آموزش های وردپرس

آموزش رفع خطای Make AJAX cacheable در GTmetrix

یکی دیگه از خطاهایی که به ندرت در هنگام تست سرعت سایت با GTmetrix باهاش مواجه میشیم با عنوان Make AJAX cacheable در جی تی متریکس نمایش داده میشه که مربوط به لود صفحات به صورت آجاکس در سایت هست و تا زمانی که از این قابلیت در سایت استفاده نکرده باشید خطای از این بابت نخواهید داشت. این خطا مربوط به تست سرعت سایت با الگوریتم‌های یاهو هست و برای همین در ستون Yslow جی تی متریکس بهتون نمایش داده میشه.

تو این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به نحوه برطرف کردن خطای Make AJAX cacheable در جی تی متریکس بپردازم که با استفاده از این آموزش در صورتی که از Ajax در سایت استفاده کرده باشید میتونید ارور مورد نظر رو برطرف کنید.

آموزش رفع خطای Make AJAX cacheable در GTmetrix

همونطور که میدونید با استفاده از قابلیت Ajax میتونیم بدون اینکه نیاز باشه صفحات سایت رو از نو لود کنیم، محتوای دلخواه رو در حالت پس زمینه به کاربران نشون بدیم. یعنی اگر از آجاکس استفاده کنید، برای نشون دادن یک محتوای خاص نیازی به لود مجدد صفحه نیست و درخواست‌ها به صورت پس زمینه از سمت سرور دریافت میشن. توی این حالت روند پاسخدهی از سرور به صورت بهینه‌تری هست و اگه به درستی از آجاکس استفاده کنید، صفحات با سرعت خیلی بهتری لود خواهند شد.

جدایی از این موضوع درخواست‌ها هم قابلیت اینکه کش بشن رو دارن و بخاطر همین موضوع میتونید سرعت بارگذاری رو دو برابر بیشتر هم بکنید. اگر به خطا هم دقت کنید کلمه کش در اون وجود داره و از شما درخواست این رو هم میکنه که قابلیت آجاکس رو به صورت کش شده استفاده کنید. ارور Make AJAX cacheable که مربوط به Yslow جی تی متریکس میشه خیلی کم رخ میده و تقریبا میشه گفت رخ دادن این خطا وجود نداره. اگر هم این خطا وجود داشته باشه به معنی توصیه شده است، چرا که در بهبود سرعت لود سایت تاثیر بسیار خوبی میتونه داشته باشه. پس اگر هم با این خطا مواجه شدید کافیه که چنین قابلیتی رو در سایت پیاده سازی کنید.

برای اینکه درخواست‌های آجاکس رو به صورت کش شده لود کنید هم میتونید از گزینه‌های زیر استفاده کنید:

چون این خطا طوری نیست که به صورت عمومی باشه و یک حالت خاصی رو داشته باشه، برای برطرف کردنش نیاز به این دارید که کدنویسی کنید و شرایط در دو سایت کاملا مختلف خواهد بود. پس اگه شما هم با خطای Make AJAX cacheable در تست سرعت سایت با جی تی متریکس مواجه شدید باید از یک کدنویس کمک بگیرید تا با بررسی قابلیت آجاکس در سایت، کدنویسی مربوط به ajax رو بررسی و بهبود بده.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید که با خطای Make AJAX cacheable در GTmetrix آشنا بشید. در صورتی که با این خطا مواجه شدید و سوال یا مشکلی در این زمینه دارید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *