whmcs

آموزش تنظیم تب صورتحساب یا Invoice در WHMCS

همانطور که می دانید whmcs یکی از بهترین سرویس های فروش هاست و دامین در کل دنیاست و خب مصلما تنظیمات خیلی اختصاصی و جزئی جهت صورتحساب ها و ارسال اون ها برای مشتریان دارد در ادامه به ترتیب به تشریح تمامی گزینه های موجود در سربرگ Invoice می پردازیم.

invoices-1

  • Continuous Invoice Generation: در صورتیکه این گزینه فعال باشد در هر دوره سررسید سرویس، صورتحساب صادر می گردد حتی اگر صورتحساب قبلی مربوط به این سرویس پرداخت نشده باشد.
  • Enable PDF Invoices: در صورتیکه این گزینه فعال باشد، یک نسخه کپی از صورتحساب با فرمت PDF به همراه ایمیل اطلاعیه پرداخت صورتحساب برای مشتریان ارسال خواهد شد.
  • PDF Paper Size: در این قسمت می توانید سایز صفحه ی PDF قابل استفاده برای ایجاد کپی صورتحساب را تعیین نمایید که به صورت پیش فرض سایز A4 می باشد.
  • PDF Font Family: در این قسمت می توانید از فونت های مشخص شده یکی را برای نوع فونت فایل PDF مربوط به صورتحساب انتخاب نمایید و یا در فیلد Custom یک فونت وارد نمایید.
  • Enable Mass Payment: در صورتیکه این گزینه فعال باشد، مشتریان می توانند صورتحساب های خود را به صورت انبوه و یا چندتایی پرداخت نمایند. با فعال کردن این گزینه، امکان پرداخت انبوده صورتحساب ها در ناحیه کاربری برای کاربرانتان فعال می شود.
  • Clients Choose Gateway: با فعال نمودن این گزینه، مشتریان می توانند در هنگام پرداخت صورتحساب، نحوه ی پرداخت خود را از یک لیست کشویی انتخاب نمایند. در صورتیکه این گزینه غیر فعال باشد، نحوه ی پرداخت صورتحساب برای کاربران به حالتی خواهد بود که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده اند.
  • Group Similar Line Items: با فعال نمودن این گزینه ، امکانی فراهم می گردد که اقلام یا محصولات مشابه در یک گروه با نامی توصیف کننده ی این محصولات قرار گیرند.
  • Disable Auto Credit Applying: در حالت پیش فرض اگر صورتحسابی برای کابری ایجاد گردد و آن کاربر در اعتبار خود موجودی داشته باشد، از آن موجودی به صورت خودکار جهت پرداخت صورتحساب استفاده خواهد شد. اگر این گزینه را انتخاب نمایید، بدین معنی می باشد که این پرداخت خودکار از اعتبار کاربران غیرفعال شود و در مواقع نیاز به صورت دستی توسط کارمندان یا کاربران از اعتبار موجود در حساب کاربری جهت پرداخت صورتحساب استفاده شود.

invoices-2

  • Cancellation Request Handling: در صورت فعال بودن این گزینه، پس از ارسال درخواست کنسل شدن یک سرویس توسط مشتری ، تمامی صورتحساب های پرداخت نشده مرتبط با آن سرویس نیز لغو خواهند شد.
  • Sequential Paid Invoice Numbering: با فعال نمودن این گزینه به صورتحساب های پرداخت شده شماره دهی پی در پی به صورت خودکار خواهد شد.
  • Sequential Invoice Number Format: در این قسمت می توانید فرمت صورتحساب را تعیین نمایید که چه مقادیری در آن شامل شوند.
  • Next Paid Invoice Number: در این قسمت می توانید مشخص نمایید شماره صورتحساب بعدی چه تعداد از صورتحساب فعلی جلوتر باشد. به صورت پیش فرض عدد 1 می باشد که شماره صورتحساب ها یکی یکی جلو می روند.
  • Late Fee Type: در این قسمت می توانید نوع محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت صورتحساب را تعیین نمایید. گزینه اول به صورت درصدی و گزینه دوم تعیین یک مبلغ ثابت بعنوان جریمه
  • Late Fee Amount: در این قسمت می توانید مقدار جریمه دیرکرد در پرداخت را تعیین نمایید. به صورت پیش فرض 10 وارد شده است که به معنی 10 درصد جریمه می باشد. در صورتیکه عدد 0 را وارد نمایید، عملیات محاسبه جریمه دیرکرد غیرفعال خواهد شد.
  • Late Fee Minimum: در این قسمت می توانید حداقل مقدار جریمه دیرکرد پرداخت را تعیین نمایید. برای مثال در صورتیکه جریمه محاسبه شده برای کاربری 0.50 باشد و حداقل جرمیه 1.00 تعیین شده باشد، کاربر موظف به پرداخت 1.00 جریمه می باشد. این در مورد جریمه های بسیار کم مفید می باشد.
  • Accepted Credit Card Types: انواع کارت های اعتباری قابل قبول در WHMCS(در ایران غیر قابل استفاده می باشد)
  • Issue Number/Start Date: با انتخاب این گزینه فیلد های شماره مشکل و تاریخ شروع آن در مورد کارت های اعتباری فعال خواهند شد.
  • Invoice # Incrementation: در این قسمت می توانید میزان اختلاف شماره فاکتورها ی ایجاد شده توسط سیستم با فاکتور قبلی را مشخص نمایید. برای مثال به صورت پیش فرض عدد 1 وارد شده است. یعنی شماره هر فاکتور 1 عدد بیشتر از شماره فاکتور قبلی می باشد.
  • Invoice Starting: در این قسمت نیز می توانید عددی را به عنوان عدد شروع شماره فاکتور ها یی که ایجاد می شوند وارد نمایید. برای مثال در صورتیکه در این فیلد عدد 1000 را وارد نمایید، شماره فاکتور ها از این عدد شروع خواهد شد.
1.9/5 - (7 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

    1. طبق تعریفی که در متن جلو این گزینه ارائه شده، یعنی اگه این گزینه تیک بزنید، اطلاعات کاربر در همان فاکتور ذخیره میشه و بعدا اگه کاربر اطلاعات پروفایلش تغییر داد، این تغییرات در فاکتورهای قبلی اعمال نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *