آموزش های وردپرس

چطور برای جلوگیری از هک شدن ورژن وردپرس را مخفی کنیم؟

حفظ امنیت وب سایت یکی از اصلی ترین اقداماتی است که افراد به آن فکر کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند. اما موضوعی که وجود دارد این است که گاهاً پیش می آید که آنقدر درگیر روش های پیچیده و خاص می شوند که تمرکز خود را از اقدامات امنیتی پایه ای و در عین حال ساده از دست می دهند. یکی از این اقدامات مخفی کردن ورژن وردپرس است. در واقع شما می توانید با این کار جلو آلوده شدن وب سایت خود توسط هکرها را تا حد زیادی بگیرید. چرا که هر چقدر وب سایت شما برای هکرها ناشناخته تر باشد، امکان هک کردن آن نیز کمتر خواهد بود چرا که با بروزرسانی وردپرس، باگ نسخه های قبلی گزارش می شود و اگر همچنان در بستر نسخه های قبلی فعال باشید و هکری از نسخه وردپرس شما آگاه شود به ساده ترین شکل ممکن بر اساس باگ های موجود در هسته وردپرس، قادر به هک سایت شما خواهد بود. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه مخفی سازی ورژن وردپرس را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 🙂

مخفی سازی ورژن وردپرس به منظور افزایش امنیت سایت

به صورت پیش فرض افراد می توانند به راحتی و به روش های مختلف ورژن وردپرس شما را مشاهده نمایند. این موضوع شاید در ابتدا به نظر شما موضوع حساسی نباشد و بی تفاوت از کنار آن بگذرید. اما واقعیت این است که همین موضوع می تواند امنیت وب سایت شما را تحت الشعاع قرار دهد.

تصور کنید شما یک هکر هستید که قصد دارید به داخل یک وب سایت نفوذ کنید. مشخصاً زمانی که بدانید برای راه اندازی وب سایت مورد نظر از چه نسخه وردپرس استفاده شده است، به شکل راحت تری می توانید به خواسته خود برسید. چرا که با عدم مخفی سازی ورژن وردپرس این شانس را به هکر می دهید که بتواند از باگ های موجود در نسخه مورد نظر استفاده کند و به شکل راحت تری به درون وب سایت شما نفوذ کند.

در حال حاضر در بستر اینترنت برای شناسایی نسخه وردپرس و همچنین مخفی سازی آن روش های مختلفی معرفی شده است. موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که همه این روش ها درست نبود و نمی توان به شکلی کامل به آنها اعتماد کرد. در واقع شاید بتوانند به ظاهر مشکل شما را رفع کنند، اما کامل نبوده و برای یک هکر باهوش همچنان راه را باز می گذارند. در ادامه این مقاله متداول ترین و کاربردی ترین روش فهمیدن نسخه وردپرس و همچنین مخفی سازی ورژن آن برای افزایش امنیت را معرفی و به شما آموزش می دهیم. بدین ترتیب می توانید به راحتی و با چند گام ساده امنیت وب سایت خود را به شکل بسیار بهینه ای افزایش دهید.

آموزش فهمیدن نسخه وب سایت وردپرسی

اگر قصد دارید نسخه وردپرس یک وب سایت که بر پایه سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی شده است را شناسایی نمایید، ساده ترین راه مشاهده کدهای مربوط به سورس آن وب سایت است. برای این کار باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در اولین گام باید وارد وب سایت مورد نظر شوید و در ادامه در صفحه اصلی راست کلیک نمایید و گزینه View Page Source را انتخاب نمایید یا کلیک های ترکیبی Ctr+U را فشار دهید.
    آموزش مخفی سازی ورژن وردپرس
  2. بدین ترتیب صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که حاوی اطلاعات سورس وب سایت مورد نظر است.
    نحوه مخفی سازی ورژن وردپرس
  3. در این صفحه با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+F باکس جستجو را فعال نمایید. سپس عبارت generator را جستجو کنید.
    آموزش نحوه مخفی سازی ورژن وردپرس
  4. اگر مدیر وب سایت مورد نظر هنوز فکری برای مخفی سازی ورژن وردپرس خود نکرده باشد، در نتیجه جستجو می توانید به راحتی نسخه وردپرس آن را شناسایی نمایید.

حال اگر همین گام ها را برای وب سایت خود برداشتید و به نتیجه مشابه ای دست پیدا کردید، زمان آن می رسد که با اقدامی هوشمندانه اقدام به مخفی سازی ورژن وردپرس خود نمایید.

نحوه مخفی سازی ورژن وردپرس یک سایت

برای مخفی کردن نسخه وردپرس راه های مختلفی معرفی شده است اما توصیه ما به شما این است که از راه حلی استفاد کنید که با حل کامل مشکل مورد نظر امنیت وب سایت شما را افزایش دهد. برای این کار باید:

  1. در ابتدا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید. به صورت پیش فرض در این آموزش از سی پنل استفاده خواهد شد.
  2. سپس از طریق منو «Files» روی زیر منو «File Manager» کلیک نمایید.
    آموزش نحوه مخفی سازی نسخه وردپرس
  3. در صفحه ای که برای شما به نمایش گذاشته می شود، دایرکتوری «Public_html» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
    نحوه مخفی سازی نسخه وردپرس
  4. سپس از میان پوشه های موجود، دایرکتوری «wp-content» را انتخاب نمایید.
    آموزش مخفی سازی نسخه وردپرس
  5. در صفحه ای که برای شما باز می شود نیز پوشه «Theme» را انتخاب نمایید.
    آموزش کامل روش مخفی سازی نسخه وردپرس
  6. حال دایرکتوری مربوط به قالبی که در حال حاضر روی وب سایت فعال می باشد را پیدا کرده و روی آن دابل کلیک کنید تا وارد آن شوید.
    روش مخفی سازی نسخه وردپرس
  7. سپس از میان فایل های موجود فایل function.php را پیدا کرده روی آن راست کلیک نمایید و همانند تصویر زیر روی گزینه «Edit» کلیک کنید.
    آموزش مخفی سازی ورژن وردپرس
  8. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، کد زیر را وارد کنید:
function test_remove_version() {
return '';
}
add_filter('the_generator', 'test_remove_version');

سپس روی دکمه «افزودن» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

نحوه مخفی سازی ورژن وردپرس

حال اگر دوباره مراحل مربوط به فهمیدن نسخه وب سایت وردپرسی را برای وب سایت خود طی کنید، هیچ کدی مربوط به generator به شما نمایش داده نمی شود.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده تا آموزشی جامع در خصوص نحوه فهمیدن نسخه استفاده شده در یک وب سایت وردپرسی و در نهایت آموزش مخفی سازی ورژن وردپرس را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب شما هم می توانید به راحتی متوجه شوید که وب سایت های دیگر از چه نسخه هایی استفاده نموده اند هم اینکه درهای وب سایت خود را روی هکرها بسته و امنیت وب سایت خود را افزایش می دهید. اگر احساس کردید که در خصوص محتوای ارائه شده در این مقاله ابهام یا سوالی را دارید، می توانید به راحتی از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید. به نظرات شما در اسرع وقت رسیدگی شده و پاسخ داده می شود.

آموزش رایگان وردپرس

5/5 - (3 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۵ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    ممنونم بابت مقاله شما
    درست است که از طریق سورس کد دیگر نسخه وردپرس در دسترس نخواهد بود ولی از طریق افزونه های دیگر همچون wappalyzer این امر میسر خواهد بود.

  2. سلام..وقت بخیر
    من انجام دادم ولی اعمال نشد. هم توو functions.php تم و هم توو functions.php تم child

  3. با درود فراوان
    بنده درست متوجه نشدم منظور شما از مطلب بالا این بود که اون دو سطری که کد های ورد پرس و ووکامرس هست را باید پاک کنیم و به جای اونها این کد ها را جایگزین کنیم درست فهمیدم؟

    1. سلام و احترام؛
      تنها کافیست قطعه کدی که در بخش مخفی سازی ورژن وردپرس ارائه شده را در فایل فانکشن قالب فعال خود درج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *