whmcs

نحوه مدیریت کارمندان و مدیران در WHMCS

در این بخش با تنظیمات مربوط به قسمت مدیریت کاربران/مدیران در WHMCS نصب شده در نمایندگی هاست خود آشنا خواهید شد. در سیستم مدیریت هاستینگ لازم است کاربران مختلف با سطح دسترسی های مختلفی ایجاد نمایید تا در محرمانگی اطلاعات و تعیین نقش ها و وظایف بتوان نظارت کاملی داشت. برای مثال، کاربر بخش فروش، کاربر بخش پشتیبانی سطح 1 ، کاربر بخش پشتیبانی سطح 2، کاربر بخش مالی، کاربر بخش فنی ، مدیریت و … که هرکدام با توجه به وظایفی که دارند و بسته به صلاح دیدتان می توانند دسترسی های محدودی را داشته باشند. با استفاده از تنظیمات این قسمت می توانید این کاربران را تعریف نموده و هرکاربر را برای دپارتمان مربوطه به همراه سطح دسترسی های آن تعریف نمایید. همچنین می توانید تنظیمات مربوط به تایید هویت 2 مرحله ای کاربران را در این بخش اعمال نمایید.

جهت دسترسی به این قسمت می بایست در ناحیه مدیریتی WHMCS از منوی Set Up و زیر منویStaff Management را انتخاب نمایید.

نحوه مدیریت کارمندان و مدیران در WHMCS

در ادامه ی آموزش به شریح 3 زیر منوی بخش Staff Management و تنظیمات مربوطه خواهیم پرداخت.

  1. Administrator Users : در این بخش می توانید کارمندان و مدیران خود را تعریف کنید. نحوه ی تعریف یوزر ها و سایر تنظیمات در آموزش «تعریف کاربر جدید در WHMCS» به صورت کامل توضیح داده شده است.
  2. Administrator Roles : در این بخش می توانید نقش ها و اختیارات کاربران را مشخص نمایید. برای مثال تعریف کنید سطح دسترسی یک کاربر ادمین به صورت کامل باشد و سطح دسترسی یک کاربر بخش فروش Sale Operator فقط به قسمت های سفارشات و تیکت های بخش فروش محدود باشد. نحوه ی تعریف دسترسی ها در آموزش «تعیین رول ها در WHMCS» به صورت کامل توضیح داده شده است.
  3. Two-Factor Authentication : این قسمت به منظور تعیین تایید هویت 2 مرحله ای برای کاربران می باشد. بدین صورت که کاربرانی که قصد ورود به محیط مدیریت WHMCS را داشته باشند باید از 2 فیلتر عبور نمایند و در صورتیکه اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند می توانند وارد شوند. نحوه ی انجام تنظیمات مورد نیاز در آموزش «فعال سازی تایید هویت 2 مرحله ای در WHMCS » به صورت کامل توضیح داده شده است.
3.3/5 - (6 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *