آموزش های وردپرس

آموزش محافظت از ایمیل کاربران در وردپرس

محافظت از ایمیل وردپرس در برابر اسپمر وردپرس یکی از عمده‌ترین مشکلاتی بوده که همه کاربران وردپرسی با اون مواجه شدند. حتی خلاص شدن از دست اسپمرها محدود به وردپرس نبوده و همه کاربران را در سطح اینترنت مورد تهدید قرار می‌دهد. کافی است تا ایمیل خودتون را در بخشی از محتوای نظرات وردپرس، محتوای یک صفحه از وبلاگ و… درج کنید تا اسپمرها ایمیل شما را یافته و شروع به ارسال ایمیل اسپم بکنند. ایمیل‌هایی که علاوه بر اسپم میتونن امنیت شما را هم تحت الشعاع قرار دهند و با ایجاد فایل‌های مخرب سعی در سوء استفاده کنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه محافظت از ایمیل وردپرس در برابر اسپمرها را دام که با استفاده از این افزونه میتونید ایمیل‌هایی که در هر بخش از سایت وردپرسی خودتون وارد میکنید به صورت اینکد شده درج کنید تا اسپمرها قادر به جمع آوری و شناسایی ایمیل در سایت شما نباشند.

آموزش محافظت از ایمیل وردپرس

افزونه دیکد کردن ایمیل در وردپرس که با استفاده از اون میتونید اقدام به محافظت از ایمیل‌های خودتون در وردپرس بکنید و قصد معرفی اونو دارم با نام Email Encoder Bundle – Protect Email Address در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 407 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید اقدام به دیکد کردن ایمیل در وردپرس کرده و از کلیه ایمیل‌هایی که در نوشته‌ها، برگه‌ها، نظرات و کلیه بخش‌های وردپرس استفاده میشه به صورت دیکد شده درج شوند تا افرادی که با استفاده از نرم افزارهای جمع آوری ایمیل اقدام به جمع کردن ایمیل از سایت ها می‌کنند قادر به مشاهده و دریافت ایمیل‌ها نباشند و به همین صورت بتونید از ارسال اسپم در وردپرس جلوگیری کنید. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در وردپرس بکنید.

دانلود افزونه Email Encoder Bundle

بعد از نصب و فعال سازی افزونه محافظت از ایمیل در وردپرس مشابه تصویر زیر منویی با نام Email Encoder Bundle در پیشخوان سایت وردپرسی شمااضافه میشه که با مراجعه به این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید.

محافظت از ایمیل وردپرس | جلوگیری از اسپم ایمیل در وردپرس

Choose what to protect: با استفاده از این قسمت میتونید نوع محافظت از ایمیل‌های خود را که در سه حالت قابل استفاده است را انتخاب کنید. که به ترتیب به صورت زیر هستند.

  • محافظت از ایمیل وردپرس در حالتی که با استفاده از تگ a لینکدار شده‌اند
  • جایگذاری ایمیل‌ها به صورت ایمیل محافظت شده
  • جایگذاری ایمیل‌های موجود در فیلدهای مختلف با ایمیل محافظت شده

Apply on: در این قسمت میتونید انواع صفحات و پست‌تایپ دلخواه وردپرس خود را که در آنها از ایمیل استفاده کردید را مشخص کنید که شامل مواردی مثل نوشته وردپرس و برگه وردپرس، نظرات و ابزارک‌ها هستند را محافظت کنید.

Choose protection method: از این قسمت میتونید نوع محافظت ایمیل وردپرس را انتخاب کنید که در سه نوع JS Rot۱۳، JS Escape و Html Encode می‌باشند.

Exclude posts: با استفاده از این فیلد میتونید نوشته و یا برگه‌های دلخواهی را تعیین کنید تا محافظت ایمیل در آنها غیرفعال شود. برای این مورد کافیه ID نوشته و یا برگه مورد نظر را در آن وارد کرده و هر آی‌دی را با کاراکتر کاما انگلیسی از هم جدا کنید تا در اینگونه صفحات محافظتی بر روی ایمیل‌های وردپرس اعمال نگردد.

Use shortcodes in widgets: با فعال کردن این گزینه امکان استفاده از شورت کد برای محافظت از آدرس ایمیل وردپرس فراهم خواهد شد و میتونید در ابزارک‌های وردپرس هم هر زمان که ایمیلی را وارد کردید از اون ایمیل در برابر اسپمرهای وردپرس محافظت کنید.

Use deprecated names: با استفاده از این بخش هم میتونید از شورت‌کدهای موجود در ابزارک خودتون استفاده کنید.

محافظت از ایمیل وردپرس | جلوگیری از اسپم ایمیل در وردپرس

همونطور که در آموزش ساخت rss وردپرس و نحوه تعمیر فید در وردپرس معرفی کردم با استفاده از فید میتونید مطالب یک سایت را دریافت کنید. حالا وقتی شما از ایمیل هایی که در جای جای وردپرس استفاده کرده باسید این ایمیل‌ها در فید وردپرس هم نمایان خواهند شد. بنابراین لازمه تا از ایمیل وردپرس در صفحه خوراک وردپرس هم محافظت کنید که با مراجعه به قسمت RSS settings میتونید این کار را انجام بدهید.

Protect emails in RSS feeds: با فعال کردن این گزینه آدرس ایمیل‌های موجود در RSS سایت محافظت شده و هرگاه کاربرانی که مطالب را از طریق RSS دنبال می‌کنند روی لینک یا آدرس ایمیل کلیک کنند به صورت اینکد شده برای اونها نمایش داده خواهد شد.

Remove shortcodes from RSS feeds: با استفاده از این گزینه هم شورت‌کدهای موجود در فید وردپرس حذف خواهند شد.

محافظت از ایمیل وردپرس | جلوگیری از اسپم ایمیل در وردپرس

Check “succesfully encoded”: با فعال کردن این گزینه هرگاه ایمیلی با موفقیت محافظت شود پیغامی برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد که پیشنهاد می‌کنم این گزینه را غیرفعال کنید، چرا که روزانه ممکنه براتون ایمیل‌های متعددی ارسال شود.

Choose admin menu position: با استفاده از این گزینه میتونید منوی افزونه را در بخش تنظیمات به عنوان زیر منو قرار داده و یا اینکه همچنان در حالت پیشفرض در منوی اصلی پیشخوان آن را مشاهده کنید.

محافظت از ایمیل وردپرس | جلوگیری از اسپم ایمیل در وردپرس

با استفاده از فرمی که در این بخش قرار داره میتونید ایمیل دلخواهی را وارد کرده و توسط این فرم اقدام به اینکد کردن ایمیل در وردپرس بکنید. برای این منظور کافیه آدرس ایمیل خود را وارد کرده و سپس نوع محافظت ایمیل را از بخش Encode Methode انتخاب کرده و بر روی دکمه Create protected mail link کلیک کنید تا کد اینکد شده برای ایمیل تولید شده و با کپی این کد در هر بخشی که میخواهید از ایمیل اینکد شده استفاده کنید استفاده کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به محافظت از ایمیل‌های وردپرس در برابر اسپم اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه محافظت از ایمیل‌های وردپرس در برابر اسپمرها سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.9/5 - (21 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    من یک جیمیل در سایت وردپرسی ام تنظیم کردم. اما متاسفانه هر ایمیلی به کاربران ارسال میکند در پوشه spam کاربران میبرد و زمانی که کاربر not spam میزند باز برای دفعات بعدی در پوشه spam میرود. چه کار کنم؟
    در برخی ایمیل های ارسالی از سایت کلمه وردپرس ظاهر میشود و من میخواهم کلمه وردپرس در ایمیل های ارسالی نباشد.
    یک قطعه کدی پیدا کردم و در قالب function سایتم قرار دادم. قالب سایت من child دار است در کدام قالب این تکه کد را قرار بدم؟ چون من در هر دو قالب سایت قرار دادم و کلا سایت بهم ریخت. سایت من از ssl هم پشتیبانی میکند. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام، این کدها رو باید در یکی از فانکشن‌های چایلد تم یا قالب اصلی قرار بدین. از اونجایی که قالب اصلی آپدیت میشه و با آپدیت کردنش تغییرات رو از دست میدین، پیشنهاد می‌کنم داخل فانکشن چایلد تم قرارشون بدین. جزییات بیشتر رو میتونید در مقاله آموزش تغییر ایمیل پیشفرض در وردپرس مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *