آموزش های وردپرس

آموزش رفع مشکل mixed content وردپرس به صورت گام به گام

مدیریت وب سایت وردپرسی یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که همه وبمستران باید به آن توجه داشته باشند. در واقع می توان به جرأت گفت که انتخاب نام دامنه مناسب و خرید هاست خوب مثل خرید هاست لینوکس ایران که دارای قیمت مناسب تری نسبت به دیگر سرویس های موجود است یا هاست وردپرس ایرانی که برای وب سایت های وردپرسی بهینه شده، جزء پیش نیازهای راه اندازی سایت محسوب می شود. بعد از آن می بایست به مباحث پایه ای نیز مسلط باشید تا بتوانید سایت خود را مدیریت کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به یکی از خطاهی مهم وردپرس یعنی خطا mixed content و نحوه رفع آن بپردازیم. این ارور یکی از اصلی ترین خطاهایی است که ممکن است وب سایت وردپرسی شما با آن رو به رو شود. به همین دلیل شناخت آن و دانستن راه حل مناسب برای رفع مشکل mixed content امری بسیار مهم بشمار می رود.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

خطا mixed content چیست؟

خطا mixed content زمانی نمایش داده می شود که اطلاعات وب سایت شما برای اتصال HTTP و HTTPS به صورت همزمان بارگذاری می شود. یک نمونه متداولی که برای این خطا می توان مثال زد زمانی است که یک تصویر در صفحه به صورت ناامن و با پروتکل HTTP بارگذاری شود اما مابقی بخش های همان صفحه با استفاده از SSL فعال شده یعنی با پروتکل HTTPS نمایش داده شود. این امر سبب می شود تا یکی از دو اتفاق زیر برای وب سایت شما رخ دهد:

  • نماد قفل اتصال ایمن در کنار آدرس وب سایت شما نمایش داده نمی شود یا به حالت شکسته نشان داده خواهد شد.
  • نماد قفل مربوط به اتصال ایمن در کنار آدرس وب سایت شما نمایش داده می شود اما تصویر یا هر بخش دیگری که به صورت غیرایمن و با پروتکل HTTP بارگذاری شده است نمایش داده نمی شود.

در هر دو حالت و در مرورگرهای مختلف می توانید پیغامی مبنی بر ایمن نبودن اتصال مشاهده نمایید که این امر می تواند روی تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایت شما تاثیر مستقیم داشته باشد. به همین دلیل شما نیاز دارید که خطا mixed content را به درستی شناسایی کرده و سعی در رفع آن داشته باشید.

این ارور در مرورگرهای مختلف به شکل های زیر نمایش داده می شود:

خطا mixed content در مرورگر اکسپلورر:

خطا mixed content در اکسپلورر

ارور mixed content در مرورگر فایرفاکس:

ارور mixed content در فایرفاکس

خطا mixed content در مرورگر کروم:

خطا mixed content در کروم

با ما همراه باشید تا با چگونگی رفع آن آشنا شوید.

نحوه تشخیص ارور mixed content وب سایت وردپرسی

این ارور را می توان با به کارگیری یکسری موارد به راحتی حل نمود. اما موضوعی که پیش از آن باید در نظر گرفته شود این است که شما نیاز دارید در ابتدا تشخیص دهید که کدام بخش از محتوای شما سبب بروز خطا mixed content شده است. برای تشخیص این امر شما می توانید از قابلیت Inspect Element استفاده نمایید. برای دستیابی به این بخش از شما می توانید به دو شکل پیش بروید:

  1. در صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و از میان گزینه های حاضر گزینه Inspect Element را انتخاب نمایید.
    نحوه تشخیص ارور mixed content وب سایت وردپرسی
  2. همچنین می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I استفاده نمایید.
  3. بعد از نمایش بخش مربوط به Inspect شما باید روی زبانه Console کلیک کنید.
  4. در این زبانه می توانید هر مشکلی که امنیت وب سایت شما است را مشاهده و شناسایی نمایید.

تشخیص ارور mixed content وب سایت وردپرسی

با این کار متوجه می شوید که کدام یک از لینک ها، اسکریپت ها یا پرونده های چندرسانه ای موجود در صفحه با پروتکل HTTP بارگذاری شده است. در نتیجه می توانید به شکل بهتری اقدام به رفع مشکل mixed content در صفحه فوق نمایید.

آموزش رفع مشکل mixed content در وردپرس

بعد از اینکه توانستید بخشی که باعث ایجاد مشکل mixed content در وب سایت وردپرسی شما شده است را شناسایی نمایید، زمان آن می رسد که با استفاده از راه حل های موجود اقدام به رفع آن نمایید. در این خصوص می توانید از افزونه really simple ssl کمک بگیرید. افزونه really simple ssl تاکنون بیش از 4 میلیون نصب فعال داشته و به 36 زبان مختلف ترجمه شده است. این افزونه دائم در حال بروزرسانی است و به طور خودکار تنظیمات را شناسایی کرده و وب سایت شما را برای اجرای پروتکل https پیکربندی می کند. به همین منظور شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام باید اطمینان حاصل کنید که یک گواهینامه SSL معتبر روی وب سایتتان فعال است. به همین منظور روی علامت قفل قرار گرفته در کنار لینک خود در مرورگر کلیک کنید. با این کار نه تنها می توانید اطمینان حاصل کنید که SSL برای وب سایتتان فعال است. بلکه می توانید مطمئن شوید که گواهینانه SSL تهیه شده منقضی نشده است.
  2. حال شما باید با وارد کردن اطلاعات ورود خود وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  3. سپس از میان گزینه های موجود و با استفاده از منو «افزونه ها» زیر منو «افزودن» را انتخاب نمایید.
    آموزش رفع مشکل mixed content
  4. حال با استفاده از باکس جستجو موجود، کلید واژه «Really Simple SSL» را جستجو کرده و در نهایت آن را نصب و فعال نمایید.
    نحوه رفع مشکل mixed content
  5. در نتیجه عمل فوق باکسی همانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که باید از طریق آن روی دکمه «پیش بروید، SSL را فعال کنید» کلیک نمایید تا گواهینامه SSL برای شما فعال شود.
    نحوه رفع مشکل mixed content در وردپرس
  6. بعد از نصب این افزونه شما می توانید از طریق بخش «تنظیمات» زیر منو جدیدی که تحت عنوان SSL ایجاد شده است را مشاهده کرده و انتخاب آن وارد بخش تنظیمات این بخش شوید.
    آموزش نحوه رفع مشکل mixed content
  7. در صفحه فوق زبانه «تنظیمات» را انتخاب کرده و از میان گزینه های موجود گزینه «تاییدکننده محتوای مختلف» را فعال کنید. با این کار خطا mixed content رفع خواهد شد.
    آموزش نحوه رفع مشکل mixed content در وردپرس

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه آموزش کامل در زمینه رفع مشکل mixed content در کنار شما همراهان عزیز باشیم. پیدا کردن خطا mixed content و رفع آن امر بسیار مهم اما زمان بر است. به همین دلیل در این آموزش سعی شده است تا آنجایی که امکان دارد شما را با این خطا و نحوه رفع آن آشنا کنیم. بدین ترتیب می توانید در کنار رسیدن به پایداری لازم از طریق تهیه هاست ابری وردپرس به بهترین شکل ممکن وب سایت وردپرسی خود را را مدیریت کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر ابهامی در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

آموزش رایگان وردپرس

4/5 - (3 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *