آموزش های وردپرس

آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس همیشه یکی از موضوعاتی بوده که مدیران سایت‌های وردپرسی دنبال اون بودن تا با استفاده از این قابلیت امنیت سایت خودشون را بالاتر ببرند. چرا که همونطور که گفته میشه دونستن سوال نصفی از جواب هست بنابراین دونستن آدرس صفحه ورود برای کسانی که قصد نفوذ در سایت وردپرسی شما را دارند و میخوان تا سایت شما را هک کنند هم نصفی از راه رفته هستش که باید با استفاده از تغییر آدرس پیشخوان وردپرس و تغییر صفحه ورود به وردپرس کاری کنید تا افراد سودجو نتونند ضربه‌ای به سایت شما بزنند. بنابراین در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به تغییر آدرس صفحه ورود در وردپرس اقدام کنید و یک آدرس دلخواه برای فرم ورود در پیشخوان وردپرس وارد کنید تا با استفاده از این آدرس وارد پیشخوان وردپرس شوید. بنابراین اگر شما هم به دنبال افزایش امنیت وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان HC Custom WP-Admin URL در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.3 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس یعنی wp admin و wp-login.php در وردپرس خواهید بود که دیگه با استفاده از این افزونه هرکسی که وارد صفحات پیشفرض وردپرس برای ورود در سایت بشه این امکان براش فراهم نیست تا بتونه فرم‌های ورود رو ببینه و صرفا با یک صفحه خالی مواجه میشه و یا اینکه به آدرس اصلی سایت هدایت خواهد شد. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر افزونه را دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه HC Custom WP-Admin URL

پس از نصب و فعال سازی این افزونه باید به تنظیمات وردپرس مراجعه کرده و وارد منوی پیوندهای یکتا در وردپرس بشید تا آدرس دلخواه خودتون را برای صفحه ورود به وردپرس را درست مثل تصویر زیر در این افزونه وارد کنید.

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید فیلدی در انتهای صفحه پیوند‌های یکتا وردپرس اضافه شده که کافیه در این فیلد مشابه نمونه آدرس دلخواه خودتون را وارد کنید و در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا آدرس صفحه ورود به وردپرس در سایت شما به آدرس دلخواهی که وارد کردید تغییر داده بشه، بعد از اینکه تغییرات اعمال شد حالا از پیشخوان وردپرس خارج بشید، اگر به آدرس‌های wp-admin و wp-login.php مراجعه کنید خواهید دید که به صفحه اصلی سایت ریدایرکت خواهید شد.

رفع مشکل فراموشی آدرس ورود به وردپرس

اگر در صورتی که آدرس صفحه ورود به وردپرس را تغییر دادید و بعد از مدتی که خواستید وارد سایتتون بشید این آدرس را فراموش کردیدو یادتون نیومد که چه آدرسی وارد کردید کافیه تا این افزونه را به صورت دستی غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این افزونه میتونید تا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست شوید.

افزودن منو به قالب وردپرس

بعد از اینکه وارد صفحه مدیریت فایل در هاست شدید به مسیر /public_html/wp-content/plugins/ مراجعه کنید و سپس پوشه افزونه‌ای که با نام hc-custom-wp-admin-url میبینید را به یک نام دیگه تغییر بدین. با این کار افزونه غیرفعال شده و مجددا میتونید تا با مراجعه به آدرس‌های wp-admin و wp-login.php به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید. بعد از اینکه تونستید وارد پیشخوان وردپرس بشید مجددا نام اصلی پوشه افزونه را برگردانید و آدرس دلخواه خودتون را برای تغییر صفحه ورود به وردپرس در تنظیمات افزونه وارد کنید.

بدون دردسر

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به تغییر آدرس ورود به وردپرس و تغییر بدون دردسر wp admin اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.7/5 - (43 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    چند ماهی هست که یکی از دوستانم سایت برام درست کرده احساس میکنم برای بعضی جاهای وردپرس اجازه ورود ندارم مثل هاست .آیا میتونم با روشی که گفتید سایتمو شخصی سازی بکنم؟
    وتمام یوزرنیم و پسورد های مربوطه رو فقط خودم داشته باشم؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      وردپرس و هاست جدا از هم هستند و باید از کسی که سایت را براتون راه‌اندازی کرده بخواهید که اطلاعات ورود به هاست را در اختیارتون بزارن. کلیه کارهایی که در این مقاله و سایر مقالات توضیح داده شده در وردپرس قابل راه‌اندازی هستند.

  2. من این افزونه رو نصب کردم و بعد از انجام کار ها پاک کردم حالا سایتم باز نمیشه بالا نمیاد چطور میتونم درستش کنم

    1. سلام محمد جان، وارد هاست شده و به مسیر public_html/wp-content/plugins بشید. روی پوشه افزونه راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه rename اسم پوشه افزونه رو عوض کنید. مجددا به اسم قبلی که برگردونید افزونه غیرفعال میشه و به سایت دسترسی خواهید داشت.

  3. سلام خسته نباشید . عالی بود .
    فقط یه سوال نمیشه بدون افزونه اینکار رو رو انجام بدم و از طریق هاست صفحه ورود رو عوض کنم ؟

    1. سلام، چرا میشه ولی برای این کار هم باید کدهای php رو به قالب اضافه کنید یا اینکه در قالب یک افزونه دلخواه در یک فایل جدید وارد کنید. استفاده از افزونه بهترین راهکار هست.

  4. سلام . داداش اینو امتحان کردم ولی هیچ تغییری نکرد مطمئنی افزونش درسته امتیازش هم پایینه آخه . افزونه دیگه نیست ؟ .
    بعد میخواستم بدونم میشه صفحه ورود رو برای هر سطح کاربری جداگانه تعریف کنم یعنی کاربرا از یک صفحه و نویسنده های از یه صفحه دیگه وارد بشن ؟

    1. سلام، کلیه افزونه‌ها و راهکارهایی که معرفی میشن تست شده و مشکلی ندارند. داشتن امتیاز پایین یا دانلود پایین هم ملاکی برای اینکه افزونه خوب هست یا نه، نیستش!
      برای این مورد افزونه‌ای ندیدم تا به حال سرچ کنید شاید چیزی پیدا کردین. اگر نه که باید با کدنویسی این امکان رو فراهم کنید.

      1. مهندس فرمودین امتیاز پایین ملاکی برای خوب یا بد بودن افزونه نیست؟؟!!!
        کل سیستم امتیاز دهی رو زیر و رو کردین با حرفتون!

  5. سلام ، این رو امتحان کردم و درست کار کرد ، اما وقتی که با یوزر ادمین ام وارد میشم دسترسی های خیلی محدودی رو بهم میده و خیلی از امکانات پنل وردپرس ام را بهم نمیده … فقط عین مشتری بهم منو نشون میده … با اینکه دسترسی ام ادمینه…چرا ؟؟

    1. سلام، سطح دسترسی اکانت خودتون رو چک کنید. مشکلی از سطح دسترسی بابت این افزونه وجود نداره. ممکنه از افزونه‌ای استفاده می‌کنید که باعث ایجاد تداخل شده.

  6. چرا تازگیا مطالبی میذارین که اصلا صحیح نیستن؟ من همچنان به wp-admin با وجود تغییر طبق آموزشتون دسترسی دارم! با هر حسابی که وارد میشم حتی ثبت نام هم که میکنم به عنوان کاربر تازه وارد, وقتی میزنم site.ir/wp-admin خیلی قشنگ و خوشگل وارد صفحه ادمین میشه!
    لطفا پستی بذارین که کارآیی داشته باشه. این فکر کنم پنجمین پستی باشه که تو سایتتون دارم میبینم که هیچ کارایی ای نداره.
    با تشکر

    1. هر آموزش و مطلبی که قرار داده میشه، برای همون زمان انتشار کاملا درست هست و تست شده، تصاویری که تو آموزش‌ها قرار دارن هم صحت این موضوع رو نشون میده.
      از انتشار این آموزش بیش از 10 ماه گذشته و تغییرات زیادی توی هسته وردپرس صورت گرفته، واضح هست که بعد مدتی ممکنه کارکردی نداشته باشه. گذشته از این کار نکردن افزونه میتونه بخاطر اختلال با افزونه دیگه، ساختار پیوند یکتا سایت شما، ایجاد تغییرات در فایل htaccess. و wp-config.php و… موارد دیگه هم به وجود بیاد.

  7. سلام و عرض ادب جناب صادقی همیشه پاسخگو و در درسترس و زحمتکش
    بار دوم هست مشکلاتم رو خدمتتون ارجاع میکنم……..من از یه مشتری کار سئو گرفتم و به دلیل اینکه طراح سایتش بهش اطلاعات هاست رو نمیداد تصمیم گرفت هاست رو بیاره روی نمایندگی هاست من…….حالا رفتیم ادرس ورود به پیشخوان وردپرس بگیریم یه ادرس ثانویه محدود بهمون میده و آدرس دسترسی اصلی رو نیمخواد بده………….من به ادرسی که در مقاله فوق دادید در هاست رفتم و پوشه لاگین رو پیدا کردم و اسم پوشه ادرس را در ادامه ادرس سایت نوشتم ولی صفحه لاگین نیومد…………….و طبق گفته شما اسم پوشه را به دلخواه عوض کردم و اسم پوشه رو هم در ادامه ادرس سایت اضافه میکنم ولی بازم صفحه لاگین نمیاد. مشکل از کجاست؟
    آیا فقط اسم پوشه عوض بشه کافیه یا داخل پوشه هم باید تغییرات اسم رو اعمال کرد؟ باتشکر

    1. سلام، همین که اسم پوشه افزونه رو تغییر بدین ارتباطش با دیتابیس از بین میره و برای همین غیرفعال میشه. در این صورت دیگه آدرس دلخواه که برای صفحه ورود بوده کار نمیکنه و میتونید از آدرس پیشفرض wp-admin یا wp-login.php که بعد از نام دامنه وارد می‌کنید استفاده کنید. اگر با این شیوه تغییر پیدا نمیکنه احتمالا کدنویسی یا کارهای دیگه روش انجام شده یا اینکه صفحه براتون کش شده هست.

      1. عرض ادب مجدد
        با تغییر اسم پوشه تغییر نکرد و کش هم پاک کردم نشد و با مرورگر دیگه باز کردم هم نشد. هیچ راه دیگه ای نیست؟ مثلا نمیشه آدرس url رو از فایلهای htacces یا wp-config بدست آورد؟ راستی یه خط کد بود که به زبان php بود و یه سایتی نوشته بود اینو بدارید تو htacces همه ادرسهای دلخواه پاک میشن من نمیدونستم دقیقا کجای htacces بذارم و دلخواه یه جاییش گذاشتم ولی کار نکرد باز هم

        1. از یک کدنویس کمک بگیرید. باید مطمئن بشید که تغییر آدرس با افزونه بوده، قالب رو هم میتونید تغییر بدین، چون ممکنه تو فانکشن قالب کد تغییر آدرس رو هم قرار داده باشن یا…

  8. سلام و احترام …
    این افزونه رو نصب کردم برای ی دامنه به خوبی کار کرد …برای دامنه دیگه نصب کردم و بعد از ذخیره مسیر جدید پیغام میده “شما نیاز دارید که htaccess را به روز کنید” بعد هم تغییرات اعمال نشد …دلیلش چی میتونه باشه؟

  9. سلام من این افزونه رو نصب کردم ادرس جدید هم فراموش نکردم اما وقتی رمز و پسورد رو وارد می کنم موقع لاگین کردن صفحه لاگین ریدایرکت میشه روی صفحه اصلی و توی سی پنل توی فایل منیجر هم هیچ اسمی از پلاگین نیست
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  10. سلام و وقت بخیر.
    سایتی طراحی کردم و میخوام امکان عضویت برای کاربران وجود داشته باشه. آدرس صفحه ورود رو با تغییر نام فایل wp-login.php عوض کردم. فقط مشکلی که هست اینه که وقتی روی دکمه ورد کلیک میکنم و صفحه ورد میاد در نوار آدرس مرورگر نام فایل php دیده میشه. چطور میتونم کاری کنم که وقتی به صفحه ورود میرم در نوار آدرس مرورگر یک نام دیگه به جای فایل php دیده بشه.

  11. با سلام
    ممنون از آموزش خوبتون
    من از این افزونه استفاده میکنم اما بازم هر روز افراد دیگه ای با نامهای مختلف سعی میکنند وارد پیشخوان وردپرس بشن که توسط افزونه iThemes Security
    که نصب کردم جلوگیری میشه.
    لطفا راهنمایی کنید چجوری میشه کلا راه ورود به مدیریت وردپرس رو بست.
    با سپاس

    1. سلم روز بخیر؛
      می تونید لاگین ر به آیپی اص محدود کنید.
      ورود دو مرحله ای رو فعال کنید.
      کپچا قرار بدید.
      لینک ورود رو تغییر بدید.
      افزونه امنیتی استفاده کنید تا ورود افراد غیر مجاز رو تشخیص بده و همجنین اگر شخصی 3 بار تلاش ناموفق داشت مسدود بشه.

  12. سلام و خسته نباشید لطفا این آموزش ها رو بدون افزونه هم قرار بدین. با تغییر بر روی فایل های وردپرس و در صورت امکان آموزش ویدئویی قرار بدین بهتره
    ممنون

  13. بد بختم کردین این افزونه رو نصب کردم حالا هر کاری میکنم نمیتونم به سایتم login کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      قبل از اعمال هر تغییری می بایست یک نسخه بکاپ از سایتتون تهیه کنید.
      اگر مسیر ورود رو فراموش کردید می تونید افزونه رو از طریق هاست غیر فعال و وارد وردپرس بشید. برای این منظور بخش رفع مشکل فراموشی آدرس ورود به وردپرس
      داخل همین مقاله رو مطالعه کنید.

  14. سلام، برا سایت هایی که از طریق افزونه های عضوگیری، ثبت نام و عضوگیری انجام میدن و هر کاربری میتونه توو سایت ثبت نام کنه و پروفایلشو ببینه آیا لازمه که صفحه لاگین خود وردپرس رو تغییر مسیر بدیم؟؟؟؟؟ چون مدیر سایت هم از همون صفحه ورود افزونه میتونه لاگین کنه.

    1. یعنی عملا راه ورود به پنل مدیریت با این کار مشخصه دیگه، پس تغییر صفحه ورود وردپرس عملا چیزی رو تغییر نمیده، با قضیه یه جور دیگه است؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. سلام و احترام؛
      هدف اصلی از تغییر آدرس لاگین امنیت بیشتر هستش در این راستا اگر بشه اقدامات خاصی در جهت افزایش امنیت انجام بدید خالی از لطف نیست.

  15. سلام خدمت آقای یزدان پرست عزیز.
    استاد اگه اینکار رو انجام بدیم و صفحه ورود ریدایرکت شه روی صفحه ی اصلی مشکلی برای سئو سایت ما پیش نمیاد؟
    یعنی ضرری به سئوی سایت نمیزنه؟

  16. سلام، این افزونه سه ساله آپدیت نشده
    من نصب کردم و با نصبش فقط عمل ریدایرکت از wp-admin به صفحه اصلی انجام میشد و از آدرس جدیدی که بهش داده بودم هم نام کاربری و رمز رو میزدی وارد نمیشد و مجدد ریدایرکت میشد به صفحه اصلی. حتی از صفحه اصلی که فرم ورود گذاشته بودم هم دیگه نمیشد وارد شد عملا سایتو خراب کرد و مجبور شدم از طریق هاست افزونه رو غیر فعال کنم.
    لطفا اگر راهکار دیگه ای هست برای اینکار معرفی کنید. با ریدایرکت کردن میشه اینکارو انجام داد؟

  17. سلام؛ نظر قبلیم رو تایید نکردین نمیدونم چرااا!
    این افزونه با نسخه های جدید وردپرس هماهنگ نیست چون سه ساله آپدیت نشده با نصب و فعال کردنش دیگه هیچکس نمیتونه وارد سایتتون بشه حتی خودتون! و برای اینکه به حالت اول برگرده باید از طریق هاست افزونه رو غیر فعال کنید.
    اما من با کلی بررسی و سعی‌وخطا تونستم یه راهکار ساده بدون افزونه مسیر ورود رو مسدود کنم. در واقع این افزونه می اومد آدرس wp-admin رو روی صفحه اصلی ریدایرکت میکرد که توی نسخه های جدید وردپرس باعث میشه کسی نتونه لاگین کنه توی سایت. اما من از طریق هاست به جای ریدایرکت کردن wp-admin ، آدرس wp-login.php رو ریدایرکت کردم روی صفحه اصلی اینطوری عملا wp-admin هم در صورتی که کسی لاگین نکرده باشه ریدایرکت میشه روی صفحه اصلی و رسما راه ورود به سیستم بسته میشه. اما برای ورود به سایت از یه افزونه مثل ultimate members یا هر افزونه ی دیگه ای که به فایل wp-login.php کاری نداشته باشه میتونید استفاده کنید.

  18. سلام

    یه سوال :
    جچوری میشه ادرس ورود قالب پیش فرض ووکامرس رو تغییر داد
    ادرس ورود کاربران my-account هست و همچنین بعد ورود یا ثبت نام به همین ادرس کاربر فرستاده میشه برای استفاده از پنل

    در صورتی که من میخوام به جای my-account که برای ورود انتخاب شده به عنوان مثال login-acc قرار بدم که کاربر بعد از تکمیل اطلاعات وارد پنل my-account بشه و فرم ورود قبلی ووکامرس حذف شه

    افزونه دیجیتس استفاده کردم

  19. سلام خسته نباشید .

    من اسام صفحه لاگین رو از wp-admin تغییر دادم و یه متن خیلی عجیب و طولانی گذاشتم

    اما هنوز پلاگین wordfence security پیغامهاش نشون میده که یکسری افراد قصد ورود با نام کاربری admin یا saeed یا چیزهای مختلف را داره !!

    1- یعنی از صفحه ای به غیر از صفحه لاگین که تغییرش هم دادم قصد ورود داره !؟

    2- به غیر این صفحه ورود که تغییر دادم جای دیگه ای هم هست که قصد ورود رو دارند ؟

    ممنون میشم راهنمایی ام کنید. خداقوت

    1. سلام وقت بخیر؛
      برای ورود به پیشخوان وردپرس دو لینک زیر به صورت پیشفرض در دسترس هستند:
      yoursite.com/wp-admin
      yoursite.com/wp-login
      آدرس های ورود به پیشخوان رو کامل بررسی کنید.

  20. سلام
    من این کارو کردم ولی میزنم wp-admin یا wp-login.php میاد اما url همان چیزی است که من در افزونه وارد کردم و خوب هیچکاری نمیکنه
    من الانن چه کنم
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  21. بازم که امنیت نداره
    شما url رو تغییر دادید اگه یه نفر مثلا یه همچین آدرسی وارد کنه:
    wp-admin/options-permalink.php
    سایت رو اوتوماتیک ریدایرکت میکنه به صفحه ورود ادمین کسی راه حلی بابت این قضیه داره؟

  22. amirreza:
    سلام مجدد خسته نباشید

    من اولتیمیت ممبر رو برای ثبت کاربران نصب کردم
    همه چی هم خوب شد و عالی

    حالا رفتم تو تنظیمات وردپرس زدم کامنت گذاری فقط با ثبت نام در سایت
    تا اینجا درست؟

    کامنت ها بسته شد و یه متن لینک داری میاد که نوشته وارد شوید، اما لینک وارد شدن اولتیمیت ممبر نیست.
    لینک وارد شدن وردپرس هس که اشتباهه

    من چطور باید لینک اولتیمیت ممبر رو جایگزین این کنم؟
    البته یه ابزارک ازش بالای قسمت کامنت ها ساختم، اما خوب خیلی ها اشتباهی رو اون میزنن دیگه
    باید کد نویسی کرد؟
    از کجای سایت؟

    ممنون میشم که راهنمایی کنین، من به این قضیه وارد نیستم زیاد

    اگه نیاز به کد نویسی داره افزونه می‌تونه حلش کنه؟

  23. متاسفانه بعد از نصب این افزونه سرعت لود صفحه اصلی سایت با به کم خواهد شد تست کردم

    1. سلام و احترام؛
      بله این افزونه مقدار نامحسوسی باعث کاهش سرعت سایت خواهد شد از طرفی برخی آدرس ها به صفحه اصلی سایت ریدایرکت می شوند و همین ریدایرکت شدن تا حدودی از سرعت سایت می کاهد. د صورت بهینه نبودن سایت این کاهش سرعت محسوس تر خواهد شد.

  24. سلام ، تیم سازنده این افزونه پشتیبانی از این افزونه را به پایان رسانده اند و این افزونه دیگر در سایت وردپرس هم قابل دانلود نیست ،
    این هم از url افزونه : hc-custom-wp-admin-url

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *