آموزش های وردپرس

آموزش ساخت چایلد تم در وردپرس

بعد از مدتی که شروع به ساخت سایت با وردپرس می‌کنید، با عبارات جدیدی آشنا میشید که روز به روز این عبارات یا بهتر بگم فرهنگ لغت وردپرسی بیشتر و بیشتر هم میشه که امروز در این مقاله قصد دارم در مورد چایلد تم وردپرس صحبت کنم. ممکنه از قبل با ساخت چایلد تم در وردپرس آشنایی داشته باشید و بدونید که کارش چی هست و به چه دردی میخوره، اما هستند کسانی هم که تا حالا با چایلد تم وردپرس کار نکردن و با شنیدن اسم چایلد تم این سوال براشون پیش میاد که child theme چیست و چه کاربردی داره؟

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی دو راهکار خیلی ساده برای ساخت چایلد تم در وردپرس بپردازم که به کمک این آموزش میتونید اقدام به ساخت Child Theme در وردپرس برای قالب سایتتون بکنید. البته این نکته رو هم به خاطر داشته باشید که پوسته فرزند هم همون چایلد تم در وردپرس هست.

آموزش ساخت چایلد تم در وردپرس

قبل از اینکه به نحوه ساخت چایلد تم در وردپرس بپردازم، اجازه بدین که ابتدا نگاهی به این قابلیت در وردپرس بندازیم و با موارد استفاده چایلد تم در وردپرس آشنا بشیم. اصولا قالب‌های حرفه ای و تجاری که مدام در حال آپدیت شدن هستند، برای اینکه کاربران خودشون رو راضی کنن دست به ایجاد تم فرزند در قالب می‌کنند. بزرگترین مزیتی که قالب فرزند در وردپرس داره اینه که با آپدیت قالب تغییرات شخصی سازی شده از بین نخواهد رفت.

هر با که قالبی آپدیت میشه و اقدام به آپدیت قالب در وردپرس می‌کنید، کلیه فایل‌ها و پوشه‌های این قالب دستخوش تغییرات زیادی خواهند شد. پس اگر شما تغییرات شخصی سازی شده روی قالب انجام داده باشید و با دستکاری کدهای قالب سعی کنید امکانات بیشتری به قالب اضافه کنید، به خاطر آپدیت فایل‌ها از بین خواهند رفت. بنابراین چاره این کار استفاده از چایلد تم هست.

با استفاده از چایلد تم وردپرس شما یک پوشه جدید می‌سازید که به عنوان قالب وردپرس قراره ازش استفاده کنید. اما هنگام ساخت پوسته مشخص می‌کنید که این پوسته جزیی از قالب X هست و همه فایل‌ها رو با اون قالب لود خواهد کرد. اما فایل‌هایی که هم مسیر با قالب X هستند و در این پوسته وجود دارند، باید از پوسته فرزند لود شوند. به عنوان مثال در CSS قالب که توی پوسته فرزند قرار میگیره، با نصب و فعال بودن چایلد تم در وردپرس موقع لود سایت از فایل استایلی که داخل پوشه اصلی قالب هست استفاده نخواهد شد. ابتدا بررسی میشه که آیا CSS در پوشه چایلد تم قرار داره یا نه؟ اگر قرار داشت به جای لود از قالب اصلی، از قالب فرزند لود خواهد شد.

ساخت child theme در وردپرس

برای ساخت child theme در وردپرس دو راهکار پیش روی شما خواهد بود. مثل همیشه هم میتونید از افزونه ساخت child theme در وردپرس استفاده کنید و هم میتونید با استفاده از کدنویسی اقدام به ساخت پوسته فرزند در وردپرس بکنید. در این آموزش به معرفی هر دو راهکار برای ایجاد تم فرزند در وردپرس می‌پردازم.

1. آموزش ساخت پوسته فرزند در وردپرس با کدنویسی

برای این کار ابتدا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به محیط مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید. سپس به مسیر public_html/wp-content/themes مراجعه کنید.

ساخت چایلد تم در وردپرس و ساخت child theme در وردپرس

توی این مسیر هر قالبی که در وردپرس نصب کردید نمایش داده خواهد شد. برای ساختن پوسته فرزند قالب در وردپرس ابتدا باید نام پوشه قالبی که در سایت فعال هست رو پیدا کنید. بعد از پیدا کردن اسم پوشه نام اونو کپی کنید و یک پوشه جدید در هاست با نام قالب که در انتهای اون عبارت child- قرار داره بسازید. به عنوان مثال اگر پوشه قالب من با نام mizbanfa قرار داشته باشه باید اسم پوشه چایلد تم رو با نام mizbanfa-child بسازم. به بزرگ و کوچک بودن حروف هم دقت داشته باشید. برای ایجاد پوشه در هاست سی پنل کافیه روی دکمه Folder که در تصویر زیر میبینید کلیک کنید.ساخت چایلد تم در وردپرس و ساخت child theme در وردپرس

در این مرحله پنجره‌ای باز میشه که میتونید با وارد کردن نام پوشه دلخواه یک پوشه جدید بسازید. حالا که پوشه را ساختید وارد پوشه جدید شده و یک فایل CSS با نام style.css در اون ایجاد کرده و کدهای زیر را داخل فایل style.css قرار بدین.

/*
Theme Name:   mizbanfa
Theme URI:    https://mizbanfa.net
Description:  child theme for mizbanfa blog
Author:       sadeghi
Author URI:   https://mizbanfa.net
Version:      1.0.1
*/

این کد در واقع معرفی قالب هست که اگر به صفحه نمایش> پوسته‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید توضیحاتی که در اینجا درج شده برای قالب نمایش داده خواهد شد. این موارد به ترتیب هر خط شامل نام قالب، آدرس قالب، توضیحات، نویسنده، آدرس نویسنده و نسخه قالب هستند. حالا با یک بار اینتر زدن میتونید کدهای دلخواه CSS رو در اینجا وارد کنید. اما چون ما از زبان فارسی و راست چین استفاده می‌کنیم و دو فایل CSS با نام‌های style و rtl برای قالب داریم، باید همه فایل‌های CSS رو به چایلد تم وردپرس معرفی کنیم. بنابراین توی همین پوشه یک فایل با نام functions.php ایجاد کنید و کدهای زیر را درون این فایل قرار بدین.

<?php
add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'my_theme_enqueue_styles' );
function my_theme_enqueue_styles() {
   wp_enqueue_style( 'parent-style', get_template_directory_uri() . '/style.css' );
}
?>

با قرار دادن این کد داخل فایلی با نام functions.php فایل استایل اصلی که در مسیر پوسته مادر وردپرس قرار داره فراخوانی خواهد شد. حالا برای اینکه بتونید از قابلیت راست به چپ قالب هم استفاده کنید، کافیه فایل rtl.css قالب اصلی رو هم کپی کرده و داخل پوشه تم فرزند وردپرس قرار بدین. البته نیازی به انجام این کار نیست و این کار رو فقط زمانی انجام بدین که:

  1. تغییرات دلخواهی توی فایل rtl.css ایجاد کرده باشید.
  2. چون قالبی که خریداری کردید به صورت پیش فرض ممکنه راست چین نباشه، باید خودتون با ساخت و تعریف کلاس‌ها داخل فایل rtl.css اونو راست چین کنید، بنابراین فایل rtl رو داخل م فرزند قرار بدین که دوباره کاری برای ساخت فایل rtl و راست چین کردن قالب نداشته باشید.

حالا میتونید به منوی نمایش> پوسته‌ها در وردپرس مراجع کرده و ببینید که قالبی با نام وارد شده در توضیحات اضافه شده که با فعال کردن اون سایت شما با چایلد تم کار خواهد کرد. حالا اگر هر شخصی سازی که قصد دارید روی سایر فایل‌های قالب مادر انجام بدین، کافیه همون فایل رو داخل پوشه قالب فرزند قرار بدین و با ویرایش کردنش اونو شخصی سازی کنید. به عنوان مثال فایل‌هایی مثل header.php، footer.php و… .

البته دقت داشته باشید که، چون قالب‌های پیشرفته دارای چندین پوشه هستند و فایل‌های مختلفی داخل پوشه‌ها و مسیرهای مختلف قرار داره، اگر قصد ویرایش یک فایلی رو دارید که داخل یکی از پوشه‌های قالب مادر هست، باید همین پوشه و مسیر رو هم در پوسته فرزند ایجاد کنید که آدرس دهی به فایل درست صورت بگیره.

2. آموزش ساخت پوسته فرزند با افزونه

یکی از راه‌های ساده برای ساختن تم فرزند در وردپرس هم استفاده از افزونه هست که نیازی به طی کردن مراحل بالا در اون ندارید و مستقیما میتونید با افزونه چایلد تم وردپرس اقدام به ساخت child theme در وردپرس بکنید. افزونه‌ای که برای ساخت قالب فرزند قصد معرفی اونو دارم با نام Child Themify در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون هم موفق شده بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.1 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید تم فرزند در وردپرس بسازید. برای شروع کار با این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید. سپس با استفاده از راهنمای نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در وردپرس بکنید.

دانلود افزونه Child Themify

بعد از نصب و فعال سازی افزونه Child Themify مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Create a Child Theme در بخش نمایش پیشخوان وردپرس اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه ساخت child theme در وردپرس هدایت شوید.

ساخت چایلد تم در وردپرس و ساخت child theme در وردپرس

Select a parent theme: ابتدا از این گزینه قالبی که قصد ساخت چایلد تم برای اونو دارید از بین لیست انتخاب کنید.

Name your child theme: در این فیلد نام دلخواه برای پوسته فرزند وردپرس را وارد کنید. این نام باید لاتین باشه و در صورت استفاده از نام فارسی دکمه ساخت چایلد تم که در انتهای صفحه قرار داره غیرفعال خواهد شد. اگر نام وارد شده مورد تایید هم باشه یک تیک سبز رنگ داخل این فیلد نشون داده میشه. سپس روی گزینه Show advanced fields کلیک کنید تا تنظیمات بیشتری مشابه تصویر نمایش داده شوند.

Author Name: این فیلد بر اساس نام کاربری که در حال ساخت پوسته فرزند در وردپرس هست انتخاب میشه که میتونید به دلخواه تغییرش بدین.

Extra Theme Files: توی این بخش هم میتونید کلیه فایل‌های php و css قالب که در مسیر اصلی و داخل پوشه‌ها هستند رو مشاهده کنید. اگر قصد شخصی سازی هر کدوم از این فایل‌ها رو دارید حتما تیک گزینه فایل‌های مربوطه را فعال کنید تا داخل پوسته فرزند اضافه شوند. این کار همون مرحله‌ای هست که سایر فایل‌ها رو در مسیر پوشه چایلد تم با روش کدنویسی قرار میدادیم.

در نهایت روی دکمه Create Child Theme کلیک کرده و منتظر بمونید تا پوسته فرزند در وردپرس ساخته و ایجاد بشه. بعد از ساخته شدن قالب چایلد تم در وردپرس با افزونه پیغام Your theme has been created. Go check it out! نمایش داده میشه که با کلیک روی گزینه لینکدار Go check it out به مسیر پوسته‌ها در وردپرس هدایت خواهید شد.

ساخت چایلد تم در وردپرس و ساخت child theme در وردپرس

همونطور که میبینید پوسته فرزند ساخته شده و کافیه اونو فعال کنید تا به عنوان قالب سایت نمایش داده شده و با به ارث بری از قالب مادر سایت شما نمایش داده بشه. از این به بعد هم هر تغییری که لازم داشتید توی قالب انجام بدین داخل فایل‌های این بخش انجام داده و ذخیره کنید. با آپدیت قالب هم نیازی به انجام کارهای شخصی سازی رو قاب ندارید، چون تغییرات در چایلد تم وردپرس لحاظ شده و با به ارث بردن موارد اصلی از قالب مادر بخش‌های سفارشی سازی هم از قالب فرزند لود خواهند شد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به ساخت چایلد تم در وردپرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه ساخت child theme در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.3/5 - (23 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۵ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید. قالب سایتم آوادا هست و خودش چایلد تم داره. تغییرات و کدهای زیادی در فایلهای چایلدتم قرار دادم منتها وقتی قالب رو آپدیت میکنم فایلهای چایلدتم روهم پاک میکنم و قالب فرزندی رو که بهمراه قالب اصلیه بروز شده هست جایگزین میکنم. فکر میکنم که شاید فایلهای قالب فرزند هم با آپدیت جدید قالب مادر شاید تغییر و حذف و اضافاتی داشته باشه. بخاطر همین کدها رو که در notepad هم نگه داشتم بصورت دستی دوباره به چایلدتم جدید اضافه میکنم. بنظرتون این کار ضرورتی داره؟ به عبارتی لازمه که باهر بار آپدیت قالب اصلی قالب فرزند رو هم آپدیت کنم یا اینکه برای همیشه سر جاش باشه؟ باتشکر.
    مطالبتون خیلی خوب و کاربردی هستن. مشتاقانه منتظر مطلب آموزش ifttt هستم.

    1. سلام، همونطور که در مقاله توضیح داده شده چایلد تم نیازی به اپدیت نداره و فقط در حالتی که اگر تغییراتی از طرف سازنده لحاظ شده میتونید جایگزین کنید. ضرورتی برای انجام این کار نیست. اما اگه تغییرات کلی توی قالب رخ داده که چایلد تم هم تغییر کرده باید این کار رو بکنید. البته با تغییراتی که پشتیبانی گرفتید موضوع قابل حله و نسبت به زمانی که تغییرات رو در قالب اصلی بدون چایلد تم انجام داده باشید راحت‌تر هست.
      در خصوص آموزش ifttt هم، تصمیم داریم این قابلیت رو روی پایگاه دانش میزبان‌فا پیاده سازی کنیم. برای همین یه کوچولو بخاطر دسترسی و این موارد زمان بیشتر لازم هست. حتما تو کوتاه ترین زمان ممکن تهیه میشه.

  2. سلام ممنون از زحماتتون و مطالب آموزشی فوق العادتون
    میشه از چالدتم برای افزونه ها هم استفاده کرد؟ مثلا من می خوام دکان و وردپرسم رو کداشو تغییر بدم اما با تغییرشون با هر آپدیتی تغییراتم از بین میرن. چه پینهادی میدین؟

    1. سلام، خیر این امکان برای افزونه‌ها وجود نداره. بهترین راهکار اینه که کدهای شخصی سازی شده رو تو جایی به صورت پشتیبان ذخیره کنید و موقع آپدیت مجددا ویرایش رو انجام بدین.

  3. سلام
    خسته نباشید
    الان من بخوام فایل header.php رو ویرایش کنم ، فقط کدی رو که به این نیاز هست به این فایل اضافه کنم رو توی چایلدتم بزارم کافیه یا کل کد فایل هدر رو کپی کنم توی چایلدتم و سپس کد شخصی سازی خودم رو اضافه کنم؟
    ممنون

    1. سلام، باید محتویات کامل این فایل رو بزارید داخلش و بعد بخش‌هایی که میخواین شخصی سازی کنید رو از چایلدتم شخصی سازی کنید.

  4. سلام
    من می خواستم در سایت از دو قالب استفاده کنم به این صورت که صفحه اصلی یک قالب و صفحه بلاگ یک قالب متفاوت. مطلبی در سایت اگر در این مورد دارین بفرمایید لطفا و اگر نیست ممنون می شوم راهنمایی بفرمایین

  5. سلام. من چایلد تم رو ساختم با این افزونه که معرفی کردین. حالا سوالم اینجاست که وقتی می خوام تم رو آپدیت کنم. باید از پوشه چایلد تم تو هاست این کار رو کنم یا پوشه تم اصلی؟

    1. سلام، باید از پوشه اصلی تم این کار رو انجام بدین. چایلد تم وابسته به تم اصلی هست و برای اینه که تغییرات سفارشی با آپدیت قالب از بین نره.

  6. عرض سلام و خداقوت
    به طور مثال من میخوام فایل functions.php یا style.css رو داخل پوسته فرزند سفارشی کنم.
    اگر نسخه جدید قالب در این ۲ فایل آپدیتی داشته باشد، نقص عملکرد ایجاد نمیشه؟
    یا حداقل از بخشی از آپدیت محروم میشم
    درسته؟
    باتشکر

  7. سلام. خسته نباشید.
    من یک قالبی رو دارم استفاده میکنم که خودش دو تا قالبه !
    نمیدونم یعنی چی!
    ولی قالب ایساتیس رو خریدم
    که خودش دو تا قالب نصب شد و قبلیش کلاسی پرس نصب شد.
    —-
    طبق آموزش اول رفتم و در کنار پوسته ها پوسته isatis-child رو با مواردی که فرمودید انجام دادم ، تو پوسته ها نیورد و خطا داد که فایل index موجود نیست و ..
    طبق ساخت افزونه رفتم جلو که فقط پوشه ی classipress در مرحله انتخاب نام قابل انتخاب بود و نام classipress-child رو انتخاب کردم که وقتی فعال کردم سایت کلا به هم ریخت و به قالب کلاسی پرس در اومد.
    —-
    لطفا راهنمایی کنیدباید چه کار کنم و مشکل کجاست ؟
    2- هدفم از ساخت قالب فرزند اینه که یک فرم جستجو میخام پیاده سازی کنم و بعنوان قالب برگه انتخاب کنم و بتونم کوئری جستجو داخلش انجام بدم. این راه درستیه ؟

  8. سلام، اشاره کردید به header.php، footer.php و… . آیا برای سفارشی این نوع فایل ها نیاز هست قطعه کد php جهت فراخوانی به فایل functions.php اضافه کنیم؟ همانند فایل style.css

  9. سلام بعد از ایجاد چایلد تم توسط افزونه، میتونیم افزونه رو غیر فعال کنیم؟

  10. سلام من یک قالب دارم که بخش ورود آن به صورت ایجکس طراحی شده و و میخوام آن را از این صورت خارج کنم باید چه کدی را تغییر بدم . برروی هدر قالب یک دکمه ورود اضافه شده که وقتی کلیک می کنیم صفحه ورود به صورت پاپ اپ اجرا میشه که میخوام ایجکس بودن آن را کنسل کنم

  11. سلام ، مرسی از آموزشی که دادید ، یک سوال دارم البته فکر کنم آماتوری باشه ولی برای احتیاط میپرسم که خرابکاری نکنم
    قالب من یک چایلد تم داشت که بعد از چند بار آپدیت کردن ، از سازنده قالب خواستم که تغییراتی شخصی من را بدهد ، انجام دادند ولی متاسفانه روی قالب اصلی انجام شد نه روی چایلد ، حالا اگر بخواهم آپدیت کنم نمیتوانم چون تغییرات شخصیم از بین میره… خیلی درگیر این قضیه بودم و فکر میکردم یک کد نویس باید پیدا کنم و کلی پول بدهم و …. ولی خدا یکی رو امروز رسوند و گفت از وضعیت کنونی قالبت با تغییراتی که داره یک چایلد تم جدید بساز و اونو استفاده کن جای قبلی ،
    اول از همه آیا این کار درست است؟ (یعنی مثل سابق سایت با تغییرات جدیدی که دادیم کار میکند ان شاءالله و آپدیتهای جدید را میتوانم به پوشه اورجینال اضافه کنم؟)
    دوم اگر بلی ، من چون کد نویسی نمیدانم اگر از افزونه ای که گفتید استفاده کنم بعد از ساخت چایلد تم میتوانم افزونه را پاک کنم و سایت درست کار کنه یا نیاز هست افزونه دائم فعال باشد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بعد از بروزرسانی قالب تغییرات کدنویسی که اعمال کردید از بین میره ماهیت چایلدتم دقیقا برای همین منظوره که شما تغییرات مد نظرتون رو روی قالب فرزند اعمال کنید و بعد از بروزرسانی قالب تغییرات از دست نره.
      حالا شما میتونید یک قالب فرزند تهیه کنید و تغییرات مد نظر رو روی اون اعمال کنید.
      برای این منظور دو راه کار دارید از افزونه مربوطه که در این آموزش معرفی کردیم کمک بگیرید یا خودتون از طریق برنامه نویسی اقدام کنید.
      در نهایت پس از ساخت چایلد دیگه به افزونه نیاز ندارید چون کارکرد افزونه فقط برای ساخت چایلدتم هستش ولی در عملکردش دخیل نیست.

      1. من ماهیت چایلد تم را میدانم و الان هم چایلد تم دارم در سایت
        عرض کردم بنا به مسایلی که گفته شده برخی تغییرات به اشتباه روی تم اصلی ایجاد شده (اخیرا) حالا نمیتوانیم آپدیت کنیم چون ازبین میروند…
        پرسیدم اگر الان از قالب اصلی که تغییرات روش ایجاد شده میتوانم مجدد چایلد تم بگیرم و جایگزین چایلد قبلی کنم بدون اینکه ایرادی روی وضعیت کنونی سایت بوجود بیاید ؟ تا بعد از اینکار بتوانم مجدد آپدیتهای فایل اصلی را بگیرم و بریزم روی سایت

        1. مطالعه شد و دقیقا به همین دلیل باید چایلد تم بسازید که بعد از اون cssها از چایلدتم فراخوانی بشه و بتونید قالبتون رو بروزرسانی کنید. از قالب فعلیتون به کمک افزونه میتونید یک خروجی به عنوان قالب فرزند بگیرید نهایتا قالب اصلی رو بروزرسانی کنید. بعد از اون هر تغییری لازم باشه باید روی چایلد تم اعمال بشه.
          البته قبل از هر کاری یک فول بکاپ تهیه کنید تا اگر به مشکل برخوردید امکان ریستور داشته باشید.

          1. اگر من چایلد تم جدید بگیرم از تغییراتی که تا لان اعمال شده و این چایلد تم را جایگزین چایلد تم قدیمی که الان فعاله کنم مشکلی پیش نمیاد؟

  12. با تشکر از سایت خوبتون
    سلام تغییراتی که با استفاده از افزونه yellow pencil اعمال شده و سایر تغییرات گرافیکی کدوم یک از فایل ها رو باید انتخاب کنیم که تغییرات از بین نره در تم اصلی ؟

  13. با سلام خدمت جناب آقای صادقی عزیز
    من قالبی دارم که ورژن اون 1.6.6 بوده که اومدم براش چایلد تم درست کردم در حالتی که فایل ترجمه و فارسی سازی و کارهای استایل دهی قالب رو توی چایلد تم ذخیره کردم . اما در هنگام آپدیت جدید متوجه شدم که یکی از بخش های ترجمه (یکی از گزینه های تنظیمات قالب ) بعد از آپدیت شدن از بین رفته و به حالت انگلیسی هستش . خواستم بدونم که چطور می شه کاری کرد که فایل ترجمه توی قالب آپدیت شده دیگه تغییری نکنه .
    با تشکر از شما

  14. من چیلد رو دست کردم منتها فط فونت فارسی قالب بهم خورده و فونت مورد نظرم نیست در قالب اصلی.باید چکار کنم تا درست بشه .

  15. سلام
    من از قالب زفایر استفاده می کنم و می خواهم هیچ کس متوجه نشود که از یک قالب اماده استفاده می کنم. با استفاده از هدر فایل style.css می تونم اطلاعات سازنده و اطلاعات قالب رو تغییر بدم ؟ مثلا اسم خودم و سایت خودم رو بذارم ؟ یا مثلا ورژن رو به عدد دلخواهم تغییر بدم ؟ تغییر این اطلاعات از نظر سئو مشکل ساز نیست ؟ و در کل مشکلی پیش نمی اید ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله امکان تغییر مشخصات وجودداره و از لحاظ امنیتی مخفی سازی مشخصات قالب خوبه… از نظر سئو مشکلی نیست.

  16. سلام خسته نباشید.
    برای اعمال تغییرات روی فایل هایی که در پوشه های تم مادر هستش در چایلد تم چگونه باید عمل کنیم.
    مثلا یک فایل در پوشه قالب مادر وجو داره به این آدرس inc/sub1/file.php با کپی فایل و مسیر در چایلد تم هیچ تغییری ایجاد نمیشه

  17. سلام ارادت من از همین کاری که شما گفتید چایلد ساختم .. کار هم می کنه …
    اما وقتی قالب اصلی رو آپدیت می کنم از کار میوفته…
    دقیقا اون کاری که انجام دادین و کد های فانکشن و کپی کردن استایل و ….
    قالب سایت من avenue هستش ….
    ممنون میشم کمک کنید…

  18. سلام عزیز
    در فایل style.css یک خط جا افتاده
    یک خط که باید در آن نام پوشه پدر (مادر) نوشته بشه
    بنابراین خط زیر باید بعد از version نوشته بشه
    Template: themename

  19. سلام وقتتون بخیر
    سوالی که داشتم اینه که آیا میشه بعد از این که چایلد تم رو با استفاده از افزونه ساختیم بعدش افزونه رو حذف کنیم که جا نگیره و شلوغ نشه؟
    میخوام اگه با حذف افزونه مشکلی پیش بیاد برم از روش اول عمل کنم وگرنه از روش دوم.

    1. سلام و احترام؛
      بله پس از ساخت چایلد تم می توانید افزونه مربوطه را حذف نمایید چرا که چایلد تم ایجاد شده دیگر به افزونه وابسته نیست.

  20. سلام یه سوال داشتم . میشه چایلد تم توری تنظیم بشه که فقط در یک دسته بندی خاص فعال باشه و در مابقی موارد تم اصلی باشه ؟ من در واقع می خوام در یک دسته بندی خاص تنظیمات قالب متفاوت از تنظیمات اصلی قالب باشه و قصد تغییر کلی ندارم . ایا امکانش هست ؟

  21. سلام و تشکر بابت مقاله خوب تون
    اکثر مقالات فارسی رو مطالعه کردم اما نتیجه نگرفتم

    سه مشکل با ساخت تم فرزند دارم. ممنون میشوم اگر راهنمایی نموده و به مقاله هم اضافه بفرمائید.

    اول اینکه: چون وبسایتمان فارسی ست ، دو فایل در پوشه language با فرمت PO و Mo هم در قالب اصلی ایجاد میکنیم که قالب فارسی بشه و این دو فایل رو چگونه به قالب فرزند منتقل کنیم که شناسایی بشه؟

    دوم: در مورد فایل RTL.css ، چه کدی بالایش قرار دهیم تا در قالب فرزند شناسایی شود.

    سوم: آیا با کپی نمودن فایلهای فونت در چایلد تم و مسیر دادن مجدد آن در فایل RTL.CSS ، فونت ها از طریق چایلد تم فرا خوانی میشه؟

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *