میزبانی وب

تفاوت کنترل پنل هاست سی پنل با دایرکت ادمین و پلسک

هرگاه به دنبال یک کنترل پنل هاستینگ خوب برای هاست اشتراکی، سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود هستید، میبایست بین 3 کنترل پنل اصلی Cpanel، DirectAdmin و Plesk یکی را انتخاب کنید. کنترل پنل به شما امکان مدیریت تمامی جوانب سرور بدون نیاز به خط فرمان و یا سایر ابزار ها را می دهد. از طریق کنترل پنل می توانید لاگ سرور را مشاهده کنید، دیتابیس ها و یوزر ها را حذف و اضافه کنید، اسکریپت های رایج را نصب کنید، ایمیل هایتان را پیکربندی کنید، و صدها فعالیت روزانه نگهداری سرور شامل بکاپ گیری و بازگردانی بکاپ را انجام دهید. زمانیکه کنترل پنلی را انتخاب می کنید یکی از مشکلات اصلی انتقال و جابه جایی بین این کنترل پنل ها می باشد . این مهمه که اگر بخواهید پس از صرف زمان و هزینه سایت خود را به هاست دیگر و با کنترل پنل دیگر انتقال دهید به مشکل نخورید و پلن مناسبی را انتخاب نموده باشید. در این مقاله نگاهی به برخی از تفاوت های اصلی میان کنترل پنل های مختلف خواهد شد و جزعیات بیشتری برای کسانی که به منظور استفاده برای هاست اشتراکی میخواهند اشاره شده است ، با ما همراه باشید… پیشنهاد می شود اگر به دنبال نمایندگی، سرور مجازی یا سرور اختصاصی هستید که اغلب دسترسی کامل به تمامی قابلیت ها نیاز دارید ، مطالعه ی این مقاله مفید خواهد بود.

تفاوت رابط کاربری کنترل پنل سی پنل با دایرکت ادمین و پلسک

احتمالا اصلی ترین چیزی که در انتخاب شما تاثیر خواهد داشت، طراحی رابط کاربری کنترل پنل می باشد. قطعا احساس خوبی نسبت به رابط های قدیمی و تخت نخواهید داشت ، اما انتظار دارید برای مدیریت هاستینگ خود یا مدیریت یوزر ها و پلان های مختلف اکانت های نمایندگی تان تمامی چیز هایی که نیاز دارید به آسانی در اختیارتان باشد. Cpanel دو قسمت اصلی دارد ، رابط سمت کاربر (Cpanel) و ناحیه مدیریتی (WHM). در زیر می توانید 2 تصویر مربوط به این 2 قسمت را مشاهده کنید یا از طریق لینک های موجود دموی آنلاین آن را مشاهده کنید:

دموی آنلاین Cpanel کلیک کنید.

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-1

دموی آنلاین WHM کلیک کنید.

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-2

دموی آنلاین Plesk لینوکس کلیک کنید.

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-3

دموی آنلاین Plesk ویندوز کلیک کنید.

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-4

دموی آنلاین DirectAdmin هر 3 ورژن کلیک کنید.

کنترل پنل کاربر یا هاست کاربر

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-5

کنترل پنل نمایندگان

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-6

کنترل پنل مدیر اصلی سرور

cpanel-vs-plesk-vs-directadmin-7

سازگاری کنترل پنل سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک با سیستم عامل

مهمه که محصولی را انتخاب کنید که به خوبی با سیستم عامل شما کار کند و سازگار باشد. حتی اگر هر یک از این کنترل پنل ها رابط کاربری گرافیکی که خلاصه ی عملکرد اساسی یک سرور می باشد را ارائه دهند ، باز هم باید با سیستم عاملی که در حال اجرا بر روی آن سرور می باشد هماهنگی و سازگاری داشته باشند. برای مثال در صورتیکه بخواهید افزونه های برخی از فروشندگان را نصب کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که آن افزودنی ها با محیط خود سازگاری داشته باشند. بنابر این نیاز های شما و تجربه تان نقش بزرگی در تعیین اینکه کدام کنترل پنل میزبانی وب را برای ادامه ی کار انتخاب کنید دارند.

محصول سیستم عامل
Cpanel لینوکس (CentOS/CloudLinux/RedHat)
Plesk لینوکس CentOS/CloudLinux/RedHat/Ubuntu/Debian, openSUSE))

ویندوز سرور 2012

DirectAdmin لینوکس (RedHat/CentOS/FreeBSD/Debian)

 

  • کنترل پنل Cpanel

به طور کلی، Cpanel منحصرا بر روی سیستم های لینوکسی قابل اجرا می باشد و به طور رسمی از 3 ورژن لینوکس CenOS، CloudLinux و RedHat پشتیبانی می کند. با وجود این محدودیت این کنترل پنل بسیار استفاده می شود زیرا استفاده از لینوکس در بازار سرور ها بسیار رایج شده است.

بنابر این اگر تجربه ی خود را به سمت ویندوز سرور متمایل کنید، Cpanel کنترل پنل مناسبی برای رفع نیاز های شما نمی باشد مگر اینکه بخواهید تجربه ی بیشتری با محیط این کنترل پنل کسب کنید. چندین سال قبل Cpanel محصولی را منتشر کرد که در مرحله ی توسعه Enkompass نامیده شد که به معنی تفسیر یک ویندوز از Cpanel بود. متاسفانه این محصول هرگز مورد توجه لازم قرار نگرفت تا به صورت موفق و به عنوان یک ارائه ی رایگان تولید شود. بنابر این تولید آن متوقف گردید و دیگر بروز رسانی نشد. در نهایت این محصول به مرحله ی پایانی عمر خود در اوایل سال 2014 رسید.

  • کنترل پنل Plesk

برخلاف Cpanel ، Plesk پشتیبانی بیشتری از تنوع بیشتر سیستم عامل ها ارائه می دهد. علاوه بر سه ورژن لینوکس، که توسط Cpanel پشتیبانی می شود ، Plesk می تواند بر روی Ubunto، Debian و OpenSuse نیز اجرا گردد. اما جاییکه این کنترل پنل را در رقابت به جلو می برد ، در پشتیبانی Plesk از ویندوز می باشد. هم اکنون Plesk از Windows Server 2002 R2 را پشتیبانی می کند. علاوه بر این ها Plesk تنها کنترل پنلی می باشد که پشتیبانی از ویندوز را ارائه می دهد. به این معنی که انتخاب این پلتفرم از میان 3 کنترل پنل نامبرده مطلوب می باشد.

  • کنترل پنل DirectAdmin

مثل Cpanel، DirectAdmin نیز فقط بر روی سیستم های لینوکسی و به طور ویژه فقط ورژن های RedHat، CentOs، FreeBSD و Debian اجرا می شود. بدین معنی که با داشتن یک سرور لینوکسی برای شما طیف وسیعی از گزینه ها در کنترل پنل میزبانی فراهم خواهد بود. با توجه به عدم پشتیبانی بیشتر محصولات از محیط ویندوز، انتخاب شما به شدت محدود می گردد اگر سیستم مورد نیاز شما همان ویندوز باشد.

تفاوت قیمت کنترل پنل سی پنل با دایرکت ادمین و پلسک

هزینه های این 3 کنترل پنل تا حد زیادی به عنوان ساختار قیمت گذاری آن ها متفاوت می باشد. هیچ کدام یک از آن ها Open Source نبوده و فقط Direct Admin به شما اجازه ی خرید Lifetime License را می دهد که می توانید با خرید آن به صورت کامل از تمامی امکانات و قابلیت های مادام العمر دایرکت ادمین استفاده کنید. 2 کنترل پنل دیگر چنین آفر هایی ارائه نمی دهند و با هزینه های منظم ماهانه می توانید تا زمانیکه این محصولات را مورد استفاده قرار می دهید تهیه کنید.

لایسنس Cpanel Plesk DirectAdmin
لایسنس ماهانه 45 دلار 4دلار(5دامنه) تا 35دلار(سرور اختصاصی) 29 دلار
لایسنس سه ماهه ندارد ندارد 108 دلار
لایسنس سالانه 425 دلار 385 دلار 200 دلار
لایسنس مادام العمر ندارد ندارد 299 دلار
لایسنس ماهانه VPS 20 دلار 15 دلار (دامنه نامحدود) N/A

این قیمت ها از شرکت های ارائه دهنده به صورت مستقیم دریافت شده است با این حال شما می توانید آفر های تخفیفی لایسنس ها را به عنوان نماینده ی فروش در جاهای دیگر دریافت کنید.

  • کنترل پنل Cpanel

هزینه ی Cpanel بسته به اینکه بخواهید بر روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی نصب کنید متفاوت می باشد. هزینه ی اخیر ، حدود نصف قیمت قبل با لایسنس سالانه 200 دلار در مقابل 425 دلار برای نسخه ی اختصاصی می باشد. علاوه بر این ، Cpanel پشتیبانی تلفنی با قیمت 65 دلار برای هر مشکل ارائه می کند. این پشتیبانی شامل تماس های ضروری برای رفع مشکلات خاص و حوادث ناگهانی خواهد شد که وضعیت پشتیبانی شما را در اولویت قرار می دهد.

  • کنترل پنل Plesk

مانند رقیب اصلی آن ، Plesk نیز دو طرح جداگانه برای نصب روی سرور مجازی و اختصاصی در نظر گرفته شده است. بر خلاف Cpanel ، Plesk طیف گسترده تری از لایسنس ها را مطابق با تعداد دامنه هایی که شما می خواهید میزبانی کنید ، یا اینکه نه، شما میخواهید مطابق با بسته هایی مثل وردپرس و ابزار های توسعه دهنده و یا میخواهید آن را با CloudLinux استفاده کنید متفاوت می باشد. شما می توانید تنها با پرداخت کمتر از 4 دلار در ماه برای Plesk اشتراک ماهانه تهیه کنید اگر تعداد دامنه هایتان را به 5 دامنه محدود کنید.

  • کنترل پنل DirectAdmin

اگر به جدول قیمت گذاری بازگردید، متوجه خواهید شد که قطعا دایرکت ادمین ساده ترین قیمت گذاری و نصب یکسان برای سرور مجازی و اختصاصی را دارد. برای پرداخت در محدوده های زمانی مشخص، می توانید هر یک از لایسنس های ماهانه، سه ماهه یا سالانه راانتخاب کنید. البته برای دایرکت ادمین نیز می توانید لایسنس کاملا دائمی با هزینه ی 299 دلار خریداری کنید. یکی از تفاوت های مهم دایرکت ادمین ، پشتیبانی فنی نامحدود در همه ی پکیج های آن می باشد، برخلاف Cpanel که برای هر مشکل باید پکیج پشتیبانی فنی را خریداری کنید. در حالیکه Plesk هم پشتیبانی فنی رایگان ارائه می دهد، سیاست های آن ها ، یافتن و انتخاب نوع لایسنس و جاییکه برای خرید انتخاب نماییم را سخت می کند. DirectAdmin از سمت دیگر به سادگی اش افتخار می کند و این گسترش در سیاست پشتیبانی نامحدود آن می باشد. توجه داشته باشید که لایسنس نامحدود دایرکت ادمین فقط شامل پشتیبانی به مدت 90 روز می باشد.

بخش مدیریت / سمت کاربر و کارکرد در کنترل پنل سی پنل با دایرکت ادمین و پلسک

اگر شما از Cpanel بعنوان مشتری استفاده می کنید هرگر نام WHM را نشنیده اید. WHM نسخه ی Backend از Cpanel می باشد و نرم افزاری می باشد که توسط مدیران سرور ها استفاده می شود و برای اجرای عملیات های مدیریت سرور مورد استفاده قرار می گیرد که کاربران Cpanel قادر به انجام آن ها نمی باشند. این عملیات شامل تنظیمات DNS Clusters، قوانین جامع امنیتی ، ایجاد و اختصاص پکیج ها ، تنظمیات سطح سرور، و دیگر عملیات غیر قابل دسترسی از طریق Cpanel می باشد. اگر شما مشتری باشید که به تازگی یک سرویس هاست اشتراکی تهیه کرده باشید نیز هرگز محیط WHM را نخواهید دید. با ترکیب نام کاربری و گذرواژه می توانید به طور مستقیم وارد Cpanel بعنوان یک کاربر معمولی یا نماینده شوید. گزینه های موجود در WHM به قدری جامع و مفصل می باشد که نمی دانید از کجا باید شروع کنید. دو محصول دیگر – پلسک و دایرکت ادمین – به چندین نوع تقسیم نمی شوند. آنچه می توانید انجام دهید یا نمی توانید انجام دهید کاملا وابسته به سطح دسترسی اختصاص داده شده به شما می باشد. رابط کاربری در تمامی سطوح دسترسی (کاربر،نماینده،مدیریت سرور) تاحدی مشابه می باشد ولی با گزینه های مشخص فعال یا غیرفعال برای هر گروه.

نمایندگان فروش Cpanel Plesk DirectAdmin
قابلیت پیکربندی پکیج های نمایندگی بله بله بله
تجربه نمایندگی فروش برند CSS خیر بله بله
معروفیت برند Cpanel Plesk DirectAdmin
قالب مبتنی بر CSS خیر بله بله
بسته های چند زبانه بله بله بله
صرفه جویی در زمان Cpanel Plesk DirectAdmin
Manage all daemons from one screen خیر خیر خیر
صفحه ی نمایش سلامت کل سیستم خیر خیر خیر
نصب مبتنی بر RPM سریع 35 دقیقه 20 دقیقه N/A
پوشش کامل API (SOAP, XMLRPC, and CLI interfaces) خیر XML و CLI خیر
پایگاه داده Cpanel Plesk DirectAdmin
مدیریت پایگاه داده، یوزر ها و دسترسی ها بله بله بله
یکپارچه گی PHPMyAdmin بله بله بله
مشاهده و حذف کوئری های درحال اجرا خیر خیر خیر
پشتیبانی از PostgreSQL بله بله خیر
ایمیل ، اسپم ، ویروس Cpanel Plesk DirectAdmin
میل باکس، فورواردر، حجم قابل پیکربندی بله بله بله
فیلتر اسپم قابل پیکربندی بله بله بله
محافظت از ویروس های ایمیل بله بله محدود
رکورد های DKIM و SPF بله محدود بله
لیست سفید و سیاه بله بله بله
عیب یابی Cpanel Plesk DirectAdmin
نمایش دهنده ی لاگ ها بله بله بله
ویژگی کنترل از راه دور ایمن بله بله خیر
تشخیص مشکل/اخطاریه/تعمیر سیستم خیر بله خیر
آمار گرافیکی لحظه ای استفاده ی سیستم محدود محدود محدود
ویژگی های مقیاس پذیری Cpanel Plesk DirectAdmin
دسترسی بالا با لود متعادل خیر خیر خیر
MySQL Server خارجی (یک یا چندتا) خیر بله خیر
File Server خارجی خیر بله خیر
DNS syncronization خارجی بله بله خیر
گراف لحظه ای از clustered servers خیر خیر خیر
پشتیبانی نرم افزار Cpanel Plesk DirectAdmin
DNS BIND MSDNS OR BIND BIND
E-mail EXIM VARIOUS OPTIONS EXIM
Firewall CSF IPTABLES IPTABLES

 

تفاوت امنیت کنترل پنل های سی پنل با دایرکت ادمین و پلسک

بعنوان تکمیل مطالب فوق ، مدل امنیتی Cpanel ، Plesk و DirectAdmin در روشی که آن ها از سطوح دسترسی مختلف برای اکانت های مختلف و زیر اکانت ها استفاده می کنند کاملا متفاوت می باشد.

Cpanel Plesk DirectAdmin
میانگین روز ها ی لازم جهت تشخیص و یافتن مشکلات 9 1 0
میانگین روز های لازم جهت حل و رفع مشکلات 28 9 64
مالکین سایت ها بتوانند کاربران فرعی ایجاد کنند خیر خیر خیر
مدیریت سرور و سطح نماینده کاربران فرعی خیر بله خیر
تنظیمات سطوح دسترسی برای تمام کاربران فرعی خیر بله خیر

 

  • کنترل پنل Cpanel

با Cpanel/WHM شما باید کسی باشید که می توانید به WHM دسترسی داشته باشد و بتواند اکانت های Cpanel منحصر بفرد برای هر یوزر ایجاد کند. قابلیت های هر اکانت و منابع آن بسته به نوع پکیجی که به آن اختصاص داده شده است قابل استفاده می باشد.

  • کنترل پنل Plesk

پلسک از طرفی دیگر مفهوم واقعی «Subscriptions» را ارائه کرده است. هر اشتراک به پلن سرویسی خاص که منابع مورد نیاز هر کاربر را برطرف می سازد مرتبط است.

  • کنترل پنل DirectAdmin

دایرکت ادمین نیز مفهوم پکیج ها را به خوبی نمایان کرده است که به کاربران اختصاص داده می شوند. یوزر های جدید را می توان هم از طریق نمایندگی و هم از طریق ادمین ایجاد کرد. دایرکت ادمین در بین این 3 محصول از لحاظ فنی و پیاده سازی متفاوت می باشد. این موضوع دلیلی است که انتقال بین این پلتفرم ها را مشکل ساز می کند و یافتن مجموعه ای از پارامتر های متقابل و متناظر بین آن ها، بسیار دشوار می باشد. به صورت پیشفرض، تقریبا نصب تازه ی هرکدام از این کنترل پنل ها مشکلات امنیتی خواهد داشت ، و شما نیاز دارید که لیستی از بهترین شیوه ها برای هرکنترل می توانید پیشنهاداتی را که در این زمینه ارائه شده در لینک های ذیل مطالعه نمایید: به صورت پیشفرض، تقریبا نصب تازه ی هر کدام از این کنترل پنل ها مشکلات امنیتی خواهد داشت و شما نیاز دارید که لیستی از بهترین شیوه ها برای هر کنترل پنل که در سرور تان نصب کرده اید را بررسی کنید.

می توانید پیشنهاداتی را که در این زمینه ارائه شده اند درلینک های ذیل مطالعه کنید:

همانطور که خواهید دید ، زمانیکه شما خواندن این توصیه ها را شروع می کنید ، امنیت سرور برای این کنترل پنل ها کمی عمیق تر از چیزی است که ما در این مقاله در مورد آن می توانیم صحبت کنیم. عامل مهم دیگر که در هنگام تصمیم گیری بین کنترل پنل های مختلف به ویژه در عصری که آسیب پذیری رایج و اغلب مورد استفاده قرار گرفته شده است، زمان لازم جهت رفع این مشکلات پیش رو می باشد. در گزارش ارائه شده در Rackspace نشان داده شده است که کنترل پنل Plesk از میان این 3 کنترل پنل مورد بحث در این مقاله ، پیشی گرفته و این امتیاز را به وسیله ی تفاوت مهمی که در زمان لازم برای رفع مشکلات امنیتی نیاز دارد بدست آورده است.

قابلیت استفاده در CPanel،DirectAdmin و plesk

  • کنترل پنل Cpanel

Cpanel و WHM ، فوق العاده قدرتمند ، انعطاف پذیر و تعداد گسترده ای از گزینه ها ی کاربردی توسط این ترکیب را برای ایجاد یک رابط کاربری تقریبا کامل نسبت به دو کنترل پنل دیگر ارائه شده است. WHM و CPanel دو پلتفرم Backend هستند بدین معنی که بسیاری از پیچیدگی های رو به روی کاربران معمولی و مدیران سرور ها را مجزا می کند و در کارایی و سادگی کار با این محیط ها بهبود بالایی داشته است.

  • کنترل پنل Plesk

زمانیکه پلسک آمد، طرح بسیار تمیز و زیبایی یافت شد که بهتر از Cpanel بود. این واقعیت که اختلاف زیادی بین Backend و Front-end آن وجود ندارد سیستمی را به شما می دهد که مسلما برای استفاده ساده و راحت خواهد بود.

  • کنترل پنل DirectAdmin

دایرکت ادمین اما دارای رابط کاربری می باشد که راحت تر و ساده تر از همه می باشد . از بین این 3 کنترل پنل ، فقط یکی است که در سهولت و استفاده همراه با سادگی محیط کاربری منحصر بفرد بوده و گزینه ی مناسب برای خرید می باشد.

نتیجه گیری

کنترل پنل های میزبانی وب تولید شده دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی می باشند . سازگاری با سیستم عامل، قیمت، پشتیبانی فنی، سهولت استفاده ، افزودنی ها و پلاگین ها، پروفایل هایی با قابلیت استفاده ی منحصربفرد برای خریداران و….. همگی از ویژگی های کنترل پنل ها می باشد که در هر کدام متفاوت بوده و در برخی قوی و در برخی ضعیف تر می باشد. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله در زمینه رفع مشکلات مربوط به تصمیم گیری و انتخاب کنترل پنلی که نیاز های شما را به خوبی رفع کند مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل می توانید مقاله تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین را نیز مشاهده کنید.

منبع : besthostnews.com

4.6/5 - (78 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. سلام واقعا ممنون از مقاله مفید و کاربردی که رایگان در اختیار عموم قرار داید.

  2. سلام و عرض ادب

    آیا کسی که با سی پنل کار کرده است، برای کار با Plesk نیازمند آموزش است و یا با کمی کار میتواند به آن واقف شود؟

    با تشکر

    1. سلام و احترام
      پلسک نیز مانند سی پنل یک کنترل پنل کاملا گرافیکی و مجهز است و اگر با مفاهیم اولیه تنظیمات پنل هاست آشنایی داشته باشید خیلی سریع می توانید به آن واقف شوید.
      موفق باشید.

  3. سلام
    ضمن تشکر از مقاله عالیتون . یک سوال داشتم؟ برای پرستاشاپ سی پنل منناسب تر است یا دایرکت ادمین؟
    سپاس

    1. سلام و روز بخیر، هیچ فرقی برای انتخاب هاست برای یک سیستم مثل پرستاشاپ وجود نداره و انتخاب اینکه هاست سی پنل باشه یا دایرکت ادمین صرفا محدود به راحتی کار با هاست است که سی پنل طرفداران خاص خودش را داره
      حالا اگر زیاد با هاست کار میکنید و کارهاتون را از طریق هاست انجام میدین برای راحت بودن محیط کاربری و دسترسی به بخش‌های مختلف میتونید از سی پنل استفاده کنید، اما اگر با FTP میتونید کار کنید انتخاب هاست دایرکت ادمین میتونه گزینه بهتری باشه تا هزینه کمتری برای هاست پرداخت کید.

  4. با سلام ، دایرکت ادمین از لحاظ امنیتی رتبه بهتری نسبت به بقیه داره .
    در فایرفال دایرکت ادمین از CSF هم پشتیبانی میکنه …
    من از سال 84 دارم با دایرکت و cpanel کار میکنم .
    دایرکت سخت افزارها رو زیاد درگیر نمیکنه ولی cpanel درگیر میکنه .
    نکته مهم در امنیت اینه که اگر شما کانفیگ درست بزنید شخصی با VPN وارد شد حتی اگر به سیستم نفوذ کرد نتونه نه فایل بسازه نه حذف کنه فقط میتونه نگاه کنه در صورتی که cpanel از این مورد پشتیبانی نمیکنه کلا اجازه ورود نمیده اگر نفوذ انجام شد هاست کلا در اختیار هکر قرار میگیره .
    Plesk چون روی ویندوز سرور سوار میشه و سواد زیادی بابت نگهداری نمی خواد محبوب شد وگرنه لینوکس با ویندوز قابل مقایسه نیست … با تشکر از همه

  5. حالا گذشته از همه این بحث ها ایا تغییر پنل مثلا دایرکت ادمین تبدیل بشه به سی پنل تو سایت بروز مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ یعنی فایل پک آپ دایرکت ادمین روی سی پنل جواب میده ?

    1. سلام روزبخیر؛
      امکان انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل و بالعکس وجود داره اما این انتقال باید به صورت دستی انجام بشه. اگر انتقال رو به درستی انجام بدید مشکلی خاصی ایجاد نمیشه. برای این منظور می تونید از آموزش های زیر هم کمک بگیرید.
      آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل
      آموزش انتقال وردپرس از هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین

  6. سلام من میخواستم اموزش سی پنل رو به ترتیب ببینم ولی ترتیب را پیدا نمیکنم میشه راهنمایی کنید تو کدوم بخش تمامی قسمت هارا میتونم ببینم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *