آموزش های وردپرس

آموزش رفع خطای ۴۰۴ ساب فولدر وردپرس

خطای 404 ساب فولدر وردپرس گاهی برای کاربران پیش میاد که دلیل این موضوع بر میگرده به فایل htaccess. که بر اساس کانفیگ سرور و هاست باعث بروز این خطا در سایت خواهید شد. همونطور که در مقاله آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین توضیح دادم و کارهای نصب وردپرس را در فولدر جدا یا ساب دامنه انجام دادیم، سایت ما جدا از دامنه اصلی از طریق پوشه یا ساب دامنه در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال اگر داخل هاستتون یک پوشه با نام mizbanfa ایجاد کنید و طبق آموزش وردپرس را در این پوشه نصب کنید وردپرس شما با مراجعه به آدرس site.com/mizbanfa در دسترس خواهد بود. اما گاهی پیش میاد که به دلیل تغییراتی در فایل پیشفرض htaccess. با خطای 404 مواجه خواهید شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی نحوه رفع خطای 404 بعد از نصب وردپرس در ساب فولدر یا ساب دامنه بپردازم که با استفاده از این آموزش اگر هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر با خطای 404 مواجه شدید بتونید به راحتی اونو برطرف کنید.

آموزش رفع خطای 404 ساب فولدر وردپرس

مشکل صفحه 404 در ساب فولدر وردپرس معمولا بعد از تغییر پیوند یکتا در وردپرس پیش میاد. دلیل اون هم به این بر میگرده که ممکنه به دلیل ساختار فایل htaccess. که در روت هاست قرار داره یک درگیری با تابع permalink پیش بیاد و منجر به این مسئله بشه که قاعدتا برای رفع این مشکل باید از طریق فایل htaccess. اقدام کنید. در حالت پیشفرض فایل htaccess. وردپرس به صورت زیر هست.

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

حالا وقتی این اختلال بین دو فایل htaccess. که در روت هاست و پوشه ساب فولدر قرار داره ایجاد میشه باعث میشه که دامنه اصلی بالا بیاد و چون پیوند یکتا مطالب وردپرس به صورت سفارشی هستند با خطای 404 در دامنه اصلی مواجه شوید. برای رفع این مشکل باید فایل htaccess. موجود در پوشه را به ساختار جدید تغییر دهید.

برای این منظور وارد هاست خود شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در هاست هدایت شوید. سپس وارد پوشه‌ای که وردپرس را در آن نصب کرده‌اید شده و به دنبال فایل htaccess. بگردید. همونطور که از نقطه اول نام این فایل مشخص هست جزو فایل‌های مخفی هاست خواهد بود. بنابراین اگر فایل را پیدا نکردید روی دکمه Settings که در بالای صفحه قرار داره کلیک کرده و سپس مشابه تصویر زیر تیک گزینه Show Hidden Files را فعال کرده و روی دکمه save کلیک کنید.

نحوه رفع خطای 404 هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر یا ساب دایرکتوری

حالا روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل htaccess. هدایت شده و کدهای زیر را با محتوای کدهای فعلی جایگزین کنید.

در صورتی که در هاست خودتون فایل htaccess. را پیدا نکردید و وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید. یا اینکه در همین مسیر پوشه روی گزینه New File کلیک کرده و یک فایل با همین نام ایجاد کنید.
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /subdirectory/
RewriteRule ^index\.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /mizbanfa/index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

حالا کافیه به جای عبارت mizbanfa که در خط هشتم این کد قرار داره نام پوشه خودتون را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید تا خطای 404 در وردپرس برای ساب فولدر رفع شود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به رفع خطای 404 در هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه رفع مشکل 404 در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.9/5 - (34 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. سلام
    خواهش میکنم اگه میشه مشکل من رو یه راهنمایی کنید ممنونتون میشم بدجور ذهنمو درگیر کرده
    من از دوازه پرداخت بانکی payping برای سایتم جهت پرداخت مشتری ها میخوام استفاده کنم که پس از وارد کردن اطلاعات سفارش و قسمت تسویه حساب بعد از انتخاب درگاه
    کاربر زمانی که میخواد برای پرداخت فاکتور اقدام کنه ، وقتی درگاه مورد نظرشو انتخاب میکنه و روی گزینه پرداخت کلیک میکنه ، به دروازه پرداخت هدایت نمیشه و تنها به صفحه ارور 404 برمیخوره .
    قبلا این مشکل رو نداشتم نمیدونمبه خاطر تغییر سرور هست یا چیز دیگه ای ولی دقیق یادمه یه بار دیگه هم همین مشکل برام پیش اومد با حذف یک فایل یا قسمتی از یک فایل این مشکل برطرف شد
    الان همون کار رو انجام میدم نتیجه نمیگیرم شایدم فایل دیگه ای بوده که این مشکل رو پیش میاورد ولی بی فایده هست
    ممنون میشم کمکم کنید کید ،
    باتشکر

    1. سلام و احترام؛
      گاها به دلیل وجود برخی رول ها یا اعمال تغییرات در فایل htaccess با خطای 404 مواجه میشیم. در ابتدا بررسی کنید که ادرس دهی درگاه به درستی صورت گرفته باشه و اگر در ادرس مشکلی هست رفعش کنید.
      سپس در هاستتون به دنبال فایلی به نام htaccess بگردید و اون رو حذف کنید.
      مجددا به پیشخوان وردپرس برگردید به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید. یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فایل htaccess مجددا ایجاد بشه.

  2. سلام. تاثیرssl روی ساب فولدر چیه؟
    میشه فقط واسه ساب فولدر ssl داشت ؟
    اصلا کلا میشه فقط برای برخی صفحات ssl رو فعال کرد؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      امکان فعال و غیر فعالسازی گواهی برای دامنه ها، ادان دامین ها، ساب دامین ها و بخش های ایمیل فراهم هستش.

  3. سلام خسته نباشید. ممنون برای آموزش.
    ببخشید اینجا نوشتید که بجای mizbanfa باید نام فایل خودمون رو قرار بدیم. میشه راهنمایی کنید منظورتون کدوم فایله؟

  4. سلام
    ممنون از آموزشتون، من با توضیحاتی که در مورد Multisite داده بودید پیش رفتم، ظاهرا همه چیز درست پیش رفت اما ارور ۴۰۴ داد. این توضبحات در مورد ساب فولدره، ممنون میشم در مورد ساب دامین هم توضیح بدید که چطور ارور ۴۰۴ رفع میشه.

  5. با سلام
    یه سئوال داشتم به جای mizbanfa چه عنوانی باید وارد شود؟
    RewriteRule . /mizbanfa/index.php [L]

    با تشکر

    1. سلام و احترام؛

      کافیه به جای عبارت mizbanfa که در خط هشتم این کد قرار داره نام پوشه خودتون را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید تا خطای 404 در وردپرس برای ساب فولدر رفع شود.

  6. سلام خسته نباشید، ازمطالب خوب وبسایت ممنونم. من یک دامنه دارم وسه تا فولدر که با وردپرس و با یک قالب آماده شده اند، دامنه اصلی را بجای پروفایل خودم نمایش میدهم و میخواهم که روی این دامنه دوتا فولدر دیگررا بعنوان دو تا نمونه کار از طراحی وبسایت خودم نمایش دهم . وقتی در آدرس دهی این فولدر ها را بصورت : نام فولدر /دامنه اصلی وارد میکنم ، یکی از دامنه ها را بصورت خطای 404 ودیگری را بصورت فقط نوشته و بدون کامپوننت نمایش میدهد. از روشی که فرمودین امتحان کردم ولی مشکل برطرف نگردید خواهش میکنم که درصورت امکان راهنمائی بفرمائید.
    متشکرم

    1. سلام و احترام؛
      مسیر این ساب فولدر ها و یک تصویر از محتوای داخل فولدرها ارسال کنید تا بررسی بشه.

    1. سلام نوشتید بجای اون اسمی ک شما گذاشتین اسم پوشه خودتونو بنویسید ,نام کدوم پوشه من متوجه نشدم

  7. سلام من جدیدا وردپرس روی دایرکتوری نصب کردم
    داخل پوشه فایل رو ساختم و کد شما رو قرار دادم و آدرس رو هم تغییر دادم ولی هنوز هنگامی که پیوند های یکتا روی نام نوشته باشه ارور 404 میگیرم و اگه روی ساده باشه مشکل خاصی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    سرویس هم از میزبان فا هست

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر رول خاصی در فایل HTACCESS تعریف نشده این فایل رو از هاست حذف کنید و مجددا به بخش تنطیمت یکتا مراجعه و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

  8. سلام روزبخیر نرگس جان؛
    اسم پوشه ای که در اون وردپرستون رو نصب کردید.

  9. سلام وقت بخیر من پیوند یکتامو تغییر دادم و حالا هم هم پیشخوان ورد پرس ارور۴۰۴ دارم این کد هم که گفتین قراردادم درست نمیشه. چه کاری باید انجام بدم ؟میشه لطفا کمکم کنین؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      می تونید تغییرات رو به شکل اول برگردونید.
      یا بکاپ سرویستون رو ریستور کنید.
      اگر ساختار آدرس دهی ها تغییر پیدا کرده باشه با ارور 404 مواجه میشید.

  10. سلام من اسم پوشه رو عوض کردم ولی اتفاقی نیوفتاد و درست نشد میشه بگید چی کار کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      سه دلیل کلی وجود داره که ممکنه زمان وارد کردن آدرس ساب فولدر در مرورگر با خطای 404 مواجه بشید:
      مشکل در HTACCESS
      نصب نبودن CMS در مسیر ساب فولدر
      مشکلات زیرساختی مرتبط با هاست

  11. سلام چرا نمیتونم وردپرس رو رو هاست دایرکت ادمین نصب کنم؟
    مراحل نصب ب درستی انجام میشه بعد از اینکه نصب رو انجام میدم و ادرس سایت رو وارد میکنم وردپرس بالا نمیاد؟
    کمک کنین لطفا

    1. سلام و احترام؛
      حتما موارد زیر را بررسی نمایید:
      فعال بودن دامنه
      ست بودن نیم سرورهای هاست روی دامنه
      نشر نیم سرورهای ست شدهروی دامنه
      نصب وردپرس در مسیر صحیح روت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *