آموزش های هاست و دامنه

انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت + فیلم آموزشی

aparat-banneryoutube-banner

انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت :

آقای رایان تصمیم گرفته یک دامنه مناسب برای وب سایتش ثبت کنه تا بتونه وب سایتش رو سریع تر راه اندازی کنه، اما پس از صرف زمان خیلی زیاد هنوز موفق نشده یک دامنه مناسب برای خودش انتخاب کنه ، شاید شما هم بار ها تصمیم گرفته اید یک دامنه برای خودتون ثبت کنید اما با معیار های ثبت دامنه مناسب آشنا نبوده اید، در این فیلم آموزشی نحوه انتخاب یک دامنه مناسب را به شما آموزش می دهیم.

آیا می دانستید انتخاب و ثبت یک دامنه مناسب می تواند نقش چشمگیری در موفقیت وب سایت شما داشته باشد ؟

به همین دلیل بررسی و انتخاب یک دامنه خوب همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به نظر شما یک دامنه مناسبت چه ویژگی هایی دارد و چه معیار هایی را باید برای انتخاب یک دامنه مناسب رعایت کنیم ؟

10 معیار مهم جهت انتخاب نام دامنه مناسب

  1. نام دامنه باید کوتاه و کمتر از 12 حرف باشد، نمونه ای از دامنه های کوتاه و روان yahoo.com ، alexa.com و microsoft.com هستند.
  2. نام دامنه باید به راحتی در ذهن ها ماندگار شود، نمونه ای از دامنه های ثبت شده که همواره در ذهن مخاطبین ماندگاری دارند google.com ، apple.com و aparat.com هستند.
  3. به هیچ عنوان از اعداد و کارکتر های اضافه در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید، نمونه ای از دامنه هایی که در آن ها از کارکتر های اضافه استفاده شده است : iran-learn.com که در آن از کارکتر دش (-) استفاده شده است، server4you.com استفاده از عدد 4 در نام دامنه، sserver.com استفاه از دو حرف ss در کنار یک دیگر.
  4. از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده کنید، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما هموراه باعث می شود در موتور های جستجو خیلی سریع تر از رقیبان خود سبقت بگیرید به عنوان مثال دامنه هایی مانند downloadmusic.com و musicirani.com می توانند به ترتیب در کلمات کلیدی و رقابتی مانند دانلود موزیک و موزیک ایرانی در صدر نتایج موتور های جستجو باشد.
  5. از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه استفاده کنید، شاید برای شما هم جالب باشد اما 70 درصد از کاربران اینترنت عادت دارند نام دامنه را با پسوند های رایج و متداول مانند com. و ir. در مرورگر خود وارد کنند، پس از همان ابتدای کار سعی کنید پسوند های ir. و com. را برای وب سایتتان به ثبت برسانید.
  6. آدرس دامنه شما باید منحصر به فرد باشد و به هیچ عنوان کپی برداری شده نباشد، از نام برند های بزرگ و مشهور در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید و این را بپذیرید که اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران، پس به هیچ عنوان از نام تجاری دیگران در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید، این موضوع اگر چه از لحاظ قانونی برای شما دردسر ساز نباشد اما قطعا به اعتبار شما در آینده ضربه وارد می کند، نمونه دامنه ای که در آن از نام برند های بزرگ استفاده شده است را می توان apple-server.com نام برد، البته ممکن است این دامنه اصلا وجود نداشته باشد و فقط جهت تفهیم موضوع بیان شده است.
  7. بهتر است نام دامنه مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت باشد، به عنوان مثال دامنه های ketabnak.com ، mobile.ir ، estekhdam.com به ترتیب متعلق به شرکت ها یا برند هایی هستند که در زمینه موبایل، کتاب و استخدام فعالیت دارند، مرتبط بودن نام دامنه با زمینه فعالیت وب سایت باعث می شود ربات های موتور های جستجو و بازدیدکنندگان از وب سایت خیلی راحت تر زمینه فعالیت وب سایت را تشخیص دهند و استفاده از این نوع دامنه ها باعث جلب اعتماد مشتری و موتور های جستجو می شود و بدون شک در موفقیت شما نقش بسزایی خواهد داشت.
  8. دامنه مناسب برای همه به یک شکل نوشته می شود، به عنوان مثال دامنه سرور فور یو دات کام را می توان به دو صورت server4you.com و serverforyou.com نوشت، به ظاهر ممکن است استفاده از چنین دامنه هایی برای مخاطبان شما کمی جذاب هم باشد اما در حقیقت استفاده از این نوع دامنه ها برای برند های نوپا که تازه تاسیس شده اند دردسر ساز خواهد شد.
  9. دامنه ir. سایتتان را از همان ابتدای کار به ثبت برسانید، بار ها و باره ها شاهد این بوده ایم که افراد دامنه های بین المللی com. بسیار زیبایی برای خودشان به ثبت رسانیده اند و مشغول استفاده از دامنه بین المللی خود شده اند اما پس از مدت اندکی که تصمیم گرفته اند دامنه ir. وب سایتشان را نیز ثبت کنند متوجه شده اند که پسوند دات آی آر همان دامنه قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده و در حال استفاده است و یا این که ثبت کننده دامنه آی آر تصمیم دارد آن را با قیمت بسیار هنگفتی به شما بفروشد.
  10. عجله نکنید، در انتخاب و ثبت یک دامنه هیچگاه عجله نکنید و زمان زیادی را صرف بررسی و انتخاب بهترین ها کنید تا در سال های بعد از انتخاب نام دامنه خود پشیمان نشوید.

نام دامنه بزرگترین اعتبار یک وب سایت است، پس بهتر انتخاب کنید.

در صورتی که در انتخاب نام دامنه به سوال یا مشکلی برخورد کرده اید آن را از طریق فرم ارسال نظر در پایین این مقاله آموزشی ارسال کنید، ما خوشحال می شویم به سوالات و مشکلات شما پاسخ دهیم.

داستان های آقای رایان درمورد هاست و دامنه

3.8/5 - (51 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۳۸ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    نام دامنه من ketabdoostan است. پسوند های com ir net org و دامنه ketabdostan ( یک حرف o) را خریداری کرده ام . سایت من یک فروشگاه اینترنتی کتاب است . که در حال حاضر با آدرس ketabdoostan.com باز میشود. با خواندن مقاله شما ( که در گوگل پلاس منتشر کردم) میخواهم پسوند سایت را به آی آر تغییر دهم. با توجه به آنکه چند ماه از راه اندازی سایت من گذشته است و در گوگل با اپسوند کام ثبت شده است آیا توصیه به این کار میکنید. درضمن لطفا نظرتان را در مورد کیفیت این دامنه بفرمایید. آیا ارزش سرمایه گذاری بلند مدت را دارد؟ پیشاپیش از راهنمای شما تشکر می کنم.

    1. سلام
      از عنایت شما نسبت به این مجموعه متشکرم.
      ببینید نکته مهمی که باید بهش توجه کنید اینه که اگه به من بگن برو به * سایت کتاب دوستان * و کتاب بخر من داخل مرورگرم مینویسم ketabdustan.com یا ketabdustan.ir یعنی دوستان رو اینجوری dustan مینویسم نه dostan و نکته بعد اینه که هیچوقت به ذهنمم نمیرسه که دوتا حرف o یا دوتا حرف u داخلش تایپ کنم، نام دامنه بزرگترین اعتبار وب سایت محسوب میشه و به نظر من این دامنه ارزش سرمایه گذاری بلند مدت رو نداره (البته این فقط نظر شخصیه منه) اگر میخواین واقعا تو این زمینه فعالیت کنین حتی می تونین از کلمه book هم در نام دامنه استفاده کنین و بهتون توصیه میکنم صفت هم داخل نام دامنه استفاده نکنید یا از یه صفت بهتر استفاده کنین چون ممکنه یه مقدار اعتبار دامنه تو ذهن مخاطب کم بشه، منظورم اینه که به جای کلمه دوستان میتونین از یه اسمی یا صفت دیگه استفاده کنید، مثل کتاب بزرگمهر، کتاب برنا، کتاب مهر، کتاب مهرگان، کتاب زرین و …..
      و یه نکته دیگه هم که باعث میشه نام دامنه باکلاس تری داشته باشین اینه که نام دامنه اینجوری باشه (کتاب+صفت یا اسم)
      یعنی مثلا بشه: دیجی کتاب، دیجی بوک، رایان بوک، برنا بوک، زرین بوک و …، بهتون توصیه میکنم به جز من باز هم با مشاور های تجارت الکترونیک دیگری هم مشورت کنید و زمان زیادی صرف کنید تا بهترین دامنه رو انتخاب کنید، وقتی که بهترین و اصولی ترین ساختار دامنه رو پیدا کردین کارتون رو با قدرت شروع کنین و روی دامنه جدیدتون با خیال راحت سرمایه گذاری کنید.

  2. واقعا مطلب جالب و مفیدی بود و استفاده کردم ، از سایت خوبتون متشکرم

  3. باسلام ازمقاله خوبتون
    من هدفم ایجاد یک فروششگاه اینترنتی موبایل است میشه شما به من پیشنهاد کنید چه دامنه ای ثبت کنم؟
    اصلا دامنه خوب پیدا نمیکنم

  4. ببخشید تخصص بنده در زمینه روانشناسی و nlp و هیپنوتراپی و برنامه ریزی فردی و سازمانی و هدف گذاری و خانواده ست.
    ولی یک ماه درگیره انتخاب نام شرکت و دامنه و برند هستم.
    خیلی دوس دارم اسمم داخل برندم باشه.و البته اصراری ندارم.
    ۲۰ اسم مختلف انتخاب کردم ولی هنوز سردرگمم.میشه راهنمایی بفرمایید.

      1. سلام
        خسته نباشید
        یه سایت میخوام بزنم محتوای سایت هم شامل همه چیز باشه علم و هنر و تکنولوژی و آموزش و …
        رو نام دامنه موندم نمیدونم چی انتخاب کنم؟به اسم خودم یه سایت زدم ولی بعد متوجه شدم با اسمم باشه مناسب نیست
        شما میتونید راهنمایی کنید که چه نامی برای دامنه انتخاب کنم؟
        هم اول حرف اسممه و tech هم که تکنولوژیه
        چون سایت مربوطه به همه حوزه ها هست و بیشتر به حوزه تکنولوژی میخوره
        نظر شما چیه؟

        1. سلام و احترام؛
          انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش ولی مهم ترین فاکتورها در این پروسه مرتبط بودن نام دامنه با کسب و کار، کوتاه و خوانا جوری که کاربر به راحتی آدرس مورد نظر رو در ذهنش به خاطر بسپاره و در دفعات بعدی بتونه به وب سایتتون مراجعه کنه.

  5. سلام.خیلی ممنون از نوشته های خوبتون.سایت من در مورد غذا و خوراکیهاست که دامینم رو نوشتم.سوالی که مدتیه دارم اینه که وقتی من مطالب رو با کلمات فارسی مثلا غذا سئو میکنم،دامنه که با حروف انگلیسی هست چه تاثیری روی سئوی سایت داره؟

    1. سلام
      وب سایت شما را مشاهده کردم…
      سئو فراتر از کلمات و بک لینک ها هستش، وب سایت شما رابط کاربری و ظاهر مناسبی نداره! حتما پیشنهاد می کنم که به ظاهر وب سایتتون اهمیت بیشتری بدید.
      درمورد وجود کلمات کلیدی انگلیسی در نام دامنه، گوگل اخیرا اعلام کرده که دیگه این مورد اعتبار چندان زیادی برای ربات های گوگل نداره…
      اما یک سوال:
      آیا نام *خورده بازار* ارتباطی به موضوع فعالیت وب سایت شما دارد؟
      نام وب سایتتون رو به یک شخص بگید و بگین اسم سایت من خورده بازاره، به نظر شما تو این سایت چه محتوا هایی وجود داره؟ اگر پاسخی که دادن با زمینه تولید محتوای وب سایت شما ارتباطی نداشت، حتما باید به فکر تغییر نام دامنه وب سایتتون باشین.
      موفق باشید ?

  6. سلام
    بیش تر ویدیو های سایت (ماجرای خرید هاست و دامنه اقای رایان و …) مشاهده کردم
    اما هنوز اسم مورد نظرم رو برای دامنه پیدا نکردم و اینکه بیش تر دامنه های مرتبط با سایتم گرفته شده
    به نظر شما اسم دامنه رو چی بزارم یا نکاتی رو بهم معرفی کنید
    اسم دامنه : مرتبط با سایت های کودک
    محتوای سایت : انیمیشن ، مطالب اختصاصی کودک ، آزمون ،آموزش ، سرگرمی ، پدرانه و مادرانه و …

  7. سلام وقت بخیر، مقاله هاتون عالی اند واقعا ممنونم. من آموزش های سایت moz رو در مورد دامنه خوندم دیدم تاکید کرده که حدالامکان دامنه با پسوند .com خریداری کنید چون معتبر ترین و دردسترس ترین دامنه هست. میخواستم بپرسم اگر من دامنه ی سایتم رو با پسوند .com راه اندازی کنم و همان دامنه را با پسوند .ir هم ثبت کنم و ریدایرکت 301 کنم روی .com ، برای سئوی سایتم خوبه یا نه؟ و سوال دوم اینکه آیا لازمه بقیه ی پسوندهای معتبر دامنه (org,net,..) رو هم بخرم تا دیگران نتونند بعدا اون رو ثبت کنن؟

    1. سلام و وقت بخیر، بله شما میتونید هر پسوند که متعلق به نام دامنه شماست را خریداری کنید و بعد از اینکه سایت خودتون را با پسوند com. بالا آوردید سایر دامنه‌ها را به صورت 301 روی این دامنه ریدایرکت کنید.

  8. سلام.من یک سایت در مورد فروش کاربرگ درسی بزنم اسمشو بهتره چی بزارم
    digi karbarg
    dowmloadkarbarg
    ekarbarg
    پیشنهاد شما چیه
    میخوام یک بالای همه کاربرگهام اسم سایتم و لگو آن باشه

  9. سلام وقتتون بخیر
    من قصد دارم یک سایت آموزشی شامل مطالب آموزشی متوسطه و دانشگاه و همچنین تدریس خصوصی راه اندازی کنم.اما در انتخاب اسم سر درگم هستم.چندین اسم هم انتخاب کردم ولی دامنه انتخابی قبلا ثبت شده بود.ممنون میشم من رو راهنمایی کنید که بهتره چه کلماتی در دامنه باشه.
    تشکر

    1. سلام و وقت بخیر،
      برای انتخاب نام دامنه مناسب تو این حوزه ابتدا بهتره با جستجو در گوگل ببینید که چه کلماتی بیشترین جستجو را توسط کاربران دارند و بعد روی این کلمات تمرکز کنید و یکی از اونها و یا تلفیقی از چند کلمه را برای دامنه انتخاب کنید. تعیین اسم دامنه برای وبسایت پروسه طولانی هست که نشون دهنده خدمات شما خواهد بود، حالا این خود شما هستید که باید خوب روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و همچنین نحوه نگارش مقالات و آموزشهاتون را هم در نظر بگیرید طوری که تو هر بخش از محتوای سایت که شامل متنی، ویدئویی، عکس، صوتی و… میشه این نام مدام ذکر بشه و در ذهن مخاطب شما بمونه.

      1. سلام
        نکته های بدیهی بودند اما میتونستن کمک خوبی بکنن.
        اما توی کلیپ گفته بودید خیلی بهتره از پسوندها com و ir استفاده کنید. اما چرا خودتون از net استفاده می کنید؟!!!

        1. سلام و احترام؛
          پسوند دامنه بر اساس نوع کسب و کار انتخاب میشه.
          حوزه فعالیت میزبان فا زیرساخت اینترنتی هستش پس پسوند .NET بهترین انتخاب برای میزبان فا محسوب میشه. دامنه کام برای وب سایت های تجاری و IR برای سایت های ملی.

  10. سلام . سایت ما یک سایت در زمینه آموزش هست که هنوز راه ننداختم و فقط در مراحل خرید دامنه هستم .
    فعلا دو دامنه :
    Learning-Room.ir و LearningRoom.ir رو خریدم . اما به نظر خودم خیلی بلند هست . نام ” اتاق یادگیری ” هست .
    میشه در مورد انتخاب نام دامنه یکم راهنمایی کنید ؟ و دامنه های مناسب این اسم رو بهم بگید ؟
    تشکر فراوان

    1. سلام و وقت بخیر،
      برای این مورد ابتدا باید مشخص کنید که اتاق یادگیری که در نظر گرفتید قرار هست در چه حوزه‌ای برای یادگیری و آموزش فعالیت داشته باشید. بعد از این مرحله بهتره تا بر اساس کلمات کلیدی که اغلب کاربران جستجو میکنند یک دامنه مرتبط با موضوع انتخاب کنید.

  11. سلام.وقتی ما یک دامنه با حروف انگلیسی ثبت میکنیم،و تو ایران همه با حروف فارسی سرچ میکنن. ممکنه آدرس سایت مارو واسه اون شخص نیاره؟؟ میشه دامنه با حروف فارسی داشت؟

  12. با سلام
    بنده توصیه شما برای عجله نکردن در انتخاب دامین رو جدی گرفتم و انقدر طولش دادم که یکی دوسال گذشت و اصلا بیخیال شدم! :))

    راستش خیلی طول کشیده و بهترین اسمی که پیدا کردم رو وقتی سرچ کردم یک شرکت خارجی ثبت کرده و می‌فروشتش. میخوام بدونم چطوری میشه ازشون خرید یا قیمت رو پرسید؟ میزبان فا میتونه برام ثبتش کنه؟
    سپاس

  13. تشکر
    خلاصه و جامع نوشتین به دور از هر گونه حاشیه و متن اضافه
    توصیه می کنم موارد را کاربران جدی بگیرند به خصوص گزینه 9
    من دامنه ای دات کام داشتم که فراموش کردم آی آر را ثبت کنم ، متاسفانه کسی دیگه ثبت کرد و با اون اسم شروع به فعالیت کرد

  14. باسلام و وقت بخیر
    بنده در زمینه فروش محصولات خانه(برقی، آشپزخانه، صوتی و تصویری و . . .)فعالیت دارم میخواستم دز زمینه انتخاب دامنه بهم کمک کنید. برند خاصی هم ندارم فقط علاقه دارم اسم کالا در دامنه ام وجود داشته باشه. البته ممنون میشم شما تو این زمینه بهم کمک کنید.
    حالا دامنه چه با اسم کالا و چه بی اسم کالا

    1. سلام و وقت بخیر جناب نظری عزیز، از اونجایی که حیطه کاری شما چیزی هست که رقابت داخلش خیلی زیاد هست بهتره برای انتخاب دامنه اول سایت‌های همکاران را بررسی کنید و ببینید داخل گوگل چه عباراتی برای رسیدن به این سایت‌ها سرچ میشه و سپس بر اساس همین جستجو بهترین نام را برای سایت خودتون انتخاب کنید. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنم از یک نام برند استفاده کنید.

  15. با سلام و تشکر از وقتی که برای راهنمایی اختصاص میدید.اگر ممکنه یه مشاوره هم به من بدید.من قصد دارم یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم آکواریوم راه اندازی کنم اما حدود 2 ماهی هست برای انتخاب نام دامنه به نتیجه ای نرسیدم یعنی اسامی دامنه ی زیادی انتخاب کردم که وقتی چک کردم دیدم قبلا ثبت شده اند.خیلی برام مهمه که نام دامنم براحتی تو ذهن بمونه و اگر بخش اولش کلمه “آ کوا” باشه که عالیه.شما نظرتون چیه؟

    1. سلام و وقت بخیر، برای انتخاب نام دامنه مناسب برای فروش لوازم آکواریوم پیشنهاد می‌کنم از نام یک ماهی به همراه همین کلمه پیشنهادی استفاده کنید. بررسی کنید ببینید کدوم یکی از ماهی‌ها زیاد جستجو میشه، پر طرفدار هست و… کلا از همه نظر یک ماهی رو به عنوان برند خودتون انتخاب کنید.
      با اینکار میتونید لوگو و نام برند رو هم با نام یک ماهی انتخاب و طراحی کنید که از نظر ظاهری هم سایتتون کاملا متناسب و زیبا به نظر برسه.
      بهتره با همکارانتون که در زمینه فروش ماهی و ساخت آکواریوم فعالیت دارند پرس و جو کنید ببینید کدوم ماهی بیشتر خریدار داره و در ایران مورد استقبال هست تا همون ماهی رو به عنوان برندینگ انتخاب کنید.
      این صرفا راهکار پیشنهادی هست که اگر من دارای چنین کسب و کاری باشم به این شیوه عمل می‌کنم. می‌تونید با چنین ایده‌ای خودتون هم یک نام دامنه مناسب انتخاب کنید.
      پیروز باشید 🙂

  16. با سلام بنده نماینده بیمه هستم میخواستم یک سایت بیمه ای ثبت کنم که اطلاعات انواع بیمه نامه شرکتم را معرفی کنم دامنه هایی که انتخاب کردم okbimeh/mybimeh/justbimeh/clickbimeh میباشد میخواستم بدونم نظر شما چیه،کدوم دامنه بهتره،ممنون از مشاوره تون

  17. سلام ببخشید برای خرید و فروش لوازم همه چی خو رو صنعتی منزل دست دوم و نو و همکاری در فروش سایت بزنم نام مناسب چی؟ البته ی کانال هم دارم

    1. سلام محمد جان، شما باید اول بازار هدف رو انتخاب کنید. بعد بر همین اساس بینید چه کلماتی بیشترین جستجو رو در موتورهای جستجو داره و با استفاده از همین کلمات کلیدی یک نام مناسب و تک که کوتاه باشه و در ذهن هم باقی بمونه انتخاب کنید.

  18. سلام روزتون بخیر ممنون از وب سایت خوب شما

    بنده در زمینه تولید محتوا و ترجمه مقالات فعالیت دارم و میخوام یه سایت در این زمینه داشته باشم که بتونم فعالیت خودم رو به صورت تخصصی دنبال کنم.
    دنبال یه نام دامنه خوب چند روزی گشتم تا به tarjomebank.ir رسیدم و میخوام بدونم آیا tarjomebank.ir بهتره یا banketarjome.ir لطفا تا قبل اینکه کسی اونو بخره راهنماییم کنین ممنون میشم

    1. سلام، تفاوت چندانی با هم ندارند. اما اگه یه نگاه سر انگشتی از سرچ‌هایی که میشه از این دو کلمه داشته باشید، بانک ترجمه احتمال جستجوش بیشتر از ترجمه بانک هست. تو زبان فارسی وقتی یکی سرچ کنه برای ترجمه بانک بیشتر برای دونستن ترجمه عبارت به زبان‌های مختلف هست. اما وقتی سرچ کنه بانک ترجمه مسلمه که دنبال سایتی هست که به منبع بزرگی از ترجمه‌ها و… نیاز داره.
      به نظرم انتخاب «بانک ترجمه» بهتر هست. هر چند این مورد تو جستجو تاثیر زیادی نخواهد داشت.

    2. سلام وقت بخیر
      من دامنه ای انتخاب کردم که میخواستم هم com هم ir رو خریداری کنم ولی com رو خطا میده و میگه قبلا ثبت شده ولی سرچ میکنم اصلا همچین سایتی با com هیچ جا پیدا نمیکنه میگه سایت وجود نداره مشکل از کجاست به نظر شما؟

      1. سلام و احترام،
        میتونید از این دامنه هویز بگیرید در صورتی که قبلا ازاد نیست اجازه ثبت اون رو ندارید. گاها دامنه ها فقط رزرو میشن.

        1. سلام
          این کار رو هم انجام دادم مالکیت نداره و رزرو نشده جایی اصلا همچین چیزی رو پیدا نمیکنه

          1. باید هویز بگیرید اگر آزاد هست امکان ثبت داره. اگر آزاد نیست تاریخ اکسپایر رو چک کنید. خرید و فروش دامنه یک شغل هستش. برخی دامنه ها از قبل ثبت و رزرو میشن برای فروش.

            1. اگر سایتی غیرفعال باشد یا از مهلت تمدید دامنه گذشته باشه کاری میشه کرد برای اینکه به نام خودمون ثبتش کنیم؟

            2. سلام و احترام؛
              در صورتی که دامنه آزاد باشه امکان ثبت مجدد اون رو دارید.
              اما اگر دامنه همچنان در حالت ثبت و رزرو باقی مونده باشه ، باید بررسی و تمدید بشه.
              باید پیگیری بشه در صورتی که در چرخه بازخرید باشه امکان بازگردانی اون و تمدید به روال معمول و تمدید همراه با جریمه رو دارید.
              مورد 20 از لینک زیر رو مطالعه کنید. در خصوص چرخه حیات دامنه ها توضیح کاملی ارائه شده بر اساس شرایط فعلیتون می تونید اقدام کنید.
              سوالات متداول در مورد ثبت، انتقال و تمدید دامنه های بین المللی

  19. سلام ادمین عزیز

    بنده تو زمینه فروشگاه بازی های اوریجینال فعالیت دارم.
    اصولا در زمینه فروشگاهی بنده از کلمات key-store-video game-market- استفاده میشه

    حالا بنده میخوام یک دامنه سه حرفی و معنی دار و به راحتی تو ذهن قابل ذخیره هستو انتخاب کنم. اکثر دامنه هایی که بنده مد نظرم بود بسته شده. کلماتو برای شما مینویسم

    تجربه تحویل فوری در خرید آنلاین
    Instant Delivery experience on online shopping

    ارائه دهنده محصولات دیجیتال
    Provider Products Digital

    فروشگاه محصولات دیجیتال
    Shop Products Digital

    ارائه دهنده محصولات دیجیتال
    Digital Products Provider

    حالا بنده از حرف اول کلمه ها استفاده کردم مثلا اخری dpp ، 1 – از نظر ظاهری زیاد جالب نیست و به راحتی تو ذهن ذخیره نمیشه 2 -این دامنه رو از قبل گرفتن

    پیشنهاد شما چیه؟ لطفا کمک کنید حدود 1 ماهی هست که دارم روش کار میکنم

    1. سلام،
      بهتره از نام دامنه معنادار استفاده کنید. این مدل دامنه پیدا کردن خیلی سخت هست و معمولا طوری هم نمیشه که تو ذهن کاربر بمونه. اما اگر یک اسم خاص پیدا کنید بهتر هست.

    2. با عرض سلام – تولید و فروش محصولات آموزش مضمون فعالیتی است که من می خواهم با ایجاد سایتی راه اندازی نمایم ولی نمی توانم نامی برای دامنه پیدا کنم از شما خواهش می کنم اسم مناسبی را بر اساس اصولی که بیان فرمودید به من پیشنهاد دهید .

  20. با عرض سلام – تولید و فروش محصولات آموزش مضمون فعالیتی است که من می خواهم با ایجاد سایتی راه اندازی نمایم ولی نمی توانم نامی برای دامنه پیدا کنم از شما خواهش می کنم اسم مناسبی را بر اساس اصولی که بیان فرمودید به من پیشنهاد دهید .

  21. سلام. وب‌سایتی در خصوص “کلیدهایی برای زندگی به‌تر” می‌خوام تأسیس کنم. به نظر شما کدوم یک از دامنه‌های زیر از هر نظر می‌تونن به‌تر باشن؟
    niclife.ir
    ehayat.ir
    e-hayat.ir
    (در نمونه بالا e مخفف کلمۀ دایره المعارف خواهد بود)
    zistway.ir
    zist-way.ir
    life-keys.ir
    بی‌نهایت ممنون می‌شم کمکم کنید. نظرِ شما خیلی برام ارزشمنده.

  22. سلام. وب‌سایتی در خصوص “کلیدهایی برای زندگی به‌تر” می‌خوام تأسیس کنم. به نظر شما کدوم یک از دامنه‌های زیر از هر نظر می‌تونن به‌تر باشن؟
    niclife.ir
    ehayat.ir
    e-hayat.ir
    (در نمونه بالا e مخفف کلمۀ دایره المعارف خواهد بود)
    zistway.ir
    zist-way.ir
    life-keys.ir

    بی‌نهایت ممنون می‌شم کمکم کنید. نظرِ شما خیلی برام ارزشمنده.

        1. سلام روزبخیر؛
          فارغ از نکات ذکر شده اصلی ترین مسئله در انتخاب دامنه این هستش که آیا این نام دامنه راحت در ذهن کاربر به خاطر سپرده میشه که در دفعات بعدی مجددا به سایتتون مراجعه کنه؟
          مورد دوم اینکه چقدر به ماهیت و نوع کسب کار شما مربوط و نزدیکه.
          کوتاه و واضح بودن نام دامنه فاکتور خیلی موثری هستش.

  23. با سلام و احترام
    من در انتخاب دو دامنه فکرم خیلی درگیره ممنون میشم بهم کمک کنید
    اسم فارسی دامنه فایلت
    filett
    failet
    شما کدوم رو انتخاب می کنید چرا?
    یک دامنه برای یک وب سایت فروشگاه اینترنت فایل میخوام

    1. سلام وقت بخیر؛
      همیشه این نکته رو در نظر بگرید که ماندگاری دامنه در ذهن کاربر چقدر هست؟
      آیا این آدرس سریع توی ذهن کاربر حک میشه؟
      این آدرس راحت نوشته میشه؟
      ممکنه موقع نوشتن این آدرس برای کاربر چند گانگی پیش بیاد؟
      در آخر اسمی انتخاب بشه که کاربر پسند باشه.

  24. با سلام به کادر مجبرب میزبان فا و تشکر از مطالب خوبتون
    ازتون یه خواهش داشتم اینکه میشه تو انتخاب نامه دامنه بهم کمک کنید
    یه دامنه خوب که تو ذهن بمونه من میخوام یه سات مثل چطور و زمیت راه اندازی کنم نیاز به انتخاب یه دامنه خوب دارم
    نظر شما به کلمه eMagazineچیه

  25. سلام.آیا وجود پسوند com. برای دامنه اهمیت زیادی داره ؟چون من چند اسم انتخاب کردم که ir. موجود هست اما com. قبلا ثبت شده به نظر شما چه کنم؟ممنون از مطالب خوبتون

    1. سلام روزبخیر؛
      الزامی در نوع دامنه نیست.
      برای وب سایت های ملی می تونید از دامنه ir هم استفاده کنید.
      در برخی موارد برای گرفتن برند تمام پسوندها ثبت و دامنه ها پارک میشن که کاربر بتونه با هر نوع پسوندی به سایت مقصد هدایت بشه.

  26. سلام من یه فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر دارم، اسم برند هم فرهنگ گستره، لطفا تو اسم دامنه مناسب راهنماییم کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش.
      می تونید از ابزارهای انلاین پیشنهاد نام دامنه هم کمک بگیرید.
      توصیه میکنم دو راهنمای زیر رو هم مطالعه کنید:
      ۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه
      چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟
      موفق باشید. 🙂

  27. اینکه گفته میشه دامنه منطبق بر کیلد واژه باشه. گوگل ترجمه کید واژه رو تشخیص میده یا فینگیلیش اونو؟ مثلا ما یک سایت پروژه داریم. حالا کدوم دامنه بهتره؟ project یا prozhe؟

    1. سلام روزبخیر؛
      الان فاکتورهای سئو دامنه خیلی تغییر کردن و برخی فاکتورایی که قبلا اهمیت داشتن کمرنگ تر شدن در عوض موارد دیگه مثل کاربر پسندی، بازگشت مجددا کاربر به سایت و… اهمیت پیدا کردن.
      شما هر موردی انتخاب کنید بهتره به نوع کسب و کار نزدیک باشه.
      انتخاب project یا prozhe کاملا سلیقگی هستش اما بهتره وازه انتخابی به کسب و کارتون نزدیک باشه و از طرفی راحت در ذهن کاربر حک بشه.

  28. سلام ببخشید من یه دامنه ی ir به اسم خودم میخوام ثبت کنم برای یه وب سایت شخصی اما دامنه com ش قبلا ثبت شده . اما من فقط همون ir رو میخوام. به نظر شما مشکلی پیش میاد ؟ (از لحاظ سواستفاده افراد از نام سایتم) به نظر شما برای یک اسم باید همه دامنه ها رو ثبت کنیم یا فقط دامنه مورد نظر خودمون رو ثبت کنیم کافیه؟

  29. سلام وقتتون بخیر
    من میخواهم سایتی در زمینه سنگ های درمانی و زیورالات داشته باشم ولی چون میخواهم در اینده محصولات دیگری هم داشته باشم ،نمیدونم چه دامنه ای رو انتخاب کنم،ممنون میشم من را راهنمایی کنید.
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      اگر حوزه فروش گسترده هستش نمیتونید روی یک محصول خاص مانور بدید و اون رو به عنوان نام دامنه در نظر بگیرید. پیشنهادم اینه یک برند در نظر بگیرید برای کل فروشگاهتون . 🙂

  30. سلام و وقت بخیر به تیم قدرتمند میزبان فا
    همسر من در زمینه عروسک بافتنی فعالیت میکنه و چند وقته که دنبال دامنه خوب میگردیم اما هنوز پیدا نکردیم میشه لطفا راهنماییمون کنید.با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش.
      ولی توصیه میکنم چند واژه رو در نظر بگیرید با چیدن کنار هم یا مخفف سازی اسم برند ایجاد کنید. از ابزارهای انلاین انتخاب دامنه هم می تونید کمک بگیرید.

  31. سلام
    امکان دارد مرا در خرید این دامنه ها راهنمایی کنید. که آیا مناسب است.
    زمینه چسب کاشی و سرامیک است.
    ممنون می شم کمک کنید.

    1. سلام روز بخیر معصومه عزیز؛
      به صورت کلی هر چقدر نام دامنه کوتاه تر و یا ساده تر باشه بهتره. جوری که کاربر دفعه دوم به راحتی بتونه نام دامنه رو به خاطر بیاره و وارد سایتتون بشه. نام هایی رو انتخاب کنید که شامل موارد اضافی نباشه.

  32. سلام دوستان
    من می خواهم وب سایتی در زمینه کسب درامد از اینترنت و سئو بهینه سازی سایت بزنم ؟ کسی دامین خوبی به ذهنش میرسه؟؟

  33. سلام
    ببخشید من یک دامنه خوب پیدا کردم ولی ir موجود هست و فعالیتش هم برای کاربرای ایرانیه، آیا ir کافی هست؟ و برعکس یک دامنه خوب با com هم پیدا کردم و آیا com به تنهایی مناسب هست؟

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیزم؛
      نتخاب نوع دامنه به ماهیت فعالیتتون بر میگرده.
      دامنه .IR مخصوص وب سایت های ملی هستش اما دامنه .COM حالت بین المللی داره و برای وب سایت های تجاری مورد استفاده قرار می گیره.
      برخی افراد برای برندسازی هر دو نوع دامنه رو ثبت میکنن. 🙂

  34. با سلام و احترام
    من یک سایت خدمات مشاوره مالی و مالیاتی مد نظر دارم. بعد از کلی فکر کردن دامنه **رو انتخاب کردم. ir رو در سال 2018 گرفته بودند ولی فعالیتی نداشته و الان برای فروش گذاشتن. اول اینکه نظرتون راجع به نام دامنه چیه؟ و اینکه بای برند سازی باید چکار کنم . یعنی با همین کلمه taxmoshaver برند سازی کنم؟ نظرتون راجع به خرید دامنه ir چی هست. ؟ اگر دامنه دیگری در این زمینه سراغ دارین خوشحال میشم با من در میان بذارین. دامنه رو ثبت کردم ولی هنوز سایت در حال طراحی است. با تشکر فراوان از زحمات شما

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه سلیقگی هست ولی بهترین حالت برای دامنه اینه که در عین مرتبط بودن به حوزه کسب و کارتون کوتاه باشه و در ذهن کاربرتون ثبت بشه تا دفعات بعدی هم بتونه مراجعه کنه.
      در خصوص برندسازی تکنیک های مختلفی استفاده میشه اما توصیه میکنم مقالات زیر رو مطالعه کنید.
      چگونه برندسازی کنیم
      آموزش نمایش برند محصولات در ووکامرس

  35. سلام ممنون از مطلب شما
    واسه انتخاب دامنه یه وبسایت فروش پکیج های بازاریابی چه اسم هایی پیشنهاد میکنید ؟
    انتخاب های ما طولانی اگه میشه راهنمایی کنید

  36. سلام خسته نباشید. ما یه شرکت نوپا رو ثبت کردیم وبرای انتخاب دامنه سایت به مشکل خوردیم دامنه .com اش ثبت نشده ولی .ir ثبت شده . به نظرتون چیکار کنیم؟

    1. سلام و احترام؛
      در صورت تمایل به ثبت برند بهتره هم دامنه com.و هم دامنه ir. برندتون رو تهیه کنید. به این صورت علاوه بر امکان پارک دامین می تونید برند خودتون رو داشته باشید و کسی نمیتونه از نام شما استفاده تجاری داشته باشه.

  37. با سلام. من میخوام سایت لوازم خانگی رو را بندازم و چون وسایل هم از بانه و مریوان هستند به نظر شما استفاده از این نامها بهتره با استفاده نکردن؟ سایت های با اسن بانه خیلی زیاد هستن ئ من تمرکزم بیشتر رو مریوان هست. خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید خیلی نیاز دارم بهش.

    1. سلام و احترام؛
      بهترین مورد چیزیه که هم خاص باشه و شما رو در ذهن مخاطب ثبت کنه و هم اینکه کاربر به راحتی در دفعات بعدی بتونه مستقیما به سایتتون مراجعه کنه.
      موردی که در عین کوتاه بود، به چند حالت نوشته نشه و موندگار در ذهن باشه.

  38. سلام وقت تون بخیر.
    میخواستم که فروشگاهی با موضوع فروش مبل و سرویس چوب راه اندازی کنم. یک ماهی میشه در حال انتخاب دامنه هستم. کلمه ایی کلیدی که انتخاب کردم برای ثبت دامنه دکور و چوب هست. ولی این کلمه رو با هر پسوندی میزنم اکثرا ثبت شده. میشه بنده رو هم راهنمایی کنید. ممنون

    1. سلام و احترام؛
      صرفا نیاز نیست اسم کسب و کار یا ابزارهای کاریتون رو داخل دامنه داشته باشید.
      یه اسم کوتاه و در عین حال مرتبط کفایت میکنه به عنوان مثال حتی میتونید از اسم چوب هایی که در صنعت کاربرد دارن، استفاده کنید.

  39. سلام و عرض ادب

    بنده درگیر انتخاب دامنه مناسب برای کسب و کارم هستم

    نامی که انتخاب کردم کلمه ای است عمومی – که تمامی دامنه ها به جز .biz براش ثبت شدن – البته هیچکدوم از اونها کسب و کار من رو ندارن
    آیا شما این دامنه رو توصیه می کنین یا قطعا از کام . آی آر استفاده کنم؟

    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      سعی کنید در مرحله اول نوع دامنه ای که انتخاب می کنید کاملا منطق بر کسب و کارتون باشه.
      در مرحله دوم نکات کلیدی در خصوص انتخاب نام دامنه مناسب رو رعایت کنید.
      چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟
      ۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه

  40. یک نام مناسب و کلیدی با پسوند ir برای سایت و .com برای دامین جهت تولیدی پوشاک ورزشی جوراب و پیراهن شورت و غیره

  41. سلام
    وقت بخیر
    ما سالهاست داریم با یه دامنه با پسوند org کار میکنیم (تقریبا 8 سال)
    و حالا یه عده پیدا شدن که دامنه ما با پسوند com رو دارن استفاده میکنن (متاسفانه این دامنه اون موقع رزرو شده بود و ما نتونستیم به صاحبش دسترسی داشته باشیم)
    راهی وجود داره که بتونیم جلوشون رو بگیریم؟

  42. با سلام.من میخوام یه سایت واسه کارم که عینک سازی هست بزنم و اسم مغازم عینک ایران هست .میشه لطفا کمک کنید تا یه دامنه خوب انتخاب کنم؟ ممنون

    1. سلام و احترام؛
      اولین مورد در انتخاب نام دامنه این هستش که اسم مرتبط با کسب و کار انتخاب بشه و در خاطر کاربر بمونه تا در دفعات بعدی بتونه راحت به سایت شما برگرده.

  43. سلام ،جناب یزدان پرست درانتخاب دامنه برای سایت خیریه تو حوزه سلامت کمکمون میکنید.

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص انتخاب دامنه چندین آموزش کلیدی منتشر کردیم در انتخاب نام اگر این اصول رو رعایت کنید قطعا نام خیلی مناسبی پیدا می کنید. همچنین ابزارهای آنلاین برای پیشنها دسام مناسب با ترکیب چند اسم پیشنهادی توسط خودتون هم وجود داره. من لیستی از چند لینک کاربردی خدمتتون ارسال می کنم:
      چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟
      ۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه

  44. سلام ممنون از شما
    میخواستم برای بیزینس و شغل خودم سایتی طراحی کنم و تو فکر انتخاب اسم و نام سایت هستم
    مشاور املاک هستیم
    و اسم دفتر ما نیز آسیا هست
    پیشنهاد شما رو میتونم بدونم

    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه یک موضوع کاملا سلیقگی هستش و همچنین بهتره به کسب و کارتون نزدیک باشه.
      سعی کنید نام هایی انتخاب کنید که چندحالته نوشته نشه.
      نام هایی که در ذهن مخاطب بمونه. راحت خونده ونوشته بشه.
      بهتره نامی انتخاب کنید که طولانی نباشه.
      در نهایت نام دامنه در برندینگ شما

  45. سلام.من یک سایت در مورد نیازمندی/ارسال اگهی بزنم اسمشو بهتره چی بزارم
    پیشنهاد شما چیه

    1. سلام و احترام؛
      نام دامنه سلیقگی هست. سعی کنید فاکتورهایی که داخل مقاله گفته شد رو حتما در انتخاب نام دامنه رعایت کنید و همچنین بهتره توی نام کمی خلاقیت بخرج بدید و برندسازی کنید.

  46. سلام من یه دامنه انتخاب کردم می خوام یه سایت درست کنم نمی دونم هدفم چجورانتخاب کنم نمیدونم چه هدفی داشته باشم

  47. سلام.دوست دارم یه سایت راه اندازی کنم و یه سری مطالب اموزش زبان (انگلیسی و کره ای)قرار بدم و یه بخش فروش تابلو نقاشی و حتی یه بخش واسه فن های یک گروه موسیقی بزارم(میتونم این بخش رو
    فعلا نادیده بگیرم) .اما نمیدونم چه طور یه اسم دامنه خوب پیداکنم.

  48. سلام. ببخشید من یک وبلاگ دارم . من داخل این سایتم اهنگ<نرم افزار و اخبار میزارم. به نظرتون دامنه ای رو که میخوام بخرم بدون پسوند با دامنه ای ار خوبه؟ یا باید با توجه به سایتم نام دیگه ای رو براش بزارم؟ یا به نظرتون موضوع سایتم رو عوض کنم و یک موضوع واحد مثل اخبار برای سایتم بزارم. ممنون میشم کمکم کنین

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب موضوع سلیقگی و با توجه به نوع علایق و کسب و کار یا اون هدفی هستش که روش متمرکز هستید. در خصوص نام دامنه ، هر چقدر این نام کوتاه تر باشه بهتره از طرفی باید سعی کنید نام دامنه در ذهن مخاطب بمونه تا در دفعت بعدی به راحتی بتونه به سایتتون مراجعه کنه.

  49. عرض ادب
    یه دامنه در نظرم هست و آزاده
    فقط نمی‌دونم با انتخابش پیشرفت داره یا نه

  50. سلام برای یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا همه جور محصول فروش اسم دامنه به این شکل مناسب هست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش. ولی بنظر اسم خوبی هست.

  51. سلام و عرض ادب و احترام
    من دامنه * رو ثبت کردم و میخاستم ببینم با توجه به مطالب بالا آیا ارزش سرمایه گذاری در اینده رو داره یا خیر؟
    با توجه به اینکه اسم موبایل همه جا لفظ عامیانه هست و اسپلش هم دقیقا همین میشه .
    ممنون و سپاسگزارم

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش منتهی دامنه ای که انتخاب کردید هم در ذهن کاربر ماندگار هستش هم کوتاه گر به حوزه کسب و کارتون نزدیک باشه دامنه بسیار خوبی به نظر میاد.

  52. ممنونم بابت پاسخگویی سریعتون
    بله به خاطر اینکه به حوزه کسب و کارم نزدیک هستش این نام رو انتخاب کردم.در مورد هاست و ادامه کارم باید چ مراحلی رو ادامه بدم.با توجه به اینکه تجربه ای ندارم.
    در حال نکته برداری از مقاله آموزش صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی هستم.
    ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      بعد از خرید دامنه باید هاست هم تهیه بشه و سپس نیم سرورهای هاست رو روی دامنه ست کنید.
      پس از اون باید در خصوص طراحی سایت قدم بردارید در این راستا می تونید از قالب های رایگان هم استفاده کنید . بعد نوبت به شخصی سازی سایت می رسه. در این خصوص یک راهنمای جامع خدمتتون ارسال میکنم مطالعه بفرمایید.
      آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت

  53. با سلام خدمت شما دوستان
    من مدت 15 سال آموزشگاه زبان علامت اختصاری آن RLI می باشد الان میخام اسم دامنه تو هاست ایران ثبت کنم الان دقیقا نمی دانم به چه اسمی ثبت کنم لطفا و حتما مرا راهنمایی کنید . سپاسگزارم . بهرام حمزوی

    1. سلام روزبخیر؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش. چند راهنما خدمتتون ارسال میکنم فاکتورهای موثر انتخاب دامنه رو مطالعه و طبق اون نام دلخاواهتون رو انتخاب کنید.
      انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت + فیلم آموزشی
      چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟

  54. سلام .ممنون بابت مطالب مفیدتون.
    من می خوام یک سایت فروشگاه اینترنتی طلا ایجاد کنم ولی هر چی گشتم هر دامنه ای مدنظرم بود در دسترس نبود.
    لطفا میشه برای پیدا کردن دامنه کمک کنین!
    با تشکر از تیم‌خوبتون

  55. سلام خسته نباشید برای فروشگاه لوازم خانگی که اسمش جام جم هست بین این دامنه ها کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟‌
    خودمون در نظر داشتیم Jamejamkala یا jamejamshop بذاریم ولی جفتش هم در ir هم com گرفته شده
    یا اصلا بنظرتون  جام جم رو تغییر بدیم ؟

    1. سلام و احترام؛
      اولین نکته در انتخاب نام دامنه این هستش که در ذهن مخاطبتون ماندگار باشه و در دفعات بعدی راحت بتونن وارد سایت شما بشن.
      مورد دوم خلاقیت در نام دامنه هست جوری که برای مخاطب جذاب، به برند شما نزدیک و همجین در ذهن ثبت بشه بابت جذابیتش.
      از طرفی نام دامنه هر چقدر کوتاه تر باشه بهتره.

  56. با سلام خسته نباشید
    من میخواستیم یه سایتی بزنم که محتوایی هستش و در مورد راهنمای خرید بهترین کالا
    نامی که میخواستم براش انتخاب کنم رو *یا همون *
    که این نام رو بر اساس همون چی بخرم قرار دادم
    به نظر شما این دامنه اشکال و ایرادی داره و اینکه اشکالش توی چی میتونه باشه؟؟

    1. سلام و احترام؛
      نام کوتاه و جالبی هستش. اینکه نام دامنه کوتاه و در ذهن ماندگار باشه مزیت بزرگی هستش.

  57. سلام من میخواستم یک وبسایت فروش دوره های آموزشی و قالب ها و افزونه های وردپرسی درست بکنم بنظر شما چه اسمی برای دامنه خودم بزارم .
    هرچقدر گشتم یک اسم خوب که تاحالا کسی خریداری نکرده پیدا نکردم .
    ممنون میشم که چند تا اسم با کیفیت و ارزش سرمایه گذاری رو دارن به من معرفی بکنید .
    ممنون ….

    1. سلام و احترام؛
      انتخاب نام دامنه سایت کاملا سلیقگی هستش منتهی باید دقت داشته هم نزدیک به نوع کسب و کار باشه هم نامی خاص باشه که در ذهن ماندگار بشه و مخاطب بتونه در دفعات بعدی اسم سایت رو بیاد بیاره. از طرفی نام دامنه به برند شما تبدیل میشه پس بهتره کمی متفاوت باشه.
      همچنین سعی کنید نامی کوتاه در نظر بگیرید. نهایتا انتخاب این نام سلیقگی و به کسب و کار شما بستگی داره.

  58. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    ممنون از مقاله خوب و جامعی که گذاشتید خیلی واقعا به دردم خورد. اما یه مشکلی که دارم اینه که هیچ ایده جدید تو ذهنم نمیاد که یه اسم خوب و مناسب برای دامنه ام انتخاب کنم. بهتون بگم شاید الان 100مین سایتی هست که دارم میگردم توش. اگه مشکل نداره اینجا بگم که یه سایت بود اسمش باپ وب اونجا چند سایت زده بود که اسم ساز هم بودن ولی تو هر کدومش که رفتم نتونستن کار کنم. خواستم ببینم شما اسم ساز دامنه یا اسم سازی که هم رایگان باشه و هم درست سرغ دارید که بهم بگید. خیلی لطف میکنید. ممنوتن

    1. سلام و احترام؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی هستش و پیشنهاد میکنم با توجه به نوع کسب و کار یک نام کوتاه، با مفوم، کوتاه انتخاب کنید به گونه ای که در ذهن مخاطب ماندگار بشه. این نام بعدها به برند شما تبدیل خواهد شد.

  59. سلام وقت بخیر
    من سایتی میخواهم طراحی کنم با محتوای آموزشی در حیطه کامپیوتر که ویژه سنین 5 سال به بالا هست… از برنامه نویسی و طراحی وب و ….. اما در آینده میخوام گسترش بدم حیطه آموزش مثلا دانش اموزان هم بتوون استفاده کنن از درس های مختلف انتخاب دامنه واقعا واسم سخت شده… امکانش هست چندتا دامنه پیشنهاد بدید که بیشتر آموزش رو جامعیت داشته باشه که بعدا اگر فیلدی خواستم اضافه کنم همخوانی داشته باشه ؟

    1. سلام و احترام نگار جان؛
      انتخاب دامنه کاملا سلیقگی هست اما می تونید از ابزارهای آنلاین پیشنهاد اسم هم استفاده کنید. در این خصوص می تونیم محتوای آموزشی حاوی نکات مهم انتخاب دامنه مناسب رو خدمتتون ارسال کنیم تا تصمیم گیری شما بر پایه اصول و اسون تر باشه:
      چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟

  60. با عرض سلام خدمت شما.

    ممنون از زحمتی که برای نگارش این مطلب کشیدید؛ بسیار مفید بود.
    بنده یه نام برای دامنه انتخاب کردم ولی در بخش اول نام موردنظر به نتیجه‌ای نرسیدم.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید.
    بین این سه کلمه برای بیان کلمه عامو(آمو) کدوم کاربرپسندتره؟

    Amoo
    Amo
    Amu

    با سپاس فراوان.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      قطعا هر موردی که در ذکر مخاطب ماندگار تر و نوشتن آن در آدرس بار برای مخاب راحت تر باشد ارجعیت دارد.

  61. شلام
    بنده برای سایتم دنبال یک دامنه هستم سایتم درباره گرافیک و فایلهای ایلوستریتور هستش خیلی گشتم ولی اسمی مناسب پیدا نکردم اگر امکان دارد بنده‌رو راهنمایی کنید ممنون!

    1. سلام و احترام؛
      در نظر داشته باشید بهتر است نام دامنه کوتاه و ماندگار در ذهن مخاطب باشد تا احتمال بازگشت بازدیدکننده به سایت شما افزایش یابد. در خصوص انتخاب نام دامنه می توانید از ابزارهای انلاین پیشنهاد نام دامنه هم کمک بگیرید.

  62. با سلام وقت بخیر من برای خرید دامنه از شما راهنمایی میخواستم ؛ من یه شرکت بازرگانی دارم به نام نگین الماس بازرگانی. دو دامنه مدنظرم بود که نتونستم رزرو کنم

    میخواستم لطفا راهنمایی بفرمایید که و بهم پیشنهاد بدید چه دامنه هایی رو میتونم بگیرم که شبیه و مرتبط به دامنه های درخواستی و شرکت من باشه.
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      انتخاب نام دامنه کاملا سلیقگی و به برند و فعالیت شما بستگی دارد اما موضوعی که به تمام کاربران توصی می گردد این است که نام دامنه ای انتخاب نمایید ک عنوان بر داشتن مفهوم کوتاه بوده و در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

  63. سلام دمتون گرم بابت مقابه فوق العادتون
    من تونستم با استفاده از این مقاله، اسم برند مه پوش رو انتخاب کنم و به یکی از کارفرماها پیشنهاد بدم
    خیلی ممنون

  64. سلام …من دامنه 4bandar را دارم …به نظرتان برای سایت فروشگاهی که اجناس بندری می فروشد …مناسب هست …کلمه کلیدی من بندر هست …که متاسفانه قبلا ثبت شده است …خوشحال میشم نظرتون را بگید …ممنون

  65. سلام وقتتون بخیر
    برای انتخاب نام دامنه ای که هدف فروش سایت تنها پسته هست لطفا راهنماییم کنید.
    چون هر دامنه ای که به ذهنم رسیده قبلا خریداری شده.
    باتشکر

    1. سلام و احترام فائزه عزیز؛
      می توانید از نام برند نیز استفاده کنید.
      ابزراهای انلاین نیز گاها اسم های خوبی پیشنهاد می دهند که می توان از ان ها ایده های خوبی استخراج کرد.

  66. سلام
    من میخوام یک سایت در مورد معرفی، انتخاب و مقایسه قطعات سخت افزاری کامپیوتر راه اندازی کنم میشه راهنمایی کنید چه اسمی برای این سایت میتونه مناسب باشه. مواردی که در نظر خودم هست یک پیشوند + افزار مثل تاپ افزار، پرو افزار، تک افزار، بست افزار و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *