آموزش های وردپرس

آموزش رفع خطاهای Minimize Redirects و Avoid URL redirects

در این مقاله از مجموعه آموزش جی تی متریکس قصد دارم به نحوه برطرف کردن خطاهای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و Avoid URL redirects در gtmetrix بپردازم. حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که به هر دلیلی مجبور به تغییر آدرس یکی از صفحات سایت شدید و برای اینکه ارزشی که صفحه مورد نظر به دست آورده رو از دست ندین با استفاده از ریدایرکت کردن سعی کردید به گوگل اعلام کنید که اعتبار این صفحه به آدرس جدید منتقل بشه. اما وقتی که شروع به تست سرعت سایت کردید، میبینید که با یکی یا چندتا از این سه خطا در سایت خودتون مواجه شدید. همه این خطاها مربوط به ریدایرکت‌هایی است که در سایت صورت می‌گیرند و اگر به درستی از ریدایرکت استفاده نکنید، یا اینکه تعداد زیادی لینک ریدایرکت شده در سایت خود داشته باشید با مشکل کندی سرعت لود در سایت مواجه خواهید شد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به نحوه برطرف کردن خطاهای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و Avoid URL redirects بپردازم که هر سه این خطا برای رفع کردن یک راهکار رو دارند. پس اگر شما هم با هر کدوم یک از این سه خطا مواجه شدید تا انتهای این مقاله همراه باشید.

Redirect یا تغییر مسیر صفحات وب چیست؟

Redirect یا تغییر مسیر در صفحات وب روشی هست که با استفاده از اون میتونید بازدید کننده‌های یک سایت رو از یک آدرس به آدرس دیگه هدایت کنید. به عنوان نمونه شما صفحه‌ای با نام site.com/first-page دارید و حالا تصمیم گرفتید که کسانی که به این صفحه وارد میشن رو به صفحه site.com/second-page منتقل کنید. این انتقال دادن‌ها به صفحات مختلف در عین حال که از نظر بهینه کردن سایت مفید هستند، میتونن گاها باعث ایجاد مشکل شده و بخاطر زیاد بودن تعداد ریدایرکت‌ها سایت رو با مشکل کندی سرعت مواجه بکنند. که با بررسی سرعت سایت در جی تی متریکس به این مسئله برخورد خواهید کرد.

چرا ریدایرکت باعث ایجاد مشکل میشه؟

حتما براتون این سوال پیش میاد که چرا ریدایرکت کردن باعث میشه سایت کند بشه. با همون مثال ریدایرکت از صفحه یک به صفحه دو توضیح میدم. وقتی بازدیدکننده وارد صفحه اول میشه، مرورگر شروع میکنه به ارسال درخواست و به طبع سرور هم پاسخ مناسب رو داده و فایل‌های مختلف رو برای لود این صفحه ارسال میکنه. یک جایی به این درخواست میرسه که بهش دستور داده شده بازدیدکننده رو از این صفحه باید به صفحه دوم منتقل بکنه. پس این کار رو انجام میده و وقتی این حالت پیش میاد دوباره یک سری درخواست دیگه به سرور ارسال میشه و سرور هم برای پاسخ دادن به مرورگر شروع به پاسخ دادن میکنه تا صفحه دوم رو برای کاربر به صورت کامل ارسال بکنه. مشکل دقیقا زمانی شروع میشه که سرور به درخواستی میرسه که باید صفحه رو منتقل بکنه. تو این برحه که کاربر از صفحه اول به دوم ریدایرکت میشه، یک سری درخواست از سرور درخواست میشه که در صورت بالا بودن تعداد لینک‌های ریدایرکت در یک سایت یا حتی یک صفحه، باعث بالا رفتن تعداد درخواست HTTP شده و در نهایت با کندی در سرعت سایت مواجه خواهید شد.

امروزه سایت‌ها تقریبا یک سالی هست که شروع کردند و از SSL رایگان استفاده می‌کنند. یا اینکه برخی سایت‌ها همچنان مثل گذشته تمایل به استفاده از WWW یا بدون WWW دارند. وقتی یکی از این حالت‌ها انتخاب میشه باید کاری کرد که کاربر رو از لینک اشتباهی که وارد شده به ساختار سایت با آدرس جدید منتقل کرد. پس اتفاقی که رخ میده اینه که در حین زمانی که کار انتقال انجام میشه تعداد درخواست‌ها بالا رفته و با کندی در سرعت لود صفحات مواجه میشیم.

حالا اگر این مسئله رو در سطح کلان و بازدید بالا در نظر بگیریم که ورود موبایل‌های هوشمند باعث تشدیدتر شدن موضوع هم شده، با یک فاجعه در سایتمون دچار خواهیم شد. پس باید برای رفع خطای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و Avoid URL redirects در gtmetrix این تغییر مسیرها رو کنترل کنیم.

چگونه تغییر مسیرها را کنترل کنیم؟

این امکان به استفاده شما و دلیل شما برای ریدایرکت صفحات به یکدیگه بستگی داره. باید کلیه صفحاتی که ریدایرکت میشه رو در سایتتون پیدا کنید. سپس بررسی کنید و ببینید که دلیل این تغییر مسیر چی بوده؟ آیا راه بهتری هست که بدون تغییر مسیر کار خودمون رو انجام بدیم؟ و اینکه آیا تغییر مسیر انجام شده با یک دید درست انجام گرفته؟ یک اشتباه بسیار رایجی که رخ میده در همون حالت استفاده از SSL یا WWW در سایت‌ها است که در ادامه بررسیش می‌کنیم.

فرض کنید زمانی که سایت خودتون رو ساختید از SSL استفاده نکردید و تازه میخواین این کار رو انجام بدین. پس در این صورت دو انتخاب برای ورود به سایت شما به وجود میاد که میتونه به شکل mizbanfa.net یا www.mizbanfa.net باشه. اما حالا که تصمیم به استفاده از SSL گرفتید با در نظر گرفتن اینکه از WWW استفاده می‌کنید یا نه باید این وضعیت رو مشخص کنید که کاربر به HTTPS://WWW.mizbanfa.net منتقل بشه یا اینکه به آدرس HTTPS://mizbanfa.net منتقلش کنید.

اشتباه رایج تو این مسئله اینه که اول میان و کاربر رو به آدرس سایت با https هدایت می‌کنند و بعدش به آدرس سایت با www که همین مسئله باعث میشه چند بار یک کاربر رو ریدایرکت کنید. انتخاب درست اینه که برای یک بار بیاین و مستقیما کاربر رو به HTTPS://www یا همون HTTPS:// منتقل کنید. تنها هدف شما باید این باشه که این تغییر مسیرهای پی در پی رو فقط به یک بار محدود کنید، البته فقط برای زمانی که بهش واقعا نیاز دارید.

رفع خطاهای Minimize Redirects و Avoid URL redirects در Gtmetrix

  • Avoid landing page redirects: اگر با این خطا در جی تی متریکس مواجه شدید به این معنیه که باید از ریدایرکت کردن صفحات فرو دوری کنید.
  • Minimize Redirects: اگر با این خطا مواجه شدید به این معنیه که باید تعداد ریدایرکت هایی که در صفحات سایت دارید رو به حداقل برسونید.
  • Avoid URL redirects: اگر هم با این خطا مواجه شدید باید به صورت کلی از ریدایرکت کردن این آدرس صرف نظر کنید.

بسته به اینکه با کدوم یک از حالت‌های بالا مواجه بشید، باید آدرس رو بررسی کنید و ببینید که آیا اصلا ضرورتی به ریدایرکت کردن دارید یا نه. ممکنه راه بهتری پیش روی شما باشه که نیاز به ساخت صفحه جدید یا حتی ریدایرکت به یک صفحه دیگه نباشه. مسئله دیگه‌ای که در ریدایرکت وجود داره اینه که همه لینک‌ها مربوط به سایت شما نیستند و قطعا از منابع خارجی مثل آمارگیرها، ابزار نمایش محتوای خاص از یک سایت در سایت خودتون و… استفاده بکنید.

در این صورت هم ممکنه آدرس‌هایی ریدایرکت شده در GTmetrix به شما نمایش داده بشه که اصلا مربوط به سایت شما نیست و اگر با تعداد بالایی از این دست موارد مواجه شدید سعی کنید از سرویس جایگزین دیگه که این مشکلات رو براتون ایجاد نکنه استفاده کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید اقدام به رفع خطاهای Minimize Redirects و Avoid URL redirects در Gtmetrix بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه برطرف کردن مشکل redirect ها در سایت خودتون سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.
2.2/5 - (12 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام آقای صادقی بزرگوار، وقت بخیر
    متشکرم از مطالب آموزنده شما
    خطایی که برای قسمت های Avoid bad requests و Minimize redirects توسط جی تی متریکس به سایت من داده شده، خطای 404 مربوط به دو تا از تصاویر سایت من است.
    من به چه صورت می تونم به گوگل اعلام کنم که این تصاویر را از سایت حذف کرده ام و خطا ندهد.
    متشکرم

  2. من خطای minimize redirects در gtmetrics رو دریافت میکنم
    که دو آدرس رو نشون میده اولی در پوشه js قالب هست
    دومی هم خود ادرس سایت رو زده
    چطوری میتونم رفع اش کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      وقتی تعداد ریدایرکت های انجام شده از حد مجازی فراتر بره با این خطا مواجه میشی پس طبیعتا برای رفع این مورد باید در صفحات مشخص شده کاوش داشته باشید و ریدایرکت هایی که اعمال کردید رو بازبینی کنید و تعدادشون رو کاهش بدید.

  3. سلام و عرض ادب
    خطای ما این هست
    Minimize Redirects
    یکسری لینک از زرین پال و بینگ و clarity داریم که هیچ دخالتی در بوجود اومدنشون نداریم، لینکها هم عبارت اند از یک صفحه مشکی و خالی
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *