دامنه

چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟

انتخاب یک دامنه ی مناسب کار کوچکی نیست. انتخاب درست دامنه می تواند اثر مثبت داشته باشد و انتخاب اشتباه نام دامنه می تواند کسب و کار شما را به گوشه ای کم جمعیت از دنیای دیجیتال منتقل کند. این مهمه که دامنه ی شما در سطح وب به راحتی یافته شود. ثبت یک دامنه ی درست می تواند یک url جذاب و گیرنده را برای شما به ارمغان آورد ، بدین منظور نکات قابل توجهی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود:

شناخت از کسب و کارتان

درک و شناخت صحیحی باید از کسب و کارتان داشته باشید. باید اطلاعات بسیار زیادی در زمینه ی کسبو کارتان داشته باشید، آیا کسب و کار شما سرگرمیه یا جدی ، توصیفیه یا انتزاعی و سایر گزینه های لازم جهت ارزیابی را بررسی کنید. این موارد ذهنی هستند ولی می توانند در انتخاب نام دامنه ی مناسب از میان گزینه های مختلف کمک زیادی به شما کند.

کلمات کلیدی را فراموش نکنید

بررسی و تجزیه و تحلیل کنید که در حیطه ی کسبو کار شما چه عباراتی بیشتر سرچ می شوند و همچنین شروع کنید این عبارات را نیز سرچ کنید تا بتوانید حجم زیادی از عبارات وابسته را نیز بیابید. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و عبارات نیز نمی تواند به تنهایی معیار اساسی جهت انتخاب نام دامنه ی مناسب باشد ولی می تواند کمک مفیدی در انتخاب نام دامنه توسط شما داشته باشد

قوانین جهانی را در نظر داشته باشید

یک هشدار مهم اینه که مراقب باشید حجم زیادی از نتایج جستجو ها را از دست ندهید. یکی از اهداف یک دامنه ی خوب اینه که توسط مردم به راحتی پیدا شود . اگر شما نام دامنه ای را انتخاب کنید که شامل عبارات گسترده ای برای جستجو باشد قطعا حجم وسیعی از نتایج جستجو را از دست خواهید داد

انتخاب نام دامنه ساده ضروری است

توجه داشته باشید نام دامنه ی کلمه ی کلیدی می تواند با موتور های جستجو بخوبی کار کند ولی با انسان ها نه. برای مثال ، نام دامنه ی orangutanhammocksandotherjunglemonkeysleepgear.com می تواند کسب و کار را به خوبی توصیف کند وهمچنین در نتایج جستجو بسیار خوب عمل کند ولی نمی توانید افراد زیادی را بیابید که تمایل داشته باشند این نام دامنه را هربار تایپ کنند.

نام دامنه باید در ذهن ماندگار باشد

ترکیب سادگی و به یادماندنی می توانید دامنه ای قدرتمند در اختیار شما قرار دهد. البته نام دامنه ی به یاد ماندنی فراموش نخواهد شد ولی یافتن چنین دامنه ای نیازمند صرف زمان بیشتری برای یافتن نام دامنه ی مناسب می باشد که همچنین تاثیر محسوسی بر روی کسبو کار شما خواهد داشت.

موقعیت جغرافیایی شما چیست؟

در مورد اینکه جغرافیای مورد هدف شما واقعا چیست تفکر کنید. برای مثال اگر شما یک رستوران دارید و می خواهید برای آن یک وب سایت ایجاد کنید در انتخاب نام دامنه ی سایت خود می توانید از نام شهر و یا جامعه ی خود جهت جذب ترافیک بیشتری بهره ببرید. اگر کسب و کار شما نیز ملی یا بین المللی می باشد نیز می توانید آن را به سایر نقاط جهان بشناسانید.

تحقیقات کافی را انجام دهید

حتما از طریق تحقیقات گسترده و کاملی اطمینان حاصل کنید که نام دامنه یا اصطلاحاتی که برای انتخاب نام دامنه ی خود مدنظر دارید توسط رقبا یا تجارات دیگر درحال استفاده نباشد یا دیگر مسائل احتمالی که می تواند مشکلات قانونی برای شما ایجاد کند. کمی تحقیق و صرف زمان در این مورد می تواند شما را از گرفتاری و سردرگمی در مساائل قانونی و مشکلات مرتبط حفظ نماید.

پسوند مناسب انتخاب کنید

درحال حاضر صدها پسوند دامنه های سطح بالا یا اصطلاحا TLD وجود دارد که می توانید از آن ها در انتخاب نام دامنه ی خود استفاده کنید. در لینک زیر می توانید لیستی از TLD های قابل استفاده را مشاهده نمایید:

http://data.iana.org/TLD/tlds-alpha-by-domain.txt

اکثر مردم تصور می کنند پسوند .com استاندارد دامنه ها می باشد و به همین دلیل اکثرا از این نوع پسوند استفاده می کنند.

عجله نکنید!

در آخر باید توجه داشته باشید هدف نام دامنه ی شماست که به عنوان نام اصلی وب سایت و ایمیل هایتان قرار خواهد گرفت ، پس لازم است در این مورد بسیار تحقیق کنید و نام دامنه های مشابه را در نظر داشته باشید، یک روش بصرفه ثبت یک جفت دامنه است که راهی ساده برای یافتن مشتریان بیشتر می باشد.

نظرات بسیار زیادی وجود دارد، اما انتخاب نام دامنه ی مناسب یکی از مهم ترین تصمیمات کسب و کار شما می باشد.

همچنین شما میتونین فیلم آموزش اصول انتخاب نام دامنه مناسب رو هم مشاهده کنید و لذت ببرید.

منبع : BlueHost

4.1/5 - (8 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *