آموزش های وردپرس

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

یکی از ویژگی های جالب وردپرس اینه که با ارائه آپدیت جدید وردپرس و انتشار نسخه جدید به صورت خودکار بدون اینکه نیاز باشه تا کاری انجام بدین سایت شما به نسخه جدید وردپرس آپدیت خواهد شد و دیگه نیازی به این ندارید تا اقدام به به روزرسانی وردپرس کنید. در این صورت هرگاه شرایطی براتون پیش بیاد و مدتی نتونید تا به سایتتون برای به روزرسانی دسترسی پیدا کنید وردپرس به صورت همه فن حریف میاد و خیلی ساده خودش رو به روز و آپدیت میکنه که از ویژگی های نسخه جدید که میتونه به بهبود موارد امنیتی و قابلیت های جدیدی که در نسخه تازه به اون اضافه شده استفاده میکنه و داخل مقاله نحوه تنظیم بروزرسانی خودکار در وردپرس انجام این کار رو به صورت کامل به شما آموزش دادیم. اما همین ویژگی گاها میتونه باعث دردسر شده و شرایط نامساعدی رو در سایت شما ایجاد کنه که با به روزرسانی وردپرس به نسخه جدید به دلیل ناسازگاری با قالب و یا افزونه وردپرس سایت شما دچار مشکل شده و درست کار نکنه، همچنین گاهی اوقات ممکنه که نسخه جدید وردپرس با توابع برنامه نویسی هاست یا سرور سازگاری نداشته باشه، بنابراین لازمه تا از آپدیت خودکار وردپرس جلوگیری کنید. در این مقاله قصد دارم تا به معرفی راهکارهایی برای جلوگیری از بروزرسانی خودکار وردپرس بپردازم تا با استفاده از اون از مشکلات احتمالی که ممکنه با بروزرسانی خودکار وردپرس در سایت شما به وجود بیاد جلوگیری کنید.

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

قبل از اینکه به راه حل های موجود برای غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس بپردازم لازمه تا به برخی از مواردی که در طول این مدت بر اساس تجربه با اونها مواجه شدم اشاره ای کنم تا بهتر بتونید این موضوع رو بررسی کنید و اگر دیدین که صلاح سایت شما در اینه که به روز رسانی خودکار وردپرس را غیرفعال کنید برای این کار اقدام کنید. حدود چند ماه پیش بود که سایت های وردپرسی که از افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوسر برای سایتشون استفاده میکردند بعد از انتشار نسخه جدید وردپرس که در این سایت ها هم بروزرسانی وردپرس به صورت خودکار انجام شد دچار مشکل شدند و در برخی از بخش های سایت که توسط این صفحه ساز ساخته شده بود با اختلال مواجه شده و در نتیجه صفحات سایت به درستی نمایش داده نمیشدند. همین موضوع باعث شد تا بعد از ارسال تاپیک های مختلف در انجمن های وردپرس به دنبال راهکار حل مشکل باشند و بعد از بررسی مشکل متوجه شدند که نسخه فعلی این افزونه با جدیدترین ورژن وردپرس در تداخل بود و همین موضوع باعث ایجاد مشکل شده بود. بنابراین باید منتظر میموندند تا نسخه جدید افزونه منتشر بشه تا با ورژن وردپرس هم هماهنگ باشه و مشکل کاربرانی که از افزونه ویژوال کامپوسر استفاده کرده بودند حل بشه، اما تا مشکل برطرف بشه و به دلیل تجاری بودن افزونه به آخرین نسخه اون بتونند دسترسی پیدا کنند مدت زیادی طول میکشید، پس تنها راهکار این بود که از نسخه قبلی وردپرس استفاده کنند و منتظر بمونن تا با انتشار نسخه جدید افزونه وردپرس رو هم به روزرسانی کنند. مشکلاتی از این دست میتونه تا به هر دلیل دیگه‌ای مثل تغییرات در دسترسی به توابع مورد نیاز در هاست و سرور هم رخ بده و صرفا محدود به خود وردپرس و قالب ها و افزونه های اون نخواهد بود؛ پس میبینیم که یه ناسازگاری خیلی کوچیک باعث میشه تا چنین مشکلاتی برای ما پیش بیاد بنابراین حکم اقتضا میکنه که اقدام به غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس کنیم تا از این مشکلات جلوگیری کنیم.

برای غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس چند راهکار وجود داره که در این مقاله به معرفی همه راهکارها میپردازم و در انتها هم به معرفی راهکارهایی برای غیرفعال کردن آپدیت افزونه و قالب وردپرس میپردازم تا اگر شما هدفتون اینه از آپدیت خودکار قالب یا افزونه هم جلوگیری کنید این کار رو هم انجام بدین. چرا که گاها همین مشکلات برای پوسته وردپرس و افزونه وردپرس پیش میاد که بیشتر در افزونه ها و قالب های تجاری دیده میشن که به صورت خودکار آپدیت اونها فعال هست و بعد از آپدیت خودکار به روز میشن و از طرف دیگه چون زبان سایت ما فارسی هست نسخه انگلیسی اون در سایت قرار میگیره و کلیه بخش های سایت به حالت چپ چین و انگلیسی در میاد.

راه اول: افزونه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

ساده ترین راهکار برای غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس استفاده از افزونه هست تا با نصب اون از آپدیت خودکار وردپرس جلوگیری کنید. افزونه ای که قصد معرفی اون رو دارم با عنوان Easy Updates Manager در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا حالا تونسته تا بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 رو از میان بازخوردهایی که استفاده کنندگان این افزونه ثبت کردند رو به دست بیاره که با نصب و فعال کردن اون میتونید تا به مدیریت و کنترل به روزرسانی خودکار در وردپرس بپردازید. قبل از هرکاری ابتدا افزونه را دانلود کرده و با مراجعه به بخش افزونه‌ها در پیشخوان وردپرس بعد از آپلود افزونه را فعال کنید. بعد از نصب و فعال کردن افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Updates Options در بخش پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید.

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در این بخش قادر هستید تا تنظیمات مربوط به بروزرسانی خودکار در بخش های هسته وردپرس، قالب وردپرس، افزونه وردپرس و… رو مدیریت و کنترل کنید که کافیه برای غیرفعال کردن هر بخش مشابه تصویر زیر با کلیک روی دکمه ای که مقابل اون قرار داره از حالت فعال(Enable) به حالت غیرفعال(Disabled) تغییر حالت بدین تا به صورت خودکار به روزرسانی نشوند. برای نمونه در زیر به روزرسانی خودکار کلی وردپرس را میتونید در بخش های هسته وردپرس، افزونه و قالب وردپرس کنترل و مدیریت کنید.

نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار در وردپرس

همونطوری که در تصویر مشاهده میکنید با فعال کردن بخش All Updates کلیه بروزرسانی های وردپرس فعال هستند و میتونید تا به صورت موردی اونها را در سایر بخش ها مدیریت کنید. در اینجا من بروزرسانی خودکار هسته وردپرس یعنی wordpress core updates و بروزرسانی خودکار قالب وردپرس یعنی All theme updates را غیرفعال کردم و همونطور که میبینید گزینه های مقابل اونها در حالت Disabled قرار داره. به همین ترتیب شما هم میتونید تا برای هر بخش به ترتیب با فعال/غیرفعال کردن گزینه مقابل اون آپدیت خودکار را تعیین کنید.

غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار افزونه یا قالب خاص در وردپرس

اما اگر قصد دارید تا به صورت موردی نسبت به غیرفعال کردن روزرسانی خاصی برای افزونه وردپرس اقدام کنید باید به ترتیب زیر عمل کنید. ابتدا به منوی Updates Options مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی تب Plugins که مربوط به افزونه های وردپرس هست کلیک کنید. حالا در صفحه ای که برای شما باز میشه میتونید تا لیستی از کلیه افزونه های موجود در سایت وردپرسی خودتونو مشاهده کنید. همونطور که مشاهده میکنید در زیر عنوان هر افزونه دکمه ای با عنوان Disallow Updates وجود دارد.

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

حالا کافیه تا افزونه ای که قصد دارید تا بروزرسانی خودکار برای اون را غیرفعال کنید را انتخاب کرده و بر روی متن Disallow Updates که در زیر اون قرار داره کلیک کنید تا آپدیت خودکار افزونه مورد نظر با تغییر وضعیت به Allow Updates غیرفعال شود.

به همین ترتیب برای قالب وردپرس هم میتونید تا با مراجعه به تب Themes درست مشابه کنترل بروزرسانی خودکار افزونه عمل کرده و قالب دلخواهی که قصد دارید تا بروزرسانی خودکار اون را غیرفعال کنید را انتخاب کرده و با کلیک روی دکمه Disallow Updates امکان آپدیت خودکار برای قالب مورد نظر را غیرفعال کنید.

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

راه دوم: استفاده از کدنویسی

ممکنه تا شما هم مثل من تمایلی نداشته باشید برای کوچکترین کارهایی که میشه با چند خط کد ساده اون رو انجام داد بیاین و از افزونه استفاده کنید. بنابراین کدنویسی در وردپرس برای هرکاری لذت و محبوبیت خاص خودش را داره. حالا در این بخش هم میخوام تا به جای استفاده از افزونه با تغییراتی که در فایل wp-config.php اعمال میکنید از به روزرسانی های خودکار وردپرس جلوگیری کنیم. برای این کار لازمه تا فایل wp-config.php را ویرایش کنیم و بر اساس توابع وردپرس که در اختیار ما قرار خواهد داد نسبت به غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس اقدام کنیم. پس در اولین قدم لازمه تا به هاست خودمون وارد بشیم. پس بنا به نوع هاست خودتون یعنی سی پنل یا دایرکت ادمین ابتدا وارد هاست شده و سپس به بخش مدیریت فایل های سایت که در هر دو کنترل پنل با عنوان File Manager در دسترس قرار داره به بخش مدیریت فایل های وردپرس مراجعه کنید. حالا به دایرکتوری public_html وارد بشید و بعد از اون به مسیری که وردپرس نصب شده وارد بشین، اگر وردپرس بر روی دامنه اصلی سایت شما نصب هست توی همین مسیر public_html خواهید دید که فایلی با نام wp-config.php قرار داره پس اونو انتخاب کنید و با استفاده از بخش Edit که در کنترل پنل هاست سی پنل و یا دایرکت ادمین در اختیار شما قرار میده وارد مرحله ویرایش فایل wp-config.php بشید و قطعه کد زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید.

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

بهترینن بخش برای قرار دادن این کد میتونه قبل از خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ این باشه، پس کد بالا را درست در بالای این خط قرار داده و فایل wp-config.php را ذخیره کنید. حالا از این پس هرگاه نسخه جدیدی از وردپرس منتشر بشه و یا اینکه نسخه جدیدی از افزونه و قالبی که از اون استفاده میکنید بخواهد منتشر شود به صورت خودکار به روزرسانی نخواهد شد و برای استفاده از نسخه به‌روز لازمه تا خودتون اقدام به بروزرسانی اون کنید.

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار قالب وردپرس

اما ممکنه تا شما بخواهید تا بروزرسانی کلیه بخشها یعنی هسته وردپرس، قالب وردپرس و افزونه وردپرس غیر فعال نباشند و فقط بخواهید تا قسمت خاصی رو غیر فعال کنید. برای نمونه اگر قصد دارید تا از بروزرسانی خودکار قالب وردپرس جلوگیری کنید اما افزونه وردپرس و هسته وردپرس همچنان به صورت خودکار آپدیت شوند میتونید تا از این طریق اقدام به غیر فعال کردن اون کنید.

ابتدا وارد هاست خودتون بشید و به دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید. حالا در این بخش قالبی که بر روی هاست نصب هست و از اون استفاده میکنید وارد شوید، خواهید دید که فایلی با نام functions.php در اون وجود داره، این فایل با نام فایل فانکشن قالب شناخته شده است و بعد از فایل wp-config.php یکی از اصلی ترین فایل های وردپرس به حساب میاد که توسط اون میتونید تا هرگونه تغییراتی که قصد دارید در وردپرس اعمال کنید و ویژگی های جدیدی به سایتتون اضافه کنید از این طریق اقدام کنید. حالا که فایل functions.php رو باز کردید کد زیر را در مکان مناسبی از اون قرار داده و فایل را ذخیره کنید تا آپدیت خودکار قالب وردپرس را غیرفعال کنید.

add_filter( 'auto_update_theme', '__return_false' );

همونطوری که در این قطعه کد مشاهده میکنید ما به وردپرس دستور دادیم تا تابعی که در وردپرس مربوط به بروزرسانی خودکار قالب وردپرس هست را کنترل کرده و وقتی به این تابع برخورد کرد با برگرداندن دستور false که به معنی انجام ندادن این کار هست از بروزرسانی خودکار قالب وردپرس جلوگیری کنیم.

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار افزونه وردپرس

به همین ترتیب مشابه همون چیزی که در بالا برای قالب وردپرس پیش اومد ممکنه تا ما بخواهیم تا نسبت به غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار افزونه وردپرس اقدام کنیم اما امکان بروزرسانی خودکار هسته وردپرس برای ما فراهم باشه و به دلیل مسائل امنیتی بخواهیم تا هسته وردپرس به صورت خودکار انجام بگیره، بنابراین میتونیم تا برای غیرفعال کردن آپدیت خودکار افزونه وردپرس مشابه کاری که در بروزرسانی خودکار قالب وردپرس انجام دادیم اقدام کنیم. لذا برای غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار افزونه وردپرس هم میتونید تا به ترتیب زیر عمل کنید.

ابتدا وارد هاست خودتون بشید و به دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید. حالا در این بخش قالبی که بر روی هاست نصب هست و از اون استفاده میکنید وارد شوید، خواهید دید که فایلی با نام functions.php در اون وجود داره، این فایل با نام فایل فانکشن قالب شناخته شده است و بعد از فایل wp-config.php یکی از اصلی ترین فایل های وردپرس به حساب میاد که توسط اون میتونید تا هرگونه تغییراتی که قصد دارید در وردپرس اعمال کنید و ویژگی های جدیدی به سایتتون اضافه کنید از این طریق اقدام کنید. حالا که فایل functions.php رو باز کردید کد زیر را در مکان مناسبی از اون قرار داده و فایل را ذخیره کنید تا آپدیت خودکار افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید.

add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_false' );

همونطوری که در این قطعه کد مشاهده میکنید در این کد هم ما به وردپرس دستور دادیم تا تابعی که در وردپرس مربوط به بروزرسانی خودکار افزونه وردپرس هست را کنترل کرده و وقتی به این تابع برخورد کرد با برگرداندن دستور false که به معنی انجام ندادن این کار هست از بروزرسانی خودکار افزونه وردپرس جلوگیری کنیم.

جمع بندی نهایی

بر همین اساس میتونید تا بنا به نیاز خودتون به ترتیب با استفاده از دستوراتی که در این مقاله به شما معرفی کردم به روزرسانی خودکار هسته وردپرس، قالب وردپرس و افزونه وردپرس را به صورت تک‌تک کنترل و مدیریت کنید تا از وجود اختلال هنگام به روزرسانی خودکار در وردپرس به دلیل ناسازگاری با قالب یا افزونه خاصی از مشکلات احتمالی که میتونه برای سایت شما به وجود بیاد جلوگیری کنید.

امیدوارم که این مقاله هم مورد پسند و توجه شما قرار گرفته باشد و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار وردپرس اقدام کرده و کنترل دقیقی در بروزرسانی خودکار تمامی بخش های وردپرس، قالب وردپرس و افزونه وردپرس داشته باشید تا از مشکلات احتمالی که میتونه برای سایت شما بوجود بیاد جلوگیری کنید. اگر در حین استفاده از روش های گفته شده سوالی یا مشکلی براتون پیش اومد میتونید از بخش دیدگاه ها اعلام کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان وردپرسی باشم.
4.7/5 - (15 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام، خواستم تشکر کنم از آموزش خوبتون، روی فایلای هسته تغییراتی داده بودم که با بروزرسانی خودکار مجبور شدم دوباره فایلای بکاپ رو آپ کنم! اینطوری دیگه نیاز به این کار نیست. موفق باشید.

  2. سلام کد بالا را دقیقا کجای فایل functions.php باید قرار داد میشه به صورت تصویری نشون بدید.
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      فرقی ندره که کجای فایل درج میکنید میتونید انتهای فایل قرار بدید.

  3. سلام میخوام ترجمه فایل زبان سایتم در صورت بروز رسانی قالب ازبین نرو د کدی که گفتید را در قسمت انتهایی فانکشن قرار دادم اینجور ی جواب میده/ درسته..
    add_filter( ‘pt-ocdi/import_files’, ‘appointment_import_files’ );

    add_filter( ‘auto_update_theme’, ‘__return_false’ );اینجا گذاشتمش

    function appointment_after_import_setup() {

    // Menus to assign after import.
    $main_menu = get_term_by( ‘name’, ‘Menu 1’, ‘nav_menu’ );

    set_theme_mod( ‘nav_menu_locations’, array(
    ‘primary’ => $main_menu->term_id,
    ));

    // Assign front page and posts page (blog page).
    $front_page_id = get_page_by_title( ‘Home’ );
    $blog_page_id = get_page_by_title( ‘Blog’ );

    update_option( ‘show_on_front’, ‘page’ );
    update_option( ‘page_on_front’, $front_page_id->ID );
    update_option( ‘page_for_posts’, $blog_page_id->ID );

    }
    add_action( ‘pt-ocdi/after_import’, ‘appointment_after_import_setup’ );
    ?>

  4. سلام
    دستتون درد نکنه ، همش نگران بودم خودش اتومات آپدیت کنه و با قالب نخونه و خرابکاری به بار بیاد ، با کمک راهنمایی شما با کد غیر فعالش کردم

  5. خیلی کمک کرد، ازتون ممنونم
    شما بهترین ارائه دهنده هاست ایران هستید
    تشکر 🙏🌸🍃

    1. سلام روزبخیر؛
      خوشحالیم مقاله موثر مواقع شده.
      سپاس از عنایت شما به مجموعه میزبان فا 🌼

  6. سلام
    ممنون بابت مطلب مفیدی که تهیه کردید

    من تمام این کارها رو انجام میدم اما بازم وقتی میام داخل صفحه ای که با ویژوال کامپزیتور ساختم و بروزرسانی میزنم
    باز هم کل صفحه بهم میریزه ؟
    به نظر شما چه مواردی باید چک کنم که این مشکل حل بشه ؟
    اگه راه حلی دارید لطفا پیشنهاد بدید.

    ممنونم

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی کنید صفحه ساز دیگه ای روی وردپرستون فعال نباشه و تداخلی رخ نداده باشه.
      چک کنید طراحی صفحه مشکل نداشته باشه گاها وجود المان های تودرو باعث بهم ریختگی صفحه میشن.
      میتونید عملکرد افزونه رو روی یک صفحه جدید تست کنید و یک طراحی ساده داشته باشید و خروجیشو ببینید.

  7. سلام وقت بخیر
    آیا این کار باعث بهبود سرعت در قسمت پیشخوان وردپرس میشود؟
    خودمون مثلا ماهی یکبار آپدیت ها را چک کرده و انجام بدیم

    1. سلام و احترام زهرا عزیز؛
      ما نیز آپدیت به صورت دستی را پیشنهاد می کنیم چرا که قبل از اپدیت می توانید جزئیات نسخه جدید را بررسی نمایید و همچنین در صورت بروز مشکل یا تداخل سریعا اقدام کنید. البت باید در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی به صورت مدام می بایست بخش بروزرسانی را چک کنید تا در صورت ارائه نسخه جدید و آپدیت سریعا ان را پیاده سازی نمایید.

  8. درود بر شما.
    بنده به دلیل تغییرات در ترجمه متون هسته وردپرس مجبور به بستن آپدیت خودکار هستم.
    اما متاسفانه با وجود کدی که در فایل فانکشن گذاشتم، بعد از چند روز متون هسته وردپرس به حالت دیفالت برگشته!
    در صورتی که گویا وردپرس هم آپدیت نشده و روی همان نسخه قبل مونده.
    دلیل این اتفاق چی میتونه باشه؟

      1. سلام و احترام؛
        آیا اخیرا پاکسازی صورت گرفته؟ یا جایگزینی هسته انجام نشده؟ خطایی خاصی داشته اید که از سمت هاستینگگ رفع گردد؟ گاها بخاطر رفع برخی خطاها هسته وردپرس فرش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *