آموزش های هاست و دامنه

هاست چیست ؟ و چرا باید یک هاست خوب بخریم ؟ + فیلم آموزشی

آقای رایان برای خودش یه دامنه مناسب خریده و حالا میخواد وب سایتش رو داخل اینترنت راه اندازی کنه تا با معرفی وب سایتش به مشتریاش حسابی کسبو کارشو توسعه بده، اما به اصطلاح های عجیبو غریبی مانند هاست یا میزبانی وب برخورد کرده، اگر شما هم تصمیم دارید برای خودتون یک وب سایت راه اندازی کنید بعد از ثبت یه دامنه خوب جهت راه اندازی وب سایت باید یک هاست مناسب برای خودتون خریداری کنید. اما قبل از اون باید بدونید که اصلا هاست چیست و چرا باید هاست خوب بخریم

aparat-banner

هاست چیست ؟

تصور کنید که تصمیم گرفتین یک ویلای زیبا خارج از شهر در یک منطقه خوش آب و هوا برای خودتون بسازید تا از دوستان و آشنایانتون بخواین برای تعطیلات آخر هفته از طریق دنبال کردن آدرس ویلای شما به اونجا بیان و اوغات فراغتشون رو در اونجا سپری کنند. حالا اسم این ویلا رو هاست میذاریم.

اگر بخوایم ویلا بسازیم یک ویلای خوب چه ویژگی هایی داره ؟

علاوه بر این که زمین ویلا باید در یک منطقه خوش موقعیت و قابل دسترس واقع شده باشه تا دوستانتون بتونن به راحتی به اونجا بیان یه ویلای خوب باید در مقابل سیل، زلزله و طوفان هم مقاوم باشه و امکانات تفریحی مناسبی هم جهت گذروندن اوغات فراغت داشته باشه.

داخل اینترنت هم اگر بخواین یک وب سایت خوب داشته باشین و از دوستان و آشنایانتون بخواین با مراجعه به اون از محصولات و خدمات شما استفاده کنند باید بتونین اطلاعات سایتتون رو در یک فضای امن و مطمئن بر بستر اینترنت قرار بدین و اینطوری همیشه تمام اطلاعاتتون در سرتاسر جهان در دسترسه، ما به فضایی که فایل ها و اطلاعات سایتتون رو در اون قرار میدهید میگیم هاست یا میزبانی وب که این فضا رو باید از شرکت های هاستینگ تهیه کرد.

هاست چیست

حالا میخوایم بدونیم ویژگی های هاست خوب چیست ؟

  • یه هاست خوب باید همیشه در دسترس باشه و قطعی های پی در پی نداشته باشه.
  • پرسرعت باشه تا سایت ما همیشه با سرعت بالایی برای کاربرانمون باز بشه.
  • در مقابل حملات و ویروس های اینترنتی هم مقاوم باشه
  • امکانات جانبی خوبی هم جهت راه اندازی یک وب سایت خوب داشته باشه
  • و…

اگر بخوایم بیشتر در مورد هاست براتون توضیح بدیم، هاست قسمتی از یک سرور همیشه روشنه که به صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصله و اگر اطلاعات سایتمون رو بر روی هاست قرار بدیم وب سایتمون چون دیگه تو اینترنته همیشه در سرتاسر جهان در دسترس قرار میگیره و دوستان و مشتریانمون میتونن با وارد کردن آدرس سایتمون در مرورگر در هر لحظه از شبانه روز وارد سایتمون بشن و به تمام محصولات و خدماتمون دسترسی داشته باشند. اگر شما هم تصمیم دارید وب سایتتون رو راه اندازی کنین بعد از ثبت یک دامنه مناسب باید برای خودتون یه هاست مناسب خریداری کنید.

اما صبر کنید…

صبر کنین انتخاب و خرید یک هاست خوب به همین آسونی ها هم نیست و برای پیدا کردن یک شرکت هاستینگ مناسب باید با ویژگی های یک هاست خوب آشنا بشین، در ویدئو های بعدی به شما میگیم که یه هاست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه و اصول انتخاب هاست مناسب چیه و برای فروشگاه اینترنتی چه هاستی مناسبه ؟ پس با میزبان فا همراه باشید.

داستان های آقای رایان درمورد هاست و دامنه

در حال حاضر سرویس های هاست متنوعی توسط مجموعه های هاستینگ ارائه شده که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن اما نکته ای که همیشه باید به اون دقت داشته باشید اینه که:

  • آیا این هاستی که خریداری می کنم 4 فاکتور اساسی که در ابتدای مقاله ذکر شد یعنی امنیت، سرعت، امکانات جانبی و آپتایم بالا را داره؟
  • آیا مجموعه هاستینگ معتبر هست و از زیر ساخت های قدرتمند و جدید برای میزبانی سایت من استفاده می کنه؟
  • چند سایت دیگه روی این سرور قرار دارن؟
  • هاستینگ میزبان من چه امکاناتی ارائه کرده و آیا از پشتیبانی خوبی برخورداره تا هر زمان مشکلی برای هاستم پیش اومد به راحتی بتونم کمک بگیرم…

حالا که متوجه شدید هاست چیست تمام این سوالات را باید زمان خرید هاست بررسی کنید. سپس یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب نمایید. میزبان فا با ارائه سرورهای به مالکیت 100 درصدی با زیرساخت قدرتمند که تعداد محدودی سایت روشون قرار داده میشه تونسته امنیت و سرعت رو برای کاربران خودش به ارمغان بیاره اگر شما هم مشتاق هستید تا سرویس های قدرتمند میزبان فا با آپتایم 100 درصد رو بررسی کنید می تونید روی لینک زیر کلیک کنید. 😍

خرید هاست ابری

4.1/5 - (64 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. سلام من یک ربات تلگرامی دارم با پانزده هزار عضو فعال چه هاستی براش خوبه؟قیمتش چند در میاد؟

  2. سلام
    میخوام یه سایت شامل کلیپ و فایلای متنی راه اندازی کنم
    میخواستم ببینم مشخصات هاستی که باید تهیه کنم چیه؟
    ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      قبل از هر چیزی باید بر اساس امکاناتی که سایتتون قراره ارائه کنه نیازسنجی هایی انجام بدید.
      اینکه برای نگهداری کلیپ هاتون از فضای هاست استفاده می کنید یا خیر؟ اگر پاسخ بله باشه باید به دنبال هاست هایی با فضای بالا باشید.
      اینکه امکان پخش آنلاین یا دانلود کلیپ هاتون وجود داره یا خیر؟ اگر بله پس باز هاستی با پهنای باند بالا نیازه .
      این کلیپ ها برای دانلود هستن یا خیر و…
      یکسری موارد باید قبل از تهیه هاست بررسی بشه تا بتونید یک هاست با منابع متناسب با نوع کسب و کارخودتون تهیه کنید. برای ردیافت مشاوره میتونید با شماره 02191001379 داخلی 1 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  3. سلام
    مثالتون برای هاست که گفتید مثل آدرس ویلا میمونه اصلا خوب نبود و بیشتر شبیه توضیح دامین میمونه تا هاست!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بهتر بود میگفتید آدرس ویلا دامینه و فضای داخل ویلا هاسته.

    1. سلام روزبخیر؛
      در این مثال هاست ویلا هستش و دامنه هم مسیر رسیدن به ویلا هست. 😊

  4. سلام خسته نباشید ببخشید من میخواستم ی سایت برای ابزاریراق راه بندازم میخواستم راهنماییم کنین لطفا

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از پیشنهاد شما. ساخت ویدیوهای جدید و به روزرسانی ویدیوهای قبلی با گوینده جدید در دستور کار مجموعه است.
      موفق و پیروز باشید

  5. باسلام، لطفا به جای هاست بنویسید هوست که تلفظ صحیح کلمه انگلیسی (host) است. معنی آن هم “میزبان” می باشد. باتشکر و عرض معذرت

    1. با سلام دوست عزیز
      کلمه هاست کلمه ای است که در زبان فارسی به عنوان مترادف عبارت انگلیسی این کلمه جا افتاده است و در سرچ گوگل نیز شما می توانید با این کلمه نتایج مورد نظر خود را پیدا کنید. به همین دلیل نیز به طور معمول از کلمه ای که میان عموم رایج و شناخته شده است، استفاده می شود.
      موفق و پیروز باشید

  6. سلام یه سوال داشتم.
    به من پیشنهاد شده که یه هاست با قیمت هشتصد تومن بخرم و آموزش رایگان برنامه نویسی ببینم
    میهواستم ببینم واقعیه یا کلاهبرداری؟؟
    با تشکر

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      باید از میزبان هاست جویا شوید که آیا با شخصی همکاری تجاری دارند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *