آموزش های وردپرس

آموزش ساخت منو در وردپرس

نحوه ساخت و ویرایش فهرست ها در وردپرس

ساخت فهرست در وردپرس در واقع امکان ساخت همان منوهای سایت ما است که با استفاده از آن می توانیم یک مسیر برای دسترسی ساده ‌تر کاربران به صفحات مختلف را فراهم کنیم. این صفحات می توانند در قالب دسته ‌بندی، برگه‌ های سایت، نوشته خاص و … باشند که در وردپرس به عنوان فهرست یا منو شناخته می شوند. فهرست ‌ها یا همان منوهای وردپرس می توانند در بخش‌ های گوناگونی از سایت بسته به کدنویسی انجام گرفته روی قالب انجام بگیرند که عمده ‌ترین بخش برای منوها، هدر سایت و ستون های کناری خواهد بود. با ساخت فهرست در وردپرس این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا لینک‌ های خودتان را به صورت زیر منوهای متعددی تعریف کرده و در سایت نمایش دهید. حال که با مفهوم کلی از فهرست ‌ها در وردپرس آشنا شدید در ادامه این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا به آموزش ساخت منو در وردپرس و همچنین تغییر آنها در وردپرس می ‌پردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

با استفاده از فهرست ‌ها، می توانید در سایت خودتان منوهای متنوعی ایجاد کنید و آنها را در بخش ‌های مورد نظر نمایش دهید. منوهایی که با استفاده از این امکان ایجاد می ‌شوند، می توانند دارای چندین مرحله باشند که این مراحل در وردپرس با عنوان زیرمنو شناخته می شوند. به عبارت دیگر منوهای وردپرس مشابه ul و li در زبان html هستند که به صورت یک لیست چند گزینه‌ ای می توانید چند منوی اصلی تعریف کرده و برای هر کدام از این منوها نیز یک زیر منو انتخاب کنید.

نکته: برای اینکه به بخش فهرست ها دسترسی داشته باشید، باید نقش کاربری مدیر کل را داشته باشید. برای ساخت منو و مدیریت فهرست های وردپرس باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به پیشخوان وردپرس و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. سپس در پیشخوان از طریق منو «نمایش» روی زیر منو «فهرست ها» کلیک کنید.آموزش ساخت منو در وردپرس
  3. با مراجعه به این بخش با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این مرحله لازم است اقدام به ساخت فهرست در وردپرس کنید تا بتوانید اولین فهرست خودتان را داشته باشید. برای اینکار باید در فیلد قرار گرفته در رو به روی «نام فهرست» اسمی که برای فهرست خود در نظر گرفته اید را وارد کرده و سپس روی «ساخت فهرست» کلیک کنید.
    آموزش ساخت فهرست در وردپرس و تغییر منو در وردپرس
    🟢🔵 نکته: در نظر داشته باشید که بسته به قالبی که از آن استفاده می کنید امکان استفاده از یک یا چند نوع فهرست در سایت برای شما وجود خواهد داشت. به عنوان نمونه می توانید همزمان از چند فهرست در بخش ‌های هدر سایت، منوی بالایی سایت، سایدبار چپ یا راست و فوتر سایت استفاده کرده و از هر یک از مکان ‌هایی که در قالب برای نمایش فهرست تعیین شده برای موارد مورد نظر استفاده نمایید.
    بعد از ساخته شدن فهرست خواهید دید که منوی سمت راست به نام «افزودن گزینه های فهرست» که شامل «برگه ‌ها»، «نوشته ‌ها»، «پیوندهای دلخواه»، «دسته‌ها» و … است برای شما فعال و در زیر فهرست ساخته شده هم تنظیمات مربوط به یک فهرست نمایش داده می شود.
    مدیریت فهرست ها در وردپرس
  4. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای ساخت هر فهرست در وردپرس این بخش از تنظیمات به شما نشان داده خواهد شد که در مرحله اول قبل از هر کاری برای افزودن لینک ‌های دلخواه به فهرست باید تکلیف آنها را مشخص کنید.
    • اضافه شدن خودکار برگه‌ها: در صورت فعال بودن این گزینه هرگاه که یک برگه جدید در وردپرس ایجاد و در سایت منتشر کنید به صورت خودکار و بدون اینکه شما کاری انجام دهید به این فهرست اضافه خواهد شد. در صورتی که تمایل ندارید برگه‌های گوناگونی که در سایت اضافه می کنید به فهرست اضافه شوند این گزینه را به حالت غیرفعال باقی بگذارید.
    • نمایش موقعیت: این گزینه نیز برای تعیین موقعیت نمایش فهرست مورد استفاده قرار می گیرد که بسته به قالب شما می تواند شامل گزینه‌های دیگری هم باشد. بنابراین برای اینکه فهرستی که ایجاد می‌کنید در چه بخشی از سایت باید نمایش داده شود از این قسمت یکی از آنها را انتخاب کنید. در این مثال قالب رایگان وردپرس استفاده شده که امکان نمایش دو نوع فهرست را در اختیار ما قرار می دهد. یکی برای فهرست اصلی و دیگری برای نمایش شبکه‌های اجتماعی که در صورت انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها فهرست مورد نظر در مکان تعیین شده نمایش داده می شود.

به منظور اضافه کردن منو جدید به فهرست وردپرس باید مشابه تصویر زیر روی دکمه «تنظیمات صفحه» کلیک کنید و سپس هر یک از بخش‌ هایی که می خواهید تا برای افزودن در فهرست مشابه چیزی که در ستون سمت راست تصویر قبل وجود دارد، نمایش داده شده را انتخاب نمایید. برای اینکار تنها کافی است تیک گزینه مورد نظر را فعال نمایید.

نحوه اضافه کردن منو جدید در فهرست وردپرس

🟢🔵 نکته: بسته به افزونه ‌ها و پست ‌تایپ ‌های مختلفی که دارید می توانید موارد بیشتری را از بخش تظیمات انتخاب کنید تا در فهرست‌ها نمایش داده شوند.

حال برای اضافه کردن منوی جدید به فهرست ساخته شده است کافی است به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. ابتدا از قسمت جعبه ‌ها روی برگه‌ ها، دسته ‌ها، برچسب ‌ها، پیوندهای دلخواه و… که قصد دارید تا هر یک از آنها را به فهرست مورد نظر خودتان اضافه کنید، کلیک کنید تا به صورت دسته‌ ای به شما نمایش داده شوند.
  2. سپس مشابه تصویر زیر هر یک از آنها را که قصد دارید تا به فهرست شما اضافه شوند را انتخاب نمایید و روی دکمه «افزودن به فهرست» کلیک کنید و چند لحظه‌ای منتظر باشید تا فهرست اضافه شده و در سمت چپ در زیر عنوان «ساختار فهرست» به شما نمایش داده شوند.نحوه اضافه کردن منو جدید در فهرست وردپرس
  3. حال کافی است روی دکمه «ذخیره فهرست» کلیک کنید تا فهرست در سایت نمایش داده شود.
  4. با کلیک روی باکس ایجاد شده در بخش «ساختار فهرست» می توانید «نشانی اینترنتی» و «متن» را نیز بررسی و در صورت تمایل تغییر دهید.
    اضافه کردن منو جدید در فهرست وردپرس

نکته: همانطور که می ‌بینید در قسمت برگه ‌ها سه سربرگ با عناوین تازه ‌ترین ‌ها، دیدن همه و جستجو وجود دارد که با کلیک روی هر یک از این تب ‌ها می توانید دسترسی سریع تری به برگه مورد نظر که قصد دارید به فهرست اضافه کنید داشته باشید. برای دسته ‌ها، برچسب ‌ها، نوشته ‌ها و… نیز می توانید به همین شکل عمل کرده و آیتم‌ های موجود در هر کدام از آنها را با استفاده از این سه تب به راحتی پیدا کرده و به فهرست خودتان اضافه کنید.

یکی دیگر از قابلیت ‌هایی که می توانید بعد از ساخت فهرست در وردپرس از آن استفاده کنید، این است که با ابزاری که به صورت پیش فرض در وردپرس وجود دارد خصوصیات پیشرفته به منوی خودتان اضافه کنید. برای این منظور باید به شکل زیر عمل کنید:

  1. در ابتدا باید روی باکس «تنظیمات صفحه» که در بالای صفحه در سمت چپ قرار دارد، مراجعه کرده و سپس همانند تصویر از طریق بخش «نمایش خصوصیات پیشرفته فهرست» مواردی که قصد دارید تا آنها را برای برای منو های خود مدیریت کنید را فعال کنید.
    تغییر خصوصیات پیشرفته در فهرست وردپرسدر حال حاضر شما می توانید ویژگی ‌های زیر را برای آیتم‌ های اضافه شده به فهرست وردپرس شخصی سازی و مدیریت کنید:
    • هدف پیوند: این گزینه امکان تعیین باز کردن لینک در زبانه جدید را به شما خواهد داد. با فعال کردن تیک این گزینه از فهرست قادر خواهید بود تا کاری کنید وقتی کاربر روی منو کلیک کرد، لینک در پنجره جدیدی باز شود. پیشنهاد می ‌کنم در صورتی که منوهای شما به سایت دیگری لینک داده می شوند حتما از این گزینه استفاده کنید تا بانس ریت سایت خودتان را کنترل کنید.
      نرخ پرش یا bounce rate وب سایت چیست؟
    • صفت عنوان: این گزینه به شما این امکان را خواهد داد تا نام دلخواهی را برای منوی مورد نظر وارد کنید. نام انتخاب شده به عنوان title برای لینک مورد نظر در منو اضافه می شود.
    • کلاس CSS: اگر در برخی سایت ‌ها دقت کرده باشید هر یک از منوهای موجود در فهرست دارای رنگ متفاوتی هستند. این رنگ‌ ها با استفاده از این بخش اضافه می شوند. برای این کار کافی است نام کلاسی که در فایل استایل شما برای رنگ ‌بندی منو مورد استفاده قرار گرفته است را وارد کنید. به عنوان نمونه اگر در فایل استایل کلاسی برای منو با عنوان menu-class-social تعریف شده باشد که با استفاده از آن رنگ منوی شبکه‌ های اجتماعی متفاوت باشد، می توانید با وارد کردن آن در فیلد مربوطه، رنگی که در استایل تعیین شده را استفاده کنید.
    • پیوندهای هم‌ سو (XFN): این بخش هم برای تعیین نوع لینک ‌ها به صورت follow و یا nofollow هستند که کافی است با وارد کردن یکی از گزینه‌های ذکر شده نوع ساختار پیوند را مشخص کنید. در صورت خالی بودن این گزینه حالت کلیه لینک ‌ها در ساختار پیش فرض روی حالت Follow قرار دارد.
    • توضیح: در بخش توضیح می توانید توضیح کوتاهی برای منوی ساخته شده خودتان وارد کنید. این توضیح تنها زمانی به نمایش در می آید که قالب شما از این امکان پشتیبانی نماید.
  2. در زیر تصویری از بخش ‌های توضیح داده شده برای منوی ساخته شده را مشاهده می ‌کنید که می توانید بر همین اساس تنظیمات پیشرفته برای منوی خودتان را سفارشی ‌سازی کنید.
    خصوصیات پیشرفته در فهرست وردپرس
  3. در نهایت بعد از اینکه منوی شما به صورت کامل تکمیل شد، می توانید با کلیک روی دکمه «ذخیره فهرست» آن را منتشر کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره ای داشتیم می توانید تا با استفاده از خاصیت کشیدن و رها کردن منوهای ساخته شده را به صورت زیرمنو ایجاد کنید و برای هر منو مادر چندین منو فرزند انتخاب نمایید. برای هر یک از این فرزندها نیز قادر خواهید بود تا مجدداً چندین فرزند دیگر تعیین کنید تا در سایت نمایش داده شوند. به این صورت که با بردن نشانگر ماوس روی منوهای مادر به ترتیب منوهای فرزند نمایش داده شوند و یا اینکه اگر فهرست شما در سایدبار نمایش داده می شود از یک ساختار درختی پیروی کرده و منوهای فرزند در زیر منوهای مادر نمایش داده شوند. بنابراین به منظور تعیین منوی مادر و فرزند کافی است به شکل زیر پیش بروید:

  1. نشانگر ماوس را مشابه تصویر زیر روی منوی مورد نظر گرفته و با کمی جا به جایی آنها را به صورت درختی مرتب کنید و یا به جایگاه دیگری از یک منوی مادر دیگر انتقال دهید. دقت کنید اگر منویی فرزند است باید کمی سمت چپ تر یا داخل تر از منوی بالایی خود یا منوی مادر قرار گیرد.
    مدیریت زیرمنوها در وردپرس
  2. حال بعد از اینکه جایگاه هر آیتم را تغییر دادید و منوهای مادر و فرزند به درستی و دلخواه خودتان مرتب شدند، روی دکمه «ذخیره فهرست» کلیک کنید تا منوی شما ذخیره شده و در نهایت مشابه تصویر زیر به صورت مادر و فرزند نمایش داده شوند. به عنوا مثال در تصویر زیر میزبان فا منوی فرزند یا زیرمنویی از منوی خانه است. در واقع خانه نقش مادر و میزبان فا نقش فرزند دارد.
    مدیریت زیرمنو در فهرست وردپرس و تغییر چیدمان منو وردپرس

حال که کار روی فهرست ‌ها در وردپرس تمام شده و اقدام به ساخت فهرست در وردپرس کردید، بسته به نوع قالب می توانید چند فهرست را در قسمت های مختلف وب سایت خود نمایش دهید. به منظور مدیریت جایگاه ها باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. از طریق منو «نمایش» زیر منو «فهرست ها» را انتخاب کنید.
  2. سپس روی تب «مدیریت جایگاه‌ها» کلیک کنید تا صفحه‌ ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.
  3. از بین گزینه ‌های موجود فهرستی را که برای بخش‌ های مختلف ساخته اید را انتخاب کنید تا در آن نمایش داده شود.
    مدیریت جایگاه‌ها در فهرست وردپرس
  4. حال بعد از اینکه جایگاه تعیین شده برای فهرست‌های ساخته شده را انتخاب کردید روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید. منوهای مشخص شده در سایت در مکان تعیین شده نمایش داده می شوند.

نکته: شما می توانید از طریق «مدیریت با پیش نمایش زنده» هم نتیجه کار خود را مشاهده و هم در صورت نیاز تغییرات مورد نظرتان را اعمال نمایید.

آموزش های پیشنهادی ما به شما:

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن توانسته باشید به راحتی نسبت به آموزش ساخت فهرست در وردپرس و تغییر منو در وردپرس اقدام کنید و هر تعداد فهرست که قالب شما از آن پشتیبانی می کند را شخصی سازی و مدیریت کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی در هنگام کار با فهرست‌ها دارید می توانید تا در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

بهترین هاست برای وردپرس

4.4/5 - (56 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۴۱ دیدگاه ها

  1. تمام بچه های شرکت ما سایت تون رو دنبال می کنند
    خیلی خوب شد وردپرس رو دارید اموزش میدید به صورت حرفه ای
    فقط یه خواهشی که داریم لطفا و خواهشا بعد اموزش وردپرس چیزهای دیگه مثل امنیت وردپرس، معرفی افزونه های مهم و کاربردی و … رو ادامه بدید
    موفق باشید

    1. سلام و وقت بخیر علی آقا
      باعث خوشحالیه، ممنون از بازخورد سازنده شما، بله همه این نوع مقالاتی که گفتین به مرور نگارش و منتشر خواهند شد و صرفا این نیست که وردپرس رو آموزش بدیم، بلکه کلیه مسائل دیگه مثل امنیت، بهینه سازی سایت و… رو هم در آینده آموزش خواهیم داد.
      موفق باشید:)

  2. سلام ممنون برای اموزش مفیدتون.
    یک سوال داشتم مشکل من اینه توی فهرستهام قسمتی به نام تور دارم که تعداد منوهای زیاد با زیر گزینه های زیادی دارم و میخوام به صورت عمودی نشون داده بشه ولی افقی هست و جلوه خوبی نداره راهنمایی میکنید؟

    1. سلام و وقت بخیر، این موردی که شما گفتید مربوط به مگامنو هست که باید در هنگام ساخت فهرست اون را غیرفعال کنید. وقتی در صفحه فهرست‌ها در وردپرس قرار دارید روی دکمه تنظیمات صفحه کلیک کنید و تیک گزینه‌ها را بررسی کنید ببینید چیزی به عنوان مگامنو یا megamenu قرارد اره یا خیر، اگر بود فعال کنید که بشه مشخص کرد منویی که به فهرست اضافه می‌کنید در حالت مگامنو نباشه.

  3. سلام .چطور میشه فهرست رو شرطی کرد
    مثلا ۵ منطقه وجود داره که در هر منطقه چند تا فروشگاه با نامهای مختلف و مشابه وجود داره. حالا اگر ما بخوایم بگیم در منطقه ۲ فروشگاههای با نام مثلا Aرو فیلتر کن .فهرست رو چطوری باید تنظیم کنیم.
    که با فیلتر منطقه و فروشگاه تمام فروشگاههای Aبا آدرس هاشون رو به ما بده

  4. سلام خسته نباشید
    من یه منودارم به اسم محصولات با زیر منوهای مختلف
    میخوام نشه روی خود منوی محصولات کلیک کرد یعنی وقتی رو خود محصولات کلیک میکنن صفحه ای باز نشه برن رو زیر منو ها و محصول مورد نظرشون رو انتخاب کنن
    چی کار باید بکنم؟
    مچگرم؟

      1. قبول نمیکنه وقتی # میزنم تائید میکنم اسم برگه را خودش جایگزین میکنه

        1. از گزینه پیوند دلخواه استفاده کنید. کافیه نام دلخواه را برای عنوان وارد کرده و از # برای آدرس URL منو استفاده کنید. در صورت انتخاب برگه، دسته بندی، برچسب یا… انتخاب عنوان و لینک به صورت خودکار انجام می‌گیرد.

          1. داخل setting ، پیوندهای یکتا هست ولی برای تنظیمات اونه من هیچ کدام از URL هارو نمیتونم ببینم
            میشه لطف کنید بگید از کجا باید برم؟
            اگر نحوه دیگه برای پرسیدن سوال هام هست لطفا بگید
            مچکرم

            1. سلام و وقت بخیر، وارد پیشخوان وردپرس بشید. سپس به مسیر نمایش> فهرست‌ها مراجعه کنید. همونطور که در تصویر زیر میبینید در ستون سمت راست چند گزینه دارید که شامل برگه، نوشته، پیوندهای دلخواه و دسته‌ها هست.
              روی ستون پیوندهای دلخواه کلیک کنید. سپس مثل عکس برای لینک از # و برای عنوان از نام دلخواه استفاده کرده و در نهایت روی دکمه افزودن به فهرست کلیک کنید.

  5. سلام روزتون بخیر
    من میخوان افکت نشون دادن زیرمنو رو عوض کنم چیکار باید بکنم؟

    1. سلام و روز بخیر، برای این کار باید استایل قالب رو ویرایش کنید. کلاسی که برای زیر منو استفاده میشه رو پیدا کنید و با CSS افکت دلخواه براش تعریف کنید.

  6. با سلام و خسته نباشید
    یه سؤال در مورد فهرست دارم. من یه فهرست ساختم وحالا می‌خوام یکی از برگه‌‌‌هایی که در فهرست ایجاد کردم حذف کنم. نمی‌دونم، شاید راه ساده‌ای داره ولی نتونستم این کار رو انجام بدم. ممنون می‌شم راهنماییم کنید.

    1. سلام، روی فلش سمت پایین که برای عنوان فهرست(که همون برگه شما میشه) کلیک کنید و گزینه حذف یا پاک کردن رو انتخاب کنید. در نهایت روی دکمه ذخیره فهرست کلیک کنید.

      1. خیلی ممنون. دیدم گزینه حذف رو. اون پایین پایین بود اولش ندیده بودم. حل شد.

  7. با سلام و تشکر از آموزش مفیدتان
    من فهرست را ساخته ام. اما یک مشکلی وجود دارد. در PC منوها به درستی عمل میکند. اما در موبایل، وقتی روی منوی مادر کلیک می کنم، زیرمنوها نمایش داده نمیشود و خود منوی اصلی باز می شود.
    اگر ممکن است، راهنمایی بفرمایید که چگونه این مشکل را حل کنم.
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر

      میبخشید ایا افزونه یا راهی هست بشه شرت کد در فهرست قرار داد من بخش ورودم رو تعیین کردم به این صورت قصد دارم کاربر که ورود میکنه با شرت کد اواتار و اسمش رو فراخوان کنم

      ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام، معمولا قالب‌های این چنینی جندین منو دارند. اگه قالبتون نداره باید با کدنویسی این کار رو انجام بدین که نیاز به دونستن دانش کدنویسی و کار با توابع وردپرس دارید.

  8. سلام چطور میشه یک پنل رنگی مثل همین نوشته که یک پنل زرنگ رنگ در آخر نوشته گذاشته اید اضافه کرد ممنون

  9. سلام من با همین اموزش شما و استفاده از فهرست خود ورد پرس منو ابشاری برای خودم ساختم
    ولی میخوام مثلا هر مطلبم در منو مثلا اموزش با ی رنگ باشه و مثلا اخبار ی رنگ دیگه اینو چجوری از کلاس CSS: استفاده کنم یکیشو میشه برام مثال بزنید مثلا بخوام ی متنم سبز باشه
    ممنون از سایت خوبتون

  10. سلام
    من وقتی میخوام دسته ها و زیر دسته ها رو وارد فهرست کنم. لیستشون مرتب نشون داده نمیشه. مثلا یک دسته دارم که خودش 10 تا زیر دسته داره. وقتی از قسمت فهرست ها میخوام این دسته رو با زیر دسته هاش فهرست کنم، بجای10 تا زیر دسته 4 تاشو به عنوان زیر دسته نشون میده و 6تای باقی مونده لابلای بقیه دسته ها و زیر دسته ها قاطی پاتی شده. انگار اون دسته من فقط 4 تا زیر دسته داره. در حالی که 10 تا زیر دسته داره. این مشکل رو چطوری باید رفع کنم؟

  11. سلام میشه جواب منو بدین ممنون میشم
    من روی ورد پرس منو ایجاد کردم و توی کامپیوتر همش درسته
    اما توی گوشی زیر شاخه نشون نمیده همرو زیر هم میزاره میشه بگین چطور تنظیم کنم مرسی تورو خدا جواب بدین

  12. میشه به سوال منم جواب بدین خیلی منتظرم

    من در ورد پرس منو ایجاد کردم تو کامپیوتر خوبه اما تو گوشی همرو زیر هم نشون میده زیر شاخه نشون نمیده نمیدونم تنظیماتش کجاست میشه کمکم کنید مرسییی

  13. درود بنده میخوام که خود منو کلیک خور نباشه(وقتی با موس روش کلیک میکنیم صفحه ایی باز نشه) و فقط زیر منو هارو نشون بده.
    لطفا باید بفرمایین چیکار باید بکنم و اگر CSS باید براش بنویسم. چی هست دقیقا

  14. سلام
    واقعا ممنون به خاطر سایت و مطالب عاااالیتون…
    من فهرستی طراحی کردم
    اما متاسفانه ی مشکلی داره
    ممنون میشم راهنماییم کنید…
    داخل سایت از روی گزینه مادر در منو وقتی می خوام برم روی گزینه فرزند کلا زیر منو پنهان می شه،
    ( مثـلا در منوی سایت شما زمانی که ( روی ((سیستم محتوا)) می ریم فرزندان اون نمایش داده می شن، و با رفتن موس روی هر کدوم دو مرتبه فرزندان مربوطه نشون داده می شن)
    اما در منو من حرکت موس از گزینه مادر حتی به فرزند اول امکانپذیر نیست
    با این حرکت موس از روی گزینه مادر زیر منوها ناپدید می شن

  15. فهرستی داخل سایتم ساختم

    اما زمان اجرا داخل سایت، وقتی از روی گزینه مادر می خوام به سمت گزینه فرزند (زیر منو) حرکت کنم کلا زیر منوها ناپدید می شن و نمی تونم منو و زیر منوها رو ببینم
    ممکنه راهنماییم کنید؟

  16. سلام من میخوام فهرستمو که چچ چین هست راست چین کنم.قالب وردپرس انگلیسی بوده و منو از چپ به راست شده ایا داخل پیشخوان تنظیمات هست که تغییرش بدم؟یا حتما باید css تغییر بدم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      تنظیمات راست چین قالب رو باید در فایل RTL.CSS تعریف کنید. برخی قالب هها این قابلیت یعنی جایگاه نمایش منو و موقعیتش رو ارائه کردن اگر در تنظیمات قالبتون این گزینه رو ارائه نکرده باید استایل تعریف بشه.

  17. با سلام و وقت بخیر خدمت شما؛
    دوتا سوال از خدمتتون داشتم. اول چطوری میتونم یه منو مثال top menu شما درست کنم؟! قالبمو هرچی ویرایش میکنم تمام منو باهم تغییر میکنه نمیشه مثل مال شما عوضش کرد
    یا مثلا یک منو با بک گراند قرمز داشته باشیم که کاربر روی اون کلیک کنه و به صفحه خاصی هدایت بشه.( یکم توضیح بیشتر : فکر کنید شما منو اصلی رو دارید بعد از درباره ما یک دکمه وجود داشته باشه که با بقیه فرق داشته باشه همون بک گراند قرمز با گوشه های گرد و متن سفید! میشه همچین کاری اصلا کرد؟ اگه میشه امکان داره منو راهنمایی کنید؟ )
    دوم این قابلیت اطلاع رسانی پیام های جواب داده شده رو وقتی روی وب سایتم فعال میکنم دیگه تصاویر نمایش داده نمیشه وقتی غیرفعال میشه درست میشه!
    مشکل از چی میتونه باشه؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. با سلام دوست عزیز
      شما دقیقا از چه قالبی استفاده کزده اید؟ بسته به نوع قالب شما منوها و ویژگی هایی که می توانید برای آنها فعال نمایید متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید در کنار قابلیت های قالب این امکان برای شما فراهم می باشد که بتوانید با تعریف کلاس های مختلف ویژگی های مختلف مورد نظر خود را نیز اعمال نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  18. با سلام و عرض ادب
    قبلا در سایتم منوی سایتم کشویی بود که با حرکت موس روی گزینه های منوی اصلی، زیر شاخه ها هم نشان داده می شد اما چند روزی است که زیر شاخه ها در فهرست منو هستند ولی با حرکت موس آن ها رو نشون نمیده چه باید کرد؟
    با سپاس فراوان…

  19. با سلام و خسته نباشید خدمت مهندس عزیز.
    سوالی داشتم
    منوی اصلی و زیرمنو طبق آموزش شما بخوبی انجام شد. مشکلی که دارم این هست که هنگامی که محصولی جدید وارد میکنم و درصفحه مشخصات محصول جدید حتی قسمت دسته های محصولات تیک منو و زیرمنوی ایجاد شده هم انتخاب می شه و محصول ایجاد میشه اما در صفحه هوم سایت ، بروی زیرمنوی ایجاد شده که کلیک میکنیم وارد صفحه محصولی که ایجاد کردیم نمیاد. در واقع زیر منو به محصول ایجاد شده لینک نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. سلام
    من میخاستم یه سایت مشابه وبلاگ بلاگفا، ساده با منوی ساده داشته باشم. منویی بصورت یک ستون از اخرین نوشته ها در سمت چپ صفحه. ولی حالا تو وردپرس گیر افتادم. میشه در ساخت منو کمک کنید؟

  21. سلام عباس صادقی عزیز خدا به همراهتون انشالله مثل همیشه موفق باشید
    من یه فهرست افقی تو بالای سایت وردپرسیم دارم که تو نمایش دکستاپ مشکلی نداره ولی وقتی با موبایل وارد سایت میشم این فهرست با بقیه مطالب هماهنگ نمیشه و باعث میشه صفحه کشیده بشه چطور میتونم درستش کنم؟

  22. سلام چطوری دو تا منو دارین یکی تو صفحه اصلی یکی تو صفحه وبلاکتون؟ میشه اموزشش رو بدین؟ و اینکه چطوری تو قالب آوادا برای صفحه وبلاگتون همچین اسلایدی ساختین؟

    1. سلام و احترام؛
      وبسایت اصلی و بلاگ و مگ میزبان فا از هم کاملا مجزا هستن در واقع سه وردپرس کاملا جدا هستن و هر کدوم منوهای خاص خودشون رو دارن.
      منظورتون کدوم اسلاید هستش؟
      قالب بلاگ و مگ جنه هستش.

  23. با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    ممنون بابت مقاله زیباتون ولی سوالم اینه که من محصولات فروشگاهم زیاده و در واقع منوی من شامل 34 برند هست.و اگر بصورت نردبانی باشه بسیار بددرمیاد.میخواستم ببینم چجوری میتون اون حالتش به صورتی زیباتر تبدیلش کنم؟؟

    1. سلام و احترام؛
      طبیعتا منوهای طولانی چندان کاربرپسند نیستن.
      باید خلاقانه تر در خصوص نمایش برندها اقدام کنید.
      ایده خاصی در این مورد ندارم اما اگر دوستان و بازدیدکنندگان ایده ای داشته باشند پاسخ میدن بهتون.
      موفق باشید.

  24. با سلام یک سوال چطور میشه حالت کشویی منو ها غیر فعال کرد.
    چون میخوام وقتی سایت تو گوشی باز میکنن کشویی نباشه

  25. سلام و وقت بخیر خدمت شما
    ممنون از آموزش هاتون
    میخواستم اگر امکانش هست به سوال من جواب بدین
    من چطور میتونم شماره تماس به فهرست بالای سایتم اضافه کنم ؟ طوری که این شماره تماس سمت چپ قرار بگیره همراه با آیکون تماس

  26. چطور میشه منو هایی ساخت که وقتی روشون کلیک شد . به قسمت خاصی از همون صفحه بره؟؟ از این سایت های تک صفحه ای…

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید جامپر لینک بسازید.
      مثلا در تگ هدینگتون عبارت id=”name” رو بنویسید. (به جای name عبارت دلخواه درج بشه) این به عنوان مقصد و یک نشانه برای هدایت کاربر در نظر گرفته می شه.
      بعد اون متن یا تصویری که تمایل دارید با کلیک روی اون ، کاربر به مقصد هدایت بشه رو لینک کنید به #name

  27. سلام
    ما از افزونه چند فروشندگی درورد پرس استفاده کرده ایم میخوام به ازای هر نوع فروشنده مثلا عطاری ها یک منو اختصاصی (حتی برای یک عطاری خاص) داشته باشم یعنی زمانی که به لینک اختصاصی عطاری میریم فقط منوهای خاص اونو ببنیم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام دوست عزیز
      از چه افزونه ای برای این کار استفاده کرده اید؟ بسته به اینکه شما از چه افزونه ای استفاده کرده اید، مسیری که باید دنبال کنید متفاوت خواهد بود. به طور معمول نیز شما باید با استفاده از قابلیت های افزونه خود برای اعمال تغییرات مورد نظر اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  28. سلام وقت به خیر
    من یکی از گزینه های یک فهرست رو می خوام به طور موقت لغو کنم. در تنظیمات اون گزینه، در قسمت پایین نوشته “حذف | لغو”. من وقتی لغو رو می زنم هیچ تغییری اتفاق نمی افته (فقط تب اون گزینه بسته میشه). ولی حذف رو که می زنم، اون گزینه حذف میشه. لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست.
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر؛
      می تونید زیر منوی مورد نظرتون رو حذف کنید و هر زمان مجددا تمایل داشتید به فهرست اضافه بشه اون رو از سمت راست فهرست اد کنید.

  29. سلام وقت به خیر
    من می خواستم بپرسم چه طور می تونم استایل منوی آبشاری ام را عوض کنم چون خیلی طولانی و دراز است و وقتی که نشانگر موس از روش کنار می ره سریع بسته می شه.

  30. سلام. وقت به خیر
    من سایتم را از جوملا به وردپرس منتقل کرده ام. یک مشکلی دارم که هنوز راه حل پیدا نکردم.
    در جوملا ما می‌توانیم لیستی از آخرین مطالب از یک دسته را در صفحه اختصاصی آن دسته ارائه کنیم. (اختصاص یک ماژول به منوی خاص)
    در وورد پرس چطور می‌شود این کار را کرد.
    مثلا ما چهار دسته داریم که در منو هم آمده است.
    ممنون از راهنمایی شما

  31. سلام من وقتی روی منو کلیک میکنم باز نمیشه
    مثلا روی دسته بندی محصولات کلیک میکنم که لیستشون بیاد و یکی یکی اد کنم هیچی باز نمیشه
    هم از پنل رفتم هم از ویرایشگر آنلاین
    با کروم و موزیلا هم تست کردم
    خودم احتمال میدم مشکل از سیستم باشه
    میشه راهنمایی کنید

  32. امکان لینک دادن در پیوند فهرست وجود دارد اما وقتی به یک سایت خارجی یا ساب دامین لینک می دهم در قسمت پیوند منتقل نمی شود و ارور 403 می گیرد.اشکال کار کجاست.

  33. سلام فهرستی که من ساختم قبلا نام هر صفحه ای که داخلش بودم مشخص میکرد رنگی میکرد اسم صحفه ای که داخلش بودم . الان نمیدونم چه اتفاقی افتاده. دیگه مشخص نمیکنه داخل کدوم صفحه ام.

    1. درست زمان ارسال دیدگاه جوابشو متوجه شدم . من پیوند یکتای خودم رو سفارشی سازی کرده بودم . در فهرست ها لینک پیوند های سفارشی تغییر نداده بودم . .الان درست شد.

  34. سلام

    چطور میتونم یک فهرست که درونش مطلب هست رو به طور موقت غیرفعال کنم؟ یعنی فهرست اصلا در سایت مشخص نباشه؟

    1. سلام و احترام؛
      باید به بخش فهرست های سایتتون مراجعه کنید گزینه هایی که مد نظرتون هستش رو از فهرستی که ایجاد کردید خارج کنید تا در منوی شما قابل نمایش نباشه در صورتی که موارد زیاد هستن می تونید فهرست جدید با گزینه های دلخواهتون ایجاد کنید و به صورت موقت در معرض نمایش قرار بدید.

  35. سلام خسته نباشید.
    من دقیقا می خوام یه چیزی مثل منوی قسمت بالای وبسایت شما (به ترتیب از راست به چپ: صفحه اصلی، میزبان فا، میزبانی وب، دامنه …) ایجاد کنم.
    در این زمینه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام دوست عزیز
      نوع و تعداد منوهایی که شما می توانید روی وب سایت خود داشته باشید به نوع قالب وب سایتتان بستگی دارد. برخی از منوها قابلیت نمایش 1 و برخی دیگر 2 یا چند منو را دارند. برای ایجاد منویی همانند چیزی که بیان کردید باید همانند چیزی که در بخش مدیریت جایگاه ‌ها در هنگام ساخت فهرست در وردپرس همین مقاله بیان شده است عمل کنید.
      موفق و پیروز باشید

  36. سلام من یه فهرست ایجاد کردم اما فهرست فقط در کامپوتر نشان داده میشه و در گوشی نشون داده نمیشه مشکل از قالب؟؟ افزونه ای واسه حل مشکل نیست؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش تنظیمات قالبتون به بخش منوی موبایل مراجعه کنید. می تونید نمایش منو در دستگاه های تلفن همراه رو سفارشی سازی کنید.

  37. سلام
    آیا افزونه ای هست بشه فهرست ها رو راحت تر مدیریت کرد چون بعضی وقتها به قدر ی زیرمنو زیاد میشه مدریتش سخت میشه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه های متعددی برای ساخت و مدیریت منوها وجود داره و ولی نکته ای که هست اغلب تعریف منو و زیرمنوها در بخش نمایش> فهرست ه انجام میشه و افزونه ه فقط سبک و سیاق و نحوه نمایش منو رو دستخوش تغییرات میکنند.

  38. سلام وقت بخیر ….من سایت تک برگی دارم که میخام فهرستی درست کنم که وقتی کاربر روی فهرست میزنه در همان برگه برود روی قسمت مورد نظر مثلا من در وسط سایتم فهرست تماس با ما اضافه میکنم و نوشته تماس با ما در وسط صفحه برگه اصلیم هست وقتی کار بر روی گزینه تماس با ما میزنه مستقیم انتقال داده شه به وسط سایت…منتقل شه به وسط سایت…

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید از حالت جامپر لینک کمک بگیرید.
      در قسمت پیوندهای دلخواه # و اسم جامپر رو درج کنید.

      سلام روزبخیر؛
      می تونید جامپر لینک بسازید.
      مثلا در تگ هدینگتون عبارت id=”name” رو بنویسید. (به جای name عبارت دلخواه درج بشه) این به عنوان مقصد و یک نشانه برای هدایت کاربر در نظر گرفته می شه.
      بعد اون متن یا تصویری که تمایل دارید با کلیک روی اون ، کاربر به مقصد هدایت بشه رو لینک کنید به #name

  39. سلام وقت بخیر، پس از اضافه کردن مگامنو به فهرستم لینک اصلی از بین میره و فقط لینک مگامنو کا میکنه، امکانش هست راهنمایی کنید؟

  40. سلام روزتون بخیر
    من سایت دو زبانه دارم
    در انگلیسی در نسخه دسکتاپ منو در سمت چپ قرار میگیره
    ولی در موبایل منو سمت راست قرار داره
    چطور میتونم در انگلیسی منو موبایل رو به سمت چپ ببرم
    قالبی که استفاده کردم انفولد هست

  41. سلام
    می خواستم برای اینکه زیر منو ها در چند ستون نمایش داده بشه باید چکار کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش فهرست ها باید اون مواردی که تصمیم دارید به عنوان زیرمنو قرار بگیرن رو با ماوس گرفته و به سمت چپ درگ کنید. عناصر داخلی تر زیرمنو هستن.

  42. سلام دکمه ی تنظیمات صفحه که در بالا سمت چپ قرار گرفته برای من کار نمیکنه. با افزونه ای هم تداخل نداره.بنظرتون مشکل از کجاست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      منظورتون دقیقا کدوم دکمه هستش؟ در بخش فهرست ها دکمه تنظیمات وجود نداره.

    1. بله من برداشتم توی بخش فهرست ها بود. با چه سطح دسترسی وارد پیشخوان وردپرس میشید؟
      بررسی کنید افزونه هایی مثل Adminimize که برای محدودسازی دسترسی کاربران هست یا امثالش روی وردپرس شما نصب شده؟
      همچنین به فایل فانکشن قالبتون مراجعه کنید ممکنه در این بخش قابلیت محدود شده باشه برای اینکه مطمئن بشید می تونید به صورت موقت یکی از قالب های پیش فرض وردپرس رو فعال کنید و وضعیت دکمه تنظبیمات صفحه رو چک کنید اگر فعال شد مشکل از فانکشن قالبه. بررسی کنید قطعه کد زیر در فایل functions.php قالبتون وجود داره یا نه.

      function wpb_remove_screen_options() { 
      if(!current_user_can('manage_options')) {
      return false;
      }
      return true; 
      }
      add_filter('screen_options_show_screen', 'wpb_remove_screen_options');
      
  43. سلام سایت من وان پیج هست و کل مطالب در یک صفحه هست ، وقتی روی یک گزینه منو کلیک می کنم به صورت خودکار اسکرول میکنه به مطلب مربوطه.این رو چطوری میتونم از طریق منوهای ورد پرس پیاده کنم؟ضمن اینکه قرار هست یک سری صفحه مجزا هم اضافه بشه به سایت که طبق آموزش شما مشکلی نداره اما این اسکرول خودکار رو نمیدونم چیکارش کنم.ممنون از وقتتون.

    1. سلام وقت بخیر؛
      برای اینکه به بخش دلخواهی از صفحه چاری لینک بدید می تونید از قسمت پیوندهای دلخواه وردپرس کمک بگیرید. داخل تیتر یا بخش مورد نظرتون به صورت زیر آیدی تعریف کنید:

      id="name"  
      

      این عبارت رو داخل تگ مورد نظرتون مثلا هدینگ صفحه درج کنید. سپس داخل منو از قسمت پیوندهای دلخواه آدرس صفحه دلخواه و آیدی رو درج کنید به عنوان مثال: mysite.com/name

  44. با سلام من در سایتم وقتی منو را کلیک می کنم یا زیرمنو را صفحه جدید (صفجه دیگری) باز می شود برای رفع این مشکل چه باید بکنم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید برای لینک منوهای خود یک target تعریف کنید.
      موفق و پیروز باشید

      1. سلام خدمتتون در قسمت نمایش وردپرس سایت من بض فهرست ها نیست ب نظر شما مشکل از چیه؟

  45. سلام قالب سایت من وودمارت هست. من این قالب رو خریداری کردم. دیروز اشتباها از base import گزینه فعال کردن ورژن پایه رو زدم. جدا ازینکه بعضی از تنظیمات سایت بهم ریخت . قسمت بالای سایت روبروی گزینه منو عبارت SPECIAL OFFER و PURCHASE THEME اضافه شده. از بخش تم لایسنس که نگاه میکنم فعال شده نوشته. چطور میتونم این مشکلم رو حل کنم؟ در ادامه فراموش کردم به که من ووکامرس رو هم دارم

    1. سلام روزبخیر؛
      شما به واسطه این گزینه یک دموی انتخابی رو ایمپورت کردید. یا باید از بخش تنظیمات قالب منوها رو سفارشی سازی کنید یا اینکه بکاپی قبل از ایمپورت دمو اگر که موجود هستش ریستور بشه.
      در این راستا می تونید راهنمای تنطیمات قالب وودمارت رو مطالعه کنید.

  46. سلام ممنون از لطفتون مشکلم حل شد. یک سوال دیگه. نسخه وودمارت سایت من 4.6 هست. آپدیت جدیدش 5.3.6 هست. وقتی میخوام آپدیت کنم این ارور رو میده
    مشکل این چطوره حل میشه؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      خوشحالیم که مشکلتون رفع شد
      در خصوص مشکل رخ داده در زمان آپدیت حتما باید با پشتیبانی قالب این موضوع رو مطرح کنید تا بررسی کنن.

  47. سلام. سایت من دو زبانه هستش از طریق WMPL
    من می خوام که منویی که در زبان انگلیسی استفاده می کنم کاملا متفاوت با زبان فارسیم باشه.
    اتفاقی که الان برام می افته اینه که وقتی منوی فارسی رو یا انگلیسی رو تغییر می دم در هر دو زبان اعمال میشه.
    من می خوام هر زبان منوی متفاوت خودشو داشته باشه.
    پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

    1. با سلام دوست عزیز
      در افزونه WMPL قابلیت انتخاب منو برای زبان های مختلف برای شما فراهم شده است و شما باید از طریق خود این افزونه برای این مورد اقدام نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  48. سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم ببینم که شما از چه روشی برای گذاشتن تبلیغ تو سایتتون استفاده میکنید؟

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی از ابزار خاصی برای نمایش تبلیغات استفاده نمی شود و بنرهای تبلیغاتی در هدر، فوتر و ابزارک ها قرار داده می شوند. شما می توانید توضیحات بیشتر را از طریق صفحه تبلیغات بنری ما مشاهده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  49. با سلام. میبخشین من یه مشکلی در مورد فهرست برام پیش اومده. من قبلا برای همه فهرست ها مگامنو رو فعال کرده بودم که هیچ مشکلی نداشتن. الان بعضی تغییراتی رو برروی منوی اولی دادم و بعضی زیرمجموعه هایی اضافه کردم. مشکلی که پیش اومده اینه که بقیه منوها از حالت مگامنو خود به بخود خارج شدن و هر چقدر الان مگامنو رو فعال میکنم بعد از ذخیره دوباره به حالت غیرفعال در میان و عمودی نشون میدن. الان جز اولین منو ” بقیه به صورت غیرفعال در اومدن و فعال نمیشن!!!!!
    تشکر

  50. سلام
    من در ساختار فهرست ، یک فهرست دارم که زیر مجموعه هاش رو وقتی باز میکنم بجای اینکه توی اصلی ، خود اون نوشته باشه ، آلبوم عکس نوشته شده و من نمیتونم تغییر بدم
    و کاربر هروقت هر زیر مجموعه ای رو انتخاب میکه بدون استثنا فقط آلبوم عکس باز میشه

  51. سلام وقت بخیر
    من الان چند روزه منو و زیر منو هام با یه دستکاری کوچیک، حذف شده چطور میتونم برگردونم به حالت قبلی؟

    1. سلام و احترام؛
      اگر می دونید چه تغییراتی اعمال کردید به حالت قبلیش برگردونید.
      اگر نه آخرین نسخه بکاپ رو ریستور کنید.

  52. سلام و تشکر از زحمات شما.
    من در مورد ایجاد فهرست یک سوالی دارم، می خواستم ببینم باید چکار کنم؟
    من در منوی اصلی، عنوان قوانین و مقررات را دارم که خودش به دسته قانون تجارت و مقررات مربوط به قانون تجارت تقسیم می شود. می خواهم وقتی روی مقررات مربوط به قانون تجارت کلیک کردم صفحه ای بیاید که در آن فهرست کلی مقررات مرتبط بیاید و وقتی روی هر دسته رفتم فهرست تمام مقررات که با کلیک بر روی آن به متن برسم؟
    در ایجاد صفحه اولی و دومی مشکل دارم. اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون می شوم.

  53. سلام و وقت بخیر
    چطور میشه تو فهرست یه دکمه گذاشت که لینک به جایی نداشته باشه و وقتی کاربر روش کلیک کرد یه پاپ آپ برای کاربر نمایش داده بشه؟

  54. سلام وقت بخیر
    من یکی از منوها رو به صفحه اصلی اضافه کردم ولی داخل همه صفحات نشون داده میشه به جز صفحه اصلی
    مشکلش چیه ؟

  55. سلام ببخشید من سایت اینگیلیسی طراحی کردم و وقتی منو از چپ به راست قرار میدم منو کرکره ای برای موبایل از پایین به بالا ترتیبش هست و من میخوام از بالا به پایین باشه لطفا راهنماییم کنید.ممنون از شما

    1. سلام و احترام؛
      حتما استایل قالب و چیدمان را به صورت دقیق مجددا بررسی نمایید.

  56. سلام ممنون از آموزش خوبتون
    چطور می تونم به زیر منوم یه لیست دیگه اضافه کنم
    مثلا در این لیستی که شما ساختید در بخش کفش ورزشی سه تا زیر منو دیگه اضافه کنم؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      مطابق با آموزش منوی خود را ایجاد نمایید با درگ کردن هر بخش به سمت چپ یا راست می توانید آنها را به زیر منو تبدیل کنید.

  57. سلام و ممنون آموزش درست تون ی سوال داشتم اگر در منو به اشتباه مادر پاک بشه باید چه کنیم تا برگرده
    زیر مجموعه اش هست (اما خود عنوان و تصویر پاک شد!!)

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می توانید مجددا به کمک راهنمای آموزشی منو را ایجاد نمایید و بخشی که حذف شده را اضافه کنید در نظر داشته باشید با درگ بخش ها به سمت چپ را راست می توانید آنها را به منو مادر یا فرزند تغییر دهید.

  58. سلام، ما چطور باید یک منوی سه خطی توی وردپرسمون ایجاد کنیم؟ قبلا این منو توی نسخه ی موبایلی سایت من قابل مشاهده بود و حالا پاک شده.

  59. سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم چگونه می توانم یک دسته بندی مثل دسته بندی دیجی کالا ایجاد کنم یعنی با تصویر و در وسط محتوا ؟

    1. سلام و احترام؛
      در این خصوص می بایست با یک طراح و کدنویس همکاری داشته باشید تا این مورد را پیاده سازی کنند.

  60. سلام. وقتتون بخیر
    فهرست را ساختیم و توی گوشی وقتی روی علامت + کلیک میکنیم تا زیرمجموعه ها را نمایش بده اندازه فهرست بزرگتر شده و وقتی اسکرول به پایین میکنیم به جای اینکه ادامه منو را در پایین نمایش بده، صفحه اصلی سایت به پایین میرود. باید چه کاری انجام دهیم؟

  61. سلام وقت بخیر من از تم ( قالب) ۲۰۲۲ وردپرس استفاده میکنم و در بخش نمایش نه قسمت فهرست هست که بتونم منو بسازم نه بخش ابزارکها چه کاری انجام بدم؟

  62. سلام
    من توی منو کناری موبایل یه بخش دارم به عنوان دسته ها که توی دمو بوده و من ایجادش نکردم. این منو حاوی دسته هایی هست که قبلا توی دمو بودن مثلا کرم پودر، رژ و اینا درحالیکه من این دسته هارو قبلا حذف کردم اما همچنان نشون میده

    1. سلام و احترام غزل عزیز؛
      مجددا دسته بندی سایت وردپرسیتون رو بررسی کنیدو
      کش مرورگر رو هم خالی کنید.

  63. سلام چرا رنگ متن آیتم های منو در گوشی بی رنگه و مشخص نیست که داریم روی چی کلیک میکینم ؟

    1. سلام و احترام؛
      نحوه نمایش منوها و رنگ بندی آنها به استایل قالب شما بستگی دارد و برای تغییر ظاهر می بایست فایل استایل شیت قالب را بررسی و اصلاح نمایید.

  64. درود دوست عزیز
    ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید چون 3 روزه تموم دارم سایتها رو زیر رو میکنم و به جوابم نرسیدم.
    من چند منو کرکره در هدر سایت ساختم . وقتی یک مطلب یا مقاله رو میخوام داخل یکی از این منوها بگذارم
    داخل منو نمایش داده نمیشه فقط در صفحه اصلی نمایش داده میشه.
    بگذارید اینطوری بگم یک منو دارم بنام اخبار که زیر منو اون مثلن ورزشی ، اخبار داخلی و اخبار خارجی هست.
    حالا یک خبر در مورد ورزش دارم میخوام داخل منو ورزشی قرار بدم که بیننده وقتی رفت روی قسمت اخبار بعد منو ورزشی روی منو ورزشی کلیک کرد تمام اخبارهای در مورد ورزش رو بتونه در یک صفحه جدید ببینه.
    امیدوارم منو بتونین راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      قبل از انتشار محتوا دسته بندی های سایت خود را معرفی نمایید.
      حین انتشار محتوا این دسته بندی ها در سمت راست صفحه قابل مشاهده خواهند بود و شما می توانید تعیین نمایید که هر محتوا در کدام دسته قرار داشته باشد.
      چنانچه این دسته ها در فهرست سایت شما قرار داشته باشد با کلیک روی منو مربوطه محتوای خود را مشاهده خواهید نمود.

  65. سلام قالب سایت وودمارت هست، مشکلی که با منو دارم اینه که منو رو با حالت موبایل نمایش میده ولی در دسکتاپ نمایش نمیده ، قبلا درست بوده اما الان هر فهرستی که درست کردم در حالت موبابل درسته اما در دسکتاپ نمایش نمیده ، ممنون میشم راهنمایی کنید

  66. سلام وقتتون بخیر .
    راستش منوی من وقتی از یه حدی زوم مرورگر بیشتر میشه از صفحه بیرون میزنه و در بعضی سیستم ها که چک کردم حتی در حالت 100درصد هم بیرون زده از سمت چپ !
    مشکل و چطور میتونم حل کنم ؟
    متشکرم

  67. سلام
    من میخوام زیر منو هام به صورت افقی کنار هم نشون داده بشه
    الان داره به صورت عمودی زیر هم نشون میده
    ممنون میشم راه حل رو بفرمایید

  68. سلام وقت بخیر
    ببخشید چطور میتونیم به فهرستی که قبلا ساختیم یک گزینه ی جدید اضافه کنیم؟ که خودمون اسم جدید براش بزنیم و شامل هیچ کدوم از گزینه های سمت چپ نیست بلکه یگ گزینه ی جدید هست که زیرمنوهاش شامل دسته بندی هاست. دسته بندی ها را میتونیم اضافه کنیم ولی گزینه ی جدید که به فهرستمون میخوایم اضافه بسشه و شامل هیچ کدوم از این گزینه های سمت راست نیست و ما خودمون می خوایم اضافه کنییم به فهرستمون را چطوری اضافه کنیم؟
    ممنون

    1. سلام و احترام مریم عزیزم؛
      در این بخش از قسمت سمت راست گزینه پیوندهای دلخواه را انتخاب و آدرس و نام دلخواه خود را درج نمایید سپس به فهرست اضافه کنید.

  69. باسلام و تشکر بابت مقاله مفیدتون
    بعد از ایجاد فهرست منو برای هدر سایت یه مشکلی برام پیش اومد که خدمتتون میگم :
    توضیحات دسته بندیها ( در قسمت محصولات > دسته بندیها که برای هر دسته بندی توضیحی می نویسیم ) در فهرست منو نشون داده میشه ،
    یعنی اینطوری بگم وقتی که موس را روی گزینه دسته بندیها از نوار منو می برم ، تمام زیر شاخشو با توضیحاتشون نشون میده ، که خیلی بده و جلوه خوبی نداره ،
    حالا چی کار کنم که این مشکل برطرف شه ؟
    مچکرم

    1. سلام روزبخیر؛
      اصولا نباید به این شکل باشه! باید حتما از یک طراح بخواهید که ساختار قالب رو بررسی کنند.
      همچنین در بخش تنطیمات قالب، به بخش فهرست یا منو مراجعه کنید وبررسی کنید ایا گزینه ای مرتبط با این موضوع “یعنی نمایش توضیحات در فهرست” یا مورد مشابه، دیده میشه که در حالت فعال قرار گرفته باشه؟

  70. سلام من میخوام کنار دکمه خانه در فهرست یک المان خانه هم قرار بدم چجوری میتونم این کار رو بکنم؟

  71. سلام من میخوام بوردر بزنم زیر منوی فهرست
    ولی هر قسمتی چه از سکشن هدر چه از سکشن بادی میبینم هیچ گزینه ای ندارن
    توی جدا کننده ها که نگاه کردم تونستم یچیزی شبیه به اون چیزی که میخواستم پیدا کنم ولی میوفته بالای فهرست ، پایین فهرست نمیوفته اصلا
    میشه بگید چیکار باید بکنم ؟

  72. سلام و سپاس از توضیحاتتون.
    یک سوال دارم. میخوام در منوی سایتم، یک بخشی داشته باشم به نام “وبلاگ” (که میدونم چطوری باید از فهرست ها ایجادش کنم؛ از قیمت پیوندهای دلخواه ایجاد کردمش) حالا میخوایم این وبلاگ دو تا زیر مجموعه داشته باشه: 1- معماری؛ 2- عمران
    سؤالم این است که من میخوام کلی مقاله تو زیر مجموعه معماری بذارم و کلی هم تو زیر مجموعه عمران بذارم. یعنی وقتی رو معماری کلیک میشه، بره یه صفحه که تو اون صفحه مثلاً ده تا مقاله مرتبط با معماری داشته باشم. حالا هر کدوم رو که کاربر بخواد، کلیک کنه و بخونه. در مورد زیر مجموعه عمران هم همینطور…
    چطور میتونم یک همچین حالتی ایجاد کنم؟

    1. سلام روزبخیر،
      این مور به سیاست کاری شما و معماری انتخابی برای سایتتان بستگی دارد اما دو راهکار کلی دارید:
      1- دو دسته تحت عناوین معماری و عمران ایجاد کنید. مقالات خود را در دسته های مذکور منتشر کنید. لینک دسته را در منو درج کنید. (از بخش فهرست ها> دسته ها)
      2- دو صفحه لندینگ برای عمران و معماری طراحی کنید. سپس لینک لندینگ ها را در منو قرار دهید. (از بخش فهرست ها>پیوند دلخواه)

  73. سلام ممنون از راهنمائی شما

    من لازم دارم برای چند تا از صفحات فرعی منوی متفاوتی بگذارم و منوی صفحه اصلی را در این صفحات می خواهم نداشته باشم یعنی در صفحه اصلی منو بالای سمت چپ صفحه است ولی در برخی از صفحات می خواهم منو در سمت راست و در حاشیه صفحه باشد و متن منوها هم متفاوت باشد چگونه می توانم این کار را انجام دهم ؟ متشکرم

  74. سلام و خداقوت خدمت شما
    ما از قالب انفولد استفاده میکنم و برای ورود و ثبت نام از افزونه ی theme my login
    ولی نمیشخوام از پیشخوان کاربری این افزونه استفاده کنم و خودم یک پیوند دلخواه با عنوان پیشخوان کاربری ایجاد کردم و لینک دادم بهش
    حالا چطوری میتونم تنظیماتی رو انجام بدم که فقط برای کاربرانی که وارد سایت شده اند نشون داده بشه ؟ ( کلمه ی پیشخوان کاربری در منو )
    لان توی فهسرت هیچ گزینه ای برای این کار رو نمیبینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *