آموزش های وردپرس

آموزش افزودن محتوای دلخواه به انتهای مطالب وردپرس

افزودن محتوای دلخواه به انتهای مطالب وردپرس و نمایش دادن یک محتوای یکسان در بخشی از محتوای همه مطالب وردپرس یکی از نیازهایی هستش که بعد از مدت‌ها از گذشت راه‌اندازی سایت ممکنه تا بهش احتیاج پیدا کنید. این محتوا میتونه در قالب تبلیغ یا یک تصویر ساده که به کانال تلگرامی یا هر تصویر دیگه که ازش برای لینک دادن به برگه در وردپرس و یا محتوای متنی و… باشه تا به همه کاربران نمایش بدین. شاید در ابتدا فکر کنید که برای افزودن محتوای دلخواه خودتون به انتهای همه مطالب وردپرس باید یکی یکی بشینید و کلیه نوشته‌های سایت خودتون را ویرایش کرده و اون محتوای دلخواه را اضافه کنید. اما اینطور نیست و شما میتونید تا به راحتی هر محتوایی که در نظر دارید را با استفاده از کدنویسی و یا افزونه به انتها و یا حتی ابتدای مطالب خودتون هم اضافه کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه و قطعه کدی بپردازم که با استفاده از اونها میتونید تا در انتهای مطالب وردپرس و یا ابتدای مطالب هر محتوایی که میخواهید را اضافه کنید. پس اگر شما هم به دنبال راهکاری برای اضافه کردن هر نوع محتوا در آخر مطالب وردپرس هستید تا انتها همراه ما باشید.

آموزش افزودن محتوای دلخواه به انتهای مطالب وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Insert Post Ads در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.4 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید هر محتوایی به آخر مطالب خودتون اضافه کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید و سپس مثل همیشه برای نصب افزونه از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس استفاده کرده و افزونه را در سایت وردپرس خودتون نصب و فعال کنید.

دانلود افزونه Insert Post Ads

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام post adverts در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی این منو کلیک کرده و سپس در صفحه باز شده روی گزینه Add New کلیک کنید تا محتوایی که قصد دارید در ابتدا یا انتهای مطالب وردپرس اضافه کنید را در اون درج کنید.

حالا همونطور که در تصویر میبینید ابتدا یک عنوان برای محتوای خودتون انتخاب کنید تا در پیشخوان وردپرس بتونید اونها را از هم مجزا کنید. سپس در فیلد advert code محتوای دلخواه خودتون را وارد کنید. این بخش از html پشتیبانی میکنه که میتونید برای افزودن تصویر و هر محتوای دیگه ازش استفاده کنید. در نهایت از بخش Display the advert محل مورد نظر برای نمایش محتوا را انتخاب کنید، این محتوا میتونه در ابتدا، انتها و یا بعد از پاراگراف انتخاب از محتوای نوشته نمایش داده بشه. حالا بر روی انتشار کلیک کنید تا محتوای اضافه شده در انتهای مطالب براتون ایجاد بشه.

حالا برای اینکه امکان نمایش محتوا در ابتدا و یا انتهای مطالب وردپرس را نمایش بدین به منوی settings مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر تیک گزینه‌های نوشته‌ها و برگه‌ها را انتخاب کنید تا در هر یک از پست تایپ وردپرس محتوای اضافه شده نمایش داده شود. با استفاده از Exclude CSS هم میتونید تا از css برای این کار استفاده کنید. در نهایت بعد از ذخیره کردن تنظیمات محتوایی که اضافه کردید در ابتدا، انتها و یا درون محتوای همه مطالب وردپرس نمایش داده خواهد شد.

افزودن محتوای دلخواه به انتهای مطالب وردپرس با کدنویسی

اما اگر تمایلی به استفاده از افزونه ندارید میتونید تا با استفاده از کدنویسی هم محتوای خودتون را به ابتدا و یا انتهای مطالب وردپرس اضافه کنید. برای این منظور میتونید از طریق فایل functions.php قالب وردپرس عمل کنید. برای این منظور ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس گزینه File Manager را انتخاب کنید تا وارد صفحه مدیریت فایل خودتون وارد شوید.

افزودن منو به قالب وردپرس

حالا به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و سپس وارد پوشه فعال خودتون شده و به دنبال فایلی با نام functions.php بگردید سپس روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا وارد صفحه ویرایش فایل شوید. حالا به ترتیب زیر عمل کرده و بسته به مکانی که قصد دارید تا محتوای خودتون رو درج کنید کد زیر را سفارشی سازی کنید.

افزودن محتوای دلخواه به ابتدای مطالب وردپرس

اگر که قصد دارید تا محتوای خودتون را به ابتدا مطالب وردپرس اضافه کنید کد زیر را در فانکشن قالب قرار داده و محتوای خودتون را در بخشی از کد که مشخص شده وارد کنید.

add_filter( 'the_content', 'add_before' , 20 );
function add_before($content) {
$custom_content = 'محتوای دلخواه در این قسمت گنجانده می شود';
 $content = $custom_content.$content;
 return $content;
}

افزودن محتوای دلخواه به انتهای مطالب وردپرس

اگر که قصد دارید تا محتوای خودتون را به انتها مطالب وردپرس اضافه کنید کد زیر را در فانکشن قالب قرار داده و محتوای خودتون را در بخشی از کد که مشخص شده وارد کنید.

add_filter( 'the_content', 'add_after' , 20 );
function add_after($content) {
$custom_content = 'محتوای دلخواه در این قسمت گنجانده می شود';
 $content = $content.$custom_content;
 return $content;
}
امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اونتونسته باشید تا نسبت به افزودن محتوای دلخواه در ابتدا و انتهای مطالب وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (2 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام بعد از آپدیت زمینه دلخواه به ورژن 5.7.7 دیگه زمینه دلخواه برای من در وردپرس نشون داده نمیشه حتی 5 تا ورژن قبلش رو هم نصب کردم ولی نیومد
    البته خود قالب زمینه دلخواه داره ولی برای موزیک هستش و به کار من نمیاد
    منظورم فایل زیر هستش
    http://s9.picofile.com/file/8339681684/custom_field_box.png

    1. سلام، تو صفحه افزودن نوشته بالای صفحه روی گزینه تنظیمات صفحه کلیک کنید و چک کنید که تیک گزینه زمینه‌های دلخواه فعال باشه. اگر مشکل از اینجا نبود، مربوط به کدنویسی یا اختلال با افزونه خاصی هست که برای رفعش بهتره از یک کدنویس کمک بگیرید.

  2. سلام
    من میخو.ام بجای ادامه مطلب یک تصویر جایگزین کنم یعنی وقتی روی تصویر کلیک شد ادامه مطلب نمایش داده شود با این افزونه میشه اینکار انجام داد؟
    اگر پاسخ منفی هست میشه راهنمایی کنید باید چکار کنم.ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      این افزونه لینک و تصاویر ثابتی رو به انتهای تمام مطالب اضافه میکنه و در واقع برای عملکرد مورد نظر شما کارایی نداره.

  3. با تشکر از مطلب مفیدتون آیا میشه دو زمینه با این کد ها اضافه کرد یا فقط یکبار میشه استفاده کرد ؟

  4. سلام من با استفاده از کد اخر یعنی کدی که به انتهای مطالب وردپرس هر متنی در فانکشن اضافه میکند میخواهم یه کد نمایش محصولات تصادفی ووکامرس اضافه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *