آموزش های وردپرس

آموزش کامل نحوه اتصال گوگل درایو به وردپرس

در زمان خرید هاست برای سایت باید بسیار دقت داشته باشید. برخی سرویس ها مثل هاست ابری دارای فضا و امکانات بسیار بالایی هستند که کاربر در ارتباط با آن ها مشکلی ندارد اما برخی دیگر فضای بسیار محدودی دارند و مشکلاتی در پی کمبود فضا رخ می دهد. پر شدن فضای وردپرس یکی از مشکلاتی است که همواره برای بسیاری از افراد مشکل ساز می شود. به همین دلیل کاربران به دنبال راه حلی هستند که بتوانند تا جایی که امکان دارد از فضای کمتری استفاده کرده یا اینکه با کمک یک فضای خارج از وردپرس آن را مدیریت نمایند. یکی از بهترین روش های ممکن برای مدیریت فضای وب سایت اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس است. به کمک این قابلیت شما می توانید با کمک فضای ابری Google Drive تا حد زیادی از پر شدن فضا جلوگیری نمایید و اطلاعات خود را روی آن ذخیره نمایید. البته در نظر داشته باشید این اتصال به هیچ عنوان به این معنا نیست که شما دیگر از فضای هاست خود استفاده نمی کنید. در واقع به این اتصال شما می توانید اطلاعات خود را در یک فضای خارجی ذخیره کرده و در نهایت در هنگام نیاز از آن فضا فراخوانی نموده و آن را روی هاست خود آپلود کنید. همچنین لازم است این موضوع را نیز متذکر می شویم همگام بودن اطلاعات و ذخیره آن ها روی یک فضای یکپارچه کار بسیار بهتری است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به شما نحوه اتصال گوگل درایو به وردپرس را آموزش دهیم.

اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرسموضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

نحوه اتصال گوگل درایو به وردپرس

گوگل درایو یک فضای ابری رایگان است که به کاربران خود این امکان را می دهد از این فضا استفاده کرده و فایل ها و اطلاعات مورد نیاز خود را مثل تصاویر، ویدیو ها، محتوای صوتی و … را روی آن ذخیره کرده و به راحتی نیز به آن دسترسی یابند. بدین ترتیب شما نیاز نیست که یک حجم عظیم از اطلاعات را روی سیستم یا هاست خود را از همان ابتدای راه اندازی سایت، روی هاست ذخیره کنید. با استفاده از این فضای ابری می توانید اطلاعات را در آنجا ذخیره کرده و در صورت نیاز پیدا کردن به هر یک از آنها به جای آپلود تک به تک آنها روی هاست، به راحتی و با اتصال وردپرس خود به گوگل درایو اطلاعات مورد نیاز را از آنجا برداشته و در وب سایت خود درون ریزی نمایید. با این کار شما می توانید در زمان و انرژی خود به شکل بهینه ای صرفه جویی کرده و عملکرد بهتری را داشته باشید.

آموزش رایگان وردپرس

برای اتصال گوگل درایو به وردپرس راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به تمایل خود یکی از آنها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. اما در این مقاله ما می خواهیم یکی از روش های ساده و در عین حال کاربردی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. برای اتصال گوگل درایو به وردپرس پیشنهاد ما استفاده از افزونه External Media است که قابلیت هایی که به آن نیاز داریم را دارا بوده و می تواند به راحتی نیازهای ما را رفع نماید.

چگونه گوگل درایو را به رسانه وردپرس متصل کنیم؟

به منظور اتصال گوگل درایو به وردپرس باید مسیر زیر را به دقت پشت سر بگذارید:

  1. در اولین گام باید برای ورود به پیشخوان مدیریتی وردپرس خود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید.
  2. سپس در پیشخوان و از طریق منو «افزونه ها» روی زیر منو «افزودن» کلیک نمایید.
    نحوه اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس
  3. در گام بعدی باید از طریق باکس جستجو موجود عبارت «External Media» را جستجو نمایید. سپس در میان افزونه هایی که به شما نمایش داده می شود، افزونه ای که در تصویر مشاهده می کنید را نصب و سپس فعال نمایید. همچنین می توانید از آموزش نصب افزونه در وردپرس نیز کمک بگیرید.
    افزونه اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس
  4. این افزونه به عنوان زیر منو در بخش «تنظیمات» قابل مشاهده خواهد بود. روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط شوید.
    کار با افزونه اتصال گوگل درایو به وردپرس
  5. در این صفحه همانطور که تصویر زیر نیز مشخص است شما می توانید زبانه ای تحت عنوان «GoogleDrive» را مشاهده نمایید.
    آموزش کار با افزونه اتصال گوگل درایو به وردپرس
  6. با کلیک روی این زبانه وارد صفحه تنظیمات مربوط به آن می شوید.
  7. حالا باید اطلاعات خواسته شده را از طریق گوگل درایو خود به دست آورده و در فیلدهای مشخص شده قرار دهید تا اتصال به درستی صورت بگیرد.
    فعالسازی افزونه اتصال گوگل درایو به وردپرس
  8. برای به دست آوردن اطلاعات خواسته شده باید وارد داشبورد Google Developer console شوید. پس ابتدا به آدرس گوگل درایو مراجعه کنید.
  9. سپس با کلیک روی دکمه «Create Project» اقدام به ایجاد پروژه جدید نمایید.
    نحوه فعالسازی افزونه اتصال گوگل درایو به وردپرس
  10. در این مرحله از شما خواسته می شود تا نام پروژه و محل آن را تعیین کنید. بعد از تعیین موارد مورد نظر باید روی دکمه «Create» کلیک نمایید.
    امکان اتصال گوگل درایو به وردپرس
  11. بعد از ایجاد پروژه مورد نظر، زمان آن می رسد تا روی منو «Credentials» که در سمت چپ صفحه قرار گرفته است، کلیک نمایید.
    نکته: در نظر داشته باشید که نوار بالا نام پروژه جدید نمایش داده شود. در غیراین صورت باید روی همان بخش کلیک کرده و از میان گزینه های موجود پروژه جدید را انتخاب نمایید.
    آموزش اتصال گوگل درایو به وردپرس
  12. در صفحه مربوطه همانند تصویر زیر روی «Create Credntials» کلیک کنید تا منو آن به شما شما نمایش داده شود.
  13. سپس از میان گزینه های موجود در این منو، گزینه «OAuth client ID» را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.آموزش اتصال google drive به رسانه وردپرس
  14. حال صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که باید روی دکمه «Configure Console Screen» کلیک کنید.
    نحوه اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس
  15. سپس از میان گزینه های موجود یکی را انتخاب نمایید که به طور معمول «External» را باید انتخاب کرده و روی دکمه «Create» کلیک کنید.
    آموزش نحوه اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس
  16. اطلاعات خواسته شده در صفحه مربوطه را وارد نمایید و روی دکمه «Save» کلیک کنید.
    نحوه اتصال google drive به وردپرس
  17. حال دوباره به سراغ منو «Credentials» رفته و روی «Create Credentials» کلیک کنید. در این مرحله صفحه ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که باید گزینه «Web application» را انتخاب کرده و در فیلد مشخص شده یک نام مشخص قرار دهید و روی دکمه «Create» کلیک کنید.
    آموزش اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس
  18. در نهایت اطلاعات مورد نیاز افزونه در اختیار شما قرار می گیرد که شما باید با استفاده از آیکون کپی در کنارشان، آنها را ذخیره کنید.
    چگونگی اتصال گوگل درایو به رسانه وردپرس
  19. سپس مجددا به وردپرس مراجعه نمایید. باید وارد صفحه مربوط به افزونه External Media شده و اطلاعات فوق را در فیلدهای مشخص شده در پیشخوان وردپرس وارد نمایید.
  20. تیک گزینه «Enable this plugin» را فعال کرده و روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.
    آموزش جامع اتصال google drive به وردپرس
  21. حال اگر وارد یک صفحه نوشته جدید شده و روی دکمه «افزودن پرونده چند رسانه ای» کلیک کنید، می توانید در زبانه «بارگذاری پرونده ها» گزینه ای تحت عنوان «Import from Google Drive» را مشاهده نمایید.
    آموزش جامع اتصال گوگل درایو به وردپرس

با این روش قادر خواهید اطلاعات مورد نیاز خود را روی گوگل درایو ذخیره نموده و از ان ها در وبسایت وردپرسی خود استفاده کنید. بدین ترتیب فضای کمتری روی هاست شما اشغال خواهد شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه یک راهنمای کامل و گام به گام در زمینه اتصال گوگل درایو به وردپرس در کنار شما همراهان عزیز باشیم. با این کار شما می توانید به راحتی از فضایی که در گوگل درایو در اختیارتان قرار می گیرد به نفع خودتان استفاده کرده و فایل های خود را روی آن ذخیره کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص مطالب عنوان شده در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه ها با ما همراه باشید. ما در سریع ترین حالت ممکن آنها را بررسی کرده و پاسخگوی شما خواهیم بود.

اگر شما هم با مشکل فضا مواجه هستید و در بازه های زمانی به منظور پاکسازی و آزادسازی فضا به ناچار مجبور به حذف برخی اطلاعات خود از روی هاست هستید، می توانید از سرویس های پرقدرت هاست ابری میزبان فا با آپتایم 100 درصد و فضای بسیار بالا استفاده کنید تا دیگر با مشکل کمبود فضا مواجه نباشید و به راحتی بتوانید تمامی اطلاعات خود را در یک فضای یکپارچه نگهداری کنید بدین ترتیب علاوه بر اینکه کل اطلاعات سایت شما در یک فضای واحد نگهداری می شود در خصوص آدرس دهی مشکلی نخواهید داشت چرا که ممکن است سهوا اطلاعات شما از گوگل درایو حذف شوند و با ارور 404 در سایت خود مواجه شوید.

هاست ابری چیست

3.7/5 - (7 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۴۱ دیدگاه ها

  1. سلام من هر کاری می کنم می نویسه faild to load چی کار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام روزبخیر؛
      دقیقا در کدوم یکی از مراحل این اعلان رو میبینید؟

  2. سلام
    من از این روش استفاده کردم
    اما هاست اصلی خودمم پر شده
    ( چند جا خونده بودم که میشه بعنوان هاست دانلود هم استفاده کرد ) اما چرا هاست خودم پرشده.
    روش شما و روش خود سایت اصلی رو استفاده کردم اما نتیجه یکی بود.

    1. سلام روزبخیر؛
      حتما این مورد رو بررسی می کنیم و نتیجه رو داخل همین مقاله در قالب یک مشکل گزارش شده از سوی کاربران و روش رفع اون درج می کنیم.

  3. سلام بنده این اموزش رو دنبال کردم و هاست گوگل درایو رو با پلاگین مذکور به وردپرسم متصل کردم

    با تشکر

  4. بهتون قول میدم این مطلب رو خودتون ننوشتین و از یجایی کپی کردین چون من ده ها بار این مسیر رو رفتم و در بینش کلی مراحل داره که اگر قرار بود همشو بنویسید مطلب دو برابر میشد مثلا در مرحله 16 نوشتین – اطلاعات خواسته شده در صفحه مربوطه را وارد نمایید و روی دکمه «Save» کلیک کنید.
    خب اطلاعات خواسته شده چیه؟ چون هیچ اطلاعاتی نداشتین پس توضیحی هم ندادین در این صفحه کلی اطلاعات میخواد که کاربری که اولین باره این مسیر رو میره نمیدونه چیه مثلا Authorized JavaScript origins چیست؟ همیطور Authorized redirect URIs چیست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      تمام محتوای رسانه های میزبان فا از جمله مگ و پایگاه دانش به صورت کاملا اختصاصی تهیه میشه و هر اموزش بعد از تست و بررسی منتشر میشه. اعضای تحریریه میزبان فا به صورت اختصاصی هر عنوان رو اجرا میکنند و تصاویر هم طی همین مراحل گرفته میشه.
      در مرحله 16 که فرمودید یک نام و یک تصویر از شماخواسته میشه که کاملا واضحه. در ادامه در مرحله 18 هم توضیح داده شده که سایر اطلاعات مورد نظر به چه شکلی در اختیارتون قرار میگیره. لطفا مقالات را به صورت کامل مطالعه و در صورت وجود مشکل از همین طریق اطلاع دهید تا راهنمایی لزم ارائه گردد.

        1. با سلام دوست عزیز
          به دلیل طولانی بودن صفحه تنها نمایی از صفحه فوق و اطلاعاتی که باید وارد شود نمایش داده شده است تا محتوا برای شما جذابیت بصری بیشتری داشته و نیاز به اسکرول زیاد برای رد کردن تصویر فوق نباشد. در نهایت نیز شما باید اطلاعات خواسته شده در این صفحه را وارد کرده و با کلیک روی دکمه save این مرحله را پشت سر بگذارید.
          موفق و پیروز باشید

      1. سلام و احترام؛
        برای مراجعه به Google Developer console از یک برنامه تغییر آیپی استفاد نمایید.

  5. لطفا واضح تر بگید.
    چنین داشبوردی در گوگل درایو و تنظیمات حساب و… نیست.
    لینکی هم که داده بودید خطای 403 میده.
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      با توجه به اینکه در موقعیت ایران هستید باید یک برنامه ف.ش برای تغییر آیپی فعال باشه.

    2. سلام خوبی؟ عزیزم dns چیزی باید بزنی کلا دولوپ گوگل تو ایران دسترسی نداریم یه چیزی بزن تشخیص نده

    1. سلام و احترام؛
      طبق ارور ارسالی بررسی کنی که client ID رو صحیح و بدون فاصله اضافه و کاراکتر اضافه وارد کرده باشید.

  6. ممنون از توضیحاتتون، ولی ظاهرا کاربرد این افزونه رو اشتباه متوجه شدید. این افزونه کارش اینه که میتونه مستقیم فایل رو از گوگل درایو، دراپ باکس و … به هاست شما آپلود کنه. نه اینکه از اون منابع به عنوان هاست استفاده کنه.

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما. با توجه به اینکه تعریف کارکرد گوگل درایو و افزونه External Media در کنار هم بیان شده است ممکن است این تصور اشتباه به وجود آمده باشد. اما در اصل هدف نشان دادن این موضوع بوده است که گوگل درایو یک فضای ابری مناسب است که کاربران می توانند بدون داشتن هیچگونه نگرانی درباره پر شدن فضا، تمامی فایل های خود را روی آن ذخیره کنند. در واقع در ابتدا نیاز بود که به این سوال احتمالی برخی از کاربران که گوگل داریو چیست و اصلا چرا باید از گوگل درایو برای ذخیره فایل های خود استفاده کنند، پاسخ داده شود و سپس افزونه ای که می تواند باعث ایجاد اتصال مورد نیاز بین گوگل درایو و وردپرس شود به آنها معرفی شود.
      موفق و پیروز باشید

  7. سلام میشه که خود گوگل درایو رو به عنوان هاست اصلی وردپرس تنظیم کرد و سایت رو روی اون بالا اورد؟

    1. سلام وقتتون بخیر؛
      برای راه اندازی سایت با وردپرس به دیتابیس نیاز دارید… از چنین فضاهایی باری نگهداری فایل میشه استفاده کرد منتهی امکانی نیست که دیتابیس ایجاد و وردپرس رو روی این سرویس راه اندازی کنید.

  8. سلام
    دایرکت ادمین یه امکانی داره بنام ریموت بک آپ که اف تی پی میتونی معرفی کنی بک آپ بگیره
    آیا میشه گوگل درایو رو بهش معرفی کرد برای بک آپ
    چطوری میشه اطلاعات اف تی پی رو ازش بدست آورد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه ای که در مقاله فعلی معرفی شده کارکرد متفاوتی داره در واقع شما میتونید رسانه های خودتون رو در گوگل درایو ذخیره کنید و سپس در زمان مقرر و موقعی که به اون رسانه نیاز داشتید فایل مربوطه رو به وردپرستون فراخوانی کنید.

  9. کانکت شدن به گوگل درایو درسته . همچین چیزی با این پلاگین میشه…. ولی این کاربردی که شما نوشتی اصلا همچین چیزی نیست.
    این افزونه در واقع شما رو کانکت میکنه به درایوت و هرچی اونجا اپلود کردی رو میتونی به رسانه وردپرس ایمپورت کنی. همین!

    این خبرا نیست که فضای هاست پر نشه. چون در واقع لینک share رو از فایل مورد نظر نمیگیره. ایمپورت میکنه و لینک فایل که حالا تو هاست خودتت ایمپورت شده رو تحویلت میده.

    1. با سلام دوست عزیز
      به هیچ عنوان اشاره ای به جلوگیری از پر شدن هاست نشده است و همانطور که در متن نیز می بینید گفته شده است که شما می توانید با استفاده از این فضا آن را مدیریت نمایید. هدف از اتصال سایت به گوگل درایو جلوگیری از آپلود حجم عظیمی از اطلاعات به صورت یکجا است. این امر سبب می شود تا شما بتوانید اطلاعات را در فضای ابری داشته و هر زمان به هر یک از آنها نیاز پیدا کردید آن را درون ریزی نمایید و هم اینکه در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید و نیازی به طی کردن مسیر معمول همیشه برای آپلود اطلاعات نداشته باشید.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      داخل کنسول قسمت API Access را جستجو کنید. در پروزه ای که تعریف کردید دو بخس اصلی به نام client ID و client secret به همراه لیستی از URI های ریدایرکت رو مشاهده کنید. اگر URI ارائه شده در خطای دریافتیتون داخل این لیست وجود نداشت، روی دکمه ویرایش و سپس ADD URL کلیک کنید و URI را به لیست اضافه کنید. بروزرسانی این مورد ممکنه از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشه.

  10. سلام متاسفانه من ارور زیر رو هنگام اپلود در رسانه دارم چطور رفع کنم؟
    Authorization Error
    Error 400: redirect_uri_mismatch

    1. با سلام دوست عزیز
      در کنسول قسمت API Access را جستجو کنید. در پروژه ای که تعریف کردید دو بخش اصلی به نام client ID و client secret به همراه لیستی از URI های ریدایرکت را مشاهده خواهید کرد. اگر URI ارائه شده در خطای دریافتی داخل این لیست وجود نداشت، روی دکمه ویرایش و سپس ADD URL کلیک کنید و URI را به لیست اضافه کنید. بروزرسانی این مورد ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.
      موفق و پیروز باشید

  11. ایا بعد اتصال گوگلدرایو به وردپرس فایلی رو که توی گوگل درایو اپلود کردیم رو بخواییم با ووکامرس بفروشیم لینک دانلود رو مخفی میکنه یا نه

    1. با سلام دوست عزیز
      لازم است در نظر داشته باشید که گوگل درایو تنها یک فضای ذخیره سازی است که می توانید اطلاعات مورد نظر خود را در آنجا ذخیره کرده و در صورت نیاز روی هاست خود فراخوانی کنید. بعد از فراخوانی اطلاعات روی هاست شما ذخیره می شود و از آن پس مدیریت تمامی بخش ها و اقدامات باید از طریق هاست صورت بگیرد. در نتیجه بعد از فراخوانی فایل مورد نظر، امکان مدیریت آن و مخفی نمودن را از طریق خود هاست خواهید داشت. استفاده از این قابلیت تنها به این منظور است که شما بتوانید به راحتی از این فضا فراخوانی را با سرعت بیشتری انجام دهید و نیازی به آپلود تک به تک فایل ها را نداشته باشید نه اینکه به طور کلی از فضای هاست استفاده ای نشود.
      موفق و پیروز باشید

  12. سوالی داشتم و این هست که ما در واقع داریم از یک فضا یا سرور خارجی برای این امر استفاده میکنم، آیا تاثیری هم در لود منابعی که در گوگل درایو آپلود شده داره؟منظورم این هست که اگر روی هاست اصلی وردپرس آپلود بشه سرعت لود بیشتری داره یا گوگل درایو یا تفاوتی نداره؟

    1. سلام و احترام؛
      استفاده از فضای خارجی برای نگه داری داده هایی همچون ویدیو یا فایل های دانلود می تواند تاثیر بسیار مطلوبی در روند کاری شما داشته باشد چرا که میزان منابع کمتری از هاست اصلی که میزبان سایت شما سات مصرف خواهد شد.

  13. سلام وقت به خیر
    مطابق با چیزی که نوشتید پیش رفتم اما وقتی به بخش افزودن رسانه میرم و روی گزینه import from google drive میزنم ارور 400 میده:
    Error 400: redirect_uri_mismatch

    You can’t sign in to this app because it doesn’t comply with Google’s OAuth 2.0 policy.

    If you’re the app developer, register the JavaScript origin in the Google Cloud Console.

    The content in this section has been provided by the app developer. This content has not been reviewed or verified by Google.

    ممنون میشم راهنمایی کنید ارور رو بر طرف کنم.

  14. سلام وقت به خیر
    برای حل ارور Error 400: redirect_uri_mismatch گفتین در کنسول قسمت API Access را جستجو کنید. جستجو میکنم یه لیستی از نتایج میاد که هیچ کدومش API Access نیست. باید روی کدوم گزینه کلیک کنم؟

  15. سلام
    بعد از درست کردن لینک مستقیم و اتصال گوگل درایو به کلوفلر،وقتی لینک دانلود ویدئو در سایت درج میشه بعد از اینکه مدتی اون ویدئو مشاهده نمیشه به حالت استندبای میره و media not found میزنه. ولی یکی دوبار صفحه رو رفرش میکنیم ویدئو ظاهر میشه در سایتمون. میخام ببینم چکارباید کنیم که استندبای نشه و هر زمان که کاربر به اون صفحه در سایت وارد شد ویدئو رو ببینه و media not found نزنه.

  16. سلام ببخشید من مطلبی را با این عنوان خواندو که می توان با درست کردن یک پوشه ی آزاد در وب و نام گذاری آن با public on the web و بار گذاری پوشه های مربوط به سایت می توان با وارد کردن لینک آن پوشه در موتور جست و جو خود سایت را اجرا کرد
    و اگر که یک پوشه ی دیگر آزاد رو در گوگل درایو ایجاد کنیم و آن را به عنوان دیتا بیس برای وورد پرس مشخص کنیم
    آیا می توان به طور کامل از گوگل درایو به عنوان هاست استفاده کرد؟

  17. سلام خسته نباشید
    من وقتی روی import from google drive کلیک میکنم اتفاق خاصی نمیوفته

  18. سلام وقت‌بخیر
    ممنون از توضیحاتتون
    مطلب بسیار مفیدی بود اما کامل نیست و سوالاتی برام پیش اومد که بااجازتون می‌پرسم :
    من clent id و application id رو از کنسول گوگل به سختی دریافت کردم و در پیشخوان وردپرسم در قسمت‌های مربوطه افزونه‌ی external medua قرار دادم، و در قسمت بارگزاری نوشته‌ها import from google drive رو میاره
    اما وقتی روی این قسمت کلیک می‌کنم چیزی باز نمیشه، اصلا نمی‌دونم این client id مربوط به حساب‌های جمیلم میشه یانه و اگه میشه به کدوم حساب مربوط میشه
    سوال بعدیم اینکه شما راجع به سایر گزینه‌های منو افزونه external media هیچ توضیحی ندادین آیا اونا هم لازمه ؟
    سال بعدیم اینکه آیا میشه جهت کاهش فضای هاست اصلی داده‌ها و فایل‌های حجیم رو به طریقی از وردپرس به گوگل درایو منتقل کرد
    و سوال بعدی اینکه آیا اگه از وردپرس بخایم از اطلاعات گوگل درایو استفاده کنیم هاست اشتراکی یا اصلی‌مون هم به همون اندازه پر میشه یا نه
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *