آموزش های وردپرس

آموزش استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس

بعد از خرید دامنه و خرید هاست برای سایت مثل هاست ایران که از نظر اقتصادی برای سایت های تازه کار مناسب است یا هاست وردپرس که بیشترین همخوانی را با سایت های وردپرسی دارد، اصلی ترین کاری  که شما باید انجام دهید مدیریت وب سایتتان است. یکی از کارهایی که برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و مدیریت بهتر آن باید انجام دهید، محتوا نویسی در وردپرس است. قطعاً برای شما هم پیش آمده است که بعد از نوشتن محتوای مورد نظرتان، به سراغ برچسب گذاری نوشته رفتید از خودتان پرسیده اید که برای این نوشته چه برچسب‌ هایی را انتخاب کنم؟ یا اینکه در هنگام ساخت دسته‌ بندی در وردپرس چند ساعتی را روی این موضوع فکر کردید که دسته‌بندی سایت خود را به چه شکلی انجام دهید تا بهترین ساختار و منظم‌ترین نوع دسته‌ بندی با قابلیت درختی بودن را داشته باشد؟ پرسیدن از این دست سوالات در نهایت منجر به این خواهند شد که نسبت به استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس اقدام کنید.

استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس از مهمترین نکاتی است که کمتر سایتی به این نکته توجه می کند. در واقع به دلیل اینکه به صورت غیر اصولی و نامناسب برای سایت دسته بندی ساخته می شود و برچسب گذاری روی مطالب وردپرس انجام می گیرد، وب سایت ها در موتورهای جستجو به درستی دیده نمی شوند. همین امر نیز باعث می شود تا وب سایت شما پیشرفت چندانی نداشته باشد. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌ فا قصد داریم به موضوع مهم استفاده صحیح از برچسب و دسته‌ بندی‌ ها در وردپرس بپردازیم. در نتیجه با استفاده از این آموزش می توانید بهترین نتیجه ممکن را برای سایت خودتان کسب نمایید. پس اگر شما هم هنوز نتونستید به جواب‌ های خودتان درباره اینکه چطور برچسب گذاری در وردپرس را به صورت بهینه انجام دهید و اینکه چگونه دسته بندی سایت خودتان را به روش درستی انتخاب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تفاوت دسته و برچسب در وردپرس بپردازیم.

آموزش رایگان وردپرس

آموزش استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس

دسته بندی و برچسب گذاری در وردپرس دو قابلیت بسیار مهم هستند که با استفاده از آنها می توانید وب سایت خود را بهبود بخشیده و آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. شما با استفاده از این دو قابلیت می توانید محتواهایی که روی وب سایتتان قرار می دهید را سازماندهی کرده و ساختار بسیار منظم تری را ایجاد نمایید. اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دسته بندی ها و برچسب ها هر دو با یک هدف مشخص ایجاد می شوند اما با هم تفاوت هایی نیز دارند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید به شکل بهتری با تفاوت دسته و برچسب در وردپرس آشنا شده و در نهایت بتوانید با شناخت بهتری در مسیر ایجاد آنها گام بردارید.🙂 قبل از بررسی تفاوت این دو و نکاتی که باید رعایت کنید در خصوص هر کدام به صورت مجزا توضیحاتی ارائه خواهیم نمود تا به درک عمیق تری از این مفهوم دست یابید.

اصول دسته بندی مطالب در وردپرسدسته‌بندی وردپرس چیست؟

اولین تقاوت دسته و برچسب در وردپرس به تعریف آنها برمی گردد. اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای دسته بندی ارائه دهیم باید گفت که دسته بندی در وردپرس رایج ترین روشی است که شما می توانید از آن برای سازماندهی کردن محتواهایی که روی وب سایت وردپرسی خود قرار می دهید، استفاده نمایید. یک دسته بندی در واقع باید بتواند یک یا چند موضوع خاص و مرتبط را در خود جای بدهد. بدین ترتیب هر زمان که فردی روی یک دسته بندی خاص کلیک می کند، می تواند تمامی نوشته هایی که با عنوان قرار گرفته روی آن دسته بندی ارتباط مستقیم دارند را مشاهده نماید. شما روز به روز مطالب بیشتری را در سایت خودتان منتشر می کنید و در واقع با گذشت زمان حجم انبوهی از مطالب در سایت شما گردآوری می شود. اگر این مطالب به شکل مناسبی دسته‌بندی نشده باشند، با گذشت زمان به شکلی نامنظم روی وب سایتتان نمایش داده می شود.

اما در صورتی که مطالب خودتان را دسته بندی کنید، بازدیدکننده قادر خواهد بود تا با مراجعه به هر دسته بندی در سایت مطالبی که در این دسته قرار گرفته اند را مشاهده نماید. در نتیجه کاربران به شکل راحت تری می توانند موضوع مورد نیاز خود را جستجو کرده و خیلی سریع تر به آنچه که به دنبالش هستند، دست پیدا کنند. همین موضوع باعث می شود تا کاربر از سایت شما رضایت کافی را پیدا کند. اما اگر دسته بندی در سایت شما وجود نداشته باشد، مطالب وب سایتتان به صورت نامنظم و با ساختاری نامشخص در سایت روی هم تلنبار می شوند. در نتیجه زمانی که بازدیدکننده به وب سایت شما می آید و با چنین منظره‌ ای رو به رو می شود با نارصایتی کامل وب سایت شما را ترک خواهد کرد. چرا که همیشه امکان جستجو در سایت به درستی جواب نمی دهد و کاربر نمی تواند به راحتی به نتیجه ای که به دنبال آن هست دست پیدا کند.

اگر هنوز برای دسته بندی محتوای سایت خود اقدام نکرده اید از راهنمای تصویری زیر کمک بگیرید و به محتویات سایت خود یک نظم و انسجام قدرتمند ببخشید.

آموزش ایجاد دسته بندی نوشته ها در وردپرس 

اصول برچسب گذاری در وردپرسبرچسب وردپرس چیست؟

برچسب هم عملکرد مشابه ای با دسته‌ بندی دارد و اگر بخواهیم یک تعریف ساده از برچسب و تگ در وردپرس داشته باشم می توان گفت که برچسب دومین ساختاری است که با استفاده از آن می توانید مطالب وب سایت خود را آرشیو و دسته بندی کنید. در واقع با برچسب گذاری در وردپرس شما می توانید یکسری توضیحات کلی درباره نوشته های وب سایت خود تهیه نمایید. پس به طور کلی برچسب نوعی دسته بندی کوچک تر و داخلی میان محتواهایی است که در دسته های مختلف قرار گرفته اند اما از یکسری ویژگی مشابه برخوردار هستند.

❓ حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود زمانی که در وب سایت خود از دسته بندی استفاده کرده اید، لازم است از برچسب هم استفاده شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مطالبی که در سایت منتشر می شوند دارای موضوعات مختلفی هستند و ممکن است برخی مطالب سایت شما اصلا در هیچ یک از دسته‌ بندی هایی که در سایت تعریف کردید، قرار نگیرند.

  • با توجه به اینکه استفاده از دسته بندی های زیاد می تواند خود نیز باعث ایجاد بی نظمی شود، پس نمی توانید برای هر نوشته یک دسته بندی مخصوص ایجاد کنید.
  • علاوه بر تمامی این موارد، استفاده از دسته بندی باید به شکلی باشد که در طول یک بازه زمانی خاص مثلاً 1 ماه حتما چند مطلب به دسته‌ بندی های وب سایت شما اضافه شده باشد.
  •  اضافه نشدن هیچ محتوایی به یک دسته بندی در طولانی مدت سبب می شود تا آدرس وب سایت شما که در موتورهای جستجو ایندکس شده به روز نشود.
  •  از آنجایی که موتورهای جستجو دسته بندی های سایت را درک می کنند، با به‌ روز نشدن محتوای موجود به این نتیجه می رسد که این دسته بندی را که خیلی از اوقات خود به عنوان یک مورد در نتایج جستجو نمایش داده می شود را به صفحه های زیرین بفرستد. تمامی این موارد سبب می شود تا شما نیاز داشته باشید که از برچسب برای محتواهای وب سایت خود استفاده نمایید.
  • سعی کنید نام برچسب با نام دسته بندی یکسان نباشد چرا که عملا کار بیهوده ای انجام می شود. سعی کنید وجه اتراک محتواهای مختلف را به عنوان برچسب در نظر بگیرید.

اگر تمایل دارید برچسب های خود را بررسی کرده و با اصول برچسب گذاری بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله زیر را مظالعه نموده و یک بازبینی روی سایت خود به عمل آورید.

نحوه برچسب گذاری در وردپرس

حالا که با یک مفهوم کلی از دسته‌بندی و برچسب آشنا شدید، در ادامه به بررسی دقیق‌ تر تفاوت دسته و برچسب در وردپرس می پردازیم تا ببینیم برای استفاده از دسته بندی و برچسب در وردپرس به چه شکلی باید عمل کنیم.

تفاوت دسته و برچسب وردپرس

بررسی تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

تا اینجا متوجه شدید که دسته بندی و برچسب هر دو ابزاری هستند که شما را قادر می سازند تا بتوانید با استفاده از این دو قابلیت در وردپرس مطالب خودتان را در یک ساختار منظم به یکدیگر مرتبط کنید. بدین ترتیب کاربران زمانی که به دنبال یک موضوع خاص هستند، می توانند با مراجعه به دسته‌ بندی که برای یک نوشته در نظر گرفتید، مطالب بیشتری را در این زمینه مطالعه و دنبال کنند. پس قانون اصلی که برای دسته‌بندی در وردپرس وجود دارد این است تا شما باید مطالب خودتان را به شکل دقیقی دسته بندی کنند تا بازدیدکنندگان با مراجعه به هر دسته بتوانند نوشته‌ های همان دسته بندی را پیدا کنند.

به عنوان نمونه اگر چندین نوشته دارید که در آنها به معرفی «افزونه وردپرس» پرداخته اید، می توانید یک دسته بندی برای این موضوع در نظر بگیرید و مطالبی که در آن به معرفی افزونه وردپرس پرداخته شده را در این دسته بندی قرار دهید. پس در این صورت اگر مطلبی دارید که در آن افزونه‌ ای معرفی نشده است و به عنوان مثال در آن به معرفی یک قالب پرداخته اید، نباید این نوشته را با این فرض که برای این قالب افزونه هم معرفی شده است در دسته بندی فوق قرار دهید.

در حالت کلی برای اینکه بتوانید به شکل درستی از دسته بندی وردپرس استفاده کنید باید کاربر را در نظر بگیرید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربران سایت شما بتوانند به راحتی و با استفاده از دسته‌بندی به مطالب دلخواه خودشان برسند. بدون اینکه نیاز داشته باشند تا از طریق جستجو در سایت به دنبال موضوع مورد نظر خود باشند.

اشتباهات رایج هنگام ایجاد دسته بندی و برچسب در وردپرس

در ادامه 6 نکته کلیدی در خصوص انتخاب برچسب مناسب برای سایت و همچنین مدیریت دسته ها را مورد بررسی قرار می دهیم. در صورت رعایت این 6 فاکتور، قادر خواهید بود به صورت کاملا حرفه ای محتوای خود را طبقه بندی و ارائه کنید.

  • نحوه دسته بندی مطالب سایت با زیر دسته
  • لزوم انتخاب نام های اصولی برای دسته و برچسب
  • تفاوت میان عنوان برچسب و دسته بندی
  • تفاوت میان عنوان نوشته و برچسب در وردپرس
  • زیاده‌روی در استفاده از دسته‌بندی و برچسب وردپرس

1. نحوه دسته بندی مطالب سایت با زیر دسته

برخی سایت‌ ها زمانی که یک دسته‌ بندی در وب سایت خودشان ایجاد می کنند، چندین زیردسته دیگر نیز برای آن تعریف می‌ کنند که خیلی از این زیر دسته‌ ها در واقع به هم مرتبط بوده و نمی توان آنها را یک دسته جدا به شمار آورد. بنابراین وقتی از یک دسته‌ بندی استفاده می‌ کنید سعی کنید به گونه‌ ای باشد که نام دسته و مطالبی که در این دسته بندی قرار می گیرند با یکدیگر مرتبط بوده و به شکلی نباشد که برای یک نوشته از چندین دسته‌ بندی که در واقع به یک موضوع اشاره دارند، استفاده کنید. برخی از کاربران هم ممکن است از دسته بندی هم معنی برای چند دسته استفاده کنند که این کار هم کاملاً اشتباه است.  به عنوان نمونه فرض کنید شما یک دسته بندی با نام «افزونه وردپرس» و یک دسته بندی دیگه با نام«پلاگین وردپرس» ایجاد می کنید. این دو دسته هر دو به یک موضوع اشاره دارند، پس شما باید یکی از این دو دسته بندی را حذف کرده و با دیگری ادغام کنید. انتخاب اینکه از کدام دسته بندی استفاده کنید نیز به میزان سرچ کاربران در موتورهای جستجو بستگی دارد که در این مثال افزونه وردپرس گزینه درست ما خواهد بود.

2تفاوت دسته بندی و برچسب در وردپرس. طریقه ایجاد برچسب در سایت وردپرسی

وقتی از برچسب در وردپرس استفاده می‌ کنیم ممکن است دو حالت برای ما پیش بیاید:

  1. در حالت اول شما چندین نوشته محدود دارید که با دسته بندی های موجود در وب سایت شما ارتباط مفهومی پیدا نمی کنند. در چنین حالتی بهتر است به جای ایجاد یک دسته بندی جدید از برچسب برای منظم کردن نوشته های مورد نظر استفاده کنید. ایجاد یک دسته بندی برای چند محتوای محدود کار چندان ارزشمندی به شمار نمی رود.
  2. در حالت دوم ممکن است تعداد زیادی نوشته داشته باشید که در چند دسته بندی جدا قرار گرفته اند اما بنا به دلایلی امکان قرار دادن آنها را در یک دسته بندی مشترک ندارید. در چنین شرایطی کاری که باید انجام دهید استفاده از یک برچسب مشترک است. به عنوان مثال فرض کنید نوشته‌ های شما مربوط به یک برنامه خاص در محیط ویندوز است. حالت با توجه به اینکه این برنامه در دو نسخه 64 و 32 بیتی موجود است، منطقی نیست برای هر یک از آنها از یک دسته بندی استفاده کنید. بهتر است هر دوی آنها را زیر دسته یک دسته بندی کلی مثل «آموزش ویندوز» قرار دهید و در کنار آن از برچسب 32 یا 64 بیت استفاده کنید.

همانطور که پیش تر نیز اشار شده است برچسب یا تگ از سیستمی مشابه دسته‌ بندی برخوردار است و از هر دوی آنها برای دادن نظم و ترتیب به نوشته ها استفاده می شود. بنابراین روش استفاده از برچسب مشابه دسته بندی است و در واقع کاربر باید بتواند با کلیک روی هر برچسب به مجموعه ای از مطالب مشترک دسترسی پیدا کند.

اما در خصوص تفاوت میان دسته و برچسب می توان گفت که محدودیت های موجود در استفاده از دسته بندی دلیل اصلی به وجود آمدن برچسب ها است. به عنوان مثال زمانی که ما درباره یک موضوع نوشته ای را تولید می کنیم که در هیچ یک از دسته بندی‌ های موجود در وب سایت قرار نمی گیرد، می توانیم تا با استفاده از برچسب این نوشته را در یک دسته بندی مجزا قرار دهیم و به همین ترتیب برای مطالب مرتبط هم که بعدها ایجاد می شوند بر اساس برچسب به وجود آمده نوشته های خودمان را دسته بندی کنیم.

در نظر داشته باشید که زمانی که از یک دسته‌ بندی در سایت خودتان استفاده کردید به هیچ عنوان نباید از یک برچسب مشابه یا نزدیک استفاده کنید. محتوای برچسب و دسته بندی با یکدیگر تفاوت دارد.

3. تفاوت میان عنوان برچسب و دسته بندی

خیلی از افراد از برچسب هایی مشابه با دسته بندی های وب سایت خود استفاده می کنند که این کار کاملا اشتباه است. چرا که وقتی موتورهای جستجو وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند با دو آدرس متفاوت با عنوان و محتوای یکسان مواجه خواهند شد. در نتیجه ممکن است صفحات فوق را صفحات تکراری در نظر بگیرند. اگرچه برخی این باور را دارند که دیگر این موضوع در الگوریتم‌های موتورهای جستجو همانند قبل مشکل ساز نیست اما باز هم نمی توان نسبت به ضرری که ممکن است به سئو وب سایت شما بزند، بی توجه بود. چرا که حتی اگر موتورهای جستجو هم بتوانند این موضوع را درک کنند باز هم از دید بازدیدکننده این اتفاق جذاب نبوده و مشکل آفرین می شود.

4. تفاوت میان عنوان نوشته و برچسب در وردپرس

یکی دیگر از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دسته بندی و برچسب در وردپرس این است که از یک عنوان ثابت به طور همزمان برای نوشته و برچسب استفاده می شود. این اتفاق نیز اشتباه بوده و روی سئو وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. موتورهای جستجو و کاربران با دو صفحه که آدرس متفاوت ولی عنوان هم نام دارند، مواجه خواهند شد. در این صورت چگالی و ارزش سئویی صفحات برای این دو صفحه از نظر موتور جستجو به دو قسمت تقسیم می شود. در نتیجه همین موضوع باعث می شود تا نوشته شما که اصل موضوع برای موتور جستجو و خود شما خواهد بود ارزش خودش را از دست بدهد.

5آموزش استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس. عدم استفاده از برچسب‌ های هم معنی

یکی دیگر از اتفاقاتی که در هنگام برچسب گذاری رخ می دهد، استفاده از کلمات هم معنی برای برچسب ها است. شما باید این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که برچسب ها نیز دقیقا مثل دسته بندی به عنوان یک روش برای مرتب کردن محتوای مطالب شما به شمار می روند. اما در شرایط مختلف مثل زمانی که امکان ایجاد یک دسته بندی منحصر به فرد برای چند محتوای محدود را ندارید، ممکن است شما نیاز داشته باشید از برچسب استفاده کنید. پس اگر شما از یک کلمه هم معنی برای برچسب گذاری های خود استفاده کنید، دوباره این حالت پیش میاد که دو صفحه با محتوای یکسان ولی عنوان متفاوت خواهید داشت. این امر هم باعث سردرگم شدن موتورهای جستجو شده و آنها محتواهای صفحات فوق را تکراری و کپی در نظر می گیرند. تکراری بودن محتوا نیز تاثیر منفی زیادی روی سئو وب سایت شما خواهد داشت.

6- زیاده‌روی در استفاده از دسته‌بندی و برچسب وردپرس

متاسفانه موضوعی که اخیراً در وب فارسی رواج پیدا کرده است، استفاده بی رویه از دسته بندی و برچسب در وب سایت ها است. به عنوان مثال برخی سایت‌ ها که دارای تعداد بازدید بالایی هستند در برخی از مطالب خود از بیش از 50 برچسب مختلف استفاده می کنند. خیلی از این برچسب های استفاده شده نیز هیچ ارتباطی با محتوای اصلی نوشته ندارند. برای دسته‌بندی نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است و خیلی از وب سایت ها برای یک نوشته چندین دسته‌ بندی مختلف را انتخاب می کنند. در حالی که به هیچ عنوان نیازی به این کار نیست و در واقع بهتر است محتواهای وب سایت در یک یا نهایت دو دسته بندی با محوریت یکسان قرار بگیرند.

پس با توجه به شرایط فوق می توان گفت که خیلی از کاربران با ماهیت دسته‌ بندی و برچسب آشنا نیستند و تنها سعی می کنند تا از دسته‌ های گوناگون به شکلی استفاده کنند که فقط در موتورهای جستجو قرار بگیرند. در صورتی که چنین دیدی نسبت به استفاده از دسته بندی وردپرس و برچسب در وردپرس کاملا اشتباه است و روی سئو وب سایت تاثیر منفی خواهد داشت. پس سعی کنید با داشتن دانش لازم در زمینه تفاوت دسته و برچسب در ورپرس به شکل بهتری در زمینه استفاده از این قابلیت ها گام بردارید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا با معرفی دقیق تر دسته بندی و برچسب در وردپرس و همچنین بررسی تفاوت دسته و برچسب در وردپرس در زمینه بهبود عملکرد وب سایتتان در کنار شما همراهان عزیز باشیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص دسته بندی نوشته ها در وردپرس و همچنین برچسب گذاری وردپرس از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

خرید هاست مخصوص وردپرس

4.2/5 - (38 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶۲ دیدگاه ها

  1. سلام. وقت بخیر.
    ببخشید من متوجه نشدم. اینکه در اشاره شده که برچسبها از عنوان و دسته نباشن و هم معنی هم نباشن پس وقتی یک برچسب خوب انتخاب میکنیم بالاخره محتوای اون برچسب و محتوای عنوان اصلی نوشتمون میشه دو صفحه کپی شده با عنوان مختلف برای گوگل.
    سوال دوم اینکه میتونیم از برچسبی که در یک نوشته بکار بردیم در نوشته های دیگری که مرتبط با همون برچسب هستن هم استفاده کنیم؟ درحقیقت برچسب میتونه در نوشته های مختلف تکرار بشه!

    1. سلام و وقت بخیر،
      برچسب و دسته بندی نباید یکسان باشند. چون هر دو یک taxonomy برای قرار دادن نوشته‌ها به صورت گروهی هستند. یعنی وقتی شما دسته‌ای مثل وردپرس انتخاب می‌کنید و عینا همون برچسب وردپرس را براش قرار بدین در صورت یکسان بودن آدرس با تکرار محتوا مواجه میشید.
      خاصیت برچسب همین هست که نوشته‌ها را گروه بندی کنید. برای چندین نوشته که به هم ربط دارند از برچسب یکسان استفاده کنید.

  2. سلام و خدا قوت
    مطالبتون کامل و قابل فهم بودن متشکرم .
    .یه سوال برام پیش امده
    در سایتم در قسمت دسته بندی نشدهای دسته به اشتباه چند تایی از محتواهام قرار دادم الان نمیدونم چطوری ویرایش کنم که بتونم از گوگل امتیاز بگیرم ؟! اگر امکان داره راهنمایی کنید

    1. سلام، ممنون از شما
      میتونید نوشته را از اون دسته بندی خارج کنید، مشکلی از این نظر برای گوگل نداره
      اگر هم قصد حذف دسته را داشتید میتونید به صورت ۳۰۱ ریدایرکت کنید به آدرس دلخواه که در مقاله ریدایرکت 301 در وردپرس توضیح داده شده

  3. انجام شد متشکرم آقای صادقی …
    حالا چطور میتونم محتواهای رو از قسمت دسته بندی نشدها خارج کنم و بفرستم تو دسته های مورد نظر خودشون ؟

    1. وارد صفحه نوشته‌ها» دسته‌ها در وردپرس بشید. داخل ستون تعداد عددی برای هر دسته بندی قرار داره که با کلیک روی عدد همه نوشته‌های موجود در این دسته نمایش داده میشه.
      حالا که روی تعداد کلیک کردید و نوشته‌های اون دسته بهتون نمایش داده شد، تیک نوشته‌هایی که به یک دسته ربط دارند را انتخاب کنید، سپس از کادر کارهای دسته جمعی، گزینه ویرایش را انتخاب کرده و دسته مورد نظر را انتخاب و در نهایت روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید.
      جزییات بیشتر در مقاله مدیریت نوشته‌ها در وردپرس شرح داده شده

  4. سلام خسته نباشید ممنونم از توضیحات خوبتون
    من میخوام برای سایت قسمت بلاگ درست کنم که مثل سایت شما mizbanfa.net/blog باشه و مطالب بلاگ در این قسمت قرار بگیره
    اما وقتی یه دسته به اسم blog میسازم ادرس یو ار ال اون به صورت mizbanfa.net/category/blog در میاد
    ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور باید قسمت category رو ور دارم و بعداز نام دامنه اسم blog بیاد

  5. سلام و خسته نباشید. مطالب تون خوب و عالی بود.
    انتخاب دسته و برچسب درست خیلی کار مهمی هست که میتونه خیلی تاثیر گذار باشه.
    برای همین میخواستم ببینم آیا شما کار تفکیک و دسته بندی رو برای یه سایت انجام میدین.
    چون واقعا کار مهم و سرنوشت سازی هست. اگر درست انتخاب بشه خیلی میتونه تاثیر گذار باشه.مثل یک نقشه خوب میمونه اگر درست انتخاب و دسته بندی بشه.
    لطفا راهنمایی کنید، اگر انجام بدین که عالی میشه

  6. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای مثال
    سایتی که خیلی مطلب داره و تا حالا از دسته بندی استفاده نکرده
    ایا میتونه بین این مطالبی که هست تعداد زیادی رو انتخاب کنه برای مثال اون مطالب رو تیک زد و به یک دسته وارد کنه؟
    یا باید دونه دونه مطالبی که میخوای رو وارد دسته کنی؟
    لطفا جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام، بله میشه
      میتونید تو صفحه نوشته‌ها، مطالب مورد نظر رو انتخاب کنید و بعدش از طریق گزینه کارهای دسته جمعی گزینه ویرایش رو انتخاب کنید. سپس به صورت کلی دسته مورد نظر رو برای مطالب انتخاب کنید.

      1. خیلی ممنون یه سوال دیگه هم دارم اینکه
        سایتم رو با سایت ساز رایگان ساختم
        اگه سایتم رو انتقال بدم یعنی هاست بخرم
        پنل کاربری وردپرس هست دیگه؟برای وارد کردن مطالب

  7. سلام یک سوال که من داشتم میخواستم بدونم در وردپرس میتونم یک محصول را در دودسته قرار دهم هم در مادر دسته محصول را قرار دهم هم در زیر دسته ؟ بعضی سایت ها گفتند در یک دسته قرار دهید ولی الان سایتهای هستند که رتبه اول گوگل را دارند ولی یک محصول را در دو دسته قرار داده اند

  8. سلام. ممنون از وقت و اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید. بنده میخوام یه سایت در زمینه گرافیک بزنم. توی این جور سایت ها زیر دسته ها قالبا تکراری هستن. مثلا بخش کارت ویزیت دارای زیر دسته های مثلا آموزش- خدمات شهری- خدمات ساختمانی-خودرو و …. هستن. همچین بروشور و بقیه دسته های اصلی هم همین زیر دسته ها رو نیاز دارن. حالا سوال من اینه که من باید برای هر کدوم از دسته های اصلی عینا همه زیر دسته های تکراری رو با نامک متفاوت و نام یکسان ایجاد کنم یا راه حلی هست؟ آخه اگه ایجاد نکنم توی فهرست بالای سایت به مشکل بر میخورم.

    1. سلام،
      یک دسته به عنوان آموزش بسازید و هر آموزشی که مورد نیاز هست رو داخل این دسته بندی قرار بدین. برای باقی دسته‌ها هم به همون شکلی که هست استفاده کنید. نیاز نیست توی همشون تکرار کنید.
      یا اینکه میتونید بخش آموزش رو به کمک برچسب پیاده سازی کنید و لینک برچسب رو داخل منو بزارید.

  9. سلام روز به خیر
    من taxonamy های دیگه ای به غیر از دسته و برچسب ساختم. مثلا یه tax دیگه به اسم هدیه.
    حالا وقتی یه محصول جدید اضافه میکنم و اون رو زیر مجموعه این tax جدید قرار میدم، وقتی وارد صفحه محصول میشم هنوز همون دسته بیندی و برچسب و دسته بندی قبلی رو نشون میده. کجا باید تغییرات ایجاد کنم تا بتونم tax های جدید رو که ساختم رو تو صفحه محصولم نشون بده؟
    ممنون

  10. سلام من وقتی میخوام برم صفحات 2و3و… صفحه دسته بندی بهم 404میده کسی میدونه مشکل مشکل کجاست؟

  11. سلام خسته نباشید من تازه کار هستم الان سایت راه اندازی کردم من یک نوشته در مورد اموزشی در سایت خودم قرار دادم ولی نمیدونم چرا خیلی ساده روی سایتم در صفحه اصلی افتاد و من میخوام اون نوشته رو به نوعی دسته بندی کنم و دوس ندارم در صفحه اول باز شه میخوام روش کلیک بشه اول بعد باز شه چجور میتونم این کار رو بکنم میشه راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام وقت بخیر؛
      نحوه نمایش محتوا در سایت به قالبتون بستگی داره. در صفحه اصلی هم می تونید تعیین کنید که یه محتوای ثابت نمایش داده بشه یا آخرین نوشته ها به صورت شبکه ای نمایش داده بشن.
      اسم قالب مورد استفادتون چی هست؟

    1. سلام و احترام؛
      برچسب برای دسته بندی داخلی کاربرد داره هر چه برچسب ها عام و تکراری تر باشن بهتره.
      سعی کنید بین 3 تا حداکثر 5 برچسب روی محتوا بذارید. به عنوان مثال روی مقالاتی که در خصوص معرفی افزونه های وردپرسی هستن می تونید از برچسب افزونه وردپرس استفاده کنید.
      اینطوری اگر کاربری روی این برچسب کلیک کرد تمام آموزش های افزونه های وردپرسی که منتشر کردید رو می تونه ببینه.

  12. سلام و ممنون از مقاله خوبتان
    دسته دسته بندی نشده را باید چکار کرد تغییر نامش داد یا میشه از ایندکس شدنش جلوگیری کرد که ضرر نزنه به سئو شدن؟

  13. باسلام
    قبل از هر چیزی تشکر می کنم از مطالب فوق العاده خوب سایتتون
    بنده چندتا سئوال داشتم در زمینه سئو دسته بندی و برچسب ها
    ۱-به نظر شما باید برچسب ها و دسته ها در گوگل ایندکس گردد یا خیر؟
    ۲-جایی خواندم که نوشته بود که نام دسته و برچسب نباید نام کلید واژه باشد. آیا این مطلب صحیح هست یا خیر؟
    ۳-اگر نام دسته نمی تواند نام کلیدواژه باشد آیا می توان ترکیبی از کلیدواژه و یک کلمه دیگر می تواند نام دسته باشد یا خیر؟
    ۴-زمانی که برچسب ها در گوگل ایندکس می گردد در چه صورت مطالب تکراری یا Duplicate content از نظر گوگل ایجاد می گردد
    باتشکر از شما و تیم خوبتون

    1. سلام و احترام؛
      خواهش میکنم خوشحالیم مقاله مفید واقع شده.
      1- در صورتی که برچسب های خاص و پرمخاطب و دسته بندی ها ایندکس بشه و بتونه جایگاه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاره ورودی بسیار زیادی به واسطه اون ها به سمت سایتتون هدایت میشه که تاثیر خوبی روی سئوی سایت داره.
      2- بله اسم دسته بندی با برچسب یکسان نباشه. در واقع برچسب برای دسته بندی های داخلی سایت هستش. پس اگر دسته بندی با برچسب یکسان باشه علنا کار بیهوده ای انجام شده و کاربر سردرگم میشه. پس برای نظم بیشتر دسته بندی های کلی تر ایجاد کنید و موارد جزئی رو برای جستجوی راحت تر به عنوان برچسب در نظر بگیرید. مثلا دسته بندی وردپرس داریم کلیه آموزش های وردپرس درون اون قرار می گیره اما برخی اموزش ها در باره افزونه هستش. پس روی این سری آموزش ها برچسب افزونه می زنیم.
      3- نام دسته بندی و کلمه کلیدی رو یکسان در نظر نگیرید چون دقیقا مشخص نیست که تمرکزتون روی چه کلمه ای هستش. دسته باید کلی انتخاب بشه. اما کلمه کلیدی به یک موضوع خاص اشاره داره. به عنوان مثال:
      دسته: آموزش وردپرس
      برچسب: افزونه وردپرس
      کلمه کلیدی: ساخت نقشه با افزونه x
      4- سعی کنید از برچسب ها عام و پرتکرار استفاده کنید. تعداد برچسب هایی که روی هر مقاله درج می کنید مدیریت شده باشه بیش از حد از برچسب استفاده نکنید که نظم بهم نریزه. (کاربر وقتی روی یکی از برچسب ها کلیک کرد تمام آموزش هایی که دارای اون برچسب هستن رو نمایش میده.) به عنوان مثال لینک زیر تمام اموزش هایی که دارای برچسب افزونه وردپرس هستند رو نمایش میده.
      https://mizbanfa.net/blog/tag/wordpress-plugin/

  14. سوالی داشتم برای یک نوشته که دو دسته بندی را میشه بهش اطلاق کرد، کدومش باید دسته بندی اصلی باشه. اولویت دسته بندی اصلی برای یک نوشته چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      دسته بندی ریز و جزئی تر بهتره به عنوان دسته اصلی انتخاب بشه.
      به عنوان مثال شما یک دسته بندی به نام وردپرس و یک دسته بندی به نام افزونه وردپرس دارید.
      مقاله ای در خصوص یک افزونه وردپرسی منتشر میکنید و در دو دسته بالا قرار میگیره بهتره دسته بندی اصلی افزونه وردپرس باشه.

  15. سلام

    چطور می‌شود یک دسته بندی را زیر مجموعه دسته بندی دیگر قرار داد که در breadcrump yoast به نحو صحیح قرار گیرد؟ مثلا دسته بندی ‘کامپیوتر’ زیر مجموعه دسته ‘آموزش’ قرار بگیرد.

    به این صورت:
    خانه>>آموزش>>کامپیوتر
    (“آموزش” و “کامپیوتر” هر دو دسته بندی باشند.)

    2) و چطور میتوان نوشته را زیر مجموعه یک صفحه کرد، که به صورت بالا یک نوشته زیر مجموعه یک صفحه قرار بگیرد. مثلاً ‘کامپیوتر’ یک پست باشد که زیرمجموعه صفحه ‘آموزش’ قرار گیرد. : خانه>>آموزش>>کامپیوتر
    در این حالت: “آموزش” صفحه باشد و “کامپیوتر” پست.

    من وقتی یک دسته بندی را زیر مجموعه دسته دیگر قرار می دهم، در breadcrump فقط دسته آخر را نشان می دهد. به این صورت: خانه>>کامپیوتر (آموزش را نشان نمیدهد)

    ضمن اینکه نمیدانم چطور میشود مطالب یک پست (دسته بندی از پست ها) را زیر مجموعه یک صفحه کرد که در breadcrump به درستی نمایش دهد. مثل همان مثال بالا که «آموزش» صفحه باشد. و «کامپیوتر» پست باشد و به شکل زیر نمایش دهد.

    لطفاً راهنمایی کاربردی بفرمایید.

  16. سلام و عرض ادب
    من یک دسته بندی با عنوان مقالات ایجاد کردم و دسته بندی های آموزش بورس , آموزش فارکس و آموزش کسب و کار رو در زیردسته این دسته بندی(مقالات) و به عنوان دسته مادر قرار دادم آیا کار درستی کردم و یا بهتره این دسته بندی های فرعی دسته بندی مادر نداشته باشن؟

    1. سلام و احترام؛
      سعی کنید دسته بندی مادر رو خیلی کلی تر در نظر بگیرید.
      چیزی که بتونه چندین دسته بندی رو پوشش بده.
      برای درک بهتر موضوع براتون مثال میزنم:
      مثلا ما یک دسته بندی تحت عنوان کنترل پنل های هاست داریم دو دسته هم با نام های هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین تعریف شده.
      دسته کنترل پنل های هاست به عنوان دسته مادر برای هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین تعریف شده چون خیلی کلی هستش و می تونه مباحث این دو دسته بندی رو تحت پوشش قرار بده و برای کاربرانی مفیده که هر دو آموزش های دایرکت ادمین و سی پنل رو نیاز دارن.
      شما هم باید به همین شکل عمل کنید مطالبی که موضوعات مرتبط دارن رو دسته بندی کنید و اگر می بینید شخصی به تمام این موارد به صورت کلی نیاز داره براش دسته مادر تعریف کنید. البته وجود دسته مادر الزامی نیست.

    1. سلام روزبخیر؛
      آیا از دیتابیستون نسخه بکاپی تهیه کرده بودید؟

        1. متاسفانه در صورت حذف اطلاعات و نداشتن بکاپ راهکاری نیست. از میزبانتون سوال کنید آیا نسخه بکاپی از سایت شما دارن یا خیر. در صورت تایید آخرین بکاپ رو ریستور کنید.

  17. سلام خسته نباشید . حدودا ما اگر یه چیز را در مظر بگیریم صفحاتی هستند که گوگل شناسایی میکنه . بنظر من اصلا نه دسته بندی نه برچسب به هیچ عنوان ایندکس نباید بشن که بخان قدرت بگیرند .
    هرچی صفحات با مفهوم تر باشه گوگل اهمیت بیشتر میده . اینم در نظر بگرید ، که مثلا CMS مثل وردپرس در دسته بندی یک سری چیزا رو محدود کرده . و تجربه نشون ذاده تو کلامت سخت هیچ وقت url ی مثل Tag رتبه گرفته باشد . در رابطه با مخلوط کردن دسته بندی ا .اینو نشون میده که این وب سایت منظم هست …..البته در برخی کسب و کارها بودنش در سایت مهمه ولی برای گوگل وهم نیست . اگرم بخام مثالی براتون بزنم شما .. با چهار تا از دوست های من که داخل ماشین نشستن کار داری (4تا دوست نقش .محتوا . ماشینم دسته بندی ) شما الان نقش گوگل داری میری سمت 4تا دوست یا ماشین 😁 . مثال جهت طنز گفتم … موفق باشید .

  18. سلام .ممنون از توضیحات خوب شما نطرات وجوابها را خواندم .سئوال من ؟محصول من دارای تنوع زیادی است وحدود 400 نوع می باشد من در دسته بندی بصورت تک تک تعداد20 تا را نوشتم حالا می بینم اشتباه کردم .بعضی هارا هم بعنوان دسته مادر انتخاب کردم .خلاصه میخوام تمتم اینهارا در 2 ال 3 دسته قرار دهم .با ویرایش دسته که آموزش دادید.یکارهای کردم ولی دسته اولی که میخوام پاک بشه و داخل سایت چهره جمع وجوری پیدا کند نمیشود .چکار کنم تا اسم دسته نه محتوای داخلش پاک بشه وتعدادش کمتر بشه .

  19. سلام. در وردپرس وقتی روی گزینه رسانه کلیک میکنیم و عکس ها رو به صورت فهرست وار نمایش می ده، در قسمت “بارگزاری شده در” زیر عناوین، کلمه پیوست و جداسازی دیده میشه. وقتی پیوست به مطلب دیگری می زنیم اونجا نمایش داده نمیشه. دلیلش چیه؟ یا جدا سازی هم می زنیم از اون مطلب حذف نمیشه. اصلا کاربرد پیوست و جداسازی در این قسمت چیه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این قسمت بیشتر برای این مورد کاربرد داره که تشخیص بدید چه فایلی در چه صفحه ای از سایت شما استفاده شده.
      به عنوان مثال لیستی از فایل های تصویری و ویدیویی برای شما لیست میشه و در ستون “بارگذاری شده در” به شما میگه که این فایل در کدوم یک از صفحاتتون درج شده.
      گزینه های جدا و پیوست عملا تغییری رو در محتوای شما ایجاد نمیکنن تنها به عنوان نشانه گذاری یک فایل کاربرد دارن.

  20. سلام
    من نمیدونم آیا در توضیحات محصولات و توضیحات دسته بندی ها لینک داخلی یا خارجی بزاریم یا نه؟

    1. سلام رزبخیر؛
      لینک های داخلی و خارجی به خودی خود مفید هستن.
      باید نیاز کاربر رو بررسی کنید اگر در جایی نیاز به مشاهده اموزش، مطلب، تصویر، محصولات مشابه و… بود لینک سازی بسیار مفید واقع میشه.

  21. سلام وقتتون به خیر
    برای لینک های دسته بندی چطور میشه اونا رو کوتاه کرد ؟
    برای مثال برای دسته بندی زیر = دیجیتال> گوشی موبایل > اپل
    در قسمت url به این شکل نشون میشه = domain.com/category/digital/mobile/apple
    آیا امکانش به این شکل نمایش داده شود
    domain.com/category/apple

  22. سلام
    محصولات > دسته بندی ها و برچسب ها باز کردم وقتی نام و نامک مینویسم ذخیره میکنم میگه مشکلی رخ داد و هم میگه تعریف نشده چرا؟تازه ووکامرس نصب کردم

    1. سلام روزبخیر؛
      وردپرس رو به آخرین نسخه ارتقاء بدید.
      دیتابیس رو ریپیر کنید.
      افزونه ووکامرس رو هم موقت غیر فعال و وضعیت رو چک کنید.
      قبل از هرکاری از کل سایت و دیتابیس بکاپ تهیه کنید.

  23. سلام خسته نباشیدمطلبتون خیلی خب بود ممنون از اینکه دانش خودتونو با دیگران هم به اشتراک میزارید. ی سوالی برام پیش اومد ممنون میشم راهنمایی کنید.
    الان من سایت موزیک مختص استان مازندارن آهنگ های شمالی دارم درسته ک برای هر خواننده با اسمش هم برچسب داشته باشم هم دسته بندی؟ یا بهتره با اسم خواننده برچسب داشته باشم و همه آهنگ ها مازندارنی یک دسته داشته با عنوان مثلا آهنگ مازندرانی؟

    1. سلام روز بخیر؛
      بهتره نام دسته بندی و برچسب تکراری و مشابه نباشه. از نظر اصولی مورد دوم که فرمودید بهتر هست. هم از جهت عدم تکرار و هم اینکه هر موزیک در دسته بندی منظمی قرار میگیره و کاربر راحت تر به موارد دلخواهش دسترسی پیدا میکنه در کنارش از برچسب های اصولی استفاده کنید.

  24. سلام و خسته نباشید
    حذف کردن دسته های تکراری کار مناسبی هست؟
    من مواجه شدم با یک سایت با دسته بندی های زیاد، تکراری و نامرتب
    آیا راهی بهتر از حذف کردنشون برای مرتب کردنشون وجود داره؟
    و یک سوال دیگه دسته های که هیچ محصولی بهشون ارجاع نشه پاک بشن بهتر هست. درسته؟

    1. با سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه دسته بندی های وب سایت شما ایندکس شده اند حذف آنها به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست. چرا که باعث ایجاد صفحات 404 شده و این امر روی سئو وب سایت تاثیر منفی می گذارد. در خصوص ترکیب دسته ها و برچسب های موجود نیز می توانید از افزونه Term Management Tools استفاده نمایید. عملکرد این افزونه به صورت صد در صد توسط مجموعه میزبان فا تست نشده است اما در زمینه ترکیب دسته ها می تواند برای شما مفید واقع شود.
      موفق و پیروز باشید

  25. سلام. من یه سایت مقاله دارم.تازه دسته بندی و پرچسب گزاری کردم اما ایندکس نکردم هنوز چون شک دارم به خوب بودن دسته بندی.ممنون میشم کمکم کنید. یه دسته دارم به نام مقاله دارای دو زیر دسته تحت عنوان مقاله انگلیسی و مقاله فارسی و هرکدوم از این دو دسته دارای چند تا زیر دسته تحت عنوان رشته های تحصیلی مختلف مثل عمران و کامپیوتر و … هستند.
    به نظرتون همینطور بمونه یا تغییر بدم ؟
    خیلی ممنون

    1. سلام و احترام؛
      دسته بندی و برچسب برای نظم و ساماندهی محتوا هستش و اگر دسته بندی درستی ایجاد نکرده باشید بعد از گذشت زمان و افزایش تعداد مقالات، دچار مشکل خواهید شد. از همین ابتدای کار باید به صورت چارت مشخص کنید که قرار هست در چه حوزه هایی فعالیت داشته باشید و تمام شاخه ها رو مشخص کنید. موضوعات تکراری و مشابه میتونن به عنوان برچسب تعیین بشن.
      به عنوان مثال ما در بلاگ میزبان فا یک دسته بندی کلی تحت عنوان میزبانی وب داریم و کلیه مقالات مرتبط با کنترل پنل ها داخل این دسته قرار میگیرن منتهی برچسب سی پنل یا دایرکت ادمین میخورن و از هم تفکیک میشن. اگر سعی کنید دسته و برچسب هم مشابه نباشن که خیلی عالی تر میشه.
      حالا فرض کنید لینک برچسب یا دسته بندی ایندکس بشه ایا عنوان دسته یا برچسب موردی هست که توسط کاربران جستجو بشه و به واسطه این لینک ها هم ورودی دریافت کنید؟
      اگر هدفمند عمل کنید در اینده ورودی هدفمند هم دریافت می کنید اما اگر صرفا برای جداسازی مقالات دسته ایجاد کنید در اینده نمیتونید روی لینک برچسب و دسته ها مانور بدید. گاها این لینک ها از خود مقاله ورودی بیشتر دارن.
      برای همین تمامی موضوعات رو روی برگه پیاده سازی کنید و ابتداحوزه فعالیت رو مشخص کنید. سپس بر اساس این چارت، موضوعات تکراری رو به عنوان برچسب و موضوعات کلی رو دسته در نظر بگیرید.
      در خصوص فارسی و انگلیسی بودن مقاله هم میتونید در راستای دو زبانه کردن سایت اقدام کنید.

  26. سلام وقت بخیر
    فرض کنید عنوان نوشته اینه: 10 نکته در خصوص مسیر بحرانی پروژه
    برچسب این باشه: مسیر بحرانی پروژه
    آیا حالت فوق ایراد داره؟
    یعنی اینکه “برچسب مشابه عنوان نوشته نباشه” در چه حده؟ کامل یکی نباشه؟ مثل مثال فوق باشه اکیه؟

    1. سلام و احترام؛
      برچسب هم مثل category برای ساختار بندی و دسته بندی کردن هست.
      منتهی از برچسب برای دسته نبدی های داخلی استفاده میشه.
      هر چقدر برچسب ها تکراری و عام تر باشن بهتر هست.
      بررسی کنید ایا استفاده از برچسبی تحت عنوان “مسیر بحرانی پروژه” میتونه برای کاربر شما یک دسته بندی داخلی تلقی باشه؟ ایا این برچسب برای سایر نوشته ها هم استفاده میشه؟ ایا این برچسب عام و پرتکراره؟
      مضامین مشترک بین موضوعات می تونن برچسب تلقی بشن و بهتره با نام دسته بندی و سایر موارد مشابه نشن.

  27. سلام
    من متوجه شدم که صفحه ای از سایتم که دسته بندی دو مرحله دارد با دو آدرس باز میشود.
    A.com/product-category/sport/massage-tools/
    A.com/product-category/massage-tools/
    آیا برای رفع این مشکل باید افزونه خاصی نصب کرد یا تنظیمات خاصی دارد؟

  28. سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات خوبتون، یه سوال داشتم اینکه من یه دسته یا برچسب ایجاد میکنم آیا نام دسته یا برچسب با نامکی که در اون دسته ایجاد میشه باید یکی باشه
    یا میشه نام دسته به فارسی باشه ولی نامک به انگلیسی باشه موردی پیش نمیاد ؟

  29. سلام شبتون به خیر و سلامتی آیا فقط ایجاد دو دسته با نام و نامک انگلیسی در جایگاه خودش برای مطالب و تصاویر و ویدیو های داخل سایت کافیه و سیستم خودش میخونه یا هر محتوا که ساخته میشه مدیرسایت باید در خصوص برچسب و دسته کار خاصی انجام بده اصولیشو میخوام بدونم لطفا راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *