آموزش های وردپرسگوگل سرچ کنسول

آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر بعد از نصب ssl

بعد از خرید هاست و دامنه  و راه اندازی سایت می بایست آن را در گوگل سرچ کنسول تعریف نمایید. سایت باید در حالت های مختلف مثل دامنه با http و دامنه با پروتکل https تعریف شده باشد. تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر یکی از سوالاتی بوده که توسط کاربران زیادی مطرح شده. بعد از نصب و فعال کردن SSL چطوری میشه تا کاری کرد که از این پس آدرس‌های ما که روی پروتکل http بودند به پروتکل https منتقل شوند و علاوه بر این آدرس صفحاتی که از قبل ایندکس شدند را به چه شکلی در گوگل تغییر بدیم. در حالت عادی وقتی در خصوص نصب SSL در وردپرس اقدام می کنیم پروتکل آدرس ها را به https تغییر میدیم این تغییر حالت به شکلی هستش که آدرس‌های قبلی ما که روی پروتکل http:// بودند از این پس به صورت ریدایرکت 301 در وردپرس به https:// منتقل خواهند شد.

این انتقال بسته به شرایط سایت ما و سرعت ایندکس صفحاتمون در گوگل میتونه خیلی زمانبر باشه که اگر سایت شما دارای رنک خوب و بازدید بالایی باشه این شانس رو دارید تا در زمان کوتاه‌تری URL صفحات شما اصلاح شوند، بنابراین لازمه تا خودمون اقدام به اصلاح آدرس سایت کنیم و با استفاده از آموزش پایگاه دانش میزبان فا که در این مقاله براتون تهیه می‌کنم اقدام به تغییر دامنه سایت در کنسول گوگل از http به https بکنید تا صفحات ایندکس شده سریع‌تر اصلاح شوند. اگر شما هم به دنبال تغییر آدرس سایتتون هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر

مراحل تغییر آدرس سایت در گوگل یا اعلام استفاده از پروتکل https

برای اینکه آدرس سایت خود را از http به https تغییر بدین باید حتما موارد زیر رو در نظر داشته باشید:

  • ابتدا باید این اطمینان رو داشته باشید که به درستی اقدام به نصب SSL در هاست خودتون کردید. برای این منظور از آموزش  فعالسازی SSL رایگان سی پنل کمک بگیرید
  • علاوه بر این امکان استفاده از SSL را در وردپرس بر اساس آموزش‌ نصب SSL در وردپرس فراهم کنید.
  • دامنه ای که اکنون در حال استفاده هست در سرچ کنسول گوگل تایید و وریفای شده باشه.
  • دامنه جدیدی که قصد تعریف اون را دارید را به کمک راهنمای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل وریفای کرده باشید.
  • به گوگل اطلاع بدید که تغییراتی در آدرس سایت داشتید. در ادامه به شرح مفصل این مرحله خواهیم پرداخت.
  • وقتی شما سایتتون را در گوگل ثبت کردید همچنان بر روی پروتکل http هستش که باید اونو اصلاح کنید. این کار رو با ریدایرکت انجام میدیم. بعد از اینکه پروتکل سایت شما به https:// تغییر داده شد با استفاده ازفایل htaccess. و ریدایرکت 301 در وردپرس میتونید کاری کنید که کاربران از http به https منتقل شوند.
  • در سایت هایی که مطالب کمی دارن این کار طول میکشه تا به صورت خودکار گوگل بیاد و کلیه آدرس‌هایی که از قبل ایندکس شده را اصلاح کنه.
  • لینک های داخلی را بررسی کنید تا بدون مشکل در دسترس کاربران باشند.
  • در نهایت ربات های گوگل متوجه میشن که از این به بعد در لینک های مربوط به آدرس جدید بخزند.

دقت داشته باشید قبل از انجام هر کاری به کمک آموزش زیر در خصوص نصب و فعالسازی گواهی ssl خود اقدام نمایید.

نصب و فعالسازی گواهی ssl نصب گواهی ssl در وردپرس 

آموزش نحوه تغییر دامنه یا سوئیچ از http به https در گوگل وبمستر

همانطور که اشاره شد می بایست به گوگل اعلام کنید که آدرس سایت شما تغییراتی داشته است. فرض کنیم تمام مراحل گفته شد تا این قسمت را طی کرید. بعد از اینکه وارد سرچ کنسول خود شدید می بینید آدرس سایت شما با پروتکل http ثبت شده. حالا مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  1. بنابراین ابتدا به کمک آموزش ورود به سرچ کنسول گوگل به پنل خودتون وارد بشید.
  2. آدرس سایت خودتون را این بار با استفاده از https:// که بر اساس راهنمای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل که قبلا توضیح داده شد ثبت کرده و آن را وریفای کنید. دقت داشته باشید این این کار باید در همان اکانت گوگل وبمستری که سایت با حالت http وریفای شده انجام گردد.
    🟢🔵 نکته: اگر تصمیم به تغییر آدرس سایت خود دارید در این مرحله می بایست آدرس دامنه جدید را وریفای نمایید اما اگر تصمیم دارید آدرس ها از پروتکل http به https سوئیچ شوند تنها کافیست همین دامنه فعلی را با پروتکل https وریفای نمایید برای این منظور مشابه تصویر مرحله 5 از بالای صفحه سمت چپ، روی آیکن و سپس روی Add property+ کلیک نمایید.
    گوگل سرچ کنسول
  3. حالا بعد از اینکه سایت شما به درستی با آدرس https:// ثبت شد باید کاری کنید تا اعتبار و همه اطلاعاتی که در ابتدا روی پروتکل http:// بودند به پروتکل جدید سایت در https:// منتقل شوند. این مرحله ممکن است کمی زمانبر باشد.
  4. مشابه تصویر زیر از ستون سمت راست صفحه روی گزینه settings کلیک کنید. (در وبمستر تولز نسخه قدیمی علامت چرخ دنده در بالا و در سمت راست صفحه  قرار داشت.)
    مراحل تغییر آدرس سایت در گوگل یا اعلام استفاده از پروتکل https
  5. روی گزینه change of address را انتخاب کنید تا وارد صفحه زیر شوید.
    مراحل تغییر آدرس سایت در گوگل یا اعلام استفاده از پروتکل https
  6. حالا مشابه تصویر زیر صفحه‌ای برای شما نمایش داده میشه. از قسمت اول یعنی Pick new site در سمت راست روی  کلیک کنید و آدرس سایت خودتون را که با پروتکل امن https:// در اون ثبت کردید را انتخاب کنید.
    مراحل تغییر آدرس سایت در گوگل یا اعلام استفاده از پروتکل https
    🟢🔵 بر اساس آخرین آپدیت گوگل انجام این کار به صورت خودکار صورت می‌گیره، بنابراین اگر در این مرحله آدرس جدید سایتتون که با پروتکل امن HTTPS هست در بخش New Site »نمایش داده نشد نیازی به طی کردن ادامه مراحل ندارید و باید منتظر بمونید تا کارهای آپدیت لینک‌ها و انتقال اعتبار دامنه از HTTP به HTTPS به صورت اتوماتیک توسط گوگل شناسایی و انجام بگیره. اما اگر آدرس سایت نمایش داده شد، ادامه مراحل را به ترتیب زیر ادامه بدین.
  7. حالا اگر به درستی عمل کرده باشید دامنه شما در این باکس با پروتکل https://  نمایش داده میشه. در مرحله بعد باکسی شامل دو بخش را مشاهده می کنید. مقابل گزینه اول یعنی 301-redirects هستش روی  کلیک کنید تا هر دو آدرس ثبت شده در گوگل وبمستر بررسی شده و آدرس‌های قبلی که روی http:// بودند به به پروتکل امن https:// به صورت 301 ریدایرکت شوند.
    مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس
  8. بخش دوم verification نام دارد. روی آیکن confirm کلیک کنید. در مرحله نهایی گزینه آخر که در اون عبارت Submit the change of address request نوشته شده روی دکمه submit کلیک کنید تا پیغام موفقیت آمیز بودن تغییر آدرس سایت وردپرسی شما در گوگل نمایش داده شود.
  9. اگر هر دو بخش مانند تصویر بالا دارای تیک سبزررنگ شدند یعنی مراحل را به خوبی پشت سر گذاشته اید.
  10. حالا با طی کردن این مراحل آدرس‌های شما که با استفاده از پروتکل http:// در گوگل ایندکس شده بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اصلاح شده و علاوه بر این کاربرانی هم که از آدرس http به سایت مراجعه کنند به صورت خودکار سایت با پروتکل امن https:// براشون نمایش داده خواهد شد. یک مزیت دیگه هم که این کار برای شما داره اینه که از این پس چون سایت شما با https:// ثبت شده و به عنوان آدرس اصلی شما در کنسول جستجوی گوگل هم قلمداد خواهد شد، از این به بعد برای مدیریت سایت در کنسول جستجوی گوگل باید سایتتون را که با آدرس https:// ثبت کردید مورد بررسی و آنالیز قرار داده و کارهایی مثل ساخت robots.txt در وردپرس را از این به بعد روی این آدرس انجام بدین.

مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید با اعمال تغییرات در کدهای htaccess هاست نسبت به تغییر آدرس سایت در کنسول جستجوی گوگل از http:// به https:// اقدام کرده باشید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه تغییر آدرس سایت در گوگل وبمستر سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.1/5 - (21 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲۰ دیدگاه ها

  1. عالی بود مرسی فقط 2تا سوال ابن robots.txt تغییری باید ایجاد کنم؟

    یک سوال دیگه من الان همه موضوعات قبلی سایتمو الان سرچ کردم تقریبا 50تاشو همشون بودن تو گوگل و با ادرس HTTPSبالا میان حتی اسم سایتمو میزنم با HTTPS میادبالا ولی تو گوگل وب مستر کاری نکردم تو قسمت Fetch as Google وقتی با HTTPثبت میکنم با HTTPS ثبت میشه البته این افزونه نصب کردم همون اول Really Simple SSL میگم الان همه ادرسام HTTPSلازمه این تغییر بدم؟ببخشید میگم چون این سایتم خیلی خرجش کردم میترسم خراب بشه زحمت یکسالم بره رو هوا

    1. سلام و وقت بخیر
      اگر آدرس‌هاتون به https ثبت میشن نیازی به این کار نیست و با خیال راحت میتونید به فعالیتتون ادامه بدین
      موفق باشید 🙂

      1. با سلام بازم امروز دیدم تو گوگل وب مستر کاهش ایندکس داشتم ولی رتبه سایتم خوب شده این کاهش ایندکس برای چی هستش؟من برای httpsاز این افزونه استفاده کردم Really Simple SSL دیگه گوگل وب مستر تغییر ندادم مشگل ساز نشه برای سایتم این کاهش ایندکس

        1. سلام و روز بخیر، خیالتون از این بابت راحت باشه که با تغییر http هیچ مشکلی براتون ایجاد نمیشه. گوگل خودکار دامنه شما را با این پروتکل میشناسه و از طرفی کارهای ریدایرکت 301 مطالب هم انجام دادین و هیچ تغییری در رتبه مطالب شما ایجاد نخواهد شد و به مرور کل رتبه و اطلاعات سایتتون که روی http بوده تماما به https منتقل میشه.
          اما پیشنهاد می‌کنم که کارهایی که برای گوگل وبمستر هم هست انجام بدین، چرا که برای آنالیز و بررسی سایتتون بهش نیاز دارید و باید سایتتون را بررسی کنید. جای هیچ نگرانی نیست، این روش‌ها شخصا روی چند سایت که متعلق به خود من و دوستان بوده انجام گرفته و مشکلی هم به وجود نیومده.
          موفق باشید 🙂

  2. سلام
    پس لزمی ندارم گوگل وبمستر تغییر بدم چون چیزی بلد نیستم
    پس دلیل کاهش شدید ایندکس چی هست?!?
    مطلب کپی نمیزارم
    شبکهای اجتماعی هستم
    بک لینک نخریدم
    برای اپدیت جدید گوگل نیست این کاهش ایندکس?

    1. ایندکس سریع مطالب در گوگل به موارد خیلی زیادی بستگی داره، روزانه باید مطالب اختصاصی داشته باشید و به صورت بهینه مطالب خودتون را نگارش کنید.
      میتونید از آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?pli=1 آدرس‌های خودتون را بعد از اینکه نوشته را منتشر کردید به صورت دستی ایندکس کنید.
      موفق باشید 🙂

      1. Fetch as Google از اینجا دستی ایندکس میکنم مشگلی نداره
        سایتتون واقعا عالیه نرم افزارهای قبلا گذاشتم ایندکس شدن وقتی اپدیت میکنم دوباره لینکشو از Fetch as Google بدم که ایندکس بشه ورژن جدیدش؟کپی محصوب نمیکنه ؟
        یکی من یک کدی اضافه کردم صفحه اولم هر پستی اپدیت میکنم میاد بالا میخوام تو دسته بندیام اینجوری باشه ولی نمیدونم کجا وارد کنم تو صفحه اصلی بدم کار کرد ولی تو دسته بندی بلد نیستم فقط کدوم قسمت قالب باید اضافه کنم؟
        ببخشید سوالام زیاد شد

  3. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
    من یک سایتی دارم که متاسفانه چند روز پیش URL injection شده بود و تگ های گوگلم عوض شده بود. بعد از تغییر هاستم و با پیشنهاد هاستیمگ جدید سایت رو انتقال دادیم روی https. البته ایشون انتقال دادند.
    بنده قبلا با عبارت “نرم افزار تعاونی مسکن” دو نتیجه اول گوگل بودم ولی الان کلا اون صفحه نمیاد و فقط یک مطلب دیگه توی نتایج میاره که تو ردیف هشتم هست.
    به نظرتون من چیکار می تونم بکنم که دوباره برگردم توی نتایج اول؟
    ممنون میشم اگر این کمکو به من بکنید

    1. سلام و وقت بخیر،
      آیا موقعی که این کلمه را در گوگل جستجو میکردید تو اکانت گوگل لاگین کرده بودین؟ چون گوگل اول نتایج شخصی را بر اساس اکانت کاربر نشون میده و لازمه تا از اکانت خارج بشید و یا اینکه مرورگر را در حالت امن یعنی با استفاده از private window باز کنید.
      برای اینکه بیایید صفحه اول باید روی محتوای مطالبتون کار کنید و به کلمات کلیدی که برای مطالب و محصولاتتون انتخاب کردید لینک بدین، بعد از این مرحله نوبت به لینک سازی خارجی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی میرسه که برای لینک سازی خارجی هم انجمن‌ها میتونه گزینه مناسبی باشه.
      موفق باشید 🙂

      1. ممنون از پاسختون
        بله در جستجوی “نرم افزار تعاونی مسکن” یا “درختواره حسابداری” و چند کلمه دیگه سایت بنده جز نتایج اول و دوم گوگل بود ولی متاسفانه دیگه نیست.
        مطالبم از لحاظ افزونه yoast سئوی خوبی دارن و طبق گفته شما باید بیشتر روی این موارد کار کنم.
        بازم تشکر

    1. سلام و روز بخیر، آیا آدرس جدید که همراه با پروتکل https:// هست را به وبمستر گوگل اضافه کردید؟ و همچنین کارهای وریفای را انجام دادین؟
      دقت کنید که هر دو سایت باید روی یک اکانت جیمیل ثبت شده باشند تا به هر دو دسترسی داشته باشید. بعد از ثبت سایت و وریفای اون با پروتکل https تو قسمت newsite آدرس جدید همراه با https نشون داده میشه که میتونید اونو انتخاب کنید تا کلیه ایندکس‌های سایت روی این پروتکل انجام بگیرد.

      1. سلام اصلان newsite بسته من چکار کردم تو وب مستر https ثبت کردم پستامم تو قسمت httpsثبت کردم نگاه کردم دیدم سایتم با 2تا ادرس بالا میاد رفتم افزونه Really Simple SSL نصب کردم بازم الان فقط با این میاد بالا همه ادرسای قبلیم تبدیل شده میخوام باز بعدا به مشگل نخورم؟چون چند روز پیش ایندکس کاهش پیدا کرد حتی با Fetch as Google پست ایندکس میکردم بازم ایندکس نمیشد تو گوگل فقط بعد 2روز یک تگ اون مطلب ایندکس میشد الان درست شده فقط میترسم موقتی درست شده باشه

        1. پس مشکلی نیست و میتونید با خیال راحت به فعالیت تو سایتتون بپردازید. وقتی کارهای تغییر آدرس صورت گرفته باشه دیگه امکان تغییر مجدد اون وجود نداره و بخش new site غیرفعال خواهد شد. خود من هم تمامی این مراحل را تو وبلاگم طی کردم و هیچ مشکلی به وجود نیومده.
          اگر توی توضیحات هم دقت کنید پیغام Don’t use this tool unless you are moving your primary website presence to a new address. را به شما نشون خواهد داد.

          1. دقیقا همین نوشته فقط لان هر دو ادرس تو وب مسترم دارم هم با httpsو هم با http ولی کلان httpsمیاد بالا چون اون افزونه نصب کردم پس مشگلی نداره ؟

            1. ببینید این کار برای اینه که سایت شما زودتر به https منتقل بشه و از این به بعد وقتی میخواهید تا سایتتون را آنالیز کنید از ادرسی که با پروتکل https ثبت کردید صورت بگیره، پس وقتی کلیه آدرس‌های شما به https تغییر داده شدن دیگه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و لزومی نداره که حتما مرحله new site را طی کنید. این کار صرفا برای سایت‌هایی مفیده که تعداد ایندکس بالایی دارن و اگر این کار رو انجام ندن زمان زیادی طول میکشه تا آدرس‌های سایتشون در گوگل به پروتکل https منتقل شود. پس نگران نباشید و به فعالیت در سایتتون بپردازید. خیالتون هم از بابت همه چی آسوده باشه.

  4. با سلام من کیخواهم پروتکل http را به https تغییر بدم طبق مراحل پیش رفتن وقتی وارد تنظیمات ، تغییر آدرس شدم در این تصویر گزینه اول غیرفعال بود چه کاری باید انجام بدهم تا فعال شود
    “Pick your new site from the list”

    1. سلام و وقت بخیر، به محض اینکه دامنه را با پروتکل https:// در گوگل وبمستر ثبت کنید و وریفای اون را هم انجام بدین این گزینه فعال شده و میتونید دامنه جدید خودتون را که به همراه https هست را در اون انتخاب کنید. دقت کنید که حتما باید در کنسول جستجوی گوگل هر دو آدرس http و https تایید و وریفای شده باشند و هر دو سایت هم روی یک اکانت جیمیل باشند.

      1. سلام من تمام این کار هارو انجام دادم و در حال حاضر دامنه با هردو پروتکل در وب مستر موجوده اما new site نیست تا اطلاعات http را به https انتقال بدم و در اون قسمت زده no available site. در حال حاضر چکار میتونم انجام بدم

        1. سلام و روز بخیر،
          اینطور که شما و یکی از کاربران دیگه میگید ظاهرا تغییراتی تو این کار صورت گرفته، اجازه بدید من نهایتا تا آخر شب بررسی می‌کنم تا ببینم مشکل از کجا میتونه باشه، از همین طریق بهتون اطلاع میدیم.

            1. خواهش می‌کنم لطفا به این چند سوال پاسخ بدین تا مشکلتون را دقیق‌تر بررسی کنیم.
              1. بعد از تغییر به https از افزونه معرفی شده تو آموزش استفاده کردید؟
              2. از زمان تغییر دامنه از http به https لینک‌های ایندکس شده سایتتون در گوگل اصلاح شدن و اینکه صفحات جدید که منتشر می‌کنید با https ثبت میشن؟

  5. سلام بله من طبق آموزش بالا پیش رفتم.بله صفحات جدید که در وب مستر https صفحاتی که ایندکس میکنم اوکی شده، و تاجایی که من میبینم لینک های ایندکس شده اصلاح شدن

    1. سلام و روز بخیر،
      پس مشکلی از این بابت وجود نداره و هیچ لزومی هم نداره که حتما شما مراحل ثبت را در بخش new site وبمستر دنبال کنید. همونظور که تو کامنت‌های بالاتر هم گفتم این کار فقط برای اینه که لینک‌ها خیلی سریع‌تر تو سایت‌هایی که تعداد ایندکس بالایی دارن آپدیت بشن، چون هرچی تعداد ایندکس‌های شما بیشتر باشه این کار زمانبر خواهد بود. وقتی گوگل دیگه دامنه شما را با https ایندکس کنه نیازی به این کار نیست.
      خیالتون بابت این مسئله آسوده باشه، میتونید به ادامه فعالیت سایتتون بپردازید.
      موفق باشید

      1. سلام من به این خاطر گفتم که میخواستم تمام صفحاتی که قبلا روی پروتکل http، ایندکس کرده بودیم به پروتکل https انتقال پیدا کند و نیازی به ایندکس کردن صفحات گذشته نباشد.

        1. مشکلی نیست صفحات بعد از تغییر پروتکل سایت مجددا بررسی میشن و صرفا آدرس‌ها در اون اصلاح میشند. اعتبار صفحات هم مثل گذشته باقی مونده و با استفاده از ssl بیشتر هم خواهند شد.
          موفق باشید

  6. سلام
    من از همون اول راه اندازی سایت، سایتم رو با https ثبت کردم ولی موقعی که اسم سایتم رو سرچ میکنم همه صفحات با httpsمیاد به غیر از صفحه اصلی سایت که با http میاد،البته صفحه اصلی با httpsایندکس شده ولی رتبش پایین تره انگار.
    همه کار هایی که برای انتقال دامنه بوده رو هم انجام دادم

    1. سلام و روز بخیر، یه بار از قابلیت Fetch as Google استفاده کنید. اگر برطرف نشد میتونید افزونه معرفی شده در همین مقاله را برای سایت وردپرسی نصب کنید تا به مرور زمان برطرف بشه

  7. سلام
    خوب هستید ؟
    من کاریایی که گفته بودید رو انجام دادم ولی نشد مکشل ا زکجاست؟؟
    فقط جای کشور ایران رو انتخاب کردم واس همونه که نشده ؟؟
    اگه مشکل اینه پس کدوم کشور رو انتخاب کنم؟

  8. سلام تشکر از مطلب فوق العاده کاربردیتون
    من تو گوگل وبمستر وقتی سایت رو با https:// با همون نام ثبت کردم و به قسمت http (سایت تو گوگل وبمستر) رفتم وقتی change of adress رو میزنم تو مرحله اول نام سایتای دیگمو میاره اما https جدید با همون نام رو نمیاره که انتخاب کنم و همه رو پیشنهاد میده به غیر از هم نامش، از طرفی ام به قول شما برای امار گیری نیازه چی کار کنم به نظرتون
    باز هم تشکر

    1. سلام و وقت بخیر،
      من سایت شما را بررسی کردم، کلیه لینک‌های شما به جز چند مورد انگشت شمار توی گوگل با همین آدرس https:// ایندکس شده. پس نیازی نیست که حتما این مراحل را برای ثبت سایت طی کنید. شما فقط موارد مربوط به htaccess. را انجام بدین که به صورت خودکار وقتی کاربران به آدرس http:// مراجعه کردند به آدرس با پروتکل https:// هدایت شوند. برای مشاهده آمار و بررسی سایت در کنسول جستجو هم میتونید به همین آدرسی که با https:// وارد کردید مراجعه کنید.

      استفاده از change of adress صرفا برای اینه که مراحل تغییر پروتکل سایت از http به https در نتایج جستجو سریع‌تر تغییر پیدا کنه و هیچ لزومی نداره که وقتی آدرس‌های شما با https:// ثبت شده این مرحله را طی کنید.

      موفق باشید

    2. سلام خسته نباشید من هم الان مراحل رو یکی یکی انجام دادم و به همین مشکل بر خوردم لطفا اگر راه چاره ای برای این مشکل است اعلام کنید

      1. سلام
        برای این منظور باید سایت مپ و فایل robots.txt و کلا هر تغییری که در گوگل وبمستر برای http انجام دادین را هم در https انجام بدین تا مشکلی براتون به وجود نیاد.

        1. یعنی میفرمائید در ادرس جدید که با https ساختم سایت مپ رو هم در این ادرس جدید اضافه کنم ؟
          آیا با این شکل صدمه ای به قدرت پست های ایندکس شده قدیمی نمیاره ؟

          1. بله باید همین کار را انجام بدین. خیر صدمه‌ای وارد نمیشه، این مورد ضروری هست چرا که دیگه کلیه آدرس‌های شما از http به https تغییر پیدا میکنه و بهتره که در سریعترین زمان ممکن هم این تغییرات در گوگل اعمال بشه تا رتبه بهتری به دلیل استفاده از ssl دریافت کنید. بعد از این کار وقتی کاربری به آدرس با http مراجعه بکنه به صورت خودکار به آدرس با https ریدایرکت خواهد شد.

  9. در ادامه هم بگم که سایت مپ تو قسمت http نبود کلا هر چند crawler ها اومده بودن ، علت پاک شدنش میتونه همین تغییر به https باشه؟ و اینکه ایا نیازه سایت مپم رو توی این https عه ثبت کنم و کلا از نو کاراشو بکنم؟ و اون http رو پاکش کنم؟

  10. ممنون از سرعت پاسخ دهی عالی تون،از معدود سایت هایی هستین که همیشه سر میزنم به خاطر این ویژگی هاتون.
    منظور تون از ثبت نقشه در وردپرس همون ثبت نقشه تو گوگل وبمستره؟
    تو robots.txt هم http رو به https تغییر بدم؟

    1. خواهش می‌کنم لطف دارید، بله ابتدا نقشه سایت رو در وردپرس میسازید و بعد در وبمستر گوگل ثبت می‌کنید. برای robots.txt هم باید آدرس با پروتکل https:// ثبت بشه
      وقتی که روی سایتتون ssl نصب کردید کلا باید آدرس دهی تو همه بخش‌ها را به https:// تغییر بدین تا از نظر بهینه سازی و سایر موارد مشکلی پیش نیاد.

  11. با سلام و خشته نباشید من 2 روزه که روی دامنه love4.ir ssl نصب کردم و همه اموزش هایی که در سایت شما بود به ترتیب انجام دادم و هم در ورد پرس و هم در همه تنظیمات رو انجام دادم ولی در بخش گوگل وب مستر دامنه را هم با http ثبت بود و من الان https هم ثبت کردم ولی در بخش نیو سایت 2 تا از سایت های دیگری که دارم می اورد ولی دامنه که با https را برای تغییر ادرس نیاز دارم را نمایش نم یدهد تا انتخاب کنم الان باید چه کار کنم
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام و وقت بخیر، اگر نظرات قبلی را بررسی کنید پاسخ داده شده. ظاهرا گوگل تغییراتی در این بخش داده که نمیشه سایت با پروتکل https:// را انتخاب کرد. شما همین مراحل را که پیش رفتید داشته باشید و کارهای مربوط به ریدایرکت و htaccess. را انجام بدین به صورت خودکار URL های ایندکس شده آپدیت خواهند شد.
      موفق باشید

  12. با عرض سلام و خسته نباشید بابت مطلب خوبتون
    من همین کار ها رو انجام دادم و به اخطار :
    Don’t use this tool unless you are moving your primary website presence to a new address.
    برخورد کردم
    فک کنم در آپدیت جدید نیازی نداره http رو به https در گوگل وب مستر تولز انتقال بدیم و خودش اینکارومی کنه
    حالا در هر صورت من سایتم رو با https هم ثبت کردم الان باید اون ساید جدیدی که با https ثبت کردم رو پاک کنم یا خیر؟
    با تشکر فراوان

    1. سلام و وقت بخیر، بله در آپدیت جدید نیازی به این کار نیست دیگه
      خیر، هیچکدوم از سایت‌ها را از وبمستر تولز حذف نکنید، در آینده ممکنه بهشون احتیاج پیدا کنید.

  13. من هر کاری که توی مطلب بودو انجام دادم و new site غیر فعاله..;کلا صفحه ی change of addred

    1. سلام و وقت بخیر، طبق آخرین تغییرات در گوگل وبمستر این گزینه غیرفعال هست و نیازی به انجام باقی مراحل ندارید.

      1. چند تا سوال دارم از شما
        1.مثلا من هر چی Fetch as Google میکنم.Redirected میزنه.بعد از این که سایتو https کردم.
        2.وقتی توی وب مستر برای سایت یه https ساختم.دیگه قرار نیست هیچ کاری کنم؟مثلا یه سایت مپ جدید بدارم توش یا چیز دیگه

        1. سلام و وقت بخیر،
          1. برای استفاده از قابلیت Fetch as Google باید به لینک صفحه Fetch as Google در سایت جدید که با https هست مراجعه کنید. کافیه به انتهای ادرس صفحه دقت کنید، اگر http بود دستی بکنید https میره رو صفحه‌ای از سایت که در گوگل وبمستر با https ثبت کردید و بدون مشکل میتونید فچ کنید.
          2. وقتی شما سایت را با https ثبت میکنید باید کلیه کارهایی که برای دامنه با http انجام دادید را در این پیاده سازی کنید. این موارد شامل آموزش ساخت فایل robots.txt برای وردپرس و بهینه سازی آن و آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل هستند.

          1. این طور کهتوی وب مستر برا https هم باید کارایی که برای http کردیو انجام بدی.درسته؟
            پس https جدا از http نمیشه؟مطالبش

            1. بله بعد از اینکه کارهای انجام شده را برای https هم انجام دادید گوگل متوجه تغییر آدرس دامنه روی پروتکل SSL میشه و از این به بعد لینک‌ها را با https ثبت میکنه و لینک‌های قدیمی که از قبل با http ثبت شدند هم به https تغییر پیدا می‌کنند.

  14. سلام وقت بخیر .

    در این قسمت :
    Pick your new site from the list دامنه ای که با ssl ثبت شده نمیاره.

    1. وقت بخیر، در آپدیت اخیر گوگل این گزینه غیرفعال شده و به صورت خودکار انجام میگیره، اگر نمایش داده نمیشه نیاز به طی ادامه مراحل ندارید و تا همینجا کافی هست.

  15. سللم من قبلن با http ثبت کردم
    الان بدلیل نااگاهی اون http رو از وبمستر پاک کردم
    الان هرچی با https وارد میکنم میگه نمیشه وریفای کرد
    چکار کنم کمک کنید توروخدا

    1. سلام و وقت بخیر، خطایی بهتون نشون میده؟
      چک کنید که آدرس به درستی وارد شده باشه و فایل در مسیر درستی قرار داشته باشه. اگر نشد ابتدا یک بار برای http ثبت کنید و دوباره مجددا برای https هم ثبت کنید.

      1. ممنونم
        مشکلم حل شد
        چون دوباره فایل html رو داخل هاست وارد میکردم نامش تغییر میکرد و عدد یک ب اخرش اضافه میشد
        فایل قبلیhtml را پاک کردم و فایل جدید رو بدون عدد یک در اخرش در هاست اپلود کردم
        مشکلم حل شد.
        اگر دررابطه با رتبه سایتم و نمایش اون در صفحه اول گوگل کمک بخوام از کجا باهاتون مکالمه داشته باشم؟

        1. خواهش می‌کنم، میتونید همینجا هر سوالی دارید مطرح کنید تا راهنمایی کنم. اینطوری برای بقیه هم در دسترس هست و میتونن از این پرسش و پاسخ‌ها استفاده کنن.

  16. ممنونم جناب صادقی
    اسم وب سایتم kashan-moble.ir
    من با یواست پستهارو سئو کردم
    ولی دلیل اینکه صفحه دهم هست رو شاید بخاطر قالب رایگانی هست ک گذاشتم
    نام قالب:قالب املاک کسری(رایگان هست)
    چه جوری میتونم قالب رو قوی کنم.
    ممنونم

    1. افزونه یوست صرفا یک ابزار برای آنالیز محتوای مطالب هست و صرفا با بسنده کردن به این افزونه نمیشه انتظار قرار گرفتن در صفحات بالای گوگل را داشت. حالا در کنارش یه سری ابزار دیگه مثل گذاشتن متاتگ، قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی در سورس صفحات و… رو انجام میده که این موارد میتونه تو بالا اومدن تا حدودی کمک کنه. اما مثل همیشه تا محتوای مفید و غنی نداشته باشید نمیشه انتظار رتبه بالا رو داشت. باید ابتدا سایت رقبا رو بررسی کنید، با استفاده از ابزار آنالیز مثل گوگل ترندز ببینید که چه کلماتی بیشترین جستجو را دارن و بر اساس همین کلمات مطالب رو بنویسید و سئو و بهینه سازی روشون انجام بدین.
      پیشنهاد می‌کنم ابتدا یک بار مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو را مطالعه کنید تا یک ذهنیت وسیع از این موضوع به دست بیارید و بعد روی هر فاکتور تمرکز کنید و ببینید با موضوع سایتتون که اجاره منزل و سوئیت هست، چطور میتونید مطالب رو بهینه‌تر کنید.

  17. ممنون بابت پاسخگویی شما
    راستش من ی وب سایت دیگم دارمkashaneskan.com
    اونو کارای راه اندازیشو یکی از دوستان انجام داده و سریعا به صفحه اول اومد الان بهش دسترسی ندارم ک بهم اموزش بده
    اونم قالبش رایگانه ولی میگفتن خودم قالبو بهینه کردم
    پستهایی ک برای اون گذاشتم دقیقا از قوانینی ک اونجا رعایت کردم در وبسایت جدید رعایت میکنم
    ولی فایده نداره
    افزایش بازدید واقعی خریدم
    ولی فایده نداره
    اگه کسی باشه ک مشکل سایتمو بگه و راه حلشو ک چکاری باید انجام بدم حاضرم هزینه پرداخت کنم هرچند میخواستم این وب سایت رو خودم انجام بدم ک جنبه اموزشی برای خودم داشته باشه

    1. این دامنه‌ای که میگید ظاهرا قبل از دامنه ir راه‌اندازی شده و اگر دقت کنید و یه بررسی انجام بدین تعداد بک لینک‌ها و مدت فعالیت در این دامنه بیشتر هست. بالا اومدن در نتایج جستجو به عوامل زیاد بستگی داره که درست مثل یک کنکور باید از هر کدوم از این فاکتورها یک نمره خوبی بگیرید تا در کل رتبه تاثیرش را بزاره. نمیشه گفت مثلا چون یکی از فاکتورها در سطح عالی رعایت شده پس حتما باید در رتبه بالا قرار بگیریم.
      همچنین استفاده از روش‌هایی مثل خرید افزایش بازدید جزو خطوط قرمز گوگل هست و به خوبی گوگل میتونه از ترافیک غیرعادی که به صفحات میاد مطلع بشه.

  18. من خیلی خیلی مطالب سئو رو خوندم و تا حدودی میدونم باید چکار کنم بغیر از یادگیری تگها
    ک نمیدونم مثلن تگ h2 تا کدوم محدودس
    فوتر کجاس و …..
    رقیب زیادی ندارم غیر از دو س مورد
    چون خودم در سایت اولی در نتایج اولی جستجو هستم
    هدفم از طراحی سایت دوم گرفتن بیشتر نتایج در صفحه اول بود….

    1. برای آشنایی با استفاده از تگ‌های هدینگ میتونید مقاله آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در وردپرس را مطالعه کنید.
      اشتباهتون اینجاست که اومدید روی سایت دیگه با همون محوریت هم کار می‌کنید. این کار درست نیست و بهتره تمرکزتون را روی یک سایت بزارید تا موفق‌تر عمل کنید.
      علاوه بر این تاثیر دامنه com نسبت به ir در نتایج جستجو هم بهتر هست. پیشنهاد می‌کنم روی همین دامنه com تمرکز کنید و دامنه ir را بهش ریدایرکت 301 بکنید.

      1. دقیقا یک رقیبی اومد که دامنه ir داشت و بدون هیچ زحمتی تووی نتایج پشت سر من بود
        از یکی از همکاران شما پرسیدم چرا اینجوره
        گفت چون تو دات کامی
        اون دات ای ار هست
        گف برا ایران ای ار بهتره
        منم تصمبم گرفتم دامنه ای ار راه اندازی کنم
        خودمم نظرم روی ی سایت بود
        ولی یکی بهم گفت چندتا وبلاگ و وبسایت طراحی کن که بتونی توی نتایج جستجو شانس بیشتری داشته باشی

  19. من سوالی که دارم اینه ک لازمه قالبو تغییر بدم‌اصلا همچین روشی هست برای تقویت قالب یا خیر؟ممنونم
    خیلی خستتون کردم

  20. اهان
    پس اینکه کسی میگه سئوی یک سایت خیلی قویه یا خیلی روی اون کار شده اصطلاح درستی نیست؟؟

    1. چرا کاملا درسته، اما سئو داریم تا سئو!
      عده‌ای هستن که از سئو فقط تغییر تگ‌های h رو یاد گرفتن و اسم خودشون رو گذاشتن سئوکار، عده‌ای هم داریم که زیر و بم سایت را از این رو به اون رو می‌کنند و با استفاده از روش‌های درست سایت را در کمتر از 6 ماه به رتبه‌های بالایی میرسونند.

  21. با سلام و ممنون بخاطر سایت خوبتون
    من سایتم رو از http به Https تغییر دادم. در گوگل کنسول یک property جدید ساختم و کل بخش‌هاش رو تنظیم کنم. از امروز به بعد میخوام لینک‌های جدید رو در نسخه‌ی Https ثبت کنم. حالا سوال‌هام:
    الان هیچ دیتایی در این بخش وجود ندارد و باید از اول شروع کنم که تا مدتی طول خواهید کشید که دوباره نمودارها و آمارها رو مشاهده کنم. امکانش هست بتونم داده‌های پراپرتی قبلی رو اینجا هم ببینم؟ یا باید از نو شروع کنم به ساختن…
    سوال دوم: آیا نیاز هست دوباره کل لینک‌های سایت را در نسخه‌ی https با fetch as google دوباره ثبت کنم؟ یا نیازی نیست.

    ممنونم

    1. سلام و روز بخیر فرید جان، در مورد سوال اول بیشتر توضیح بدین که دقیقا منظورتون چه نوع دیتاهایی هست؟
      و اما سوال دوم، خیر نیازی به فچ کردن یا انجام کاری دیگه ندارید. گوگل در هر بار که سایت شما رو مورد خزش قرار میده تک تک لینک‌هایی که داخل صفحات هستن بررسی میشه و نهایتا بسته به تعداد ایندکسی که دارید تو مدت کوتاهی همه آدرس‌ها از http به https تغییر پیدا می‌کنند. البته به شرطی که کارهای ریدایرکت 301 رو هم برای لینک‌ها انجام داده باشید.

      1. قربان ممنون از پاسختون
        منظورم از دیتا، لینک‌هایی هست که fetch کردم. البته سایتم بزرگ نیست و کلا پنجاه تا پست دارم. ولی چون سه ماه فعالیت داشتم در کنسول قبلی دیتاها و آمارها و همه چی کم کم ظاهر شد برام. ولی در پراپرتی جدیدی که برای https ساختم هیچی نیست و طبیعتا باید مدت دیگری به فچ کردن لینک بگذره تا کم کم آمار رو نشون بده.
        سوالم این بود لینک‌هایی که در زمان http فچ کردم، آیا نیاز هست دوباره فچ کنم؟
        در ضمن، من برای ریدیرکت 301 خوندم زمانی که آدرس سایت یا بخشی از سایت عوض میشه نیاز به این کار هست. در صورتی که من تنها ssl رو اضافه کردم و چند جا خوندم که نیازی نیست و راحت اگر لینکی قدیمی وجود داشته باشه ریدایرکت میشه خودش. بدون اینکه نیاز باشه کاری انجام بشه.

        باز هم ممنون از شما

        1. نیازی به انجام فچ کردن نیست. همین که دامنه از http به https تغییر پیدا میکنه و این موضوع رو با استفاده از ریدایرکت 301 به گوگل میفهمونید خودکار این تغییر انجام میگیره.
          استفاده از ریدایرکت 301 میتونه کار تغییر لینک‌ها رو سریعتر انجام بده مضاف بر اینکه اعتباری که روی پروتکل http بوده هم به https انتقال داده میشه و به همین خاطر تو روزهای اولیه که هنوز همه لینک‌ها اصلاح نشده باعث افت بازدید نمیشه. علاوه بر این اگر لینک‌هاتون توسط افراد اشتراک گذاری بشه و به صورت http باشه یا اصلا تو آدرس فقط نام دامنه باشه خودکار بازدیدکننده‌ها به https انتقال پیدا میکنن.
          بهتره حتما ریدایرکت 301 رو توی فایل htaccess. اضافه کنید که اصولی کار انتقال رو انجام بدین.

          در رابطه با property جدید هم چند روز دیگه که لینک‌ها کاملا اصلاح شد، وبمستر گوگل هم کارهای انتقال رو انجام میده و دیگه کل داده‌های سایت داخل کنسول گوگل روی آدرس سایت با https انجام میگیره و کاری با پروتکل http نخواهید داشت.

    1. سلام ناصر جان، شخصا این کار رو درست نمیدونم. چون وقتی مثلا شما میاین و سایت رو با https و بدون www در گوگل ثبت میکنید و لینک نقشه سایت xml و محتویات فایل robots.txt هم براش مشخص می‌کنید، گوگل بر همین اساس سایت رو ایندکس میکنه. از طرفی دیگه چون تو همه آموزش‌های مرتبط با ثبت نقشه سایت و نصب SSL توضیح دادم حتما باید ریدایرکت به فرمت آدرسی که انتخاب کردید به صورت 301 انجام بگیره. بنابراین دلیلی برای ثبت سایر موارد وجود نداره و اینکه برخی افراد تاکید دارن باید همه موارد ثبت بشه رو نمیدونم چه دلیلی دارن براش!
      آیا نویسنده تو مقالات اشاره کرده که دلیلش برای این کار چی بوده؟

  22. سلام وقت بخیر من تمام کارهایی که توضیح دادین انجام دادم ولی در قسمت تغییر ادرس داخل قسمت اول برام میزنه سایتی در دسترس نیست !!!چکار باید انجام بدم؟الان من سایت رو دوبار داخل مبمستر ثبت کردن با ادرس های dad-plus.com و dad-plus.com
    ولی داخل تغییر ادرس سایت میگه سایتی دردسترس نیست دوم اینکه الان من سایت ادرسش شده https:dad-plus..com
    ینی بدون www برای این چکار باید بکنم داخل وبمستر

  23. سلام وقت بخیر
    من دامنه رابه https تغییر دادم و در پنل جدید سرچ کنسول گزینه تغییر آدرس نیست. دامنه جدید ثبت کردم با https آیا گوگل دامنه قبلی را به صورت اتوماتیک تغییر می دهد در سرچ کنسول که کلید واژه و آمارها قابل مشاهده باشد یا باید کاری دیگر انجام شود ؟
    ممنونم از وقتی که میگذارید

  24. سلام
    لینک که ثبت می کنم برای بک لینک،در قسمت لینک در وبمستر تولز نشون داده نمیشه(میزنه صفر لینک)،یعنی بخاطر این هست که لینک های ثبت شده با https هست ولی سایت ثبت شده در وبمستر تولز با http؟
    این در صورتیه که new site هم بسته هست برای تغییر ادرس به https

  25. سلام وقت بخیر
    من سایتمو به https تغیر دادم ولی در گوگل وبمستر وقتی میخوام آدرس تغیر بدم change of address میزنم دیگه new site نداره و بجای اون no available site هست که نمیتوانم انتخابش کنم اصلا!
    من چیکار باید انجام بدم؟
    ممنو میشم راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام؛
      دامنه فعلی را با پروتکل https وریفای کنید.
      برای این منظور مشابه تصویر از بالای صفحه سمت چپ، روی آیکن فلش و سپس روی Add property+ کلیک نمایید.

  26. سلام
    من سایت قبلیم حدود 300 لینک ایندکس شده داشت با ورودی خوب
    بعد از تغییر به SSL به صورت ناخوداگاه سایت مپ من با ادرس https:….. توی گوگل وبمستر تغییر کرد
    و همه ایندکاش صفر شد !
    من ریدایرکتهای مورد نیاز در اچ تی اکسس رو انجام دادم ، بعدش از افزونه استفاده کردم . و بعدش اومدم
    سایت رو در همه حالتهای با w و بدون w و با https ثبت کردم در گوگل . ینی چهار حالت یک دامین رو ثبت کردم
    الان وبمستر داره لینکهارو دوباره ایندکس میکنه ولی اهسته …
    1- میخوام ببینم این روند درسته ؟ اهستگی ایندکس شدن ، از بین رفتن تمام ایندکسهام . و البته ارزش لینکهایی که الان
    ایندکس میشه با ارزش اون موقع یکی هستند ؟
    2- و اینکه چطوری میتونم کاری کنم که هرکسی ، موقع زدن ادرس دامین سایت ، فقط یکی ازون چهارحالت رو براش باز کنه
    میخوام سه حالت رو به یک حالت مثلا تبدیل کنه برای همه .
    وچون الان یک ریدایرکت توی اچ تی اکسس دارم برای تبدیل http به https میشه باز ریدایرکت دیگه برای تبدیل دمین ها
    به یک دامین واحد اقدام کرد و اگر میشه چطوری ؟

    ممنون که راهنمایی میکنید. ممنون که مطالب قوی ارائه میدید . واقعا موقع سرچ درمورد مطلبی از وردپرس میگردم دنبال ادرس
    سایت شما چون سایتی هست که جامع و کامل برای مبتدیان مطلب ارائه میکنه . ممنون واقعا ازتون . خسته و خسته نباشید.

  27. سلام وقت بخیر
    حدود 10 روزی هست که سایتم رو از http به https تغییر دادم، و تمام مراحل ثبت در وب مستر و … رو انجام دادم، اما در این چند روز فقط 50 تا مقالات به صورت https در گوگل ایندکس شدند و حتی وقتی صفحه اصلی سایتم رو در گوگل میزنم ، هنوز به صورت http میاد، تعداد ایندکس سایت مپ رو هم در وب مستر چند روز پیش زده بود 10 تا ولی امروز کمتر شده ، چه مشکلی ممکنه وجود داشته باشه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  28. این سوال مسخره همیشه هست ولی باز کسی توضیح نمیده .
    ایا ما باید سایت رو هم با www و هم بدون اون ثبت کنیم؟ تو وردپرس که بدون www هستش.

    در ضمن برای من تمام گزینه های زیر غیرفعال هستش پس خودکار خودش انجام میشه؟

    راستی الان باید ادرس های http رو تو گوگل وب مستر حذف کنم؟

    راستی با انجام این کارها باید از ریدایرکت 301 و یا افزونه خاصی استفاده کنیم؟

  29. سلام خسته نباشید
    لطفا راهنماییم کنید من مراحل رو پیش رفتم اما خواستم بزنم رو روی گزینه new site فقط سایتای دیگمو نشون داد بجز اونی که میخواستم و نشد انجام بدم رفتم همون سایتمو که با پروتوکلhttp ثبت کرده بودم رو یکی دیگه با https ثبت کردم الان سایتمو با جفت پروتکل نشون میده الان سئو رو چیکار میکنه با http نشون میده سایتو یا https وباید اونی که http ثبت شده رو حذف کنم با تشکر.

    1. سلام روزبخیر؛
      نیازی به حذف نیست.
      ابتدا تعریف میکنید که این پروتکل به ایتدای ادرس های شما اضافه شده.
      بعد از اعتبارسنجی ادرس هاتون ریدایرکت میشن.
      مرحله 3 و 4 از اموزش رو حتما مطالعه کنید.

  30. با سلام و عرض ادب

    سایتم رو با ادرس https به صورت دامنه جدید ثبت کردم اما در گزینه های change of address ادرس دامنه جدید که https ثبت کردم نمیاد انتخابش کنم !
    اما وقتی در گوگل ادرس سایتم رو سرچ میکنم همه ادرس ها با https میاد بالا ! راه حل چیه ؟ دامنه جدید که با https ثبت کردم حذفش کنم که فقط دامنه http در گوگل وبمستر ثبت باشه ! راهنمایی کنید ممنون میشم گیج شدم کدوم دامنه رو بزارم کدوم رو حذف کنم ! ممنون
    لطفا بررسی کنید http://muzix-puzix.ir

  31. سلام من دامنه سایتم رو در گوگل وبمستر با دامنه https ثبت کردم اما چنین اروری برام آورده: Duplicate, Google chose different canonical than user
    Status:
    Excluded
    در توضیحات میگه که یوزر Https انتخاب کرده اما گوگل Http رو ترجیح میده
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      بعد از افزودن پروپری مابقی مراحل رو هم دنبال کنید تا به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته نشه.
      باید به صورت کامل طبق آموزش عمل کنید و به گوگل اعلام کنید که همین محتوا رو تنها با پروتکل https ارائه میکنید.

  32. سلام وقت بخیر
    این مورد برای ظاهر قدیم سرچ کنسول بود در ظاهر جدید گوگل وبمستر چیکار باید کرد؟
    گزینه تعویض سایت رو داخل تنظیماتش نمیشه پیدا کرد

  33. با سلام
    بنده ssl رو برای دامنه خودم فعال کردم و یک دامنه جدید در وبمستر با https ایجاد کردم و الان هر رو دامنه هم با http و https در وبمستر ثبت شدهاند آیا این مشکلی برای من ایجاد نمی کنه؟
    یک مشکل دیگه ای که من دارم در سایت مپی که ساختم همه صفحات دسته بندی ها و تگ ها در وبمستر ثبت شدند ولی پست ها یا نوشته های من ثبت نشدند البته در نقشه سایت موجود هستن لیکن فقط در وبمستر قسمتی به اسم پست وجود نداره و لینک ها ثبت نشدند؟

    1. سلام روزبخیر؛
      خیر مشکلی نیست باید دامنه جدید به گوگل اطلاع داده بشه و بعد وریفای انجام میشه و به صورت اتوماتیک گوگل تشخیص میده که شما از دامنه با پروتکل Https استفاده میکنید.
      به صورت کلی سرچ کنسول برای بررسی وضعیت کلی صفحات، ایمپرشن، چک کردن برترین کوئری ها و موارد این چنینی هستش
      برای بررسی وضعیت ایندکس صفحات و ارورهای موجود مقاله زیر رو مطالعه کنید. دقت کنید هر بخش رو به صورت مجزا میتونید چک کنید:
      رفع خطاهای سرچ کنسول گوگل

  34. با عرض سلام و خسته نباشید
    من ssl برروی سایت نصب کردم و و قبلا باید آدرس با https هم ذخیره می کردید ولی الان وقتی می خوای ثبت کنی می گه بدون https ذخیره کنید
    مشکل از ssl من هست لطفا چک نمایدد

    1. سلام روز بخیر؛
      طبق بررسی گواهی SSL سایتتون روی تمام صفحات فعال هستش.
      الان دقیقا قصد دارید چه کاری انجام بدید؟

  35. سلام وقتتون بخیر. ببخشید من دامین سایتم رو تغییر دادم . وقتی روی وب مستر خواستم فعال کنم خطا داد که نمیتونه وریفای کنه. ولی بعد چند روز نگاه کردم دیدم که وب مستر اطلاعات رو نشون میده. این یعنی وریفای شده دیگه؟ ممکنه وریفای ناقص انجام شده باشه؟

    1. سلام و احترام؛
      ارور خاصی دریافت نکردید؟
      بخش مشکلات امنیتی رو چک کنید.

  36. سلام خدمت شما
    سایت جدید راه اندازی کردم که در وبمستر جدید با http بود و روز بعد https کردم و سپس شروع به مطلب گذاری و غیره شد … خواستم بدونم همین که دوباره داخل وب مشتر با ادرس https ادد کنم درسته دیگه نمیخواد ریدایرکت اینا انجام دهم ؟ آموزش شما برای وب مستر قدیمیه و با وب مستر جدید کاملا متفاوت است ممنون هستم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. سلام روزبخیر؛
      این اموزش بر اساس سرچ کنسول جدید گوگل آپدیت شد.

  37. سلام
    ببخشید آیا نیاز که در سرچ کنسول جدید من دوباره آدرس رو با https برای گوگل ارسال کنم یا نه اگه آره در سرچ کنسول جدید چگونه باید این کار رو انجام داد؟

    1. سلام و احترام؛
      بله باید اعلام کنید که ازین ببعد به جای http از پروتکل https استفاده می کنید.
      مرحله 3 و 4 از “آموزش نحوه تغییر دامنه یا سوئیچ از http به https در گوگل وبمستر” را دنبال کنید.

  38. سلام من همه کارهایی که برای تبدیل http به httpsبود را انجام دادم الان سایتم http sهست با قفل مشکی چرا سبز نمی شه واینکه هنوز تو صفحات گوگل دیده نمی شه ومن تو سرچ کنسول ثبت کردم با http واینکه با اینکه هنوز قفل مشکی هست می تونم تو سرچ کنسول با https ثبت کنم یا نه؟ ممنونم اگر کمکم کنید واینکه دلیل اینکه سایتم نشون داده نمی شه چیه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      دیگه مثل قبل وقتی از پروتکل http به پروتکل https سوئیچ می کنید در مرورگرتون قفل سبز رنگ نمایش داده نمیشه ممکنه قفل طوسی یا مشکی باشه…
      باید بررسی کنید اگر تمام آدرس ها از جمله آرس پیسخوان وردپرس با پروتکل صحیح بارگذاری میشه مشکلی برای سایتتون وجود نداره و باید در سرچ کنسول گوگل سایتتون رو با پروتکل جدید معرفی کنید.
      در خصوص موردی که فرمودید سایتتون در نتایج گوگل نمایش داده نمیشه، باید روی سئی سایت کار بشه.

  39. ممنونم از مقاله جامعتون سایت من قبلا سئو شده robots رو احتیاجی هست به https تغییر بدم الان هم همه لینکها سبز هستن و لینک ها https فقط بیشتر نگرانیم اینه که درست ریدایرکت نکرده باشم برای ریدایرکت 301 و نمیدونم تو گوگل وبمستر و گوگول آنالیز هم باید اقدامی انجام بدم یا نه

  40. سلام وقت بخیر
    من قبلا دامنه تغییر دادم و تو سرچ کنسول change of address انجام ندادم
    رو دامنه قبلی سایت هیچ محصولی نداشت و تمام محصولات بعد از تغییر دامنه روی سایت قرار گرفته
    الان هم سایت با دامنه جدید تو نتاج گوگل میاد
    دامنه جدید 6 ماه پیش تو سرچ کنسول وریفای کردم اما با گذشت این همه مدت سرچ کنسول هیچ گونه گزارشی از وبسایت به من نمایش نمیده مشکل از چیه؟

  41. سلام مرسی از مطالب مفیدتون فقط من دامین ثبت کرده بودم که زده بود همه حالات رو در بر میگره ، فقط از کجا بدونم که الان درست تعریف کردم یا نه؟چون اول با www بود بعد بدون www و الانم با این ادرس که فکر میکنم تو ورودی سایت یه جا اشتباه شده

  42. سلام من همه این کار هارو انجام دادم و الان سایتم با https هست اما قبلاً نقشه ی سایتم با http بود و گوگل لینک هایی که با httpبود رو ایندکس کرده و الان سایتم با http ایندکس هست اما وقتی روی لینک میزنی به https ریدایرکت میشه حالا من میخواهم که تمامی سایت از گوگل حذف بشه و سایت با https دوباره ایندکس بشه من نقشه هم بروز کردم و https کردم اما الان از هر صفحه دوتا هست یکی با http و یکی با https و بعضی فقط با http

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      ابتدا حتما باید بررسی نمایید که تمامی آدرس های شما از پروتکل http به https سوئیچ شده اند.
      سپس بررسی کنید سایت شما با پروتکل جدید در سرچ کنسول نمایش داده شود.

      پیشنهاد می گردد راهنمای زیر را حتما مطالعه نمایید:
      آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر بعد از نصب ssl

  43. سلام وقتتون بخیر. من یک سایت اومدم توی گوگل کنسول اومدم ثبت کنم که اون سایت رو https کرده بودم اما حواسم نبود واسه دفعه اول لینک اصلی سایت رو به صورت http درخواست inspect زدم و دوباره فورا لینک اصلی سایت و بقیه لینک های سایتم رو همون https درخواست زدم. گوگل https رو تایید کرد اما بعد از چند روز همش پیام میده که لینک http شما سرورش مشکل داره و این صفحه رو توی صفحات با مشکل نشون میده و خطای سرور ایرور رو واسش میزنه و پیام میده این صفحه رو درست کنید تا توی جست و جوی گوگل سایتتون رو ازتقا بدید. چون لینک اصلی سایت با https ثبت شده پس میخوام این لینک رو حذف کنم و لی موثع حذف هم میگه اکه این رو حذف کنید http و https با هم حذف میشن. تورو خدا کمک کنید من اینو چیکارش کنم

  44. سلام ممنون از آموزش کاربردیتون. ایا نیاز به ثبت مجدد sitemao.xml و robot.txt هم نیستش؟

    1. سلام و احترام؛
      به صورت خودکار تغییر ادرس شناسایی می شود اما ثبت مجدد نقشه سایت هم بلامانع است و می توانید مجددا ان را معرفی نمایید.

  45. با سلام و خسته نباشید از سایت عالی و پشتیبانی به روزتون
    من از دیروز که سایتمو از httpبه https تغییر دادم بیشتر مواقع سایت باز نمیشه و ارور میده

    Checking the connection
    Checking the proxy and the firewall
    Running Windows Network Diagnostics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *