انتقال کلیه فیلم‌ها به هاست دانلود نوشته‌ها را ویرایش کرده و آدرس فیلم‌هاتون را از هاست دانلود قرار بدین.
      موفق باشید 🙂

      1. سلام
        تشکر از آموزش های بسیار بسیار خوبتون.
        بنده یه سایت ویدئویی دارم.
        با افزونه المنتور و داخل سینگل پست، یه المان ویدئو قرار دادم و لینکش رو با استفاده از محتوای داینامیک acf داخل هر پست قرار میدم.(امیدوارم که منظورم رسیده باشه)
        اونوقت میخواستم بدونم آیا این ویدئو (که در متن پست قرار نگرفته) در داخل نتایج ویدئو گوگل نمایش داده خواهد شد یا خیر؟

  2. من ی سوالی داشتم موقع قرار دادن ویدیوهایی که برای فروش و جزو محصولات ما هستند و نمیشه در اپارات یا سایت های دیگه گذاشت چکار می شود کرد که باعث سنگین شدن و کاهش سرعت هاست ما نشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، برای این کار میتونید از هاست دانلود استفاده کنید که روی سرعت سایت و پهنای باند مصرفی هاستتون تاثیری نزاره ویدئوها

  3. سوال دیگه من هم در مورد سئو کردن فایلهای ویدئویی هست چون بنظر میاد انجام اینکار بدون متن ممکن نباشد

    1. بهترین راهکار اینه که از متن مرتبط با ویدئو استفاده کنید و ویدئو را در انتهای مطلب یا در بین اون قرار بدین.

  4. باسلام وقت بخیر. درسته که یکی از فاکتورهای سئو برای سایت داشتن ویدئو هست؟
    آیا زمانی که از سایتهای دیگر با لینک در سایتمون قرارشون میدیم و از هاستمون نیستن ارزش سئو ویدئو ها پایین میاد؟
    وقتی ویدئو رو از سایت دیگری در نوشتمون embed میکنیم باید لینک این ویدئو رو nofollow کنیم یا اینکه اگه سایت مبدا ارزش بالایی داره بهتره که nofollow نشه؟
    اگه ویدئویی که از مثلا آپارات قرار میدیم از حساب خودمون در آپارات نباشه بجز در بخش رفتار و جذب کاربران این موضوع از جانب گوگل تشخیص داده میشه و نمره منفی دریافت میکنیم؟ (چون لینک این ویدئو بیشتر در سایت اون شخص دیگر در آپاراته و کاربران بیشتر به سمت سایت ایشون گرایش داشته اند)
    و با عرض معذرت یه مورد دیگه اینکه بعضی سایتها مثل آپارات در زیر ویدئو هاشون یه کد برای اشتراک گذاری میدن. این کد هم خاصیت embed داره و میتونیم بدون ایجاد مشکل در لود و سرعت و ….. در نوشته قرار بدیم؟
    شرمندم طولانی شد. این موارد سئوالهایی هستن که بصورت ابهام برای استفاده از ویدئو در سایتم مدتیه که توو ذهنم هستن و پاسخ های بعضا ضد و نقیضی در بعضی نظرات سایتها شنیدم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و روز بخیر،
      این مورد که از سایت دیگه قرار بدیم ارزش سئو پایین بیاد به عوامل زیادی بستگی داره، مثلا یه عامل سئو سایت سرعت لود بالا هست. حالا اگر بیاین و ویدئوها رو که میزارین باعث مصرف ترافیک هاست و بالا رفتن منابع عاست بشید باعث میشه این یک فاکتور کمی با اختلال مواجه بشه. پس نمیشه نظر قطعی داد و باید همه موارد مثل این رو سنجید.
      اگر تو چندتا نوشته باشه فالو بکنید موردی نیست. اما اگر همه نوشته‌ها باشه باید نوفالو کنید، چون در این صورت ممکنه به عنوان آگهی دهنده در گوگل به نظر بیاین.
      خیر، قرار دادن ویدئو در مورد آپارات ربطی به اینکه از اکانت خودتون باشه یا نه، نداره!
      معمولا ویدئوهایی که از آپارات قرار داده شدن، روی سرعت لود و… تاثیر میزارن و بهتره از یک هاست دانلود برای نمایش ویدئو تو سایت استفاده کنید.

      نظر کلی بخوام بدم، اگر قراره از سایت اشتراک ویدئو استفاده کنید اما سایر سایت‌ها پیشنهاد نمیشه و بهتره از یک هاست دانلود استفاده کنید تا مشکلات کمتری داشته باشید.

  5. با سلام وقتی ویدیوی در سایت منتشر میشه تصویر شاخصی از فیلم تو پست ها نشون نمیده. چرا ؟

    1. سلام علیرضا جان، نشون دادن یک تصویر پس زمینه از ویدئو بستگی به خود ویدئو داره. گاها ممکنه این مسئله به هر دلیلی به درستی کار نکنه و پس زمینه مشکی نشون بده. شما میتونید با استفاده از دکمه ویرایش ویدئو در نوشته وردپرس و انتخاب گزینه انتخاب تصویر پوستر یک تصویر به عنوان پس زمینه ویدئو انتخاب کنید.

  6. سلام
    ممنون از آموزش خوبتون
    اما این سایت هایی که برای کد امبد معرفی کردین، اکثرا فیلتر هستن و در نتیجه کد امبدشون هم اگه توی سایت قرار بگیره بدون فیلترشکن نمایش داده نمیشن
    میشه چند تا سایت که فیلتر نباشه، معرفی کنین؟
    یا اینکه میشه از کدشون طوری استفاده کرد که بدون فیلترشکن نمایش داده بشه؟

    1. سلام،
      اینکه بدون فیلترشکن بشه نشونش داد فراهم نیست. نمونه سایتی که بتونید ببینید هم میتونید از لینک ویدئو یک پست اینستاگرام استفاده کنید.

  7. سلام ببخشید چرا پس خودتون این کار رو برای ویدیو هایی آموزشی که تو سایتتون هست در قسمت رسانه تصویر انجام ندادین و تمام ویدیو ها روی هاست همین دامنه آپلود شده ؟

  8. سلام
    من دنبال یه سایت اشتراک گذاری فیلم میگردم که یه قابلیت جالب داشته باشه:
    وقتی فردی توی سایت وردپرسی من لاگین کرده بتونه اون فیلم اشتراک گذاری شده رو ببینه ولی وقتی لاگ اوت میشه دیگه نتونه
    چون حجم و تعداد فیلم هام زیاده نمیخوام فیلم ها رو روی هاست خودم آپلود کنم و میخوام اشتراک گذارید کنم و کد اش رو بذارم توی برگه هام
    هم فیلتره وگرنه گزینه خوبی بود
    اگه سایتش ایرانی باشه که چه بهتر
    ممنون

    1. سلام، بهتره از هاست دانلود استفاده کنید یا اینکه سایت اشتراک گذاری پیدا کنید که امکان انتشار ویدئو به صورت خصوصی رو داشته باشه.

  9. سلام . من مدتیه از کد اسکریپت اپارات استفاده میکنم تو سایت . موقع لود سایت زیر سایت به url اپارات که میرسه کند میشه . احساس میکنم سرعت پیج رو کم میکنه خواهشا راهنما کنید . خیلی ضروری هست . تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      طبیعتا فراخوانی ادرس باعث کاهش سرعت میشه.
      اگر براتون امکان داره ویدیوها رو در هاست دانلود یا با در نظر گرفتن تعداد ویدیوها و حجمشون در هاست اصلی قرار بدید.

  10. سلام خسته نباشی
    سایت دانلود موزیک و فیلم دارم تماشا آنلاین فیلم هم می خوام قرار بدم سرور ایران دارم حدود 10ترابایت فضا رم 32گیگ به نظرتون لینک از سرور خودم قرار بدم در پست یا از سایت مثل آپارات استفاده برای پخش آنلاین فیلم ؟ و استفاده از افزونه پیشنهاد می کنید ؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      فراخوانی ویدیوها از منبع دیگه سرعت سایتتون رو تحتالشعاع قرار میده پیشنهاد میکنم اگر منابع کافی برای پخش آنلاین دارید ویدیوها رو روی سرور خودتون مدیریت کنید.

  11. سلام وقت شما بخیر از توضیحاتتون خیلی ممنونم. سوال از خدمتتون دارم. اول اینکه منظور از هاست دانلود چی هست؟
    دوم اینکه من تازگی یه سایت وردپرسی راه انداختم. یه پوسته هم براش خریدم. از برنامه های فایل منجر که آپلودش میکنم پوسته ناقص نصب میشه و میگه پوسته ناقص نصب شده. از وردپرس که آپلودش میکنم میگه فایل style موجود نیست.
    و اینکه فایلهام داخل آپارات هست. بهترین راه برای اینکه فایلهام رو داخل سایتم نشون بدم چی هست. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      در خصوص نصب قالب شما می توانید از آموزش نحوه نصب قالب در وردپرس استفاده نمایید. در خصوص هاست دانلود نیز باید گفت که با تهیه این هاست کاربران شما می توانند در بالاترین سرعت ممکن فایل های موجود در یک وب سایت دانلودی را دانلود نمایند. شما می توانید از هاست دانلود تهیه شده نیز به عنوان هاست بکاپ نیز استفاده نمایید و تمامی فایل های مربوط به وب سایت خود را روی آن ذخیره نمایید. حال شما می توانید بعد از تهیه هاست ویدیوها را به صورت مستقیم روی هاست خود فراخوانی کنید یا اینکه از آموزش گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  12. سلام بر آقای عباس صادقی عزیز و دوست داشتنی یک سوال دارم می توانید کمکم کنید

    1. سلام خیلی کامل بود

      من از پی کلاود استفاده میکنم برای اشتراک ولی میخوام دوره اموزشی برمبنای ویدیویی قرار بدم ایا راهی وجود داره که بشه از کلاود استفاده کرد البته بدون استفاده هاست دانلود
      خیلی برام ضروریه

  13. من دارم برای پروژه ام ورد پرس کار میکنم و می خواستم یک فایل صوتی و یک فایل ویدیئو بزارم میگوید که شما حجم درخواستی که برای ویدیئو یا صوتی می خواهید بگذارید باید 2 MB باشد می توانید کمک کنید که چگونه باید حجم این فایل های VIDEO و ADIO افزایش بدم فکر کنم قبلا هم درمورد یک چیزی سوال کردم یا شایدم فرستاده شده لطفا اگر وقت دارین به من کمک کنید

  14. سلام وقتتون بخیر. من مشکلی که در استفاده از سایت های اشتراک ویدئو دارم اینه که اول فیلم تبلیغات نشون میده که من کنترلی روی اون ندارم و ممکنه تبلیغات مناسبی نباشه و از طرفی در انتهای ویدئو یا هر موقع ویدئو متوقف میشه لیست فیلم های مرتبط رو نشون میده. چه راهکاری دارین که من بدون این مشکلات بتونم کلیپ ها رو از سرویس اشتراک ویدئو داخل سایتم بذارم. ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      در حالتی که شما فراخونی ویدیو را از این وب سایت ها انجام می دهید تبلیغاتی نمایش داده نمی شود. موارد عنوان شده تنها برای زمانی است که شما ویدیو را مستقیما از طریق سایت فوق مشاهده می کنید. در صورتی که قصد دارید ویدیوهای خود را از آپارات فراخوانی کنید، می توانید مقاله آموزش گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  15. سلام . برای اینکه فیلم سینمایی از کامپیوتر خودم در وب سایت قرار بدم بدون اشتراک گذاری در سایت های دیگر چیکار باید کرد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این فایل ها باید در یک فضای ذخیره سازی آپلود بشن. مثلا در فضای هاستتون که البته اگر حجم فایل ها زیاده این مورد رو توصیه نمیکنم.

  16. سلام الان من 2 الی 3تا ویدئو دارم و میخوام داخل سایتم قرار بدم از طریق اپارات بنظر شما همینکه لینک اپارات را گذاشتم کافیه یا باید حتما هاست و اینجور چیزا استفاده کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      کدهای جاسازی ویدیو رو می تونید در سایت قرار بدید و دیگه نیاز نیست ویدیو مربوطه رو داخل هاست خودتون آپلود کنید. در واقع ویدیو فراخوانی میشه.

  17. سلام من توی اپارات ویدئو بهمراه زیرنویس قرار دادم منتها وقتی ویدئو توی سایت خودم قرار دادم ویدئو پخش میشه اما زیرنویس حذف شده . توی گوشی و مرور گر دیگه هم تست کردم زیر نویس مشکل داره

    1. با سلام دوست عزیز
      ویدیو را به صورت مستقیم روی سایت آپلود می کنید یا آن را از آپارات فراخوانی می کنید؟ زیرنویس را به چه شکلی روی ویدیو قرار داده اید؟ این موضوع ممکن است به تنظیمات ویدیو شما بستگی داشته باشد. نکته ای که می توان در نظر داشت نیز است که شما می توانید از آموزش گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس استفاده کرده و ویدیو را از آپارات فراخوانی نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  18. سلام وقت بخیر
    چند سوال داشتم از خدمتتون
    روش ایمبد منظور همان کد اسکریپت و کد آی فریم و کد AMP است؟
    چه تفاوتی بین اینها وجود دارد؟
    آیا با این روشها تاثیر مثبت بارگذاری فیلم جدید برای سایت ما هست یا آپارات؟
    چون اگر از روش ایمبد استفاده کنیم یعنی باید اول فیلم در آپارات بارگذاری کنیم که طبیعتا در سئو آپارات موثر است
    آیا گوگل متوجه بارگذاری فیلم های تکراری می شود؟ یعنی مثلا ما یک فیلم در چند پست بارگذاری کنیم یا لینک فیلم از سایتهایی مثله اپارات یا هر سایت دیگری برداریم و در سایت خودمان بزاریم.
    آیا پاک کردن فیلمی که از قبل در سایت بارگذاری کردیم تاثیر منفی بر سئو دارد؟ ( قصد داریم فیلم منتشر شده در پست پاک کنیم و فیلم جدید جایگزین کنیم؟ در مورد تغییر و حذف تصاویر چطور؟ آیا تاثیر منفی دارد؟

    سپاسگزارم

    1. سلام و احترام؛
      بله منظور درج ویدیو از طریق کدهای جایگذاری هستش. بهتره تا حد ممکن از آی فریم استفاده نشه. قطعا اگر ویدیو بتونه برای سایت شما ورودی بیاره و در نتایج ویدیویی گوگل قرار بگیره تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت همچنین وجود ویدیو کنار محتوای متنی علاوه بر راهنمای سریع کاربر میتونه زمان ماندگاری کاربر در اون صفحه رو هم ازایش بده که به صورت کلی تاثیر بسیار مظلوبی روی سئو وبسایت شما خواهد داشت. اگر بتونید فضای مجزا برای نگهداری ویدیو تهیه کنید و ویدیوها رو در اون فضا آپلود کنید سپس در خصوص پخش ویدیو در سایتتون اقدام کنید بهتر هست چرا که آپلود مستقیم ویدیو در هاست موجب اشغال کردن فضای هاست، سخت شدن روال بکاپ گیری، سنگین شدن بکاپ ها و همچنین اشغال کردن منابع هاست خواهد شد. ربات های گوگل بسیار هوشمند هستند و وجود محتوای تکراری و حشو رو سریعا تشخیص میدن. اگر ویدیو از وبسایت دیگری برداشته شده بهتر هست منبع اصلی درج شود یا اینکه تغییراتی در محتوای اصلی ایجاد گردد.
      در خصوص سوال آخر، اگر ویدیو رو مستقیم در هاست آپلود کردید و لینک این ویدیو در گوگل ایندکش شده با حذف ویدیو خطای 404 رخ میدهد. می توانید ویدیو قبلی را هاست نگه داشته و ویدیو جدیدی را در برگه یا نوشته خود جایگزین قبلی نمایید یا اینکه از طریق ریدایرکت لینک های شکسته را اصلاح کنید.

  19. سلام ، خسته نباشید
    من ویدیو ای را در یک هاست قرار دادم که با وارد کردن آدرس آن پس ورد می خواهد تا به آن دست رسی پیدا کنند . می خواستم در صفحه سایتم یک لینک از آن بگذارم که با زدن روی آن ، رمز نخواهد و نمایش دهد ولی اگر بدون زدن روی آن لینک و با کپی آدرس ان در مرورگر کسی بخواهد به آن دست پیدا کند نتواند .
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

  20. سلام وقت بخیر
    این روندی که فرمودین برای سایت های فضای ثالث هم میشه استفاده کرد و لینک اونا رو کپی کرد؟
    سپاس

  21. سلام وقت بخیر
    برای اپلود با اینستاگرام، اگر فایل در یک پست باشه ولی تو چند اسلاید، به چه صورتی در سایت نمایش میده؟
    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      بله اگر کدجاسازی ارائه کرده باشند امکان درجشون در وردپرس وجود داره.

  22. ببخشید برای من ایمیل میاد از این پست . غیر فعال کنید که ایمیل نیاد وقتی بقیه نظر میدن

    1. سلام و روزبخیر؛
      با عرض عذرخواهی بابت مورد پیش امده. این مورد غیر فعال شد.

  23. سلام ویدیو رو از سایت آپارات قرار دادیم داخل سایت خودمان ولی مرورگر کروم نشون نمیده فایر فاکس نشون میده این مشگل برای چیه؟

  24. سلام
    ممنونم از مقاله خوبتون
    من از ووکامرس برای فروشگاه فایل های ویدیویی مجازی استفاده می کنم چطوری میتونم ویدیو هام رو به صورت آنلاین نمایش بدم؟
    آیا افزونه خاصی براش هست؟
    باید برای بحث پهنای باند از هاست دانلودی استفاده کنم؟؟

    1. سلام و احترام؛
      هم از طریق افزونه و هم از طریق رسانه وردپرس امکان درج ویدیو در سایتتون رو خواهید داشت.
      از هاست دانلود به منظور افزایش سرعت دانلود ویدیوها برای کاربران، استفاده از پورت های شبکه سریع تر و همچنین مدیریت بهتر پهنای باند هم استفاده میشه.

  25. متشکرم از پاسختون
    از طریقه رسانه و افزونه ویدیو به پست ها اضافه میشه..ولی من می خوام ویدیو به محصولات اضافه بشه..و اینکه لینک ویدیو امن باشه چون ویدیو ها پولین و فقط در صورت خریداری می تونن ببینن…چطور این کارو انجام بدم؟
    من در حال حاضر از افزونه ایزی دیجیتال استفاده می کنم م شنیدم که این افزونه نمی تونه لینک فایل هایی که تو هاست دانلودی قرار می گیره امن کنه برای این مشکل چیکار میشه کرد؟ من بخاطر این باگ تصمیم گرفتم مهاجرت کنم به ووکامرس . آیا کار درستیه؟؟؟

  26. با سلام مستقیم ویدئو در سایتمون از طریق لینک مستقیم ویدئو آیا باعث افت سئو میشه؟ هرچند که لینک سایت مرجع هم قرار داده شده(سایت مرجع اینستاگرام هستش)برای اینکه فضای هاست سنگین نشه لینک ویدئو رو به ویدئو پلیر سایت دادم.

    1. سلام روزبخیر؛
      فراخوانی ویدیو ممکنه باعث کندی بشه چرا که آدرس دیگه ای باید لود و سپس ویدیو در سایت شما نمایش داده بشه از طرفی قرار دادن تعداد زیادی ویدیو روی هاست میزبن سایت هم میتونه پهنای باند سرویس رو به خودش اختصاص بده…
      بهترین راهکار استفاده از فضای شخص ثالث برای نگهداری فایل ها هستش.
      اگر حجم ویدیوها کمه میتونید در سرویس هاست خودتون نگهدریشون کنید در غیر این صورت بهتره یک فضای مجزا برای نگهداری ویدیوها داشته باشید.

  27. سلام وقت بخیر
    من در آپارات کانال آموزش ریاضی دارم.الان سایت ویدیویی طراحی کردم که ویدئوها را قرار بدم. اوایل کار لینک ویدئوها در آپارات را در نوشته اضافه می کردم ولی بعد متوجه شدم که برای تبلیغات pre roll نمیشه از لینکهای آپارات استفاده کرد. به نظر شما بهترین کاری که می تونم انجام بدم چیه؟ ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      اگر بازدید ویدیوهای شما زیاد هست می تونید از سرور مجازی استفاده و ویدیوها رو در سرویس خودتون آپلود کنید.

  28. سلام ما سایتمون اموزش انلاینه وباید ویدیوها اپلود بشن. اگر اپلود کنیم روی اپارات و بعد لینک بدیم که همه میبینن….
    و شما هم که فرمودین روی سایت خودتون اپلود نکنید پس راه چیه؟؟؟

    1. سلام و احترام؛
      می تونید از یک فضای ذخیره سازی ثانویه مثلا هاست دانلود استفاده کنید که هم ماهیت اون با ماهیت هاست میزبانی متفاوته هم اینکه کاربران با سرعت بهتری فایل ها رو دنلود میکنن از طرفی هاست اصلی هم مشغول نمیشه.

  29. سلام و خدا وقت:
    معمولا تا چه میزان فضا منطقی میاد برای قرار دادن ویدیو روی هاست خودمون. مثلا 700مگ ویدیوی ثابت روی یک هاست پلن اقتصادی زیاده ؟
    ممنون میشم تجربیاتتون رو بفرمایین.

    1. سلام وقت بخیر؛
      اصولا هرچقدر حجم فایل ها کمتر باشه بهتره (البته با کیفیت مطلوب)
      اگر میزان بازدید ویدیوها بالا هست و تعداد ویدیوها زیاد بهتره اون ها رو در فضای مجزایی منتشر کنید اما به صورت منطقی تا زیر 10 گگ ویدیو روی هاست مشکل خاصی ایجاد نمیکنه منوط بر اینکه میزان بازدید خیلی بالایی نداشته باشن چون در این صورت منابع هاستتون به شدت مشغول میشه.

  30. سلام قبلا شاهد پاسخ گویی خوبتون بودم
    من مشکل قرار دادن ویدیو در سایت رو دارم با افزونه اپارات گذاشتم نشد بدون افزونه با کد آی فریم هم ویدیو سایزش بعد از انتشار تغییر میکنه

      1. همین مراحل رو (با افزونه اپارات )دقیقا انجام دادم اما بعد از انتشار خبری از ویدیو نیست!!
        با کد ای فریم هم که میزارم ویدیو بعد از انتشار خیلی کوچولو میشه !

  31. سلام و تشکر از مقاله خوبتون فقط مشکلی که وجود داره اینه که وقتی ویدیو تموم میشه ویدیو های پیشنهادی رو ویدیو های رقبا رو نشون میده که این بده
    میشه این مشکل رو حل کرد

    1. سلام و احترام؛
      اغلب وبسایت های پابلیش ویدیو این قابلیت را دارند و بعد از اتمام پخش، ویدیو دیگری با مضمونی مشابه پخش خواهد شد و متاسفانه امکان تغییر این مورد نیست…
      شما می توانید ویدیوها را از وبساست خود نیز فراخوانی نمایید اما در نظر داشته باشید که پهنای باند سایت شما را اشغال می کنند.

  32. سلام وقت بخیر
    ببخشید من میخوام تو سایت وردپرسی پخش زنده با نرم افزار obs انجام بدم
    باید برنامه نویسی بشه حتما یا افزونه ای هست برای انجام این کار؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام میترا عزیز؛
      می توانید افزونه WpStream – Live Streaming, Video on Demand, Pay Per View را تست کنید.

  33. سلام و وقت به خیر. چطور میشه وقتی یک ویدیو در یک برگه گذاشتیم، به صورت داینامیک اون ویدیو توی صفحه اصلی هم بیاد؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      چنانچه برگه خانه را به صورت پویا تنظیم کرده باشید آخرین موارد منتشر شده به صورت خودکار در صفحه اصلی نیز نمایش داده می شود. همچنین می توانید برگه خانه را با صفحه سازی طراحی نموده و موارد مورد نظرتان را در این صفحه نمایش دهید.
      در بخش نمایش>سفارشی سازی می توانید تنظیمات برگ خانه را اعمال نمایید که گزینه های زیر را در این قسمت خواهید دید:
      آخرین نوشته‌های شما: آخرین نوشته ها در صفحه اصلی نمایان می شوند.
      برگهٔ ایستا: یک برگه یا نوشته را از قبلی طراحی می کنید تا به عنوان صفحه اصلی سایت نمایش داده شود. که در صورت انتخاب برگه ایستا دو گزینه زیر را خواهید داشت:

        صفحه نخست: آدرس برگه ای که تمایل دارید به عنوان صفحه اصلی انتخاب شود.
        برگهٔ نوشته‌ها: آدرس نوشته ای که تمایل دارید به عنوان صفحه اصلی انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *