هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر رمز ورود به هاست دایرکت ادمین

در دنیای امروز حفظ امنیت اطلاعات در فضای مجازی یکی از مهم ترین موضوعاتی است باید مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که شما صاحب یک کسب و کار بزرگ اینترنتی باشید و بخواهید دسترسی افراد مختلف به اطلاعات اصلی وب سایت خود را محدود کنید. یکی از کارهایی که می توانید در این راستا انجام دهید، تغییر اطلاعات ورود به پنل کاربری خود است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش نحوه تغییر پسورد دایرکت ادمین که یکی از پنل های کاربری پرطرفدار در میان وبمستران می باشد را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با بخش های مختلف دایرکت ادمین

زمانی که شما کنترل پنل دایرکت ادمین را روی هاست خود نصب می کنید، به صورت پیش فرض یک پسورد برای شما تعریف و توسط شرکت هاستینگ برای شما ارسال می شود. بهتر است که این پسورد با پسوردی که مخصوص خودتان است جایگزین شود.

نحوه تغییر رمز در دایرکت ادمین

شما می توانید از طریق پنل کاربری خود، پسورد دایرکت ادمین را تغییر دهید. برای این کار باید مراحل زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به دایرکت ادمین وارد پنل کاربری خود شوید.
  2. سپس از طریق نوار ابزار بالای صفحه روی گزینه «Password» کلیک کنید. همچنین می توانید از طریق منو «Your Account» زیر منو «Change Password» را انتخاب نمایید.
    تغییر رمز دیتابیس در دایرکت ادمین
  3. در مرحله بعد باکسی برای شما نمایش داده می شود که باید به ترتیب پسورد فعلی و پسورد جدید دایرکت ادمین خود را وارد نمایید.
  4. در آخر روی گزینه «Submit» کلیک کنید تا پسورد جدید برای دایرکت ادمین شما ذخیره شود.
    نحوه تغییر پسورد در دایرکت ادمین

در بخش تغییر پسورد دایرکت ادمین با سه گزینه زیر نیز رو به رو خواهید شد:

  • DirectAdmin Account: اگر تیک مربوط به این قسمت را فعال کنید، در واقع تعیین می کنید که پسورد جدید برای ورود به پنل کاربری دایرکت ادمین مورد استفاده قرار بگیرد.
  • Main FTP Account: اگر طی فرآیند تغییر پسورد دایرکت ادمین تیک این بخش را فعال کنید، پسورد اکانت اصلی FTP هاست شما نیز تغییر می کند.
  • Main Database Account: در نظر داشته باشید که اگر می خواهید پسورد اکانت اصلی دیتابیس شما نیز تغییر پیدا کند، باید در مسیر تغییر پسورد دایرکت ادمین این قسمت را در حالت انتخاب شده قرار دهید.

اهمیت تغییر پسورد دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که اگر شما هاست خود را از میزبان فا تهیه کرده اید، می توانید از طریق پنل کاربری خود در میزبان فا، وارد بخش تاریخچه ایمیل شده و از طریق ایمیلی که تحت عنوان اطلاعات حساب کاربری برای شما ارسال شده است، اطلاعات پسورد دایرکت ادمین خود را به دست آورید.

آموزش تغییر پسورد دایرکت ادمین

نکات مهم هنگام تغییر رمز ورود به دایرکت ادمین

تغییر رمز عبورد در پنل دایرکت ادمینانتخاب یک رمز پیچیده و در ادامه حفظ و نگهداری آن نقش تعیین کننده ای در حفظ امنیت وب سایت شما ایفا می کند. چرا که امنیت وب سایت ها همواره توسط هکرها تهدید می شود. در نتیجه بهتر است پسورد تعیین شده را در یک نوت پد در دسکتاپ خود یا هر جایی که فکر می کنید امنیت لازم را دارد، ذخیره کنید. چرا که مطمئنا به خاطر سپردن پسوردی که پیچیدگی کافی را دارند، کمی سخت است و اگر در خصوص ذخیره آن در یک فضای امن اقدام نکنید ممکن است بعدها نیاز به اقدامات دیگری برای بازیابی رمزتان کنید.

در زمان انتخاب پسورد جدید خود باید یک نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید و آن نکته این است که سعی کنید پسوردی را انتخاب کنید که از سختی و پیچیدگی کافی برخوردار باشد. چرا که فرد دارنده این پسورد می تواند به تمامی اطلاعات اصلی و مهم وب سایت شما دسترسی پیدا کند.

در نظر داشته باشید که حفظ امنیت اطلاعات یکی از مهم ترین مواردی است که وبمستران باید به آن توجه لازم را داشته باشند. اولین گامی که باید بعد از نصب کنترل پنل دایرکت ادمین برداشت، تغییر رمز عبور پیش فرضی است که توسط شرکت هاستینگ تعیین شده است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا با ارائه آموزش نحوه تغییر پسورد در دایرکت ادمین کار شما را در این مسیر آسان تر کنیم.

امنیت یک وب سایت روی سئو و عملکرد آن در موتورهای جستجو نیز نقش بسزایی را ایفا می کند. در صورت تمایل می توانید مقاله تاثیر امنیت سایت بر سئو را مطالعه نمایید تا نقش امنیت در این خصوص را به شکل بهتری درک نمایید.

 آموزش قدم به قدم دایرکت ادمین

5/5 - (2 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *