آموزش های وردپرس

نحوه اضافه کردن امکان جستجو گوگل به وردپرس

راهنمای اضافه کردن امکان جستجو گوگل به وردپرس

آیا میخواهید جستجوی گوگل را در سایتتان داشته باشید؟ اگرچه وردپرس همراه با قابلیت جستجو ارائه شده است اما آن هم زیاد جالب نیست. به همین دلیل بسیاری از صاحبان وب سایت ها جستجوی گوگل را به وب سایتشان اضافه می کنند. ما میخواهیم در این مقاله ی آموزشی راحت ترین روش برای افزودن سرچ گوگل به وب سایت را به شما همراهان میزبان فا آموزش دهیم. همانطور که می دانید اکثر وبلاگ های وردپرسی و یا حتی سایت های وردپرسی دارای محتوای آموزشی هستند و کاربران بازدید کننده پس از ورود به آن سایت دوست دارند موضوعات مورد علاقه ی خود را در قسمت جستجو سرچ کنند که جستجوی گوگل دارای امکانات و جستجوی قوی و بدون مشکل می باشد.

چرا ما باید از سرچ گوگل در سایت وردپرسی خود استفاده کنیم؟

ویژگی های سرچ پیشفرض وردپرس زیاد کاربردی نیست و ما نیز تجربه ی جالبی از کار با آن نداشتیم. سرچ وردپرس اغلب نمی تواند نتایج مورد نیاز ما را پیدا کند و این موضوع صاحبان وب سایت ها را بیشتر ترغیب می کند که از یک ابزار سرچ بهتر استفاده کنند. همانطور که میدانید پلاگین های سرچ وردپرسی فراوانی ساخته و منتشر شده اند مثل search wp و swiftype اما مشکل این پلاگین ها هم مدیریت آن ها در فشار زیادی هست که به منابع سرور میزبانی سایت شما وارد می کند.
اما از طرف دیگر ما سرچ قدرتمند گوگل را داریم که هم قابل اعتماده و هم قدرتمند! حتی رایگانه و همه می توانند از آن به راحتی استفاده کنند. همچنین می توانید آن را به صورتی تنظیم کنید که سرچ آن فقط محدود به سایت خودتان باشد و در سایتتان اجرا شود. از دیگر مزایایی که برای سرچ گوگل می توانیم مثال بزنیم سرعت سرچ ، قابلیت اعتماد کاربران به برند گوگل و اینکه شما به عنوان مالک سایت نیازی به تعمیر و نگهداری و یا بروزرسانی مداوم آن ندارید.
اما راحت ترین شکل ممکن برای اضافه کردن سرچ گوگل به یک سایت وردپرسی چطوریه ؟ پس حتما در ادامه ی آموزش با ما همراه باشید.

انواع راهکار های افزودن باکس جستجوی گوگل در وردپرس:

روش اول: افزودن گوگل سرچ با پلاگین در وردپرس:
این روش ساده تر و به افراد مبتدی توصیه می شود. با این روش می توانید سرچ گوگل را به سایت وردپرسی خود بدون نیاز به تغییر و ویرایش فایل های قالب وردپرس خود و کد نویسی اضافه کنید. اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی پلاگین wp google search می باشد. بدین منظور:
1. وارد مدیریت وردپرس شوید و از داشبور به مسیر افزونه ها» افزودن بروید.
امکان جستجو گوگل در وردپرس2. در نوار جستجو، عبارت wp google search را وارد و در نتایج جستجو آن را نصب کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرس3. سپس در بخش افزونه ها می توانید آن را فعال کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسپس از فعال سازی به قسمت تنظیمات » wp google search بروید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسبرای فعال نمودن سرچ گوگل باید google search engine id تهیه کنید. اما چطور یک google search engine id تهیه کنیم؟ به سایت google custom search بروید و بر روی لینک new search engine در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
آدرس سایت وردپرسی خودتان را در فیلد site to search وارد کنید و پس از آن زبان وب سایت را مشخص کنید و در نهایت بر روی دکمه ی create جهت ادامه کلیک کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسهم اکنون گوگل موتور جستجوی سفارشی شما را ایجاد می کند و یک پیغام موفقیت همراه با لینک به بخش اقدامات بیشتر به شما نشان خواهد داد. شما باید بر روی دکمه ی control panel برای ادامه ی ویرایش موتور جستجو کلیک کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسبا کلیک بر روی این دکمه به کنترل پنل موتور جستجوی سفارشی خود هدایت خواهید شد. ابتدا بر روی search engine id کلیک کنید و id موتور جستجوی خود را copy کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسسپس بر روی بخش look and feel کلیک کنید و زیر سربرگ layout گزینه ی result only انتخاب کنید.
هنگامی که انجام دادید بر روی دکمه ی save در پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.
امکان جستجو گوگل در وردپرسهم اکنون می توانید به سایت وردپرسی خودتان بازگردید و id موتور جستجویتان را که قبلا در صفحه ی تنظیمات google search کپی کرده بودید را paste کنید و سپس بر روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده بر روی پلاگین ذخیره شوند.
امکان جستجو گوگل در وردپرسپس از آن به قسمت نمایش » ابزارک ها مراجعه کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسهم اکنون متوجه خواهید شد که ویجت یا ابزارک wp google search در لیست ابزارک های موجود اضافه شده است. ویجت را به صورت drag & drop به نوار کناری که میخواهید فرم جستجو نمایش داده شود بکشید و رها کنید.
بر روی دکمه ی ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات ویجت ها ذخیره شوند.
امکان جستجو گوگل در وردپرسهم اکنون می توانید به وب سایتتان مراجعه کنید تا فرم جستجو را در عمل مشاهده کنید.
روش دوم : اضافه کردن سرچ گوگل در وردپرس به صورت دستی:

این روش نیازمند ایجاد تغییرات در فایل ها ی قالب وردپرس یا child theme آن می باشد. ما این روش را به افراد مبتدی و نا آشنا به کد ها اصلا توصیه نمی کنیم. حتما اطمینان حاصل کنید که از وب سایتتان بکاپ تهیه کرده باشید قبل از اینکه هرگونه تغییری در فایل های قالب ایجاد کنید. جهت تهیه ی بکاپ می توانید از آموزش «نحوه ی بکاپ گیری از هاست سی پنل» استفاده کنید.
به سایت google custom search بروید و بر روی لینک new search engine در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
آدرس سایت وردپرسی خود را در فیلد site to search وارد کنید و سپس زبان وب سایت را انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه ی create برای رفتن به ادامه ی مراحل کلیک کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسگوگل هم اکنون موتور جستجوی سفارشی شما را ساخته است و یک پیغام به همراه لینک به بخش اقدامات بیشتر نمایش خواهد داد. برای ادامه بر روی دکمه ی get code کلیک کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسدر صفحه ی بعدی تعدادی کد در یک ناحیه ی متنی مشاهده خواهید کرد. شما باید این کد را کپی کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسبرای مرحله ی بعدی باید وارد هاست شوید، در هاست خود قسمت File manager را باز کنید، شما میتونین از آموزش ویدئویی نحوه ورود به هاست سی پنل برای ورود به هاست سایتتون استفاده کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسبه مسیر /wp-content/themes/your-current-theme/folder بروید. فایل searchform.php در دایرکتوری قالب وردپرس قرار دارد. این فایل را در کامپیوترتان دانلود کنید و آن را در یک ویرایشگر متن ساده مثل notepad باز کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرستمامی محتوای آن را حذف کنید و کد google custom search engine را در آن paste کنید.
فایل را ذخیره کرده و سپس آن را در سایت مجدد آپلود کنید.
بعد از paste کردن کد موتور جستجوی سفارشی گوگل به قسمت نمایش » ابزارک ها بروید و به صورت drag & drop ابزارک سرچ گوگل را به نوار کناری که می خواهید در آن نمایش داده شود بکشید و رها کنید سپس بر روی دکمه ی Save جهت ذخیره ی تغییرات اعمال شده در تنظیمات ابزارک ها کلیک کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسهم اکنون می توانید به وب سایتتان مراجعه کنید و در عمل فرم جستجو ی گوگل را مشاهده و تست کنید.
سفارشی سازی رنگ و ظاهر موتور جستجوی سفارشی گوگل:
به صفحه ی سایت google custom search بروید و وارد قسمت edit your search engine شوید. در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به مشاهده ی موتور جستجوی سفارشی را مشاهده کنید.
موتور جستجوی سفارشی برخی قالب های از پیش ساخته شده دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسهمچنین می توانید بر روی سربرگ customize کلیک کنید و فونت دلخواه ، رنگ خطوط ، و رنگ پس زمینه را سفارشی سازی کنید.
زمانیکه تغییرات سفارشی سازی باکس جستجو را انجام دادید به راحتی می توانید تغییرات را ذخیره کنید.
امکان جستجو گوگل در وردپرسبنابر این نیازی ندارید که کد را دوباره دریافت کرده و paste کنید. بلکه تغییرات به صورت خودکار در فرم جستجو اعمال خواهند شد.ما امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا یاد بگیرید که چگونه یک جستجوی گوگل در سایت وردپرسی خود اضافه کنید. اگر در این زمینه سوالی یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق فرم زیر پیام خود را برای ما ارسال کنید تا سریعا توسط تیم توسعه محتوای میزبان فا راهنمایی شوید، همچنین میتونین سایر آموزش های وردپرس ما رو هم مشاهده کنید.

منبع : wpbeginner.com

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب و پیشرفته است، این سیستم مدیریت محتوا جهت ارائه بهترین بازخورد به مدیران سایت ها و سازگاری با تمام قالب ها و افزونه های پیشرفته و موجود در سطح اینترنت، به یک هاست کاملا بهینه و مناسب برای وردپرس نیازمند است، بنابراین از شما دعوت به عمل می آوریم از سرویس های خارق العاده هاست اختصاصی وردپرس میزبان فا دیدن بفرمایید و ویدیو بازخورد مشتریان این سرویس را در صفحه زیر تماشا کنید.

4.8/5 - (9 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۸ دیدگاه ها

  1. مشکل من اینه ک اصلا سایتم تو گوگل پیدا نمیشه،چیکار کنم؟میشه کمک کنید؟

  2. سلام ببخشید با وجود تحریم ها تست کردید جدیدا این موضوع رو؟

  3. سلام و خسته نباشید
    من می خوام متور جستجوی داخل سایتم قوی بشه و حتی شخصی که کمله ناقصی نیز تایپ کرده از نوشته ها پیدا کنه ، مثلا کسی سل نوشته همه کلماتی که اولش سل هستند رو پیدا کنه …. مثل سلام ، سلام، سلاطین و…..در صورت امکان راهنمایی کنید. اگه ممکنه به ایمیلم بفرستین .خیلی متشکرم

  4. سلام استاد واقعا توضیحات عالی دادید اگر امکانش هست یک اموزش برای ایجاد فروش فایل های دانلود برنامه. فیلماموزشهای بزارید از صفر تا صد باخرید سی پنل و هاست وقراردان برنامه روی اون

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. در خصوص سوالتان در زمینه راه اندازی فروشگاه نیز می توانید از طریق آموزش صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت ویدیوئی به راحتی و به صورت گام به گام اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نمایید. آموزش های مربوط به نحوه کار با هاست سی پنل ما نیز کامل می باشد و در صورت نیاز می توانید آنها را نیز مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  5. با سلام
    وقت بخیر
    اگر بخواهیم تنظیمات موتور جستجوی خود را محدود به سایت خود کنیم.
    از چه راهکاری استفاده کنیم و تنظیمات آن کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *