میزبانی وب

نحوه آپلود و مدیریت فایل های هاست توسط phpstorm

مدیریت یک وب سایت یکی از اصلی ترین اقداماتی است که امروزه افراد به منظور بهبود شرایط کسب و کار خود به آن روی آورده اند. در همین راستا افراد در ابتدا اقدام به خرید هاست و دامنه مناسب کرده و سپس در راستای مدیریت بهتر وب سایت خود تلاش می کنند. به منظور مدیریت فایل و پوشه های قرار گرفته روی هاست  می توانید به صورت مستقیم از طریق پنل مدیریتی مثل سی پنل یا دایرکت ادمین اقدام کنید. اما در کنار آن روش های دیگری نیز وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از آنها نیز بهره ببرید. یکی از این روش ها اتصال phpstorm به هاست و مدیریت وب سایت به صورت ریموت است. بدین ترتیب شما می توانید تمامی فایل ها و پوشه های خود را به صورت ریموت و با استفاده از برنامه PhpStorm روی سیستم خود داشته و از این طریق آنها را مدیریت نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه اتصال phpstorm به هاست را به شما آموزش دهیم. پس در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با این برنامه و نحوه اتصال phpstorm به سرور تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

منظور از اتصال phpstorm به هاست چیست؟

شاید تاکنون برای شما پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید فایلی حجیم را روی هاست خود آپلود نمایید. در چنین مواقعی اگر بخواهید به صورت مستقیم و از طریق پنل مدیریتی هاست خود اقدام کنید شاید مجبور باشید زمان زیادی را منتظر بمانید. در چنین شرایطی شما می توانید از برنامه های جانبی و رابط مختلف که تحت عنوان IDE شناخته می شود اقدام نمایید. FTP، Filezilla و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید در نهایت سرعت و دقت فایل های خود را روی هاست آپلود نمایید. برنامه phpstorm یکی از این برنامه ها است که به عنوان رابط عمل کرده و به شما کمک می کند تا بتوانید هاست خود را به صورت ریموت مدیریت نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت که به شکلی می توانید در زمینه اتصال phpstorm به هاست اقدام کرده و این برنامه را برای مدیریت هاست خود به صورت ریموت مورد استفاده قرار دهید.

نحوه تنظیم ftp در phpstorm

در اولین گام از فرآیند اتصال phpstorm به هاست شما باید اقدام به تهیه برنامه PhpStorm از وب سایت های دانلودی معتبر نمایید و آن را روی سیستم خود نصب نمایید.

به منظور نصب نرم افزار phpstorm روی سیستم خود می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود نرم افزار phpstorm

  1. بعد از نصب و ایجاد یک پروژه جدید با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید.
    نحوه اتصال phpstorm به هاست
  2. منویی در بالای این صفحه قابل مشاهده خواهد بود. شما باید از میان گزینه های موجود منو Tools را انتخاب نمایید. سپس از میان زیرمنوهایی که به شما نمایش داده می شود، گزینه Deployment را انتخاب کرده و در نهایت نیز روی گزینه Configuration کلیک کنید.
    نحوه اتصال phpstorm به سرور به چه شکل است؟
  3. حال صفحه جدیدی به صورت pop-up نمایش داده می شود. در این صفحه شما باید روی علامت + قرار گرفته در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
    آموزش اتصال phpstorm به سرور
  4. سپس منویی به شما نمایش داده می شود که از میان گزینه های موجود باید گزینه FTP را انتخاب کرده و سپس روی دکمه OK کلیک کنید. .
    آموزش نحوه اتصال phpstorm به سرور
  5. در این مرحله دوباره صفحه ای به صورت pop-up نمایش داده می شود که از شما می خواهد تا نام سرور جدید را تعیین کنید. در این بخش یک نام دلخواه مثل نام وب سایتتان را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.
    آموزش نحوه اتصال phpstorm به هاست
  6. در این مرحله از فرآیند اتصال phpstorm به هاست صفحه جدیدی به شما نشان داده می شود که باید اطلاعات مربوط به ftp هاست خود را به صورت دقیق وارد نمایید. که در مرحله 7 جزئیات دقیق آن را شرح داده ایم.
    در صورتی که هنوز اکانت ftp ایجاد نکرده اید بسته به نوع کنترل پنل هاست خود از آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین یا نحوه ایجاد اکانت ftp توسط ابزار ftp accounts در سی پنل کمک بگیرید.
  7. در نهایت نیز زمان آن می رسد تا اطلاعات مربوط به هاست خود را در فیلدهای خالی مشخص شده وارد کنید پس مطابق با توضیحات زیر پیکربندی های لازم را اعمال نمایید:

نحوه آپلود و مدیریت فایل های هاست توسط phpstorm

  • Type: از این کشو گزینه FTP را انتخاب کنید.
  • Host: آدس دامنه یا آیپی سرور میزبان خود را وارد کنید.
  • User name: نام کاربری مربوط به اکانت FTP خود را وارد نمایید.
  • Password: رمز عبور اکانت ftp خود را وارد کنید.
  • Root path: مسیر قابل نمایش جهت مدیریت هاست، که با وارد کردن کاراکتر / به ریشه یا همان روت اشاره می شود.
  • Web server URL: نام دامنه یا آدرس آیپی سرور میزبان را در فیلد وارد کنید.

نکته بسیار مهم: گزینه Passive mode را در حالت غیرفعال قرار دهید.

قبل از کلیک روی دکمه OK می توانید روی دکمه Test Connection کلیک کنید و در صورتی که پیغام موفقیت آمیز بودن اتصال را دریافت کردید روی Ok کلیک نمایید.

نحوه آپلود و مدیریت فایل های هاست توسط phpstorm

در صورت عدم دریافت پیغام فوق باید اطلاعاتی که وارد کرده اید را دوباره بررسی نمایید و درنهایت تغییرا اعمال شده را ذخیره نمایید.

نکته: جالب است بدانید در مرحله 7 بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به اکانت ftp با کلیک روی علامت قرار گرفته در سمت چپ صفحه تعیین کنید که می خواهید به صورت پیش فرض موارد زیر بعد از اتصال صورت گیرد:

  • آپلود خودکار فایل های تغییر یافته
  • آپلود و دانلود دستی فایل ها بدون نیاز به انتخاب هاست مورد نظر
  • مقایسه کردن فایل ها و پوشه های قرار گرفته در هاست با نسخه های قرار گرفته در برنامه ریموت
  • امکان ویرایش هر یک از فایل های قرار گرفته روی هاست های ریموت از طریق برنامه phpstorm
همچنین تیک گزینه Visible only for this project را فعال نمایید. در این حالت شما تعیین می کنید که تنها در پروژه حاضر امکان استفاده از پیکربندی انجام شده وجود داشته باشد و در نتیجه آن امنیت اطلاعات شما نیز تا حد زیادی افزایش می یابد.

مشاهده و مدیریت اطلاعات روی هاست با phpstorm

تا اینجا به کمک مراحل قبلی، اتصال phpstorm به هاست با موفقیت صورت گرفته است. حالا برای مشاهده اطلاعات روی هاست کافی است از طریق منو Tools زیر منو Deployment را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Browse Remote Host کلیک کنید.
نحوه اتصال phpstorm به هاست

بدین ترتیب تمامی اطلاعات و فایل های قرار گرفته روی هاست به شما نمایش داده می شود.

نحوه آپلود و مدیریت فایل های هاست توسط phpstorm

اکنون می توانید به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی وب سایت خود را به صورت ریموت و با اتصال phpstorm به هاست مدیریت نمایید.

بعد از خرید هاست می توانید به روش های مختلفی به سرویس خود متصل شده و آن را مدیریت نمایید. ممکن است نیازمند آپلود فایل های بزرگ در یک سرویس با حجم بالا مثل هاست وردپرس باشید در چنین شرایطی آپلود فایل به یک چالش تبدیل می شود. یکی از این روش ها استفاده از برنامه PhpStorm و متصل کردن آن به است. با استفاده از این برنامه شما می توانید به صورت ریموت فایل ها پوشه های قرار گرفته را مدیریت نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه یک آموزش گام به گام به شما بگوییم که چگونه می توانید phpstorm را به هاست خود متصل کنید.

خرید هاست ابری

5/5 - (7 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام من بعد از کرک phpstorm دیگه از بالا گزینه tools ررو ندارم چطور میتونم اینکارو بکنم؟

    1. سلام و احترام؛
      نرم افزار رو از لینک دانلدو درج شده در مقاله دریافت و مجددا نصب کنید. بدون مشکل راه اندازی میشه.

    2. با سلام دوست عزیز
      تصور نمیکنم کرک کردن فایل سبب بروز این مشکل شده باشد و اگر هم چنین باشد این اتفاق از سمت سایت ارائه کننده نسخه کرک شده صورت گرفته است و راهکاری را نمی توان برای آن ارائه داد. پیشنهاد می کنم مجددا در زمینه نصب برنامه اقدام نمایید و در صورت مشاهده مشکل عنوان شده از روش پیشنهادی دوم موجود در وب سایت فوق برای نصب برنامه اقدام نمایید. در نهایت نیز می توانید دانلود فایل مورد نظر از وب سایت های معتبر داخلی دیگر را نیز امتحان نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  2. سلام. نرم افزار من گزینه tools رو نداره. البته با alt+ctr+s وارد گزینه deployment میشه. تمام مراحل رو هم لنجام میدم. منتها هیچ فایلی روی سرور بنده لود نمیشه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام؛
      حتما در نظر داشته باشید پس از مراجعه به بخش Deployment و انجام پیکربندی ها مجددا به بخش Deploymentبزگشته و گزینه Browse Remote Host را انتخاب نمایید.

    2. برو به این آدرس و اضافه اش کن توی تنظیمات
      file/settings/Apperance & Behavior/Menus & ToolBars
      پوشه MainMenu رو انتخاب کن داخل پوشه روش کلیک کن و آیکون + رو بزن

  3. سلام وقتتون بخیر
    من یک هاست اشتراکی گرفتم و اکانت ftp ایجاد کردم ، داخل phpstorm این مراحل رو پیش رفتم و پیغام connection success رو دریافت کردم ولی آپلود نمیشه و حتی داخل remote host هم فایل های داخل هاست بود نمیشه ولی درصورتی که vpn با سرویس sstp میزنم فایل هارو لود می‌کنه
    ناگفته نماند که این مشکل رو فقط در phpstorm دارم و در vscode براحتی با همین کانکشن ftp کار میکنم . ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *