آموزش های وردپرس

رفع مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است در وردپرس

رفع خطای بروزرسانی دیگری در جریان است وردپرس

وردپرس قابلیت بروزرسانی دستی و اتوماتیک را در اختیار کاربران خود قرار داده است اما گاها ممکن است حین فرایند  آپدیت وردپرس با خطاهایی غیر منتظره و مشکل در آپدیت وردپرس مواجه شوید. مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است یا بروزرسانی دیگری در حال پیشروی است که در نسخه انگلیسی آن را به صورت Another update currently in process میبینیم نیز یکی دیگر از همین اختلالات است! در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم به چگونگی رفع مشکلات وردپرس حین آپدیت بپردازیم.

بروزرسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه ها از موارد بسیار مهم و حیاتی برای دریافت قابلیت های جدید و همچنین ارتقاء سطح امنیت سایت است چرا که نقص های امنیتی هر بار در قالب گزارشی منتشر می شوند. در صورت ماندگاری روی نسخه های قدیمی ساده ترین راه نفوذ را برای هکران فراهم ساخته اید! اینجاست که اهمیت آپدیت همیشگی پررنگ تر می شود.

سوالات پرتکرار در خصوص مشکلات عدم بروزرسانی وردپرس

  • بروزرسانی چه مزیت هایی دارد؟
    با انجام بروزرسانی می توان از قابلیت هایی که در نسخه های جدیدتر ارائه شده بهره جست. انجام بروزرسانی مداوم یکی از موارد بسیار مهم برای کاهش نفوذپذیری امنیتی سایت است.
  • چطور وردپرس را آپدیت کنیم؟
    به دو شیوه دستی یا خودکار می توان سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بروزرسانی نمود. برای این منظور می توانید آموزش تصویری نحوه بروز رسانی وردپرس را مطالعه نمایید.
  • چطور می توانیم بروزرسانی خودکار وردپرس را فعال یا غیر فعال کنم؟
    شما می می توانید نسبت به تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت اتوماتیک و یا غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس اقدام نمایید بدین صورت هر زمان نسخه جدید  منتشر شود سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت خودکار آن را دریافت می نماید.
  • آیا می توانم در مواقعی که سایتم به بروزرسانی نیاز دارد یک صفحه تحت عنوان سایت در حال بروزرسانی است بسازم؟
  • پاسخ بله است، شما می توانید با آموزش ساخت صفحه در حال بروزرسانی در وردپرس صفحه ای تحت عنوان وب سایت در حال بروزرسانی ایجاد و برای نمایش به بازدیدکنندگان در سایت خود منتشر نمایید. بدین صورت کاربر از آخرین وضعیت سایت شما اطلاع خواهد داشت.
 

دلیل بروز مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است چیست؟

اصلی ترین دلیل عدم بروزرسانی وردپرس این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس به اشتباه تشخیص می دهد که یک فرایند بروزرسانی دیگر در پس زمینه سیستم در حال اجرا است. در زمان آپدیت، وردپرس از یک قابلیت قفل گذاری روی دیتابیس بهره می گیرد به این صورت از اجرای سایر پروسه های بروزرسانی جلوگیری به عمل می آورد. بعد از اینکه پروسه بروزرسانی اتمام یافت وردپرس به صورت خودکار این سیستم قفل گذاری را برمی دارد و سایر پروسه های بروزسانی اجازه اجرا شدن دارند. حالا اگر سیستم مدیریت محتوای وردپرس این مورد را تشخیص ندهد به ناچار مجبوریم که قفل گذاری را به صورت دستی برداریم.

دقت داشته باشید این ارور یک قفل خودکار برای جلوگیری از بروزرسانی همزمان هسته وردپرس می باشد که پس از گذشت حدود 15 دقیقه تا 1 ساعت به صورت خودکار رفع می شود. اگر مشکل رفع نشد یا به هر دلیلی تصمیم داشتید که وردپرس را سریع تر آپدیت کنید و منتظر رفع خودکار ارور نباشید می بایست رکورد core_updater.lock یا core_updater را از دیتابیس خود حذف کنید.

برای رفع مشکلات مربوط به عدم بروزرسانی چندین روش وجود دارد از جمله:

1- رفع مشکل آپدیت وردپرس به کمک افزونه

یکی از مشکلاتی که وردپرس کاران حین آپدیت با مواجه می شوند  اروری مبنی بر موفقیت آمیر نبودن آپدیت وردپرس است اما با چند تکنیک ساده می توان مشکل بروزرسانی وردپرس را حل نمود.

  1. ابتدا در پیشخوان وردپرس خود به منوی افزونه ها مراجعه کنید.
  2. روی گزینه افزودن کلیک کنید.
  3. افزونه Fix Another Update را از لیست افزونه های وردپرسی جستجو کنید.
  4. روی دکمه “هم اکنون نصب کنید” کلیک نمایید.

مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است

به محض نصب افزونه دکمه ای تحت عنوان “فعال نمایید” در کنار افزونه مشاهده می کنید  روی آن کلیک نمایید تا افزونه فعال گردد. حالا افزونه به لیست افزونه های فعال وردپرس شما اضافه می شود.

گزینه ای تحت عنوان Fix Another Update In Progress به بخش تنظیمات وردپرس شما اضافه خواهد شد که با مراجعه به این بخش قفل بروزرسانی دیتابیس برداشته خواهد شد.

مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است

پیغام سبز رنگ در این صفحه مشخص می کند که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در خصوص آپدیت سیستم وجود ندارد.

2- آموزش آپدیت وردپرس از طریق هاست

در صورتی که تمایلی به استفاده از افزونه های وردپرسی ندارید برای رفع مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است می توانید از طریق phpMyAdmin هاست خود اقدام کنید. برای این منظور ابتدا به بخش phpMyAdmin هاست خود مراجعه نمایید.

برای رفع مشکل بروزرسانی دیگری در حال پیشروی است پس از ورود به بخش phpMyAdmin از ستون سمت چپ صفحه روی دیتابیس مربوط به وردپرس خود کلیک کنید به طوری که تمام جداول آن نمایش داده شود. به دنبال جدولی به نام wp_options باشید. در صورتی که جدول را نیافتید از باکس Breowse آن را جستجو کنید.

ممکن است بر اساس تنظیمات وردپرس پیشوند جدول شما چیزی مغایر با wp_ باشد.

مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است

پس از کلیک روی جدول مذکور، سطر ‘ core_updater.lock‘ را بیابید  و سپس روی دکمه Delete کنار آن کلیک کنید تا قفل دیتابیس از روی پروسه بروزرسانی برداشته شود. به این صورت در سریع ترین زمان ممکن بدون نصب افزونه مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است حل خواهد شد.

نکته: ممکن است این سطر در صفحات بعدی باشد و شما آن را نیابید! برای سهولت جستجو می توانید بخشی از عبارت core_updater.lock را در فیلد Filter rows وارد کرده و آن را جستجو نمایید.

در نسخه های قبلی وردپرس (نسخه های قبل 4.5) این سطر با نام core_updater ثبت شده است.

مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است

3- رفع ارور بروزرسانی از طریق افزودن کد به قالب وردپرس

در صورتی که روش های فوق برای رفع مشکل آپدیت وردپرس پاسخگو نبود می توانید قطعه کدی را به فایل functions.php قالب خود اضافه کنید. بدین ترتیب دستوری صادر می کنید که سطر core_updater.lock از دیتابیس هاست حذف شود و بروزرسانی وردپرس از سر گرفته شود. برای این منظور مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. در هاست خود در بخشی که وردپرس خود را نصب کرده اید به مسیر wp-content/themes مراجعه نمایید.
  2. سپس پوشه مربوط به قالب خود را یافته و به دنبال فایلی با نام functions.php باشید.
  3. روی فایل راست کلیک و گزینه edit بزنید. سپس قطعه کد زیر را به آن اضافه کنید.
delete_option( "core_updater.lock" );

4- رفع مشکل آپدیت نشدن هسته وردپرس از طریق WP CLI

آن دسته از کاربران خاصی که از قابلیت WP CLI استفاده می کنند می توانند با افزودن قطعه کد زیر به محیط فرمان خود قفل بروزرسانی را حذف نمایند. با اجرای ایم کد مقدار core_updater.lock حذف خواهد شد.

wp option delete core_updater.lock

5- رفع مشکل متوقف شدن آپدیت وردپرس

برخی کاربران نیز گزارش کرده اند که با ویرایش فایل class-wp-upgrader.php موفق به رفع مشکل Another update currently in process بوده اند. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. به مسیر نصب وردپرس در هاست خود مراجعه کنید.
  2. به پوشه wp-admin/includes بروید.
  3. فایل class-wp-upgrader.php را بیابید.
  4. روی فایل راست کلیک و گزینه edit بزنید.
  5. حالا می بایست مقادیر core_updater.lock یا یا همان قفل بروزرسانی را حذف کنید. برای این مورد به دنبال تابعی با نام .lock باشید.

همان طور که در تصویر زیر میبینید در این فایل یک فانکشن وجود دارد که موجب قفل شدن و عدم آپدیت وردپرس می گردد. در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

نکته بسیارمهم: دقت داشته باشید قبل از انجام هر تغییری از این فایل یک نسخه بکاپ تهیه یا محتویات آن را در یک نوت پد ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را به حالت قبلی خود برگردانید.

دلیل بروز مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است چیست؟

 

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا سعی شد مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است و اختلال آپدیت وردپرس و روش های رفع آن بررسی گردد. بدین ترتیب قادر خواهید بود مشکل عدم بروزرسانی وردپرس را حل نموده و به راحتی وردپرس خود را آپدیت کنید. در صورت وجود اشکال از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

4.7/5 - (15 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. سلام سپاس ازآموزش جامعتو ن
    ولی من نتوانستم افزونه fix another update را نصب کنم میگه نمیتونه شاخه را نصب کنه و درروش بعدی هم فایل core_updater.lock پیدا نشد وجود نداشت چکار کنم لطفا راهنمایی فرمایید
    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      سایر روش ها برای حذف سطر core_updater.lock رو هم بررسی کنید.
      در نسخه های قدیمی تر وردپرس این سطر با نام ‘core_updater’ داخل دیتابیس ثبت شده.

    1. سلام و احترام؛
      بسیار عالی. موفق و پایدار باشید.

    1. سلام و احترام؛
      این مشکل به صورت خودکار بعد از گذر یک مدت زمان مشخص حل میشه.
      اگر عجله ای در خصوص آپدیت ندارید یک مقدار صبر کنید.

  2. سلام و خسته نباشید من تو بروزرسانی افزونه هام این ارور رو دارم لطفا کمک کنید 504 Gateway Timeout

  3. با سلام و درود خدمت اساتید میزبانفا
    سئوال اساسی، اگر به هر دلیلی سازنده یا فروشنده فلان قالب، بروزرسانی انجام نداده باشد، و با بروزرسانی وردپرس قالب غیر استفاده و یا با مواردی با مشکل بر میخوره ، و با زحمات زیاد، سایت رو باید فراموش کرد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بروزرسانی مداوم قالب وردپرس ، هسته وردپرس و افزونه ها تاثیر بسزایی در میزان امنیت سایتتون داره چرا که با هر بروزرسانی گزارشی از باگ های قبلی هم منتشر میشه و اگر سایتتون همچنان در حال استفاده از نسخه های قدیمی باشه هدف هکرها قرار می گیره. اگر قالبتون امکان بروزرسانی نداره توصیه میکنم تعویضش کنید. نیاز نیست کل سایت رو داون کنید با تعویض قالب و استفاده از قالبی که به طور مداوم در حال بروزسانی هست میزان امنیت سایتتون بالاتر میره.

  4. سلام
    من با لب تابم سایتو اپدیت میکنم و برروی لب تاب اپدیت را نشان می دهد ولی روی موبایلم سایت اپدیت ها را نشان نمیده.مشکل چیست؟تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      آپدیت چه مواردی نمایش داده نمیشه؟
      احتمالا کش شده. باید کش مرورگر رو حذف کنید تا تغییرات سایت رو ببینید.

  5. ممنون از راهنماییتون
    کل سایت را هر اپدیتی انجام میدم از قبیل نوشته ها و بنر ها و… بر روی نسخه موبایل نمایش داده نمیشه
    با مو بایل های مختلف نیز تست کردم و همان نسخه خام ورد پرس اولیه فقط نشان میدهد
    فقط روی کامپیوتر هر اپدیتی میکنم بلافاصله در وب نشان میدهد

  6. سلام وقت بخیر
    من قالب زفایر رو از طریق هاستم بروزرسانی کردم اما کل سایتم بهم ریخت خیلی تلاش کردم بفهمم چطور میتونم مشکل رو برطرف کنم تا به حال موفق نشدم ای کاش آموزشی در این رابطه بود که چرا بروز رسانی باعث بهم ریختن سایت میشه و راه خلش چیه
    ممنون از مطالب و سایت خوبتون موفق و سربلند باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      در این راستا مقالاتی منتشر شده. گاها با بروزرسانی قالب، وردپرس یا افزونه ها ممکنه مشکلاتی در عملکرد سایت رخ بده در چنین شرایطی یا باید نسخه قبلی اون مورد بروز شده رو برگردونید اصطلاحا به این کار دانگرید گفته میشه.

  7. سلام و وقت بخیر
    yoast سایت ما فارسی نمیشه و به بروز رسانی ها هم که میرم میگه همه ترجمه ها بروز است
    لطفا راهنمایی کنید

  8. سلام وقت بخیر آقا من طبق آموزش شماره 2 بالا داشتم پیش میرفتم که اشتباهی زدم کلا wp_options رو پاک کردم الان سایت بالا نمیاد باید چی کار کنم

    1. سلام و احترام؛
      آیا بکاپی از دیتابیس یا فول بکاپ دارید؟
      اگر بله بکاپ دیتابیس رو ریستور کنید اگر نه از هاستینگ سوال کنید در صورت داتشن بکاپ، دیتاببیس رو ریستور کنن.

  9. سلام خسته نباشید
    من از سیم کارت دائمی همراه اول استفاده میکنم ولی الان چند روژی هست اصلا نمیتونم بسته اینترنتی فعال کنم با گوشی دیگه هم امتحان کردم همین طور بوده وقتی کد وارد میکنم میگه برنامه در حال بروزرسانی یا mmi نامعتبر لطفا کمکم کنید

    1. سلام و احترام؛
      اخیرا چنین خطایی در سیم کارت های دائمی و اعتباری مشاهده شده و مربوط به اپراتور هستش.

  10. سلام خسته نباشید ما بعد از بروز رسانی افزونه ها در وردپرس دیگر گزینه مقاله ها هیچ چیز را نشان نمیدهد.

    1. سلام و احترام؛
      سطح دسترسی که باهاش به ودرپرس لاگین میکنید چی هست؟

        1. از بین افزونه ها حتما چک کنید که افزونه ای هست که لیمیت خاصی روی وردپرس اعمال کنه؟
          ممکنه یکی از افزونه ها باعث بروز این ناسازگاری شده باشه باید یکی یکی افزونه های فعال رو غیر فعال و وضعیت رو بررسی کنید تا به مورد مشکل ساز برسید.

  11. سلام و عرض ادب
    افزونه Wordfence Security روی سایت وردپرس دارم. ولی هنگام آپدیت این پیغام رو میده:

    هنگام به‌روز‌رسانی Wordfence Security یک خطا رخ داده است: نمی‌توان پرونده را کپی کرد. wordfence/lib/wfDateLocalization.php

    چطور میتونم آپدیت کنم؟
    البته از افزونه fix another update رو هم امتحان کردم جواب نداد
    با تشکر

  12. سلام وقت بخیر مدتی هست که تو پیشخوان وردپرس با این پیغام بروز رسانی دیتابیس ووکامرس رو نمایش میده و به شدت سرعت سایت رو اورده پایین افزونه که بالا فرمودید رو هم نصب کردم اما درست نشده الان 1 ماهه داره بروز رسانی میکنه چیکار کنم سرعتم خیلی کنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *