آموزش های وردپرس

آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO به معنی این است که محتوایی که تولید کرده‌اید به صورت بهینه شده تولید شده است. یکی از مواردی که در سئو و بهینه سازی سایت مهم است نوشتن محتوای با کیفیت و اصولی با رعایت نکات سئو می‌باشد. نکات سئو که باید در محتوای مطالب رعایت کنید شامل مواردی مثل زیر هستند:

  • تولید محتوا با بیش از حداقل 1500 کلمه
  • استفاده از تگ‌های هدینگ H1 تا H6
  • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان نوشته
  • استفاده از کلمه کلیدی در آدرس(نامک) نوشته
  • لینک دادن به چند منبع خارجی
  • ALT گذاری روی تصاویر و بهینه کردن آنها
  • استفاده از کلمات کلیدی به تعداد درست درون محتوا
  • استفاده Bold کردن برخی کلمات کلیدی
  • قرار دادن توضیحات متا
  • لینک سازی داخلی و لینک دادن به مطالب مرتبط درون نوشته
  • و…

حالا این سوال پیش میاد که چطور همه این نکات را در نوشته خودمان بررسی و رعایت کنیم؟ اصلا از چه طریقی متوجه شویم که تا چه میزان از کلمه کلیدی استفاده شده است؟ آیا تصاویر دارای خاصیت alt هستند؟ و کلی سوالات دیگر از این قبیل که به دنبال راهی برای بررسی آنها در نوشته هستیم. همونطور که در آموزش نصب افزونه YOAST SEO ذکر کردم این افزونه چنین قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار داده و به عنوان یک آنالیزگر متن عمل می‌کند. کافی است کلیدواژه کانونی یا همان کلمه کلیدی خود را بعد از اینکه محتوا تولید شد وارد کرده و به بررسی مشکلات، بهبودها و نتایج خوب در بخش تحلیل و بررسی افزونه سئو وردپرس برای بررسی محتوای خود بپردازید.

در این حالت چک لیستی به صورت زیر برایتان نمایش داده میشه که وضعیت هر یک از اولویت‌های سئو مطالب وردپرس و سبز کردن چراغ سئو در این افزونه به شما نمایش داده میشه که با رعایت کردن درصدی از هر چک لیست میتونید چراغ و امتیاز نهایی که برای نوشته داده میشه را سبز کنید.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

همین که در حال نوشتن هستید و کاراکتر به کاراکتر محتوای خود را افزایش می‌دهید در صورتی که از همان ابتدا کلیدواژه کانونی را انتخاب کرده باشید افزونه به بررسی محتوا پرداخته و در هر لحظه آخرین وضعیت سئو مطالب در وردپرس را بر اساس همین کلمه کلیدی بررسی خواهد کرد. حال همه این چک لیست‌ها در سه بخش تهیه و گردآوری می‌شوند که عبارتد از:

  • مشکلات: بخش‌هایی که امتیاز کافی ندارند و باید ابتدا آنها را بهبود دهیم تا به مرحله بعد وارد شوند و سپس بعد از آن باز هم با بهبود بیشتر در نهایت رنگ آن را به سبز تغییر دهیم. بخش مشکلات با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.
  • بهبودها: این بخش از هر چک لیست با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. به این معنی است که وضعیت بهینه بودن چک لیست سئو در حد متوسط قرار دارد و باید برای بهبود آن و دریافت نمره کافی تلاش کنید تا رنگ سبز را دریافت کنید.
  • نتایج خوب: این بخش از هر چک لیست هم به معنی دریافت امتیاز کافی برای هر چک لیست سئو است که با رنگ سبز نمایش داده می‌شود.

پس با این حالت باید تمام تلاش خود را بکنید که هر چک لیست که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد را بهبود داده و به رنگ سبز تغییر حالت بدین تا نشون دهنده بهینه بودن نوشته شما باشد.

آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO

همونطور که در بالا هم گفتم برای سبز کردن چراغ سئو در افزونه سئو وردپرس و دیافت امتیاز کافی برای نوشته‌ها باید هر یک از چک لیست‌هایی که در بخش تحلیل و بررسی قرار گرفتند بهبود دهید تا به رنگ سبز رنگ درآیند. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد می‌پردازم.

هیچ کلیدواژه‌ی کانونی برای این برگه تعیین نشده است

انتخاب کلید واژه کانونی اولین کاری است که برای محاسبه وضعیت بهینه بودن مطالب در وردپرس و سبز کردن چراغ سئو افزونه yoast seo باید انجام دهید. در این مورد به شما پیشنهاد می‌شود که کلمه کلیدی اصلی نوشته خود را وارد کنید. سعی کنید کلیدواژه کانونی بر اساس پر جستجوترین کلمه‌ای که کاربران در گوگل به دنبال آن هستند را انتخاب کنید. برای یافتن آن میتوانید از ابزار گوگل ترندز یا kwfinder استفاده کنید. بعد از انتخاب کلیدواژه کانونی محتوا آنالیز و بررسی می‌شود و در هر بار که بخشی به آن اضافه می‌کنید، هر یک از چک لیست‌ها که در ادامه توضیح می‌دهم بر اساس همین کلمه انتخاب شده امتیاز قرمز، نارنجی یا سبز را دریافت خواهند کرد.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

کلید واژه تمرکزی در اولین پاراگراف رونوشت، ظاهر نمی‌شود

گفته می‌شود که موتورهای جستجو به پاراگراف ابتدایی متن علاقه بیشتری دارند. به عبارت دیگر اولین پاراگراف از نوشته شما نشان دهنده موضوع و محوریت نوشته است که بر اساس کلمه کلیدی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشاهده و درک خواهد شد. بنابراین از کلمه کلیدی خود در پاراگراف اول استفاده کنید. همچنین پاراگراف اول را حتما طوری بنویسید که برای کاربران نیز جذاب باشد. اگر کاربری با پاراگراف اول نوشته شما ارتباط خوبی برقرار نکند در بیشتر موارد از سایت خارج خواهد شد.

متن شامل 0 کلمه می‌باشد

این پیغام وقتی محتوایی در نوشته قرار نداشته باشد نمایش داده می‌شود. بر اساس توصیه افزونه سئو گفته می‌شود که محتوای تولید شده برای مطالب حداقل باید دارای 300 کلمه باشد. اما بر اساس تجربه‌ای که در طول این مدت نویسندگی به دست آورده‌ام و نظر بسیاری افراد هم همینطور است سعی نکنید به این گزینه بسنده کنید. یک محتوای خوب از نظر گوگل محتوایی است که بیش از 1500 کلمه باشد. بنابراین محتوایی بنویسید که به صورت کاملا جامع و شامل باشد.

هیچ تصویری در این صفحه ظاهر نمی‌شود

استفاده از تصاویر در نوشته علاوه بر اینکه باعث شکل دادن و ظاهر بهتر در سایت می‌شوند برای موتورهای جستجو هم جذاب هستند. بیشتر کاربران در حال جستجو تصاویر هستند، موتورهای جستجو نظیر گوگل هم طوری طراحی شده‌اند که علاوه بر نمایش نتایج وب بسته به کلمه جستجو شده تصاویری را هم نمایش می‌دهند. گذشته از این بر اساس آخرین تغییر گوگل در جستجوی تصاویر دکمه مشاهده تصویر(لینک مستقیم عکس) حذف شده و به جای آن دکمه Visit Site نمایش داده می‌شود. بنابراین این فرصت خوبی است تا با بهینه کردن تصاویر بازدیدهای بخش جستجوی تصویر گوگل را به سایت خود جذب کنید.

تصاویر موجود در این برگه خاصیت alt ندارند

بعد از انتخاب تصویر در نوشته، این خطا نمایش داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود که alt تصویر را وارد کنید. در وردپرس برای افزودن alt تصویر کافی است روی تصویر کلیک کنید و سپس آیکون مداد را انتخاب کنید. حالا مشابه تصویر زیر کیمه کلیدی خود را به همراه توضیحات مربوط به عکس در فیلد متن جایگزین وارد کنید.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

برای اینکه تصاویر موجود در نوشته بهینه‌تر باشند توصیه می‌کنم از نام مناسب با موضوع نوشته، توضیح(کپشن) تصویر هم استفاده کنید تا شانس نمایش در نتایج بالاتر تصاویر را داشته باشید.

هیچ لینک درونی در این برگه ظاهر نمی‌شود

لینک سازی داخلی در کنار افزودن نقشه سایت در وردپرس به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا پیمایش در سایت و بررسی صفحات بهتر و عمیق‌تر صورت گیرد. با لینک دادن به نوشته‌های مرتبط در محتوای نوشته ارزش مطالب را افزایش داده و آنها را مانند یک زنجیر به هم متصل کنید. در این حالت هم نوشته برای موتور جستجو ارزشمندتر خواهد شد و هم اینکه کاربران با کلیک روی لینک‌ها از سایر نوشته‌ها هم بازدید کرده و بیشتر در سایت باقی خواهند ماند.

لینکی در این برگه ظاهر نمی‌شود

این گزینه هم درست مانند حالت قبلی است با این تفاوت که در اینجا منظور لینک‌های خارجی هستند. بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم گوگل لینک کردن به منابع یک نوشته و یا سایت‌هایی که مشابه همین نوشته را تولید کرده‌اند می‌تواند ارزش گذاری محتوا را بیشتر کند. چرا که موتورهای جستجو قادر به درک کامل صفحات هستند و دو صفحه از دو سایت مختلف را از نظر محتوایی بررسی کرده و می‌دانند که نوشته در چه موضوعی نوشته شده است. پس سعی کنید حتما به سایت‌های معتبر مثل ویکی‌پدیا و… یک لینک بدهید. البته لینک‌های خارجی را Nofollow کنید تا امتیاز نوشته شما حفظ شوند. برای اینکار هم میتوانید از آموزش نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس استفاده کنید.

کلید واژه‌ی کانونی “X” در عنوان سئو دیده نمی‌شود

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها برای قرار دادن کلمه کلیدی عنوان نوشته می‌باشد. برای اسنکه در افزونه سئو وردپرس کلمه کلیدی را در نوشته استفاده کنید روی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید تا مشابه تصویر فیلد عنوان سئو نمایش داده شود. سپس عنوان دلخواه خود را برای نوشته انتخاب کنید.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

در انتخاب عنوان نوشته دقت کنید کلمه کلیدی انتخاب شده حتما در ابتدای نوشته قرار داشته باشد تا تاثیر بهتری در قرار گرفتن نتیجه بالاتر موتور جستجو به دست آورید.

عنوان سئو خیلی کوتاه است

در صورتی که عنوان سئو کوتاه باشد این خطا نمایش داده می‌شود. گفته می‌شود عنوانی که برای صفحات سایت باید انتخاب کنید بین 45 تا 65 کاراکتر باشد. بنابراین عنوانی برای نوشته خود انتخاب کنید که به اندازه کافی معرف نوشته شما باشد و این تعداد کاراکتر را شامل شود.

متای توضیحات مشخص نشده است

این بخش همان توضیحاتی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل در زیر آدرس هر سایت نمایش داده می‌شود که به عنوان خلاصه‌ای 120 کلمه‌ای است. اما تغییراتی در گوگل رخ داده است که این توضیحات به 320 حرف افزایش پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر انتخاب متا توضیحات به شکل هوشمندانه توسط خود گوگل انجام می‌گیرد. بنابراین فکر می‌کنم در آپدیت‌های آتی افزونه سئو وردپرس تغییرات عمده روی این بخش صورت گیرد. در حال حاضر اگر حتی توضیحات متا را وارد کنید با الگوریتم جدید گوگل توضیحات انتخاب نمایش داده نمی‌شود. بلکه این خود گوگل است که بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده، متای توضیحات را از بخش‌های مختلفی از نوشته که کلمه کلیدی ذکر شده‌اند نمایش می‌دهد.

این مسئله می‌تواند یک مزیت برای نمایش نتایج بهتر در موتورهای جستجو باشد. بنابراین باید از کلمات کلیدی به گونه‌ای استفاده کنید که شامل کلمات دیگر که جستجو می‌کنند نیز باشد تا بهتر از قبل بتوانید در هر کلمه جستجو شده در صدر نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید.

تراکم کلیدواژه‌ کانونی X% است، که خیلی کم است؛ کلیدواژه‌ی کانونی n بار پیدا شد

یکی دیگر از موارد مهم در سبز کردن چراغ سئو افزونه Yoast SEO استفاده از کلیدواژه کانونی به تعداد کافی است. بر اساس تعداد کلمات هر نوشته باید به تعداد دفعات مناسب کلمه کلیدی را در متن نوشته تگرار کرده باشید. این مقدار بین 1 تا 2.5 درصد برای محتوای نوشته است. به عنوان مثال اگر نوشته شامل 1.000 کلمه باشد باید چیزی بین 1 تا 3 بار کلمه کلیدی را تکرار کرده باشید.

کلید واژه تمرکزی در URL این صفحه ظاهر نمی‌شود

استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت هم یکی دیگر از مواردی است که در سئو مطالب وردپرس و سبز کردن چراغ سئو تاثیرگذار است. اگر کلمه کلیدی که در آدرس مطالب استفاده می‌شوند وجود داشته باشد به دلیل بولد شدن کلمه کلیدی در ادرس سایت که در نتایج جستجو نمایش داده میشه شانس بیشتری خواهید داشت.

اما به دلیل اینکه ساختار آدرس برای زبان فارسی مناسب نیست و کاراکترهای آدرس URL در زبان فارسی تبدیل به کاراکترهای ناخوانا می‌شوند پیشنهاد می‌کنم استفاده از این مورد را جزو ملاک قرار نداده و از کلمات انگلیسی استفاده کنید.

شما به برگه دیگری با کلمه کلیدی اصلی لینک کرده‌اید

یکی از اشتباهاتی که برخی کاربران انجام می‌دهند این است که کلمه کلیدی انتخاب شده را به صفحه دیگری چه به صورت لینک داخلی و چه خارجی لینکدار می‌کنند. باید گفت که نوشته‌ای که شما تهیه کرده‌اید و کلمه کلیدی دلخواه خود را برای آن انتخاب کردید مختص شماست. پس باید کل تمرکز خود را روی بهبود این کلمه کلیدی بکنید که با این کلمه کلیدی مطلب و سایت شما نمایش داده شود.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

در نهایت بعد از اینکه کلیه موارد فوق را برای نوشته خود رعایت کرده و امتیاز کافی برای هر بخش را دریافت کردید با تصویر بالا روبه‌رو خواهید شد.


سبز کردن چراغ سئو خوانایی افزونه سئو وردپرس

بعد از آپدیت افزونه سئو که چند ماهی از آن آپدیت نمی‌گذرد تب دیگری با نام خوانایی به آن اضافه شده است. خوانایی عبارت است از میزان بهینه بودن محتوا برای کاربران و هیچ ارتباطی با سئو نوشته ندارد. به عبارت دیگر این تب مربوط به سئو فرندلی بودن محتوا برای کاربر دارد که از خلاصه نویسی، پاراگراف کوتاه و… باید در ان استفاده شده باشد. خوانایی در افزونه سئو وردپرس بر سه اصل مهم تاکید دارد که عبارتند از:

  1. پاراگراف‌ها طولانی نباشند
  2. زیر هر تیتر(HEADING) بیشتر از 300 کلمه استفاده نشود
  3. جملات بیشتر از 20 کلمه نباشند. اگر برخی جملات بیشتر از 20 کلمه هستند در کل محتوای نوشته نباید بیشتر از 25 درصد کل نوشته را شامل شوند.

بعد از اینکه محتوای خود را بهینه کردید و کلیه امتیازان هر بخش را با رنگ سبز دریافت کردید به تب خوانایی مراجعه کرده و 3 شرط لازم برای خوانا کردن نوشته را هم بررسی کرده و این بار اقدام به سبز کردن چراغ سئو خوانایی در افزونه Yoast SEO بکنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به سئو کردن مطالب در وردپرس و سبز کردن چراغ سئو در افزونه سئو وردپرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه سئو کردن نوشته در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.5/5 - (83 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۱۷ دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخی. سوالی داشتم. چگالی کلمه کلیدی که بین 1 تا 2.5 درصد هست، فقط برای کلمه کلیدی اصلی حساب میشه؟ شاید ما در حدود ۱۰درصد متن فقط کلمه کلیدی فرعی به کار ببریم. معیاری برای ارزیبابی کمی این کار هست؟ یا باید بصورت کیفی، کاربر پسند بودن رو رعایت کنیم؟

  1. سلام. من یک سوال دارم
    مثلا شما که در کلیدواژه وردپرس در صفحه اول گوگل هستید،کلمه وردپرس را در مقالات خود به عنوان کلیدواژه قرار داده اید یا کلمات مشتق آن را؟؟(مثلا وردپرس فارسی،شخصی سازی وردپرس و …)چون افزونه یوست میگه بایدا ز مشتقات یک کلید وازه مشخص استفاده کرد
    مثلا میگه اگر میخواهید در کلید واژه لباس سگ بالا بیایید،بار اول که از این کلید واژه استفاده کردید،در مقاله بعد از مشتقات ان مثلا لباس سگ بچه گانه یا اینگونه مشتقات استفاده کنید
    مثلا من در مقاله اولم از کلید *موفقیت در کنکور*استفاده کردم و در مقاله بعدیم که این کلید رو باز گذاشتم،بهم یک لینک داد که در اون مطالب بالا نوشته شده بود
    الان گیج شدم و نمیدونم دقیقا باید چیکار کرد
    https://yoast.com/use-focus-keyword-once/#utm_source=yoast-seo&utm_medium=software&utm_term=&utm_content=content-analysis&utm_campaign=wordpress-general

    1. سلام و روز بخیر،
      برای هر نوشته همونطور که خودتون هم فرمودید باید از مشتقات یک کلمه کلیدی استفاده کرد. به عنوان مثال در پایگاه دانش میزبان‌فا عبارات «وردپرس، هاست، دامنه و…» جزو کلمات کلیدی اصلی این سایت و کسب و کار هستند. بنابراین در محتوای نوشته‌ها باید بر اساس همین کلمات کلمه کلیدی به همراه مشتقات استفاده بشه، چرا که جزو کلمات کلیدی اصلی هستند.
      حالا با استفاده از نوشته‌ها کلمات کلیدی به همراه مشتقات استفاده میشه به طوری که کلمه کلیدی اصلی دامنه را بهبود بده و کل سایت را در بر بگیره.

      1. من یک مثال می زنم که بدونم درست متوجه شده ام یا نه؟
        مثلا من می خواهم در کلیدواژه کنکور بالا بیایم،باید مقاله هایی با کلید واژه کانونی که مربوط به کنکور است بنویسم و از واژه کنکور هم در نوشته استفاده کنم؟
        مثلا از کلید واژه کنکور سراسری/موفقیت در کنکور/کنکور تجربی و …. این موارد
        استفاده کنم؟

  2. سلام خیلی ممنون بابت این مطلب خوبتون حرف ندارین
    یک سوال داشتم من یک وبسایت داستانی دارم من خوندم ک میگن از کلید واژه های تکراری نباید استفاده کنیم خب سایتی مثل سایت من باید اسم داستانو بذارم کلمه کلیدی ؟ یا فقط داستان بنویسم و یا مثلا داستان صدف
    خب معمولا کاربر خیلی خیلی کم پبش میاد تو گوگل اسم داستانو سرچ کنه ، اکثرا کلمه داستان سرچ میکنن
    لطفا بنده رو راهنمایی کنید خیلی ممنون

    1. سلام و وقت بخیر، همونطور که در مقاله هم توضیح داده شده، انتخاب کلیدواژه در افزونه سئو وردپرس صرفا برای آنالیز متن هست. ممکنه شما یک کلمه کلیدی انتخاب کنید که داخل متن بیش از 2-3 مورد استفاده نشده باشه ازش، اما از کلمه دیگه به دفعات بیشتری استفاده کرده باشید + اینکه از خاصیت‌هایی مثل bold کردن، قرار دادن در تگ‌های هدینگ و… استفاده کنید که در این صورت این کلمه به عنوان کلمه کلیدی شما در گوگل خواهد بود.
      بنابراین نگران این قضیه نباشید. کلیدواژه‌ای را انتخاب کنید که واقعا مربوط به اون نوشته هست.

  3. سلام
    خسته نباشید ممنون از مطلب خوبتان
    بنده با زیرعنوان و سرفصل با مشکل مواجه شدم
    زیر عنوان مشخص میکنم اما بعد از آن میگه که ۱ سرفصل کمتر از ۳۵۰ کلمه است
    چجوری این مشکل حل کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      این اشکال به این خاطر هست که یکی از تیترهای شما که از تگ‌های h داخلش استفاده کردید محتوای متنش کمتر از این مقدار هست. یکم بیشتر کنید و با کلمات بازی کنید، رفع میشه

  4. تشکر از میزبان فا به خاطر مطلب آپدیت و به روز یواست سئو

    گفتم به روز به خاطر این بخشی که اول مقاله اشاره کردید “تولید محتوا با بیش از حداقل 1500 کلمه”
    چون خود یواست عددی را پیشنهاد نمیده- در واقع یک ابزار است که سئوکار باید تشخیص دهد که چه میزان مناسب است و شما خیلی خوب این قضیه را بیان کردید.

  5. سلام
    من این افزونه رو رو سایتم نصب کردم و یه مشکل با نوع نمایش عناوین تو گوگل دارم
    مثلا عنوان من هست خرید پوشاک زنانه
    تو گوگل به جای اینکه اینجوری نشون بده:
    خرید پوشاک زنانه | نام برند سایت

    اینجوری داره ایندکس میشه:
    خرید پوشاک زنانه | نام برند سایت – خرید پوشاک

    بعضی از برگه ها و پست ها درست نمایش داده میشن و بعضی ها مثل مورد دوم مشکل دارن؟
    میشه راهنمایی کنید مشکل از چیه؟ ممنون

    1. سلام،
      برای رفع این مشکل به منوی سئو> ظاهر جستجو> انواع محتوا برید و از قسمت عنوان سئو مشخص کنید که به ترتیب چه چیزهایی نشون داده بشن. میتونید عنوان سایت، عنوان نوشته، جدا کننده و… رو وارد کنید.

      1. تنظیمات رو درست انجام دادم
        فقط اخر بعضی از عناوینی که تو گوگل ایندکس میشن رو به انتهای برند سایت یه کلمه که جز کلمات کلیدی هست اضافه می کنه
        مثلا اینجوری
        خرید تیشرت زنانه بلند | فروشگاه ایرانی – خرید پوشاک

        اون خرید پوشاک نباید باشه ولی تو بعضی از عناوین خودش وارد می کنه تو خیلی هاشونم نیست
        چرا داره اونو میزاره میخوام اینو بفهمم
        دلیلش رو میدونید؟

        1. باید ببینید تو چه صفحه‌ای هست. مثلا ممکنه صفحه دسته بندی باشه که اینو اضافه میکنه یا اینکه تنظیمات قبلا طوری بودن که اضافه میشدن و حالا بعد از تغییر تنظیمات باید منتظر بمونید که کل صفحات سایت توسط گوگل بررسی بشن و بعد آپدیت اصلاح بشن

  6. سلام و عرض ادب
    خیلی ممنون از آموزشهای عالی شما
    هنگام استفاده از افزونه ی سئو یاست عنوان و یا همون شعار سایت من عوض می شه و شعار قالبی رو که خریداری کردم و روی اون سایت رو پیاده سازی کردم رو نشون میده برای رفع این مشکل باید چه کاری انجام بدم؟

    1. سلام،
      اگر برای یک صفحه خاصی فقط اینطوره میتونید از عنوان سئو، عنوان دلخواه براش انتخاب کنید.
      اما اگر همه صفحات هست، از منوی سئو> ظاهر جستجو از تب انواع محتوا میتونید برای نوشته‌ها و برگه‌ها مشخص کنید که عنوان به چه صورت نشون داده بشه.

  7. سلام وقتتون بخیر ممنون بابت اموزش خوبی که قرار دادید
    من واسه سایتم لینک داخلی گذاشتم بعد در قسمت مشکلات این پیام رو به من میده
    این لینک به برگه دیگر با کلیدواژه کانونی شما می خواهید این برگه افزایش رتبه داشته باشد. آن را تغییر دهید اگر واقعا می خواهید این برگه رتبه واقعی پیدا کند
    متوجه نشدم باید چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. سلام، باید از کلمه دیگه برای لینک دادن استفاده کنید که قبلا از اون کلیدواژه کانونی تو نوشته دیگه استفاده نکرده باشید.

  8. سلام وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم من یه سایت روانشناسی دارم بعد مقاله های متفاوتی داخلش هستش مثلا در مورد استرس ،موفقیت تحصیلی ،مهارت های ارتباطی و…
    الان نمیدونم کلمه کلیدی چی بزارم که با این مطالب سایتم بالا بیاد
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، کلمه‌ای که در کلیدواژه کانونی انتخاب می‌کنید صرفا برای آنالیز نوشته است. اگر سایتتون تازه راه اندازی شده باید روی کلماتی که ساختارشون بیشتر از سه کلمه هست کار کنید و به مرور زمان بیاین رو کلمات 2 حرفی که رتبه بگیرید. مثلا میتونید یک مقاله در مورد «عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان» بنویسید که سرچ میشه یا اینکه مقاله‌ای برای «انگیزه پیشرفت تحصیلی pdf» بنویسید.
      کلا بر اساس چیزی که سرچ میشه تو گوگل مقاله بنویسید.

      1. جناب صادقی ممنون از پاسخگوییتون من تازه دارم طراحی سایت با وردپرس یاد میگیرم و محتوا میذارم اگه سوال زیاد میپرسم بخاطر این هستش:)
        تا حدودی متوجه شدم از جوابی که دادید
        ولی من الان مشکلم کلید واژه کانونی هستش که نمیدونم چی بزارم
        چند تا کامنت قبل یکی از کاربران گفتش کلید واژه کانونیم کنکور که مطالب سایتم از مشتقات کلیدواژه استفاده میکنم مثل موفقیت در کنکور،کنکور تجربی
        حالا من کلید واژه چی باشه که از مشتقاتش واسه مطالبم استفاده کنم ؟
        بازم ممنون

        1. شما باید اول نیاز کاربر رو بدونید چی هست. تو این موضوعی که سایت رو زدید مشخص کنید که قراره چی کار کنید؟ چه خدماتی ارائه بدین؟
          بعد با همین رویکرد بگردید و چیزی که کاربرا دنبالش هستند رو فراهم کنید. استفاده از مشتقاتی مثل راه های موفقیت در درس، ایجاد ارتباط موثر با دیگران و… استفاده کنید.

  9. سلام
    اگه یه مطلبی رو برای مثال نصب دوربین مداربسته به عنوان کلید واژه انتخاب میکنیم و بعد یه کلید واژه دیگه اضافه میکنیم نصب دوربین و چها پنج تا کلید واژه تو یه پست داشته باشیم.مشکلی در جستجو و رتبه بندی پیش میاد
    من یکی ا پستام که تو صفحه اول بود کلید واژه بهش اضافه کردم حالا رفته صفحه 5

    1. سلام،
      خیر، اضافه کردن کلیدواژه فقط برای بررسی محتوا هست که شما چه تعداد از کلمه کلیدی داخل نوشته استفاده کردید. در واقع یک ابزار برای آنالیز هست و روی رتبه بندی تاثیر زیادی نمیزاره.

  10. سلام تشکر از مقاله خوبتون
    من افزونه یواست رو نصب کررم ورژن 9.0.3 پریمیوم ولی فارسی نیستش با اینکه زبان فارسی هم داخلش هست و در آپدیت قبلی درست بود چه کار باید انجام بدم ممنون

  11. سلام تشکر از مقاله خوبتون
    من با افزونه چراغ نارنجی بدست آوردم ولی در سرچ گوگل اصلا مطالبم را نمایش نمیدهد، بنظرتون مشکل از کجا میتونه باشه؟

    1. سلام،
      نشون دادن تو صفحه اول نتایج گوگل به هزاران عامل مختلف بستگی داره و فقط با بسنده کردن به افزونه سئو وردپرس نمیتونید این مورد رو کسب کنید. بهتره روی محتوا کار کنید و لینک سازی براش انجام بدین.

  12. سلام. وقت بخیر. میخواستم بپرسم کدام برگه ها در وردپرس نباید سئو و یا حتی ایندکس بشن؟
    مثلا صفحه “تنظیمات فروشگاه، پرداخت صورتحساب، پیگیری سفارشات، تضمین کیفیت و …
    متشکر میشم در این مورد هم توضیح بدید.

  13. تقدیم سلام خدمت شما
    خیلی ممنونم
    من واقعا برام مفید بود و خیلی راحت و روان راه رو نشون دادید.
    خداقوت و عالی بود

  14. سلام.
    یک هفته است سئو برای نوشته های من غیرفعال شده. افزونه فعال است اما منوهای مربوط به سئو زیر نوشته های نیست که من بتونم کلید واژه و … اضافه کنم.

  15. سلام
    ما در وبسایتمون عمده ی مطالب ویدیو هست که نهایتا 3 یا 4 خط توضیح داشته باشند
    الان اینجوری هم تعداد کلمات مطلبون به 300 نمی رسه اولا
    هم اینکه بحث رعایت هدینگ ها کلا موضوعیت پیدا نمیکنه
    هم اینکه انتخاب کلمات کلیدی و درصدش در کل متن

    در این موارد چه کار باید کرد ؟

    1. سلام و احترام؛
      سعی کنید 5 نکته مهم رو در خصوص ویدیوها رعایت کنید:
      فریم استاندارد
      نام ویدیوها مرتبط با کلمه کلیدی باشه.
      به جای فاصله در نام ویدیو از – استفاده بشه.
      توضیح مختصری برای هر ویدیو هنگام آپلود درج بشه. (در قسمت توضیح)
      توجه به حجم ویدیو

      در خصوص متن سعی کنید رقباتون رو تجزیه و تحلیل کنید اگر قصد دارید از بقیه پیشی بگیرید پس باید چند پله از رقباتون جلوتر باشید. بررسی کنید اگر متن قرار دادن شما هم خلاصه ای از محتوای ویدیو برای کاربرانی که امکان مشاهده ویدیو رو ندارن تهیه کنید می تونید همون موارد که در ویدیو گفته میشه رو مختصر و مفید ارائه کنید. سعی کنید روی محتوا جوری مانور بدید که برای هر مدل کاربری که با سرچ وارد اون صفحه شده کاربردی باشه حالت های مختلف کاربران رو تصور و تجزیه و تحلیل کنید مثلا کاربری که امکان مطالعه نداره و قصد داره ویدیو تماشا کنه و بالعکس…
      در خصوص چگالی هم سعی کنید روی کلمات کلیدی و lsi ها مانور بدید تا در گذر زمان این محتوا بتونه با چند کلمه مهم در ردیف های ابتدایی موتورهای جستجو قرار بگیره چگالی اهمیت فوق العاده بالایی داره.
      در خصوص هدینگ ها هم سعی کنید اگر تعداد کم هست در عوض عبارت های پرسرچ کاربران و مرتبط با محتوا رو در تیترتون قرار بدید تیتر هم برای موتور جستجو بسیار مهمه در واقع بخش اعظمی از توجه گوگل به تیترها معطوف شده پس خیلی حیفه از این امتیازات ویژه به خوبی استفاده نشه. تمام این موارد به شما شانس دو چندان برای دید شدن میدن.

  16. یه سوال دیگه هم اینکه
    ما از افزونه ی muffin برای مطلب زدن در وردپرس استفاده میکنیم ، تکستی که در افزونه ی یوست به مطالب اضافه میکنیم و از این طریق تیک ها رو سبز میکنیم ( مثلا 300 کلمه لازم ) ، در مطلب برای بینندگان نمایش داده نمیشه اصلا .
    اینجوری در هنگام بارگزاری مطالبی که متعلق به سایت های دیگه هست ، لینک به اون سایت رو در کادر مطلب یوست وارد میکنیم .
    الان سوال این هست که آیا گوگل این لینک رو میتونه بخونه و این لینک دهی مخفی رو به عنوان لینک به منبع اصلی حساب میکنه یا نه ؟
    اگر نه چی کار باید بکنیم ؟

    1. سلام و احترام؛
      کپی کردن محتوا از نظر موتورهای جستجو یه عملکرد منفی محسوب میشه مگر با ذکر منبع. (چون محتواهای تکراری و بلااستفاده زیاد میشن و عملا محتوای زائد و حشو تولید میشه)
      مورد دومی که فرمودید محتواتون حالت مخفی داره، اینکه متن با بک گراندش همرنگ باشه خوب نیست. سعی کنید اینکار رو انجام ندید.
      برای لینک ها، می تونید متنی که به منبع لینک شده رو با بقیه متن همرنگ کنید که در نظر کاربر مشخص نباشه (البته اگر قصدتون مشخص نبودن لینک هست)

  17. سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون
    من با اینکه کلید واژه کانونی رو در اول پاراگراف و همینطور عنوان بصورت دقیق وارد کردم ولی چراغ نارنجی میده. نمیدونم چکار باید کنم. میشه راهنمایی بفرمایید؟ البته کاری انجام نمیدم روش مثلا بولدش کنم یا چیز دیگه

    1. سلام روزتون بخیر
      نارنجی یا سبز بودن چراغ افزونه یواست سئو صرفا دلیل کیفیت و بهینه بودن مقاله نیستش.
      سعی کنید به صورت طبیعی چگالی کلمه کلیدی داخل محتوا رو برسی کنید.

  18. با این ارور چه باید کرد؟
    عبارت کلیدی در نامک : (بخشی از) عبارت کلیدی شما در نامک دیده نمی شود . آن را تغییر دهید !
    خستم کرده.بعد که خونده شد و به روز رسانی شد چراغ سبز سیو از بین می رود؟

    1. سلام اقای فلاح؛
      این مورد به ادرس دهی اون برگه و نوشته بر میگرده .
      به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما : میزبان فا باشه و توی ادرس این واژه درج بشه میتونه تاثیر مثبت بذاره اما لزومی نداره حتما این کار رو انجام بدید. با توجه به نوع آدرس دهی سایتتون میتونید اقدام کنید.
      برخی از ادرس دهی انگلیسی دارن و نامک رو انگلیسی در نظر میگیرن که باز هم مشکل خاصی نیستش.

  19. با سلام و خسته نباشد
    واقعا تشکر می کنم از مطالبی که داخل وب سایتتون قرار میدین من یک سایت وردپرسی دارم که رنگ قسمت خواندن سئو یواست بعضی از برگه ها به رنگ نارنجیه که در قسمت خواندن این نوشته که “از جملاتی که در متن استفاده کرده اید بیشتر از 20 کلمه دارند” قرار داره در صورتیکه من برگه های دیگه ایی هم دارم که رنگ قسمت خواندن سبز رنگه با اینکه جملاتی بیشتر دارن
    و اینکه رنگ همه برگه ها در قسمت سئو سبزه ولی یک موضوع داخل همشون ثابته که نوشته ” کلمه کلیدی یا مترادف آن در پاراگراف اول متن نمایش داده نمی شود” درصورتیکه در اول پاراگراف ها برگه ها کلمه کلیدی نوشته شده
    ممنون میشم منو راهنمایی کنین

    1. سلام وقت بخیر؛
      بخش خوانایی بر اساس تعداد جملات این اعلان رو نمایش میده و مبنای کار خودش رو بر اساس نقطه هایی که در انتهای جملات میذارید قرار داده. به این صورت تشخیص میده یک جمله تمام شده. پس تعداد واژه ها از یک نقطه تا نقطه بعدی رو شمارش میکنه. یک توصیه هستش و لزومی نداره به صورت قطعی رعایت بشه. شما همیشه خودتون رو جای کاربر قرار بدید و از دید کاربر متن رو مطالعه کنید و بررسی کنید این متن به چه شکلی باشه کاربرپسندتر هستش. گوگل هم امتیازدهی خودش را بر مبنای کاربر قرار داده. پس بهتره طبیعی بنوسیم 🙂
      مورد دوم در خصوص اینکه کلمه کلیدی در پاراگراف اول رعایت بشه:
      هر پاراگراف بین تگ < p> و < /p> قرار میگیره. متنی که داخل این دو تگ هستش در ابتدای مقاله، به عنوان پاراگراف اول شناخته می شه.
      اگر قبلش اینتر، عنوان، تصویر یا فواصلی ایجاد شده باشه این اعلان به شما نمایش داده میشه که کلمه کلیدی در پاراگراف اول ذکر نشده.

  20. با سلام چند وقت پیش با بروز شدن قالب سایت وردپرسیم به نسخه جدید یک مشکل جدید برام پیش اومده…. وقتی در بخش مقالات یا نوشته ها مطلب جدیدی رو میخوام بزارم، محتوایی که وارد می کنم اصلا با یواست سئو در ارتباط نیست یعنی وقتی متنی ۱۰۰۰ کلمه ای وارد کردم و تمام نکات مورد نظر یواست رو رعایت نمودم بازم یواست خطای این که متن صفر کلمه است به همراه کلیه ختاهایی که وقتی هیچی ننوشتی رو می ده هر کاری کردم درست نشد خواهشا راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      همیشه در مرحله اول حتما بررسی کنید که نسخه جدید قالب با افزونه های مورد نظر شما سازگاری داره یا خیر.
      در مرحله دوم در صورت امکان می تونید افزونه رو حذف و مجدد راه اندازی کنید.
      در صورتی که مشکل همچنان پابرجا بود به بخش تنظیمات افزونه برید و ررسی کنید آیا فیلدهای مربوطه برای بخش نوشته و برگه ها فعال هستش یا خیر. (چون امکان غیرفعال سازی وجود داره.)

  21. سلام اگه میشه خواهش می کنم حتما سوال منم جواب بدین
    من وقتی مطلبی را می ذارم یه وقتایی ارور میده که بیش از 300 کلمه در زیر هدینگ دارید کمش می کنم میشه مثلا 290 بعد دوباره میگه بیش از 250 کلمه داریند؟؟
    تفاوت این دوتا چیه؟ چرا هر بار یه چیز میگه؟؟ دیووووونم کرده ..مطلبمو باید هی پاک کنم و از سر و دمش بزنم…لطف کنید جواب بدین خواهش میشه

    1. سلام و احترام نرگس جان؛
      نرگس جان بیشتر باید روی خوانایی و کاربرپسند بودن متنتون تمرکز داشته باشید. دلیل اصلی اینکه تعداد کلمات زیر هر عنوان بیش از 300 نشه دقیقا به خاطر بالا بردن خوانایی محتوا و داشتن ظاهر بهتر هستش. جوری که خواننده اذیت نشده و هم اینکه گیرایی متن شما بالا بره. پس خودتون رو جای کاربر بذارید و ببینید در کدوم حالت محتوای شما بهتر هستش چراغ های بخش خوانایی صرفا بر اساس رفتار کاربر طراحی شده. در خصوص الگوی F داخل محتوانویسی هم تحقیق کنید خیلی کمکتون میکنه. 🙂

  22. سلام، من یک محتوای 7300 کلمه‌ای تولید کردم ،الان در بخش خوانایی به مشکل برخورد کردم،این طور که من متوجه شدم امکان اینکه زیاد از تگ h2 , h3 استفاده کنیم وجود نداره به همین دلیل نزدیک 11 پاراگرافم بالای 300 کلمه شده،میخواستم ببینم چجوری میتونم از تگ ها استفاده کنم که به این مشکل برنخورم

    1. سلام و احترام؛
      هر چقدر متون واضح تر و تفکیک شده تر باشند از نظر خوانایی بهتر و ارزشمندتر میشه.
      از تیترها، بالت و… کمک بگیرید.
      سعی کنید محتوایی که بین یک تیتر تا تیتر بعدی قرار میدید خیلی طولانی نباشه.

  23. سلام توی نسخه جدید افزونه Yoast SEO بخشی هست نوشته سعو انلاین . اصلا هیچ جوره تکون نمیخوره نه سبز میشه نه نارنجی . خاکستری میمونه برای چی هستش ؟ قبلا من راحت سبز میکردم اما الان اینطور شده . چرا؟

  24. سلام
    واسه محصولی دو کلید واژه تعیین کردم یکی شون اصلی و دیگری کلید واژه اضافی است
    چگونه کلید واژه اضافی را حذف کنم؟

  25. سلام خسته نباشید
    یک سوال در قمست شما به برگه دیگری با کلمه کلیدی اصلی لینک کرده‌اید دارید
    به طور مثال من کلمه ی ترینر بازی X رو به عنوان کلید واژه ی کانونی انتخاب کردم و آدرس همون پست به به این کلمه لینک میدم و در قسمت سئو پیام میاد که
    شما به برگه دیگری با کلمه کلیدی اصلی لینک کرده‌اید
    آیا این کار اشتباهه کلا؟ چون در یک سایت معروف دیدم که به اون کلمه ی اصلی که به عنوان پست اصلی هست لینک همون صفحه رو داده.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      هر صفحه باید محور یک موضوع خاص باشه پس هر مقاله ای که می نویسید یک کلمه کلیدی خاصی داره که نشون دهنده موضوع اصلی شماست. حالا شما اگر این کلمه رو به صفحه دیگه ای مثلا به ادرس b لینک کنید دارید اعلام میکنید آدرس b هم دقیقا با همن موضوع نوشته شده. اینطوری موتور جستجو رو دچار سردر گمی میکنید و نمیتونه دقیقا تشخیص بده کدوم صفحه با کلمه کلیدی شما باید نمایش داده بشه برای همین هر صفحه یک کلمه کلیدی منحصر بفرد داره در برخی سایت ها این مورد رعایت نمیشه و البته به سیاست های مدیر اون سایت بستگی داره اما بهتره برای موضوعات کلمات منحصربفردی در نظر بگیرید و به کمک LSI ها جایگاه اون صفحه رو بهبود بدید.

  26. عبارت کلیدی در زیر عنوان ها: کمی بیشتر، از عبارت کلیدی یا مترادف های آن در زیرعنوان های سطح بالاتر در محتوای خود استفاده کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      محتوای شامل شامل یک کلید واژه منحصر بفرد هستش بهتره این کلمه کلیدی در عناوین هم درج بشه. می تونید با توجه به محتوای پاراگراف ها از کلمه کلیدی در عنوان یا از کلمات مترادف و هم معنی هم استفاده کنید.
      همچنین می تونید کلمه کلیدیتون رو در موتورجستجوی گوگل سرچ کنید و ببینید عبارات متراف و نزدیک اون که کاربران جستجو کردن چی هست و در متن خود استفاده کنید. دقت کنید تعادل در چگالی رعایت بشه و بیش از حد از کلمات مترادف یا کلمه کلیدی در متن استفاده نشه.

  27. سلام
    من برای slug وقتی از عبارت فارسی استفاده میکنم، موقع کار با yoast همه چه اوکی هست. ولی بعدا از publish یا update کردن وقتی برمیگردم به اون پست یا پیج slug کلا عوض میشه و خود yoast هم اخطار میده بابت درست کردنش. یه چیز عجیب و غریب میشه. مثل djkhduf%gfh^%fghhfh*45q4fdgd%%%%DFgsr%%vcbx%
    چه باید کرد ؟ راهنمایی بفرمایید

    1. سلام روزبخیر؛
      نوع آدرس دهی در بخش پیوندهای یکتا سایتتون رو بررسی و مجددا تنظیم کنید.

  28. سلام‌ممنون ازاموزشتون..برای صفحه دسته بندی محصول..درکل یدونه تب کلمه‌ کلیدی هست که یعنی بیشتر ازیدونه نمیش‌گذاش…پس‌ما بخاهیم ستا یابیشترکلمه کلیدی بزاریم چیکارکنیم؟..با ویرگول میشه جداکردگذاشت؟مثل این..
    ساعت مچی هابلوت،ساعت هابلوت،خرید ساعت هابلوت،ساعت هابلو های کپی…
    یا یکیشو بزاریم باقیشو تومحتوا وهدینگ ومتا وجاهای دگه بکارببریم…
    بعد شما واس کلمه ساعت مچی هابلوت چگون میش مترادف پیداکرد..این کلمه‌مترادف نداه

    1. سلام روزبخیر؛
      بله در نسخه رایگان تنها امکان تعریف یک کلید واژه هستش باید خودتون داخل محتوا و عناوین روی کلمات مورد نظرتون کار کنید. برای یافتن کلمات مترادف و LSI هم می تونید از خود گوگل، ابزارها و Keyword Tool کمک بگیرید.

  29. سلام
    میشه کلمه کلیدی مطلبی که قبلا منتشر شده و ایندکس شده رو تغییر داد؟
    متاسفانه کلمه کلیدی به درستی انتخاب نشده و برای بهینه کردن مطلب مجبور به تغییر کلمه کلیدی مطلب هستم.
    اگر نمیشه کلمه کلیدی رو تغییر داد به چه علت؟

    1. سلام و احترام؛
      تغییر کلمه کلیدی رو توصیه نمیکنیم.
      می تونید داخل آپدیت روی lsi اون کلمه کلیدی کار کنید یا کلا مقاله جدیدی برای کلمه کلیدی مد نظر تهیه کنید.

  30. سلام
    من میخام برای مقاله م علاوه بر عبارت کلیدی کانونی یک عبارت کلیدی مرتبط هم اضافه کنم ولی همیشه با این عبارت کلیدی مرتبط مشکلی ک دارم این هست که همیشه خطای ویژگی متن جایگزین تصویر رو نشون میده با اینکه من alt تصویر رو همین کلمه کلیدی مرتبط قرار دادم!!..هرچی هم عکسو عوض میکنم یا چند تا عکس دیگه میزارم این خطا موندگاره.و خب باعث میشه سئو برای این کلمه سبز نشه!..علت چی هست و چه کار دیگری میشه انجام داد؟

    1. سلام و احترام؛
      چراغ های افزونه یواست سئو تضمینی بر این نیست که محتوا کاملا اصولی سئو شده باشه بلکه حالت راهنما داره.
      شما ویژگی متن جایگزین رو عبارت پرسرچ کاربران در نظر بگیرید یا کلمه کلیدی اصلی رو در ویژگی alt برخی تصاویر قرار بدید همچنین سعی کنید از lsi کلمه کلیدیتون در alt تصاویر هم استفاده کنید.

  31. سلام
    من یک نویسنده به سایتم ااضافه کردم ولی وقتی میخواد مطلب بذاره قسمت سئو yoast براش باز نمییشه
    در حالی که وقتی خودشون با گوشی وارد میشن یا من با همون اکانت وارد میشم مشکلی نداره
    مرورگر عوض کرده و کش هم پاک کرده فایده نداشته
    شما می دونید علت چی هست و چه کار دیگری میشه انجام داد؟

  32. سلام وقتون بخیر .
    از اینکه جواب تمامی کاربران رو پاسخ گو هستید سپاس
    باز مزاحمتون شدم . به این دلیل بنده تمامی چراغ ها رو می تونم سبز کنم .
    و اینم می دونم که سبز بودن دلیل بر اینکه ما در نتایج گوگل قرار بگیریم نیست
    اما خوب همین قدم اولی است برای من مبتدی که از سئو یه چیزایی یاد بگیرم.
    منظور از کلمه کلیدی : کلمات پر تکرار کاربرانی است که به دنبال نیازشون می گردن و مکرر اون کلمات به وسیله کاربران جستجو می شود درسته ؟
    اگر من درست متوجه شدم . خوب ما برای یک نوشته . 1 کلمه کلیدی در نظر گرفتم . و انو لا به لای نوشته ها قرار می دم
    اما باز همچنان چراغ سئو تغییر نمی کنه .و قرمز هستش دلیل اش می تونه چی باشه ؟
    ممنون می شم راهنمایی کنید که از پس این یکی چراغم بر بیام…
    این ارور رو میده : طول : No focus keyphrase was set for this page. Set a keyphrase in order to calculate your SEO score

    1. سلام روزبخیر؛
      بله همینطور که فرمودید صرفا سبز بودن چراغ این افزونه نشونه این نیست که محتواتون از لحاظ ساختاری بهینه شده.
      در اولین قدم بررسی کنید چه کلماتی توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ میشه که نزدیکترین مورد به محتوای شما هم باشه.
      بعد اون کلمه کلیدی رو با چگالی مناسب یعنی درصد مطلوب نسبت به کل متن (مثلا یک درصد) در طول کل محتوا قرار بدید.
      در کلمه کلیدی کانونی هم باید کلمه کلیدی که انتخاب کردید رو درج کنید.

  33. سلام.
    من چند وقتی است که اکثر صفحات نوشته ها که سئو سبز داشتن نارنجی شدن و خطای( تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی : شما قبلا از این کلمه کلیدی 2 بار استفاده کرده اید) در صورتی که چنین اتفاقی رخ نداده.همچنین برای انتشار نوشته و مقاله جدید هم هر نوع کلمه کلیدی که قرار میدم باز همین خطا رو میده.عملا تشخیص اشتباه است.افزونه یعنی مشکل پیدا کرده؟؟
    افزونه من Yoast SEO است.

    1. سلام روزبخیر؛
      گاها چنین اختلالاتی رخ میده. افزونه رو آپدیت و مجددا بررسی کنید.

      1. افزونه رو آپدیتش کردم ولی متاسفانه تغییری نکرد.
        اگر افزونه رو حذف و دوباره همین افزونه یا افزونه مشابهش رو نصب کنم امکانش هست تنظیمات سئو سایتم بهم بریزه؟

        1. تنظیمات سئو محتواتون بهم نمیریزه.
          اگر بتونید افزونه رو حذف و مجددا از منابع معتبر دانلود و نصب کنید بهتره.

  34. سلام من با نصب یه نسخه دیگه از yoast مشکلم رفع شد ولی متاسفانه اجازه اضافه کردن کلمه کلیدی مرتبط یا مترادف بهم نمیده!..نسخه پولی رو بهم معرفی میکنه.در صورتی من با افزونه قبلی اینکارو براحتی انجام میدادم.در ضمن این پلاگین رو از مخزن ووردپرس دانلود کردم

    1. سلام روزبخیر؛
      بله در نسخه رایگان فقط امکان تعریف یک کلمه کلیدی کانونی هست.

  35. سلام
    سوالی داشتم که با وجود اینکه من تگ H1 یکی تو صفحه دارم چرا به من خطای تعدد H1 میده؟
    و همچنین با وجود Alt داشتن همه تصاویر باز هم تعدادی رو بدون Alt درنظر میگیره
    و کلید واژه در زیر شاخه به چه معناست؟ در حالی که کلمه کلیدی در پاراگراف اول من وجود داره اونو تشخیص نمیده
    ==> خطاها در زیر نوشته شده:

    کلمه کلیدی در پاراگراف اول : کلمه کلیدی یا مترادف آن در پاراگراف اول متن نمایش داده نمی شود . با استفاده کردن از کلمه کلیدی در پاراگراف اول شما اطمینان خواهید یافت که کاربر با خواندن این قسمت پی به موضوع متن شما خواهد برد .

    عنوان تک: H1 فقط باید به عنوان عنوان اصلی شما مورد استفاده قرار گیرد. همه عنوانهای H1 ها را در متن خود که عنوان اصلی شما نیستند را پیدا کنید و آنها را به نوع هدینگ پایین تر مانند h2, h3 تغییر بدید!

    کلیدواژه در زیرشاخه : استفاده از عبارات کلیدی یا مترادف در سطوح بالاتر زیرشاخه ها !

    بهبودها (1)
    ویژگی متن جایگزین تصویر : از بین 18 تصویر موجود در این صفحه, تنها 14 تصویر دارای متن جایگزین تصویر با کلیدواژه یا مترادف خود هستند ، این کم است. و فقط کلیدواژه یا مترادف هستند که واقعا مطابق با تصویری هستند که در آن استفاده شده اند .

    1. سلام روزبخیر؛
      بجز فیلد عنوان اصلی داخل متن تیتری با هدینگ 1 دارید؟ اگر بله تغییرش بدید و از هدینگ 2 ببعد شروع کنید.
      برای تصاویر ویژگی alt مطابق با کلمه کلیدی و کلمات مترادف اون تعریف کنید.
      کلمه کلیدی و تعدادی از مترادف های اون رو در اولین پاراگراف محتوا هم درج کنید.
      داخل متن از تگ h1 بجز عنوان اصلی استفاده نکنید.

  36. با سلام و تشکر بابت مطالب بی نظیرتون
    من بعد از نوشتن یک مقاله 2500 کلمه ای ، که حدود 20 بار کلمه کلیدی رو در اون گذاشته ام ،سه مورد را نتونستم بهبود بدهم – ممنون میشم که کمکم کنید .
    1-تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی : شما قبلا از این کلمه کلیدی 2 بار استفاده کرده اید . از یک کلمه کلیدی بیشتر از یک بار استفاده نکنید .
    2-Keyphrase in subheading: More than 75% of your higher-level subheadings reflect the topic of your copy. That’s too much. Don’t over-optimize!
    3-ویژگی متن جایگزین تصویر : از بین 11 تصویر موجود در این صفحه, تنها 11 تصویر دارای متن جایگزین تصویر با کلیدواژه یا مترادف خود هستند ، این کم است. و فقط کلیدواژه یا مترادف هستند که واقعا مطابق با تصویری هستند که در آن استفاده شده اند .

    این سه مورد رو ممنونم میشوم بهم توضیح بدهید – تشکر از زمانی که می گذارید

    1. سلام و احترام؛
      مورد اول: بهتره هر محتوا دارای کلمه کلیدی منحصر بفردی باشه سعی کنید از کلمه کلیدی استفاده کنید که قبلا در محتوای دیگه ای استفاده نکردید این اعلان داره هشدار میده که کلمه کلیدی کانونی استاده شده (ممکنه در محتوای پیش نویس یا منتشر شده باشه)
      مورد دوم: استفاده از کلمه کلیدی در عناوین کار بسیار وبیه اما نباید بیش از حد این عمل رو انجام داد و افراطی نباشه می تونید در عوض از کلمات مترادف استفاده کنید.
      مورد سوم: در بخش alt تصاویر خوبه از کلمه کلیدی و مترادف های اون استفاده بشه باز سعی کنید حد تعادل رو رعایت کنید.
      در نهایت طبیعی بنویسد و کاربر رو محوریت قرار بدید تا مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرید.

  37. سلام روزتون بخیر،‌ عنوان سئو رو هرچیزی که وارد میکنم ، اما هنگام نمایش در قسمت بالا به صورت سه نقطه میاد ، چجوری برطرف کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در نتایج موتورهای جستجو هم به همین شکل هستش؟
      توی تنظیمات عنوان مورد خاصی رو اگر پیکربندی نکردید افزونتون رو حذف و مجددا نصب کنید.

  38. سلام ببخشید من سایتم با کلید واژه اصلی اصلا در گوگل نمایش نداره،
    به عبارت دیگه برای صفحه اصلی سایت برگه ای با محتوای نه زیاد طراحی کردم و کلید واژه اصلیمو در اون صفحه در yoast معرفی کردم. اما اصلا با این کلید واژه در نتایج گوگل وجود نداره سایتم. واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      صرفا تعریف کلمه کلیدی و استفاده از افزونه تضمینی بر این نیست که در نتایج ابتدایی گوگل ظاهر بشیم بلکه باید با توجه به رقابت اون کلمه و بر اساس مباحث سئو به گوگل در درک محتوای سایتتون کمک کنید. برای این منظور می تونید راهنمای اموزشی زیر رو مطالعه کنید:
      کسب رتبه 1 در گوگل

  39. سپاس از راهنماییتون، اما من منظورم رنک گرفتن نبود، موضوعی که درگیرم کرده اینه که اصلا نمایش ندارم با عبارت مورد نظرم

    1. وقت بخیر؛
      وضعیت ایندکس سایتتون رو حتما بررسی کنید… همچنین برای مدتی روی اون کلمه مد نظرتون کار کنید تا وضعیتش استیبل بشه.
      اگر امکانش هست آدرس سایتتون و کلمه کلیدی سایتتون رو ارسال کنید.

  40. (شما لینکی را برای یکی از کلمات کلیدی این صفحه به صفحه دیگری ایجاد کرده اید که آن صفحه نیز داری همین کلمه کلیدی می باشد)
    این پیغام را چه زمانی نمایش میدهد

    1. سلام روزبخیر؛
      زمانی که از کلمه کلیدی فعلیتون برای بیش از یک محتوا استفاده کرده باشبد. در واقع اعلان به شما میگه از این کلمه کلیدی قبلا در محتوا استفاده شده حالا ممکنه اون محتوا منتشر شده یا پیش نویس باشه.

  41. سلام
    من دائم با این اختار روبرو می شم و نمیدونم چی کار کنم.

    عبارات کلیدی در زیرنویس : از عبارات کلیدی یا مترادف بیشتر در زیر عنوان های H2 و H3٪ استفاده کنید!

    1. سلام روزبخیر؛
      محتوای شامل شامل یک کلید واژه منحصر بفرد هستش بهتره این کلمه کلیدی در عناوین هم درج بشه. می تونید با توجه به محتوای پاراگراف ها از کلمه کلیدی در عنوان یا از کلمات مترادف و هم معنی هم استفاده کنید.
      همچنین می تونید کلمه کلیدیتون رو در موتورجستجوی گوگل سرچ کنید و ببینید عبارات متراف و نزدیک اون که کاربران جستجو کردن چی هست و در متن خود استفاده کنید. دقت کنید تعادل در چگالی رعایت بشه و بیش از حد از کلمات مترادف یا کلمه کلیدی در متن استفاده نشه.

  42. سلام ممنون از پاسخ گویی شما : من تو سایت مطلب میزارم البته حرفه ای نیستم و میدونم کارم اشکال زیاد داره و هم چراغ سو و خوانایی سبز میکنم با این حال خودم میدونم درست نیست مطلبم مخصوصا قسمت نوشتن که به خاطر خوانایی و سبز شدن مجبورم بین نوشته ها اینتر بزنم تا یک خط بیشتر از بیست کلمه نشود خلاصه چ کار کنم مثل شما مطلب خوش فرم و یک دست بزارم ممنون از وقتی که میزارید جواب میدید

    1. سلام روزبخیر؛
      صرفا به چراغ های بخش خوانایی و سئو افزونه بسنده نکنید. مبنا رو بر اساس سلیقه و نیازهای کاربر در نظر بگیری و بررسی کنید که اگر شما به جای کاربر بودید کدوم بخش براتون ازاردهنده و کدوم بخش جذاب بود. نیازهای کاربر رو باید پوشش بدید و اینکه متن کاملا طبیعی و کاربر پسند باشه. گوگل هم یکسری اصول رو بری رضایت مندی کابر و افزایش کیفیت به عنوان فاکتور در نظر گرفته. پس بهترین کار اینه که خودتون رو به جای کاربر فرض کنید.

  43. سلام ارور لینک به کلمه کلیدی یعنی چ ؟
    لینک به کلمه کلیدی : شما لینکی را برای یکی از کلمات کلیدی این صفحه به صفحه دیگری ایجاد کرده اید که آن صفحه نیز داری همین کلمه کلیدی می باشد
    میگه لینک سازی نکن

    1. با سلام دوست عزیز
      این ارور زمانی به شما نشان داده می شود که کلمه کلیدی انتخابی محتوای فعلی خود را به صفحه دیگری لینک دهید. چرا که شما متن مورد نظر را با یک کلمه کلیدی مشخص تهیه می کنید و اگر بخواهید کلمه کلیدی انتخابی را به صفحه دیگری لینک دهید در واقع اعتبار نوشته فعلی را زیر سوال می برید. به همین دلیل بهتر است که از لینک دادن کلمه کلیدی یک محتوا به محتوای دیگر خودداری نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  44. با سلام و خسته نباشید

    حدود 10 تا از مطالب سایتم چراغ نارنجی داشتن و نوشته ها رو اصلاح کردم بعد ذخیره کردن دیگه اون چراغ خاکستری شده و علامت ماوس رو میبرم روش مینویسه در دسترس نمی باشد.
    ولی مطلب جدید اضافه میکنم داخل سایت وضعیت سئو رو مشخص میکنه ولی متاسفانه بعد هر ادیت دوباره همون مطلب وضعیت و نشون نمیده و میگه در دسترس نیست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام دوست عزیز
      موضوعی که در ابتدا لازم می دانم به آن اشاره کنم این است که لازم نیست تمرکز خود را روی سبز شدن چراغ این افزونه بگذارید. در واقع اینکه راحل سئو را به درستی دنبال کنید و خودتان به این موضوع اطمینان داشته باشید می تواند به تنهایی برای شما کافی باشد. اما در خصوص مشکل پیش آمده بهتر است یک بار کلمه کلیدی و توضیحات متایی که در بخش یوآست سئو خود تعریف کرده اید را مورد بررسی قرار دهید. به طور معمول با خالی شدن این بخش ها چراغ سئو شما نیز خاموش می شود.
      موفق و پیروز باشید

  45. سلام وقت بخیر
    ببخشید من مطلبی که نوشتم داخل سایت اطمینان دارم که از نظر سئو مشکلی ندارد، با این شرایط آیا لازمه باز هم کلید واژه ها رو تو قسمت کلیدواژه های افزونه Yoast SEO اون مطلب وارد کنم یا فقط این گزینه ها برای بررسی سئو مطلب هستن و نقشی در سئو کلی اون مطلب ندارن؟
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم .

    1. سلام و احترام؛
      این افزونه صرفا راهنما هستش و یکسری نکات کلیدی رو چک میکنه صرفا سبز بودنش یا تکمیل کردن فیلدهاش باعث نمیشه در نتایج جستجوی گوگل در صدر قرار بگیرید. حتی خالی بودن فیلد کلید واژه هم مهم نیست مهم اینه محتواتون رو برای موتورهای جستجو بهینه کرده باشید و البته کاربرمحور هم باشه.

  46. سلام وقت بخیر
    با انجام دادن تمام مراحل و رعایت نکات مربوط به محتوای سئو شده، مدتی است که سئو و حتی خوانایی در دسترس نیست.
    چه برای محصول و چه برای محتوا و مقالات سایتم.
    لطفا اگه کسی علتشو می دونه راهنمایی کنه.
    فقط یه نکته ای باید بگم اینه که مدتیه این مشکل پیش اومده و قبلا همش درست بود.

  47. سلام در ورژن جدید یواست 17.2 در قسمت خوانایی مشکل داره و به شکل زیر در میاد چه کاری باید انجام بشه

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      سعی کنید مطالبی با جملات کوتاه و کارپسند تولید نمایید.
      هر چه طول جملات کوتاه تر و از حشو پرهیز شود خروجی مطلوب تر خواهد بود. البته این مورد به محتوا و موضوعات شما نیز بستگی دارد. بهتر است کاربر را مبنا قرار دهید.

  48. سلام خسته نباشید و سپاسگزارم از اینکه زحمت میکشید وقت میگذارید و مطالب ارزنده رو دراختیار دیگران قرار میدهید.
    یه سوالی خدمتتون داشتم راجع به کلمه کلیدی کانونی و مترادف آن ومتا و غیره
    بطور مثال فرض کنید فروشگاهی با n عدد کالا خانگی و مشخصات و کارائی هر کدام از آنها در یک صفحه خاص خود توضیح داده شده و عکس آن کالا از سایتهای دیگر کپی و پیست شده .
    بطور مثال کلمه کلیدی کانونی ، ماشین لباسشوئی با یخچال و سایر کالاها متفاوته لذا لطف کنید بطور نمونه یکی از آنها را مثال بزنید.. با سپاس فراوان

    1. سلام و احترام؛
      بهتر است از تصاویر یونیک استفاده شود.
      زمان درج تصاویر سه مورد زیر را حتما رعایت کنید:
      1- انتخاب نام تصویر مرتبط با موضوع
      2- درج ویژگی ALT برای تصاویر + درج توضیحات زمان آپلود تصویر
      3- سایز مناسب
      زمان انتخاب عنواین در نظر داشته باشید کلمه کلیدی اصلی در عنوان قرار گیرد.
      در توضیحات خود از کلمه کلیدی+ مترادف ها و عبارت های لانگ استفاده کنید.
      سعی کنید محتوا را برای کاربر بنویسید نه ربات های گوگل…
      بهتر است هر محصوص دارای مشخصات و توضیحات منحصر به فرد خود باشد از انتشار مطالب تکراری پرهیز کنید.
      در آدرس دهی محصولات دقت داشته و نامک هایی مرتبط با محصول و خوانا و کوتاه استفاده شود.

  49. سلام خسته نباشید در نسخه های جدید من در قسمت خوانایی دو تا ارور دریافت می کنم
    1:کلمات گذار : تنها 17.2% جمله حاوی کلمات گذار است که کافی نیست. از این نوع جمله بیشتر استفاده کنید.
    2:Passive voice: 11.1% of the sentences contain passive voice, which is more than the recommended maximum of 10%. Try to use their active counterparts
    این دو تا هستش چطوری باید رفع بشن ممنون

  50. سلام، وقت بخیر

    من از هر 10 تا پستی که میزارم، دو تاش رو یواست سئو میگه که نمیتونه کلیدواژه رو پیدا کنه و میگه 0 بار در پست پیدا شد، با اینکه حداقل 10 بار کلیدواژه رو نوشتم، چند بار هم چک کردم که عینا کلیدواژه همون باشه، ویرگول و علائم دیگه بین کلید واژه نباشه، اصلا عینا کپی اش کردم تو متن پست، ولی بازم نمیتونه پیدا کنه و هر از گاهی تو بعضی از پست ها میگه کلیدواژه پیدا نشد.

    احیانا با این مشکل برخوردید؟ راه حلش چیه؟

  51. طول : No focus keyphrase was set for this page. Set a keyphrase in order to calculate your

    دادش این قرمز نشان داد چکار باید بکنم

    1. سلام و احترام سمیه جان؛
      در افزونه یوآست فیلدی تحت عنوان “کلید واژه کانونی” یا “عبارت کلیدی” ارائه شده در این فیلد می توانید کلمه کلیدی اصلی محتوای خود را درج نمایید.

  52. با سلام من واسه صفحه محصولات سایتم نیازه که کلمات “خرید X” ، “قیمت X” , “X” , “ایکس” را به عنوان کلمه کلمه کلیدی قرار بدم ولی این ارور برام میاد وقتی اونارو با کاما انگلیسی جدا میکنم
    آیا می‌خواهید از چندین کلیدواژه استفاده کنید؟ شما باید آنها را جداگانه در زیر اضافه کنید.
    و کادر کلمه کانونی قرمز میشه مشکل از کجاست؟

  53. سلام من افزونه یواست سئو رایگان نصب داشتم الان یه یواست سئو پریمیوم نصب کردم
    باید اون قبلی رو حذف کنم؟ چون الان 2 تاش نصبه
    اگر رایگانه رو حذف کنم هیستوری و تنظیمات قبلی پاک نمیشه؟
    اگر بخوام قبلی رو حذف کنم راهی داره هیستوری بیاد روی جدیده؟
    یا اصلا پاک نکنم و هر 2 باشه اشکالی داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید . احتمالا سوال خیلی ها خواهد بود

    1. سلام و احترام؛
      نیازی به حذف نسخه رایگان نیست. مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

  54. سلام من (طول متن: متن حاوی 0 کلمات است. این بسیار کمتر از حداقل توصیه شده 300 کلمات است. محتوای بیشتر اضافه کنید.
    این اخطار رو دارم در صورتی که محتوا گذاشتم و 300 کلمه ام زیاد تره مشکل کجاست.

    1. سلام و احترام فاطمه عزیز؛
      صرفا هشدارهای نمایش داده شده در افزونه بسنده نکنید.
      نیازی نیست که حتما چراغ این افزونه رو سبز کنید و از طرفی سبز بودن آن تضمینی بر سئوی اصولی نیست…
      سعی کنید اصولی سئو را روی محتوا پیاده سازی کنید و از این افزونه تنها برای تکمیل فیلدهای عنوان سئو و توضیحات متا کمک بگیرید.
      اما چنانچه هشداری داشتید که با عملکرد شما در تصاد بود محتوا را یکبار بروزرسانی نمایید در صورت عدم انتشار محتوا نیز می توانید روی دکمه ذخیره پیش نویس کلیک کنید.

  55. سلام روز بخیر من بعد از گذاشتن محتوا طبق فرمایشات بالا چراغ سئو سبز میشه اما بعد از انتشار چراغ نارنجی میشه و پیغام زیر داده میشه
    خطایی در ارزیابی ‘previouslyUsedKeywords-usedKeywords’ رخ داده است . میشه بفرمایید چطور بر طرف کنم ممنون.

    1. سلام و احترام طاهره عزیز؛
      سبز کردن چراغ سئو تضمین بر سئو شدن محتوا نیست و صرفا یک راهنما است. هشدار مشاهده شده اعلام می کند که قبلا از این کلمه کلیدی که در فیلد کلید واژه درج نموده اید، استفاده شده است/
      بهتر است هر نوشته موضوعی منحصر بفرد داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *